{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Forsikring? {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude

Jeg kigger lidt på hesteforsikringer.
Jeg vil gerne hører jeres erfaringer med selskaber, om de er hjælpsomme osv
Jeg havde fx. Et rigtig dårligt indtryk af Tryg, dengang jeg havde min hoppe.

Jeg står lige på kanten til at købe føl fra Maj, og jeg har tjekket inde på Agria. Hvor jeg kan få en forsikring med det hele, den lovpligtige, tilskud til dyrlæge, liv og uanvendelighed. Der dækker for en smule mere end hvad jeg ville komme til at give for ham. Den koster ca. 260 måned, hvilket jeg synes er okay, taget i betragtning af den dækker det hele, uden for høj selvrisiko.

Hvor har i jeres forsikring? Hvad dækker den? Og sidst men ikke mindst hvad koster den?

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring?
  • #1   23. okt 2018 Uh jeg følger lige med her! smiley

  • #2   23. okt 2018 Jeg vil gerne give et slag for Kongeriet Danmarks Hesteforsikring.
    Jeg har min hoppe forsikret der til x antal kroner, både liv, uanvendelig samt sygeforsikring der dækker op til 10.000 (selvrisiko på 750 samt bonus på 250 pr skadesfrit år)
    De behandler altid sagen lige meget om det er dyrlæge regning eller aflivning knald hurtigt. Og så er de simpelthen så menneskelige. Da jeg søgte om aflivning af min hoppe ringede den daglige leder mig op under 24 timer senere og hun græd ligeså meget som jeg.
    Jeg kan ikke lige huske hvad jeg giver men det kan jeg lige kigge på.


  • #3   23. okt 2018 Lea:
    Det lyder umiddelbart rigtig godt! Hvis du kan finde prisen ville det være fantastisk! smiley


  • #5   23. okt 2018 Jeg har også Dansk hesteforsikring. Men min pris betyder ikke noget for dig, da den er afhængig af hest, forsikringsgrad, forsikringssum og diverse.
    DH er til den dyre side, tilgengæld er det en virkelig god forsikring. smiley


  • #6   23. okt 2018 Hov.. Nu skrev jeg "også" - jeg havde læst hurtigt, og troede, at det var Dansk hesteforsikring, der var blevet nævnt. Det er to forskellige.

  • Cecilia
    Cecilia Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 29
    #7   23. okt 2018 Tryg. Har ikke haft brug for den ved min hest, men da min hund blev udredt, tilbagebetalte de beløbet efter et døgn. smiley

    Mener, det er ca 3900 for liv, syge- og uanvendelighed til 15.000 uden selvrisiko. Vil dog gerne droppe uanvendelighedsforsikringen, men har ikke fået taget mig sammen til at ændre det.


  • #8   23. okt 2018 Jeg har Agria, hvilket jeg er super glad for! Ikke så meget pis med dem, de behandler ens sag indenfor 1-3 dage. Der gik 2 dage med mig så fik jeg mine regninger refunderet.

    Derudover når jeg så benytter mig af min selvrisiko, så gælder den i 125 dage. Det vil sige at får min hest dyrlæge igen efter en måned, så skal jeg ikke betale selvrisiko igen. Når selvrisiko er betalt, bliver 80% af mine regninger dækket smiley


  • #9   23. okt 2018 HoaH' :
    Det var også det der tiltalte mig medhensyn til at selvrisikoen gælder i 125 dage, det har jeg ikke set før smiley

    Tak for de gode svar alle sammen, det hele kan bruges.
    Det er bare når det er så mange år siden jeg har haft egen hest, så er jeg ikke helt klar over hvad der er derude længere smiley


  • #10   23. okt 2018 Jeg har også valgt agria, jeg havde alm brand før og dem var jeg glad for.. Men agria har bedre dækning til prisen og nu skal jeg forsikre 3 heste i stedet for 1, så faldt valget på dem.. smiley

  • #11   23. okt 2018 Jeg har en i Agria og en i Topdanmark.
    Har været meget tilfreds med Agria da min hest blev syg og endte med at blive aflivet. De betalte uden problemer alle dyrlægeregninger (pony var kun sygeforsikret).
    Men da jeg ville forsikre min nye hest hos dem fik jeg så mærkelig behandling, at jeg valgte at søge andre muligheder og endte ved top.
    De viste sig så at være billigere end Agria for en noget bedre dækning, så det er jo fint. Jeg har så ikke prøvet at skulle have penge fra dem, så hvordan de er der, ved jeg ikke endnu.



  • #12   23. okt 2018 Jeg har kun ansvars forsikret mine heste.
    De har tideliger været ved Topdanmark, og de var super søde da den stald jeg stod i, for nogen år siden brændte, så husk Indboforsikring piger ! Det er den der skal betale jeres udstyr hvis det går til eller bliver stjålet, det er ikke dækket af opstaldningsstedes forsikring og man bliver overrasker over hvor meget udstyr man har smiley


  • #13   24. okt 2018 Min ridehest er forsikret i tryg, jeg har den udvidet sygeforsikring med en årlig selvrisiko på 2500 og alt derud iver dækker de op til hesten forsikringssum dog max 45000 om året.
    Jeg er godt tilfreds altid hurtig udbetaling og god service.

    Min unge jeg solgt i sommers var hos agria var fint tilfreds har kun haft brug for sygeforsikringen engang, det var bøvlet med at få sendt regningen ind, det det over deres hjemmeside fungeret ikke, og på mail måtte jeg sende 3 gange før det lykkes og de kunne se regningen. Pengene kom dog hurtigt da det endelig lykkes.
    Køber skulle også have hesten forsikret i agria og da de ringet får og få flytte forsikringen over til dem efter handelsundersøglese kunne de ikke finde hesten i deres system smiley det tog lidt opringninger måde for mig og køber for hesten blev fundet i systemet og forsikringen kunne flyttes.
    Jeg har hørt om en der havde sit føl forsikret hos dem hvor sygeforsikringen først dækket når hesten var et år. Om det er rigtig ved jeg ikke men tænker det er træls hvis det er rigtigt der kan jo sagens ske noget med dem mens de er unge og man har brugt for forsikringen.


  • #14   24. okt 2018 Annika:
    Ej, det skal jeg da lige have undersøgt. Gider da ikke betale for en sygforsikring hvis den ikke dækker.
    Det må jeg lige ringe og hører inden jeg vælger smiley


  • #15   24. okt 2018 Jeg har hos KDH... og havde også min gamle forsikret det, så har været kunde i ca. 7-8 år. Vi havde lige en enkelt dårlig medarbejder i telefonen en gang, som var voldsomt uhøflig... ellers har vi haft gode erfaringer dermed - det går hurtigt med sygerefusionerne, men man skal lige kigge dem igennem, så man er sikker på, alt er regnet rigtigt smiley Her var vi også en aflivning igennem, og nu prøvede vi også alt, hvad vi kunne, inden vi henvendte os ved forsikringen, men de tog ham uden at blinke, da min dyrlæge ringede og forklarede situationen, og pengene kom, som de skulle.

    Overvejede selv at skifte til Tryg og deres 100% dækning v. dyrlæge for nyligt. Men jeg fik simpelthen så fuldstændigt inkompetent en ansat i telefonen, at jeg faktisk opgav forehavendet. Det var tydeligt, at hun intet anede om deres hesteforsikringer, og hun kunne slet ikke svare på mine spørgsmål. Jeg havde selv bedt om at blive ringet op + skrevet hvorfor, så det undrer mig, det ikke var en mere kompetent medarbejder smiley Der mistede de i hvert fald en kunde smiley


Kommentér på:
Forsikring?

Annonce