{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   26. okt 2017 Lige nu omkring 5.300 hos Dansk Hesteforsikring. Syge, liv- og uandvendelighed til 25.000, selvrisiko 1.100

    Er ved at skifte til Agria, ca 3.100. Forsikret til 30.000. Selrisiko 1.400 smiley


  • #2   26. okt 2017 Kun liv og død. 10.000. På Tindur. Jeg giver for ham 400kr året. Rocky 15000kr. 600kr årligt. Marslev Hesteassurandør.

    Mvh TT


  • #3   26. okt 2017 Liv og uanvendelighed samt sygeforsikring på 30000 i Tryg. Sygeforsikringen er der ingen selvrisiko på - får 65% af dyrlægeregningen. Jeg betaler knap 5200 pr år. Har alle mine forsikringer samlet i Tryg så får noget rabat (kan ikke huske hvormeget)

  • #4   27. okt 2017 Jeg har KDH. Giver 3600 om året. Dækker 75% optil 25.000, som han er forsikret for smiley Selvrisiko på 1000.

  • #5   28. okt 2017 Agria - betaler 10.000 kr. Om året men så er min hyp også forsikret med det hele.
    Liv. 100.000
    uandvendlighed 50.000
    Sygeforsikring - dækker 90 % og selvrisiko på 1000 kr. Ca.


  • #6   28. okt 2017 0 kroner - for jeg har bevidst fravalgt forsikring af flere grunde.

    Jeg har købt billige heste og redet dem op - dvs lige nu er de så meget værd, at jeg ikke ville have råd til at forsikre dem. Og skulle jeg miste en, så ville jeg starte op med en billig igen.

    Jeg har hestene hjemme, dvs ingen skiftende foldmakker med risiko for skader. Jeg bestemmer selv hvad og hvordan de fodres, dvs mindre risiko for fx kolik og mavesår, samt sygdomme udløst af fejlfodring. Fold tid, bokstid, indretning af stalde, bokse, læskuer, ridebane ect, bestemmer jeg udfra hvad jeg mener er mindst risikofyldt/sundest for mine heste.

    Jeg har en god økonomi, hvor jeg uden problemer kan tilkalde dyrlæge på alle tider af døgnet, og få min hest behandlet.
    Og jeg er meget bevidst om hvordan mine dyr evt skal behandles ifht en skade - jeg afliver fx ved tarmslyng, men kan jo nemt og billigt lade en hest med seneskade gå på fold i et år hvis jeg mener det er den bedste behandling.

    Jeg har tidligere haft en ridehest forsikret, hvor jeg endte med på en skade at brænde 25.000 kr af på 10 dage, og hesten kom sig til skovturshest - det havde jeg ikke gjort i dag.

    Så alle de ting skal man have med i betragtning - så er man fx studerende/lavtlønnet, står hesten på et dyrt opstaldningssted, hvor der kommer nye heste på folden tit, hvor fodringen er knap optimal - ja så er forsikring givet godt ud, fordi risikoen for problemer er stor.

    Mvh Charlotte


  • #7   29. okt 2017 Heller ingen forsikring på mine - af samme årsag som Charlotte M.

  • #8   30. okt 2017 Jeg betaler lidt over 3000 om året, han er forsikret for 16.000, liv, uanvendelighes, sygeforsikring og ansvar smiley
    Det har kunne betale sig for mig, da jeg har brugt over 90.000kr på dyrlæge på knap 3 år.


Kommentér på:
Forsikring

Annonce