{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Er det muligt? {{forumTopicSubject}}

Som nogen ved har jeg en hestetrailer til salg - en pige skriver så til mig i privat om jeg var interesseret i at bytte.

Jeg sagde nej da traileren ikke er min, men min kærestes.

Jeg nævner det for kæresten og han siger; du må godt bytte med en hest hvis det er en irish cob eller frieser.

Men er det overhovedet muligt at bytte med en irish cob eller frieser?

Hvad tænker du?


Kommentarer på:  Er det muligt?
  • #1   8. mar 2018 Hvis det er en dyr og helt i orden trailer så ja måske. Men ellers ikke.

  • #2   8. mar 2018 Den skal være oppe omkring de 35.000 kr for et byt ligeover med en frieser i hvert fald.

  • #3   8. mar 2018 Der er tale om en Variant - ældre men trailercenteret har givet bud på 15000kr og alt virker og er næste nyt installere

  • #4   8. mar 2018 Min gamle frieser hingst gav jeg 15000 for 1 1/2 års

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   8. mar 2018 Nu kender jeg ikke til prislejet ved IC, men tror det bliver nær umuligt at bytte med en Frieser, da de oftes går i en ret høj kurs.

    også ville jeg være nervøs for om den hest man får i bytte, reelt er noget for en. Muligheden for at "vælge og vrage" som man kan ved køb forvinder jo ved bytte.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   8. mar 2018 men så igen, hvis man står og mangler en trailer, og skal af med sin hest, og egentligt er mere eller mindre ligeglad med pris, så er det jo ideelt.

  • #7   8. mar 2018 Hvis man bliver enig om bytningen er det vel altid muligt. smiley

  • #8   8. mar 2018 Hvis man får en frieser til 15.000 kr så er man ualmindeligt heldig eller også er den uden kfps tavle, har fejl/mangler eller lign. En frieser ligger slet slet ikke til den pris. Aldrig om det var et byt jeg ville lave.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   8. mar 2018 Og husk på at måske vil trailercenteret give 15.000 kr. men i en privat handel vil prisen være højere, da centeret jo af gode grunde skal tjene på traileren. smiley

  • #10   8. mar 2018 Jeg tænker umiddelbart nej, medmindre hesten enten er af ringe kvalitet, har fejl og mangler eller er meget meget ung. I hvert fald frieseren går jo i reglen for noget mere, selv hvis det bare er en helt standard, middelmådig af slagsen. IC kunne måske være muligt (hvis vi antager at traileren i privat handel måske ville være nærmere 20-25.000), alt efter kvaliteten man forventer naturligvis

    Men jeg ville nu foretrække pengene og så selv gå ud og købe hesten for dem, hvis det var hvad jeg ønskede at bruge dem til - så har du lidt større udvalg.


  • #11   8. mar 2018 AMT
    Det kommer an på om det er i en byttehandel med en ny trailer. Der kan de ofte gi en særlig go pris for en ældre trailer. Hvis det er ren handel så ja, så har du ret.

    Om det er muligt at få en IC eller Frieser i bytte, så er alt jo muligt. Men det er en svær ting at få til at lykkes.


  • #12   8. mar 2018 man kan jo bare prøve smiley

  • #13   8. mar 2018 Spørg hende der vil købe trailer.
    Hvorfor skulle det være umuligt??

    Hvis du fx sælger trailer, og ønsker at få 15.000 kr for den.
    Hvis man som køber går til en forhandler skal man give måske 18-25.000 kr for en lignende trailer.
    Trailer køberen har ikke 15.000 kr på kontoen. Men har måske en hest, der nok skal sælges på et tidspunkt. Priside måske 20.000 kr nu og her, men mere når den er i form til sommer?

    Hvis trailer-køber ikke køber din trailer, men venter på at pengene er sparet sammen, skal vedkommende måske betale 25.000 kr til sommer?
    Hvis du køber hesten til sommer, skal du måske betale, 25.000-30.000 kr?
    Så, ved at bytte sparer i begge to over 10.000 kr sammenlignet med kontant handel senere.
    ...
    Så ja, kan du lide hesten og synes den er mere værd for dig end din trailer, så gå ud og slå til på en god handel!


  • #14   9. mar 2018 Tak for jeres svar smiley

    Nu SKAL jeg ikke lige bruge en hest, da jeg har 2 - det var mere tanken om at jeg kunne lave en annonce hvor der evt står bytte med en IC.

    En redet IC ligger i prisleje 20000 og op - en ung ligger fra 10-12000

    Jeg ved trailercentret vil give 15000 og de sælger jo altid videre Højer -

    Så jeg vil give det et forsøg


  • #15   9. mar 2018 Tænker “ja hvorfor ik” men sørg for at lave en kontrakt på handlen. Du kan jo altid sælge hesten hvis den ik lige er dig men ville nok lige møde den og få alt af vide som når man kigger på hest.
    Man kan altid lave en byttehandel og hvis den byt ik har samme værdi, så må der jo penge +- den ene eller anden vej.


  • #16   9. mar 2018 Faktisk gik min bates innova sadel + penge med i en handel da jeg købte min IC hingst+shetlænder og der lavede vi også en salgskontrakt på den handel vi lavede

  • #17   9. mar 2018 Jeg vil prøve, tak

  • #18   10. mar 2018 Pøj pøj med det smiley du er jo i din gode ret til at takke nej tak til tilbuddet hvis handlen føles forkert mm

  • #19   10. mar 2018 Ja det er jeg jo heldigvis og traileren står bare dag jeg ikke har en bil der må trække den, ud over firmabilen, men så må jeg ikke køre den

Kommentér på:
Er det muligt?

Annonce