{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Pas regler mht til pas på opstaldningstedet {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Ja nu er det sådan at dem jeg har min heat stående hos self gerne vil have passet det ene sted den ene hest står har jeg fint med det da de låser det inde så jeg er mere sikker på det ikke bliver stjålet eller væk.
Det andet sted kan jeg se de noglegange bare ligge frit fremme på en hylde eller på bordet i stalden og det gør mig noget utryk så idag da de sagde passet skulle være der prøver jeg at læse i reglerne hvor hurtigt det skal fremskaffes hvis Fødevarestyrelsen kommer, da jeg kun bor 10 min væk også når jeg er i skole osv så mit spørgsmål er ved i det da jeg ikke helt kan finde det andet end hvis hesten står på lejet græs så skal man aftale nyt besøg og betale for et gebyr for besværet

Håber i kan hjælpe og ikke mindst hvad havde i gjordt sagde til dem det skulle låses inde eller hvordan. ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas regler mht til pas på opstaldningstedet
  • #1   10. jan 2018 Ifølge hende jeg står opstaldet hos, er de nye regler, at det skal fremvises omgående, og at den regel med at det er inden for 3 timer ikke gælder mere.

  • #2   10. jan 2018 Originalen af passet skal være på stedet hvor hesten står, da det skal frembringes øjeblikkeligt. Det er heller ikke længere nok med en kopi af passet..

  • #3   10. jan 2018 Som de andre skriver, skal det være på stedet og vises omgående.
    Personligt har jeg dog ikke mit liggende i stalden, da hans pas er udenlandsk og ejer certifikatet sidder i.


  • #4   11. jan 2018 Mit ligger pt ikke på opstaldningsstedet, det har jeg altid været imod.
    Sku det det, vil jeg ha på skrift, at de erstatter det ved bortkomst.
    Det er noget rod og dyrt, at få igen.


  • #5   11. jan 2018 Opbevarer også selv mit pas. Stalden har nemlig ikke sat nogle regler op for os vdr. Dette.

    Det er altså ikke sværere end at læse navn på hestens boks og skab. For så at klippe låsen op og smutte med hesten..

    Skulle der komme nogle forbi og tjekke op på dette, betaler jeg hellere bøden.


  • #6   11. jan 2018 Gimlie: Så længe du har dit ejercertifikat...

    Hestepassene plejer opstaldningsstederne at have samlet. De ligger da ikke i folks egne skabe i stalden..?


  • #7   11. jan 2018 Sanne

    Et ejercertifikat hjælper ikke sådan rigtig meget hvis hesten først er væk + passet.

    Vores opstalder ønsker ikke at have ansvaret for alle staldens hestepas. (Vi snakker altså 40-45 heste) hvilket passe mig helt fint.
    Og så er der også deres eget opdræt + rideskoleheste.


  • #8   11. jan 2018 De to steder jeg er er der over 70 heste og de holder styr på passene fordi det er dem der skal kunne fremvise ved kontrol..

    Ejercertifikatet er det der beviser du ejer hesten, det er ikke passet.. Har heller ikke hørt om hestetyverier hvor passet også er taget?


  • #9   11. jan 2018 Jamen det er da godt for jer så.


    Ja tak det er jeg klar over.
    Men har egentligt ofte hørt om sager hvor tidl. Ejer ikke har "kunne" underskrive ejercertifikatet, og så er hesten alligevel blevet omregistreres fordi nye ejer havde hestens pas. smiley

    Lige denne her regel er så latterligt konstrueret. Og at man så har lavet en stramning af den, for hvad? For hvis skyld? Hvem og hvad gavner den? Jeg kan ikke se nogle fordele i den.



  • #10   11. jan 2018 Det letter kontrolørenes arbejde ved de ikke skal vente på et sted i 3 timer for bare at vente..

  • #11   11. jan 2018 Men hvis de føler de skal kontrollere min hest, kan de da henvende sig til mig, fremfor mit opstaldningssted.
    De har i princippet intet ansvar for min hest. Det er kun mig der hæfter for den.

    Og hvornår har man nogensinde hørt at der har været nogle ude og kontrollere? Har aldrig nogensinde hørt at de har været ude ved de "normalestørrelse" eller mindre klubber og opstaldningssteder.


  • #12   11. jan 2018 Jeg har været med til kontrol 2 gange..

    Rideskoler er ansvarlige mht medicinhåndtering..
    Derfor skal der kunne fremvises at alle heste er udtaget af konsum, og hvis ikke, skal stedet fører logbog:

    "Om de opstaldede heste er udelukket fra konsum eller ej, har ogsa° stor indflydelse pa°, hvorledes medicinering skal forega°. indtager. Lovgivningen skal sikre mod misbrug og overforbrug af medicin, Den danske lovgivning for medicinering er lavet, for at sikre fødevarekvaliteten af de madvarer, vi alle samt hæmme udviklingen af resistens mod de terapeutiske stoffer vi har adgang til, ba°de hos mennesker og dyr. Sa°fremt en heste ikke er udelukket fra konsum, skal der føres logbog med oplysninger om ankomstdato, reg. nr., ejer og eventuel afrejsedato. Ved eventuel medicinering skal logbogen udførligt anføres dato for pa°begyndelse af behandling, identifikation pa° hesten, a°rsag til behandling, hvilket lægemiddel, der er anvendt samt dosering og doseringsmetode. Tilbageholdelsessedlerne fra dyrlægen bør herefter opbevares i datoorden i 5 a°r Sa°fremt alle heste i en besætning er udelukket fra konsum, er man fritaget fra at føre logbog. Man skal dog fortsat opfylde reglerne omkring forsvarlig medicinopbevaring af receptpligtig medicin med ejerens navn pa° emballagen samt tilbagelevering pa° apoteket af overskydende medicin."


  • #13   11. jan 2018 Nu taler jeg ikke kontrol af steder og deres heste..

    Jeg taler udelukkende for min egen ..


  • #14   11. jan 2018 Ja, men kommer der kontrol, så skal der kunne fremvises hestepas og sådan er det.. skærpningerne er højst sandsynligt lavet, fordi alt for mange ikke har kunnet fremskaffe passene inden 3 timer

  • #15   11. jan 2018 Så må jeg betale når den tid kommer.

    Jeg har mit pas, og mit på det rene. men mit hestepas skal ikke opbevares under andres ansvar, i en frugtig stald eller noget andet.. slut punktum. smiley


  • #16   11. jan 2018 det er ejer af hest som få bøden.. jeg undersøgte det for noget tid siden da jeg IKKE ville aflevere mine pas da mine er engelske og mit ejerskabs bevis sidder i passende..


    Og skal kunne vises ummidlbart med det samme er 10-20 min efter de skal kunne fremvises.. Og hvis du ikke vil opgive dit pas så kan du jo bare lave en form for kontrakt på at det dig som få bøden hvis det er passet ikke kan nåes og fremvises.. ellers ville jeg have passet låst inde i eget skal så kan de jo få koden hvis passet skal fremvises..

    Jeg nægter og aflevere mine pas. Det er KUN for mig og ingen andre de pas


  • #17   11. jan 2018 I forordningen står der at bruger er ansvarlig for at fremvise passet ved kontrol.
    Desværre for os staldejere tolker fødevare-erhverv bruger som opstaldningsstedet, da de har opsyn med hesten. Derfor er det staldejer der får bøden, hvis passet ikke kan fremskaffes umiddelbart.

    Dog har SEGES udtalt, at man kan lave en skriftlig aftale, hvori det fremgår at hesteejer alene er ansvarlig for at passet kan fremskaffes. Findes sådan aftale ikke, straffes staldejer og ofte er det ikke kun med bøde, men kan også trække i hektarstøtten.



  • #19   11. jan 2018 Maja B
    Hvad så med de pas, hvor ejercertifikatet sidder i passet?


  • #22   12. jan 2018 Jeg er også pisse irriteret over at dét skal fremvises umiddelbart.. Dog har jeg jo nu hestene hjemme, så det gør intet fra eller til. Jeg har dog været ude for kontrol for nogle år siden på stutteriet. Heldigvis havde jeg passet liggende i stalden pga vaccination e.l ellers havde jeg det hjemme normalt. Undtagen når jeg skulle på ferie, da fik stutteriet det.
    Hvad så hvis man ikke er hjemme?? Eller kun manden der er uden nogen form for heste menneske og ikke aner en dyt?? Dog kommer de jo nok ikke til private smiley

    Mvh TT


  • #23   13. jan 2018 Tænk hvis man gik lige så meget op i at kontrollere slagtetransporter til udlandet, som man gør i at kontrollere danske hesteejere. Det årlige cirkus til Herning er simpelthen så latterligt. Mon ikke folk der kommer med heste der nogle gange er flere millioner værd, har styr på papirerne? smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #25   16. jan 2018 Reglerne er beskrevet men nu er det jo udlejer der sætter sine regler og hvis de siger at passet skal være i stalden så er det jo sådan det er og så må man bare finde et andet sted hvor de ikke vil have passet liggende smiley

    Nu kører vi med vores nye travhest og der er passet næsten i en kæde om halsen da ALT skal være dokumenteret enhver lille ting der er udført af dyrlægen skal vedlægges pga doping karenstider mm

    Hvis vi vælger at hun skal i træning ude i byen så ligger passet hos træneren, hvis hesten blev stjålet så er det jo meldt til politiet og derfor kan den ikke ejerskiftes da man selvfølgelig også kontakter SEGES eller hvilket sted hesten nu tilhører.





Kommentér på:
Pas regler mht til pas på opstaldningstedet

Annonce