{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley Hvordan er jeres forhold til at forsikring af heste? Jeg betaler 400,- pr. mdr. for fuld forsikring af min egen hest, og selvom det er rart at vide at man er sikret hvis der skulle ske hesten noget, så sidder jeg og tvivler på om det overhoved kan betale sig?

Har I alle en forsikring, og til jer der har - har den hjulpet Jer meget økonomisk - og til Jer der ikke har - har I fortrudt I ikke har skrevet en forsikring?


Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   1. maj 2018 Ved ikke hvad der blev betalt til forsikring på min tidligere hest, men det betalte sig ihvertfald ind. Vi havde ham i 3-4 år, da vi måtte aflive ham pga. rygsmerter og derfor fik udbetalt uanvendeligheden. Derudover havde han inden da jævnligt brugt sin sygesikring.

    Havde en en anden hest i ridning hvor sygeforsikringen også dækkede kiropraktik, og der var allerede brugt en del på den konto. Så hvis forsikringen også dækker den type behandlinger så kan det hurtigt løbe op med diverse løbende behandlinger uden hesten decideret har stået skadet med noget.


  • #2   1. maj 2018 Jeg må blank erkende, jeg har ikke forsikring på mine, endnu.

    Grunden er at mange forsikringsselskaber er fuld af løgn når skaden er sket.

    Min indbo forsikring dækker dog hvis mine heste laver skade på andre og deres ting - og det gør manges indbo - dækker de skader hesten laver.

    Jeg overvejer - men har endnu ikke fundet et der dækker ordenligt og rigtigt


  • #3   1. maj 2018 Jeg har ingen ekstra forsikring på min, har ansvarsforsikring under min indboforsikring, men jeg har ikke en ekstra forsikring.

    Jeg synes ikke det gav mening, når det var så "billig" en hest og hun er pt så ung, at jeg ikke synes at det kunne betale sig økonomisk smiley
    Måske på sigt, men som det er nu vil jeg hellere spare pengene og få betalt min sidste gæld af (ikke hesterelateret), så kan jeg senere tænke på ekstra forsikring smiley


  • #4   1. maj 2018 Jeg har haft min i en år nu og vi har ham forsikret. Kan ikke huske hvad vi giver i måneden, men vi har fået betalt 2 store dyrlæge regninger.

  • #6   1. maj 2018 Jeg har min forsikret og det fortryder jeg bestemt ikke. De sidste 3 år, har jeg brugt lige knap 100.000 kr på ham i dyrlæge regninger. Hvis ikke jeg havde haft forsikringen, så havde jeg i den grad været på den smiley

  • #7   1. maj 2018 Jeg havde også sygesikring, men det endte desværre med at være livsforsikringen der blev brug for. Det var jeg utrolig glad for, da ulykken var ude

  • #8   1. maj 2018 Jeg har ingen forsikringer på mine, da de fleste forsikringer ikke dække aktive ponyer man bruger til trav ligesom de ikke vil dække traver der går løb.
    da ponyer og traver der går løb åbenbart er udsat for flere skader end heste der bliver brugt til andre ting.
    derfor har jeg ikke nogen forsikring da jeg ikk har fundet nogen der vil dække dem ordentlige.


  • #9   1. maj 2018 Jeg har det som en lille pige før juleaften, da jeg forventer at få min hest hjem på fredag - eller fredag halvanden uge.

    Hesten står til 45.000 kr.
    Hvis jeg skal have livsforsikring (udbetalt hvis dyret skal aflives, fordi det ikke er egnet til at leve) ca 2100 kr pr år.
    Hvis der skal være uanvendelighed (kræver at du også har livsforsikring - udbetales hvis der er en diagnose +dyret ikke kan behandles til at blive ridelig igen) ca 2200 kr pr år
    Dyrlæge forsikring (selvrisiko ca 1100 kr) koster ca 2200 kr pr år.

    Dvs jeg skal betale 7500 kr pr år.
    Hvis hesten får kolik, vil jeg ikke udsætte den for operation og følgeskader. Hvis hesten bliver syg, skal forsikringen ikke blande sig i hvilke udredning og behandlingsforsøg og hvor meget der skal til, før jeg må aflive.
    Og så er det jo en stor del af hestens værdi jeg skal betale for en forsikring, jeg kunne jo også lægge penge i opsparing??

    Jeg vælger opsparing.


  • #10   1. maj 2018 Jeg har ingen af mine heste forsikret, andet end den lovpligtige via vores indboforsikring.

    Jeg har fravalgt forsikring af flere årsager :
    Jeg køber billige heste/plage, så jeg har råd til at købe ny.
    Jeg har to rideheste,og de har (7-9-13) ikke stået skadet samtidig, så jeg har altid noget at ride på.
    Jeg er rimelig konservativ mht hvilke behandlinger jeg vil fører mine heste igennem.
    Jeg har hestene hjemme, så har plads til en foldbums.
    Da jeg har hestene hjemme, og de går på enefold, ja så er risikoen for foldskader minimeret.
    Da jeg har hestene hjemme i rolige og vante omgivelser er risikoen for skader pga uro, skrammel, uheld ect minimeret.
    Da jeg selv fodre og vander har jeg minimeret chancen for fx kolik, forfangenhed ect.
    Mine heste er så højtuddannet nu, at jeg slet ikke har råd til at forsikre dem til deres værdi.

    Har jeg så ikke haft skadede heste - jo da, men ikke i forhold til hvis jeg betalte 15-20.000 kr årligt. Så det kan ikke “svare sig” for mig dyrlægeudgifter ifht forsikringsbeløb.

    Jeg havde måske valgt anderledes, hvis jeg kun havde en hest, havde den opstaldet ude, havde lånt penge til købet ect.

    Mvh Charlotte



  • #11   1. maj 2018 Jeg betaler 950 kr pr måned for forsikring af begge mine heste, og vil aldrig nogensinde undvære det! smiley
    Min gamle hoppe har været rigtig uheldig og har været meget skadet og syg, og de har forsikringen bare dækket altid smiley


  • #12   1. maj 2018 En af de ting jeg virkelig er glad for mht forsikring, det er at jeg aldrig skal bekymre mig om prisen, hvis jeg står en søndag aften og har behov for dyrlægen, for jeg ved at forsikringen nok skal dække.

    Jeg har desværre oplevet alt for mange gange, at folk, der ikke har deres heste sygeforsikrede, ikke vil ringe efter dyrlægen i weekender eller om aftnen, fordi det for dyrt.


  • #13   1. maj 2018 Jeg har min fuldt forsikret.
    Jeg er ret sikker på, at jeg har smidt flere penge efter forsikring, end jeg ville have gjort efter dyrlæge, hvis jeg sætter mig ned og regner det ud. Jeg har været heldig og har kun få gange haft store dyrlægeregninger.
    Så sent som i dag har jeg fået en dyrlægeregning på 4600, men tilgengæld har jeg i løbet af de sidste 5 år næsten ingen skader haft. Tror vist jeg har haft et par kiropraktikerregninger, der også blev taget af forsikringen, det er vist det.
    For 5 år siden var min hest forfangen - der var naturligvis en del større regninger. Men årerne før det havde jeg også kun mindre og få dyrlægeregninger.

    Jeg betaler omtrent 3400 om året for forsikring, så det er let at se, at jeg har betalt mere til forsikring, end jeg ville have betalt til dyrlæge. Så hvorfor i alverden beholder jeg den?!
    Jeg er på SU og derfor kan større, uforudsete dyrlægeregninger lave alvorlig ravage i mit budget. Men med forsikringen er det aldrig prisen, der er afgørende for, om jeg vælger at tilkalde dyrlæge og hvilken undersøgelse og behandling dyret skal have. Derudover har jeg ikke råd til ny hest, hvis der skulle ske noget med min nuværende, uden forskringssummen.
    Hvis jeg havde mulighed for at have en stor buffer-konto med 15-20.000 stående til større dyrlægeregninger, så ville jeg nok genoverveje forsikringen. Meget endda. Men det har jeg ikke - og jeg tør ikke kaste mig ud i opsparingsperioden og droppe forsikringen i frygt for større skader inden jeg når at spare op. Men set i bakspejlet havde en opsparing i mit tilfælde nok været bedre - det er bare umuligt at vide, hvor heldig eller uheldig man er.


  • #14   1. maj 2018 Min er ansvarsforsikret gennem indbo. og har heldigvis aldrig haft behov for en sygeforsikring i alle afskygninger!
    Det betyder dog ikke, at jeg ikke ville tøve med at ringe efter dyrlæge, selv en søndag aften, hvis jeg vurderede det ville være nødvendigt smiley

    Eneste grund til at jeg ikke har forsikret mere end ansvar, er den simple grund at jeg ikke har "gidet", da jeg ikke gav en krone for hesten smiley


  • #15   1. maj 2018 Jeg har forsikring på begge mine shettere.. Det er måske lidt overkill, men den hjalp mig meget da jeg havde min store hest.. De sidste år fejlede han en masse og vi var bl.a en tur på Ansager, der kostede 25.000.. Og da han gik bort fik jeg livsforsikringen, så der kunne jeg dække dyrlæge, daka, min nye pony og lidt ting til dem.. smiley Så jeg er virkelig glad for, at der findes forsikring til heste.. smiley

  • #16   2. maj 2018 Jeg har liv/død forsikring på begge mine heste. Samlet giver jeg pt 1100kr året. Det kan sagtens svare sig.

    Mvh TT


  • #17   2. maj 2018 TT hos hvem?

  • #18   2. maj 2018 Marslev Hesteassurandør smiley

    Mvh TT


  • #19   2. maj 2018 Begge mine er sygeforsikret hos Agria. Jeg har valgt en der dækker alt akut. Det koster under 3000 om året for begge.
    Derudover er de ansvars og delvist livsforsikret under vores landbrugsforsikring.

    Den lille har kun været forsikret siden december og har allerede fået dækket en gang kværke og noget gæringskolik. Så præmien for i år er allerede tjent ind.

    Jeg har ikke mine heste uanvendelighedsforsikret, da jeg ikke vil byde mine heste alt det som forsikringerne kræver før de er til at snakke med. Desuden kan jeg sagtens have dem gående som hygge/avl hvis de ikke kan rides længere.



  • #20   3. maj 2018 Jeg har en livs- og uanvendelighedsforsikring samt en sygeforsikring på min. Det havde jeg også på den gamle. De er naturligvis også dækket af en ansvarsforsikring.

    Jeg overvejede virkeligt at sige den af på min gamle hest - havde ham i næsten 5 år, og han fejlede stort set intet de første 3. Jeg sagde den IKKE af. GUDSKELOV. De sidste 2 år blev han ramt af alt muligt, og et langt sygdomsforløb på det ene bagben efter gammel skade, vi ikke anede var der. Jeg endte med at måtte aflive ham pga. skaden - mener faktisk endda de tog ham på livsforsikringen, fordi han ikke engang kunne gå på fold uden at blive mere halt. Endvidere formåede han at blive sparket i hovedet, få revet en stor flig af tungen m.m. det sidste års tid. Altsammen dyre ting. Jeg brugte MANGE penge på dyrlægeregninger smiley

    Min nye blev forsikret på samme måde, og jeg har ikke fortrudt et sekund. Det første år fejlede han intet, men har siden da været rigtig uheldig desværre. Som studerende er jeg NØDT til at have sygeforsikringen, og den giver mig en KÆMPE tryghed.
    Han har bl.a. haft ondt i lænden 2 mdr efter vild tur på folden, revet øjenlåget op (2 sting), skåret tungen op under bunden, fået kæmpe spark på bagknæet i sommers (var indlagt 3 dage på Højgård akut m. røngten, scanning og trykprøve), endeligt har vi netop stået med seneskade i flere mdr., men er nu netop færdig med genoptræningsprogrammet og må begynde at ride lidt mere normalt.

    Så jeg er MEGET glad for min forsikring smiley En ting er sgu, at man ikke vil "sygeforsikre" sin bil - den kan sgu vente eller skrottes, hvis den ikke virker. Det kan man ikke med sin hest, når de får en skade, så er det NU der skal handles og NU, der skal betales. Dog kan man selvfølgelig i nogle tilfælde få afbetalingsordninger, men stadig.

    Og husk, det kan pludseligt vende. Så jeg vil VIRKELIGT anbefale en rigtig god forsikring. Har man en økonomi med meget luft / en stor opsparing kan det selvfølgelig overvejes, om pengene skal stå der i stedet, men med en lidt strammere økonomi som eks. studerende må jeg sige, den er virkeligt rar at have smiley

    Min blev opereret for 2 OCD-fragmenter ("mus"), da jeg fik ham - vi så dem i røngten v. købet. Dem tog forsikringen naturligvis forbehold for. Det var alligevel en dyr tur á 13.000 kr smiley Plus diverse traileromkostninger, mere bund i boksen, flytte til sted med heste inde altid osv. osv. Da vi fik vores skade i sommers á ca. 10.000 kr. hjalp det alligevel en del, at forsikringen betalte noget af det smiley


  • #21   3. maj 2018 P.S. Min hest kostede 16.000 kr. i indkøb... og jeg kan tælle MANGE dyre regninger, selvom det var en billig hest smiley 12500 kr. for OCD+narkose, nok 10-15.000 kr. sammenlagt for spark på bagben inkl. diverse rensemidler, opfølgende besøg, akutbesøg inden indlæggelse m.m., 5000 kr. for at få syet 2 sting i øjenlåget (kontrolbesøg IKKE medregnet), 3000 kr. for akut besøg til tunge + opfølgende besøg kommer oveni, seneskade á 3 dyrlægebesøg, 2 scanninger og derudover laserbehandlinger 2 gange om ugen, slutteligt kiropraktorbesøg á 1600 kr for at låse op for kroppen efter skaden. For slet ikke at nævne ondt i lænden á 2 dyrlægebesøg, smertestillende én uge, fysioterapeut 2-3 gange á 1100 kr. pr. gang. Og sikkert flere, jeg har glemt smiley

    Så HUSK at en billig hest koster altså det samme i dyrlægeregninger smiley Nu er min bestemt ikke kun 16 værd mere, men blot for at illustrere det, at en hest på 100.000 og en på 10.000 kr. koster jo det samme at lappe sammen (more or less) smiley


  • #22   3. maj 2018 Mange tak for ALLE jeres svar!

    Jeg har mine forsikringer hos Agria, og da jeg købte min hest havde jeg både:
    - Ansvarsforsikring
    - Dækning af genoptræning
    - Sygeforsikring
    - Liv og uanvendelighed.

    Jeg har nu valgt at opsige Liv og uanvendelighed, da jeg kun gav 6000,- for min hest, og jeg købte ham ikke som en investering. Jeg krydser fingre for at der ikke sker ham noget, men kan forstå på Jer, at det uanset hvad, er godt at have en sygeforsikring, hvis man har luft i budgettet.

    igen mange tak ! smiley


Kommentér på:
Forsikring

Annonce