{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Ridefrakke, hvilken kan anbefales? {{forumTopicSubject}}

Det er blevet lidt for koldt efter min smag, og jeg er næsten dybfrossen inden at jeg kommer hjem fra stalden/ridning.

Tykke ridebukser, thermochaps, strømpebukser, virker ikke for mig.

Nu faldt jeg så lige over denne jakke : https://www.horsefashion.dk/vare/5141-elt-saphira-thermo-frakke

Kan den anbefales? Eller er der en anden deer er bedre?

Den skal bruges i stalden og under opvarmning (dressur).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridefrakke, hvilken kan anbefales?
  • #1   2. mar 2018 Vil du heller ikke kunne bruge nærmest almindelige ridebukser blot med meget lidt foer og softshell agtig yderside? De er liiidt mindre elastiske end normale, men ellers er det ligesom almindelige bukser smiley
    Jeg har fra B2B, og jeg ved der er mange andre mærker der også laver dem smiley

• #2   2. mar 2018 Jeg er vildt glad for min fra Equsana.. Den lange, sorte.. Den er virkelig varm og dejlig at have på.. smiley

• #3   2. mar 2018 Gå ind i en rodebutik og prøv tøj.
    Nogle bukser er stive som et bræt - andre fint fleksible.

Jeg er stor fan af lag på lag, så jeg har 1-2 uldne, langærmede undertrøjer, en let jakke af mærket stierna (fordi - super lækkert materiale!), måske en let fleece jakker før min yderste jakke, som faktisk er en tynd sag.
    Men så kan jeg smide et tyndt lag af gangen, når jeg bliver varm

Hav gerne den yderste jakke i lidt stor størrelse, men med løbegang i taljen.

• #4   2. mar 2018 Pernille M : Sidst jeg prøvede Equsana jakker, måtte jeg konstatere at de nok ikke er skabt til min figur, jeg er pænt bredskulderet, og har en veludviklet overarm....

Distrikstmester: Andre ridebukser kunne være en mulighed smiley

Det mest udsatte på mig, er mine lår, under opvarmning, når jeg først er kommet igang er det ikke så slemt.

Der ud over har vi en kold stald, det er enden af en lade, masser af dejlig luft til hestene, men koldt for os andre.
    Så alt stald arbejdet er en kold fornøjelse, men der kan jeg godt have andet tøj på, bortset fra at det er nemmere have det samme på hele tiden (luksus problem smiley )

• #5   2. mar 2018 Dr. Who : Lag på lag virker også fint, på resten af kroppen. Som det er i dag lægger jeg min tykke jakke, efter opvarmning, og klare mig fint med resten.
    Det var derfor at jeg kiggede lidt på en lang frakke.

• #6   2. mar 2018 Den ser vildt lækker ud smiley men desværre ingen erfaring.. Giv besked hvis du køber den og den er fantastisk smiley

Mvh TT

• #7   2. mar 2018 Altså jeg er vandvittigt glad for min Wellensteyn jakke, den holder mig altid varm, aldrig så jeg sveder og har en ekstra krave til halsen som kan tages af med knapper. Der er falsk pels i hætten, kraven og lommerne som er ligeså blød som en kat. Min udgave er en Imagine, som jeg dog ikke tror ville kunne bruges til hest, da den ikke har slids bagtil.

• #8   2. mar 2018 Okay.. smiley Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du ser ud, men jeg er i hvert fald ikke en lille sylfide, og jeg synes den er rigtig god.. smiley De kan jo have ændret pasform.. smiley

• #9   2. mar 2018 Den du linker til er der flere der har ude i den stald jeg kommer i smiley og den bliver brugt både på tur og når der rides generelt - har ikke selv en men den virker dejligt varm og har ikke set at den har skabt problemer når den er blevet redet med selvom at den har de der flapper - den ligger jo bare udover røven på hesten lidt ligesom et tæppe smiley

Og så er den jo så lang at den ligger sig over lårene - hvilket min jakke ikke gør så mine lår er frosne når jeg kommer hjem

• Trine J
    Trine J Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 73
    #10   2. mar 2018 Jeg knus-elsker min Mountainhorse Wyndham jakke.
    https://www.equus.co.uk/products/mountain-horse-wyndham-coat
    Det lyder til at du har lidt samme form som mig, med forholdsvist brede skuldre og arme i forhold til taljemålet og den passer mig super godt.
    Den er måske ikke helt så elegant (og måske heller ikke helt så lang som du ønsker?), men jeg vil til en hver tid anbefale den - det er tredje vinter den holder mig var i stalden og det er klart den bedste jakke jeg har haft smiley
    Om den stadig er til at få fat i ved jeg ikke, men ellers laver de måske noget tilsvarende i en nyere model smiley

• #11   4. mar 2018 Har du været inde på SMH rideudstyr.dk
    de har nogle forskellige på tilbud .

• #12   4. mar 2018 Jeg har en fra horze den er mega lækker og meget varm!

Jeg kan anbefale at trække hesten de første 10-15 min inden du sætter dig op, så er i begge lidt varme inden i går i gang, Hvis du er kold og stiv, bliver hesten det også smiley

Jeg har et par joggingbukser uden over mine ridebukser når jeg ordner boks mm. Så tager jeg dem af når jeg skal ride og på igen bagefter ??

Kommentér på:
Ridefrakke, hvilken kan anbefales?

Annonce