{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.942 visninger | Oprettet:

Er det overhovedet muligt???? {{forumTopicSubject}}

Er det overhovedet muligt at folk vil købe og betale forud for en vare???

Jeg har lige været på messe - og fundet den sejeste maskine - MEN pengene hænger ikke på træerne - men for at gøre min drøm til virkelighed - skal jeg finde købere til 2225 stk t-shirts A 125 kr stk.

I denne pris, 125 kr, indgår t-shirts med tryk efter eget ønske, 4-farvet tryk - ja der kommer selvfølgelig fragt oveni - men denne fragt kan klares for ca 36 kr.

Men er det overhovedet muligt at finde folk der vil købe forud?

Vi har cvr nr og har været til i mange mange år - min chef har ejer firmaet siden 1998 - og vi har et rimelig godt ry.

Jeg tjener intet på de første 2225 t-shirth - det er udelukkende maskinen og materialet og t-shirt - til opstarten.

Findes der evt. Investorer herinde der vil hjælpe med opstarten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det overhovedet muligt????
  • #1   26. sep 2019 Tænker måske godt at det kunne være muligt, at sælge 4-6 stk pr person hvis folk ikke skal vente længe på at få deres vare ??

  • #2   26. sep 2019 Foreninger køber jo gernw stort hjem til diverse arrangementer - firmatrøjer, ride klubber med logobluser osv.

    I må ud og markedsføre det godt.


  • #3   26. sep 2019 Ventetiden afhænger helt af hvor hurtigt de 2225 t-shirt er “solgt” og hvor hurtig maskinen kan komme hjem.

    Så jeg kan ikke udtale mig om hvor lang ventetid der er, endnu.

    Ja sandt - men mange foreninger har jo deres “faste” leverandør og kender derved også den vare de får - her er jeg på dybt vand, netop fordi denne maskine er ny og der skal oplæring til -

    Derfor var min plan at finde private mennesker først - at sælge til - netop også af hensyn til min oplæring i maskinen og evt startproblemer


  • #4   26. sep 2019 Det ville ikke være et projekt jeg ville kaste mig ud i. Privatpersoner har bare lidt lettere ved at springe fra igen smiley

  • #5   26. sep 2019 Tror det med ventetiden ku blive et større problem.
    For man bestiller jo fordi man ska bruge dem sån snart, ikke om fx et halvt år.
    Og snakker man private, er det jo 1,2,3 stk. det har lange udsigter for folk.

    Hvad med et lån i banken, når man har CVR og 20 år gammelt firma?
    Det lyder ikke som et helt lille beløb.

    Så personligt villle jeg bestille et sted, hvor varen kommer snarest, da jeg givetvis ska bruge det.

    En investorer er jo en person der satser nogle penge på et projekt, hvor der gerne sku komme et afkast med tiden, ikke et læs T-shirts.
    Så du vil måske komme til, at sku dele et senere overskud med sån en.
    Er du sikker på det er sån en du søger?


  • #6   26. sep 2019 Sorte Slyngel - banklån er ikke muligt - Kvicklån er ej heller muligt - når først der er en interesse fra 2225 personer og jeg ved de vil købe - og bestille - så er der handelsbetingelser på - og ca 14 dages leveringstid -

    En investor er mange ting - her er der tale om investering i en maskine der kan og skal give afkast når først de 2225 første tryk er solgt -

    Sarah - nej det har privatpersoner ikke når der er handelsbetingelser


  • #7   26. sep 2019 Jeg ville ikke købe noget jeg ikke kender leveringstiden på.
    Hvem ved om leveringstiden er 2 år. Det gad jeg ikke vente på en trøje smiley

    Jeg kan jo nå at vokse ud af den på den tid smiley


  • #8   27. sep 2019 Hvis der er klarlagt en nogenlunde præcis leveringstid, ville det godt kunne lade sig gøre, hvis jeg skulle købe. Men tror de fleste gerne vil uden om at det tager mere end 14 dage - og med tanke på hvad der skal nåes af salg, og tiden det vil tage at trykke, pakke, og sende 2500 T-shirts, så er det måske svært at opnå en tilfredshed og en leveringstid på maks 14 dage.

    Kontakt til de lidt større begivenheder, mv, vil nok bringe lidt større ordrer i hus. Måske noget ala christmas show.

    Hav tanke på julegave idéer, julefrokoster, og ja den kommende årstid hvor virksomheder og private kan få trykt efter eget valg.

    Tag fat i nogle iværksættere, eller finde messer inden de afholdes.

    Jeg ville godt have været behjælpelig med dét, men det bliver ikke mere i år smiley


  • #9   27. sep 2019 Bettemus; det er kun her og nu der skal sælges 2225 - og leveringstiden vil ikke blive mere end 14 dage 3 uger - 1 gang - der laves garanti på pengene retur hvis ikke der kan samles nok folk - og handelsbetingelser -

    Therese- tryk laves fra dag til dag - sendes samme dag de er trykt - eller kan afhentes - vi har samtidig en produktion af klistermærker og skilte - som
    Også kan laves fra dag til dag - og med det rigtige udstyr - som denne maskine er og det rigtige fragtfirma - så vil jeg mene at 3 uger er max leveringstid i opstarten

    Mange venter jo flere uger når de bestiller fra Wish smiley


  • #10   27. sep 2019 Så kunne det måske godt lade sig gøre hvis i skriver en max leveringstid eller pengene tilbage smiley

    Med hensyn til hvor længe folk venter ved wish så handler det også meget om prisen. Wish er billigt og derfor venter man gerne det længere.
    Et mobilvaner koster f.eks kun 30 kr ved wish men jeg skal give 150 i Danmark. Jamen så gider jeg godt vente det længere.


  • #11   27. sep 2019 men du kan jo ikke nå og skaffe 2000 kunder på 14 dage - så ventetiden er forholdsvis lang fra man siger "ja tak" til man har en vare i hånden.

  • #12   27. sep 2019 Lidt hovedregning.
    2225 x 125 er ca 280.000 kr.

    Hvis du har et godt budget, erfaringer fra branchen og kan argumentere for, at du kan skaffe kunder - så burde det være muligt.

    I dit sted ville jeg tale med et par banker.
    Er din egen bank nogle idioter, er der måske andre banker det er til at forhandle med.
    Medmindre du har en stor, skummel gæld, du nægter at betale af på....

    Hvis du vil sælge 2.000 tshirts billigt og hurtigt, så kontakt nogle firmaer.
    På min arbejdsplads er der 300 ansatte på medicinsk afdeling (alt fra læger til portører) og et par tusinde på sygehuset.
    Jeg ved, at de tidligere har givet træning t shirts til folk, der har tilmeldt sig arrengementer organiseret af repræsentanter fra sygehuset. Og så er det ved at være tid til firmajulegaver.
    Måske nogle rideklubber vil bestille til deres medlemmer? Og tømrermestre og...

    Tja, hvad gør du, hvis du kun får 180 bestillinger???
    - Hvis din plan holder, bør du kunne låne til køb af maskinen. Det er "kun" 300.000 kr du taler om, og kun 2225 trøjer til break even.
    -Men det er måske her det er for godt til at være sandt. For hvis det var så nemt at tjene penge på tshirts, hvorfor er der ikke mange flere som gør det???

    Det var min brain storm.
    -Men hvis planen holder, håber jeg at du gør det. Jeg kan godt lide selvstændige.


  • #13   27. sep 2019 Jeg ville personligt ikke købe en t-shirt på forhånd udfra de ting du nævner der.

    Men forhør dig hos foreninger, firmaer og hvad du ellers kan komme i tanke om. Måske står de og mangler en stor ordre på t-shirts ude i fremtiden?

    Jeg har selv taget uddannelsen og arbejdet med tryk, og vi har ofte haft store ordrer ind på t-shirts, dog med kort leveringstid så man skal nok fange dem 'i opløbet' inden de ved de mangler.


  • #14   27. sep 2019 WHO - vi har erfaring i Branchen - vi laver i forvejen tryk på tøj - men stadig i form af folie - som er en noget dyre løsning.

    Vi har desværre ingen bank der vil hjælpe - ikke fordi vi har en stor gæld eller lign som vi ikke betaler af på - men fordi bankerne mener vi er i "risiko-gruppen" og sådan har det desværre været i mange år.

    Jeg lufter tanken her for jer og fb - netop for at se om løsningen for kunderne er der -

    Hvis jeg kun får 180 bestillinger - så får folk deres penge tilbage - vi har stadig et cvr nr - og giver garanti for retur af pengene hvis ikke der fåes kunder nok - og grunden til at ikke mange laver t-shirts er netop fordi de rigtige maskiner koster mange penge - og mange andre kender ikke til materialekøbet - udformningen - hvordan man laver et godt design osv osv osv - det er "nemt" for mig og os - da vi har erfaring i design og opsætning - og for mange mennesker tror det er så nemt bare at starte op med tryk - jeg har også leverandøre i baghånden der kan lave designet - lave transfers til håndværkere som holde - ja der er mange ting man skal sætte sig ind i vedr tryk på tøj og jeg mener jeg har denne erfaring - blot ikke maskinen - endnu.

    Sarah - hvis folk siger "ja tak" så skal de stadig ike betale før vi når de 2225 tryk - så ja i princip kan det være længe at vente - men når først jeg ved der er interesse for det - så kan muligheden være der - så når 2225 har sagt ja tak - så er leveringstiden derfra - så ja så mange som muligt ja tak - betaling og så er trykket på vej (håber det giver mening)

    Bettemus - ja men du kan også risikere at skulle betale told af dine 7 kroners køb fra wish og så er du her - langt over 125 kr for en dansk produceret tryk t- shirts smiley Taler desværre af erfaring - hvor vi som firma er blevet bonget 187 kr i omkostninger for en 7 kroners vare fra Wish.

    Tak for jeres hoveder og ideer - jeg er ikke skræmt - og ja det er mange penge - men jeg vil ikke lade det skræmme mig - måske er 2225 t-shirts mange - men 5 foreninger af 500 personer - så er jeg allerede godt på vej - og mindre kan også gøre det - 3 foreninger og 2 firmaer - og så private - jo det SKAL nok lykedes mig - smiley


  • #15   27. sep 2019 Line: jeg er klar over jeg skal tage folk i opløbet - dette er netop grunden til at Brainstorme jer herinde - der får man ikke altid det svar man ønsker - men den støtte og opbakning der får een som mig frem i verden smiley

  • #16   27. sep 2019 Uha, jeg ville nok ikke gøre det. Hvis jeg havde behov for T-shirts med tryk, ville jeg vælge et firma, der allerede tilbyder dét, som jeg vil have. Risikoen er jo, at ventetiden bliver for lang, eller at jeg slet ikke får de forventede varer. Det bliver simpelthen for meget bøvl og venten. Hvorfor skulle man vælge noget usikkert og besværligt, hvis man kan få dét, man vil have uden?
    Jeg forestiller mig, at når alt kommer til alt, så ville de fleste nok have det sådan, hvis ikke der er tale om at hjælpe venner eller familie i gang med et forehavende - og så skal du have en pænt stor omgangskreds. smiley

    Jeg ville nok søge efter en anden finansieringsmulighed. Jeg tror desværre ikke, at det er realistisk sådan.


  • #17   27. sep 2019 Kunne leasing af maskinen være en mulighed?

  • #18   27. sep 2019 Min første tanke er 125 kr. for en t-shirt er ikke et slagtilbud... Hvilken kvalitet, farve, størrelser og udformning af t-shirts snakker vi om? Er det tryk eller broderi? Jeg køber sommetider t-shirts til vores medarbejdere, og det er vigtigt for mig at vide sådanne ting, inden jeg kan tage stilling til, om jeg kunne hoppe på sådan et "tilbud"...

  • #19   27. sep 2019 Mette; vi laver allerede tryk på tøj - blot ikke fra sådan en maskine som ønsket - så vi har både viden og erfaringen i tøj-tryk smiley

  • #20   27. sep 2019 Ann; helt forståeligt - i første omgang er det tryk på tøj (broderi vil komme senere når og hvis forespørgelsen kommer på dette)

    Med hensyn til kvaliteten af t-shirts og udformning bestemmer kunden selv - ud fra datablad fra min leverandør (som vil blive valgt) der kan kunden selv vælge kvalitet, str og farve - men der vil prisen så også ændre sig - prisen på trykket vil være fast - uanset hvor mange farver - prisen vil kun ændre sig ud fra kvaliteten af hvilken t-shirt som kunden vælger - da prisen kan ændre ud fra v-skæring - figursyet osv -

    På Sjælland hvor jeg pt ved der er en lign maskine sælges t-shirt med tryk til 200-250 kr - men igen det er Sjælland og kunden kan komme direkte ind fra gaden og få den lavet med det samme (fordi de jo allerede har maskinen)

    Leasing er en mulighed - men hvis jeg ikke kan skaffe kunder nok til trykket - så er det jo "spild af leasing" og en maskine der ikke bliver brugt

    Derfor stormer jeg jer - med muligheden


  • #21   27. sep 2019 Wish hedder det sig at bestiller man for under 80 kr så ryger der ikke told oven i.
    Jeg har bestilt en masse ting igennem årene og har aldrig været ramt af told


  • #22   27. sep 2019 Bettemus; ja ved jeg - men HVIS de ved tolden mener varen er over de 80 kr - så skal du dokumentere det modsatte - og det er ikke altid du som kunde får ret - trods du kan dokumentere det modsatte - det kunne vi - dokumentere at varen kun kostede 45 kr - men det ville told og skat ikke godkende

  • #23   27. sep 2019 bettemus told er først over 1150

    moms er fra +80


  • #24   27. sep 2019 Import fra wish, er det oftest postnords importgebyr på 160kr, man betaler for.

  • #25   27. sep 2019 Therese og Told smiley

  • #26   27. sep 2019 LittleJhon
    import gebyr + moms evt + told


  • #27   27. sep 2019 + gider man ikke betale import gebyr og momsen evt told

    Så siger man bare man nægter modtagelse, så kan lortet blive destrueret måske sendt retur.


  • #28   27. sep 2019 Men når du prøver at sælge T-shirts, i dette tilfælde til 125 kr, ville det da være smart, at fortælle og kvalitet, farver og andre mulighed, hvis der sku være nogen der ka vente.
    For jeg har både købt goe og virkelig dårlige T-shirts, hvor det ikke "gav sig selv" ud fra prisen.
    Jeg savner fx tekstiltryk på sort, det synes jeg kniber med at finde.
    Men hvis I i forvejen har et marked ifht forretningen, må der vel være nogle kunder allerede der?
    Men hvis folk ikke skal betale ved bestilling, hvordan får du så penge til maskinen?
    Og hvordan ved man folk ikke løber fra det, private har vel lidt nemmere ved, at smutte.
    Firmaer er måske nemmere, at "tvinge" ifht aftale/kontrakt.


  • #29   28. sep 2019 Sorte skyngel - der er datablad på tøjet - så kunden kan læse om kvaliteten på det smiley se nu skrev du noget jeg kunne bruge til meget - jeg kan nemlig trykke hvid på sort og sort på hvid - og det forbliver Hvid -

    Ja jeg kunne gå til firmaerne vi allerede har inde som kunder - og det er også min plan - men mange af vores kunder har en fast aftale med deres arbejdstøj - F.eks Konecranes som er et kæmpe kranfirma - de må KUN bestille deres tøj i Finland ved deres hovedkontor. smiley og der kommer jeg så i kæmpe kamp hvis jeg skal prøve at få dem.



  • #30   28. sep 2019 Sorte slyngel;

    Ved at sige ja tak til tilbudet gør at jeg ved hvor mange jeg kan samle - når jeg så har samlet nok - skriver jeg igen at nu er der nok kunder og betalingen skal indbetales og så går det hele i bølge med maskinen og tryk smiley


  • #31   28. sep 2019 Maskinen kan så lave tryk på andet end tøj smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=MGxlxZ7fuXc

    En lille video som viser lidt hvad det kan med et menneske bag smiley


  • #32   28. sep 2019 Og med handelsbetingelser så kan private heller ikke løbe fra deres ordre - men der gives garanti fra mig at skaffes der ikke kunder nok - så garanteres det fulde beløb der er indbetalt tilbage smiley

  • #33   28. sep 2019 Men jeg forstår ikke, hvorfor nogen (og så mange) skulle være interesseret i at bestille t-shirts, som de ikke ved hvornår kommer og om de overhovedet kommer? Hvorfor skulle de ikke vælge at bestille fra et sted, de ved, kan levere?

    Det virker i min optik ret urealistisk. Det er virkelig mange t-shirts du skal have afsat og jeg kan ikke gennemskue, hvorfor nogle ville være interesseret - og hvem din målgruppe skulle være.

    Det er virkelig ikke for at være hård eller skyde din drøm i sænk, men jeg kan simpelthen ikke se det ske, hvis du ikke finder en anden finansierings-mulighed. Jeg håber, at det lykkes for dig på den ene eller anden måde. smiley


  • #34   28. sep 2019 Mette; jeg kan tage konstruktiv kritik smiley

    Mit svar; fordi denne maskine kan noget som ikke mange andre maskiner kan - der er pt ikke mange af dem i dk - fordi den kan lave tryk til mange materialer - og kunden kan i mit tilfælde selv vælge deres udformning på t-shirts - fordi denne maskine kan printe hvid og mange farver - fordi denne maskine kan tage netop det billede DU som kunde ønsker smiley

    Men om folk vil vente på det - ja der er jeg dig så svar skyldig - det kan jeg desværre ikke vide på forhånd.

    Min drøm er der og den holder ved - ind til jeg må se mig slået af kunden.

    Med denne maskine er det kun dig som kunde der sætter min grænse - den kan noget som ikke mange kan - og med en værdi på ca 250.000kr så er det ikke bare lige en maskine som enhver går ud og køber - som de f.eks gør med skæremaskiner til folie.

    Hjernen bag styre maskinen smiley


  • #35   30. sep 2019 Du kan jo oprette dig på en crowdfunding side, f.eks. Kickstarter.com
    De er lavet til præcis det formål du beskriver smiley

    Jeg støtter jævnligt forskellige ting der og har kun haft gode oplevelser med det.


  • #36   1. okt 2019 Anne; dette tror jeg desværre ikke er muligt ;-(

    Jeg er tæt på at være i mål - det hele afhænger nu af min chef i dag


  • #37   1. okt 2019 Vil du opdatere med hvad din chef så besluttede sig for? smiley

  • #38   2. okt 2019 Sarah; som det ser ud lige nu - så skulle maskinen lande hos os i dag smiley smiley men nærmere opdatering når maskinen er landet her

  • #39   2. okt 2019 Godt gået, håber at det bliver en god invistering smiley

  • #40   2. okt 2019 Karin J; det er jeg sikker på det bliver - nu skal den dog lige ankomme og installeres smiley

  • #41   2. okt 2019 Fedt!!

  • #42   3. okt 2019 Spændende smiley Tillykke med maskinen.

  • #43   3. okt 2019 Den er ikke ankommet endnu smiley skulle være kommet tirsdag eller igår - smiley og har stadig intet hørt

  • Tine B
    Tine B Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 2 Svar: 2
    #44   3. okt 2019 Hej,

    Har du tænkt på at henvende dig til dem der arrangere de store musik festivaler i Danmark? Ens tryk (festival navn/logo) samt de må på denne årstid have god til
    til at vente på et godt produkt.

    Hilsen Tine


  • #45   4. okt 2019 Tine - jeg har pt kun kontakt til 1 - Festivalhal i jels - men god ide - tak

  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 131
    #46   4. okt 2019 Du vil prøve som igangsætter. Du skal vurdere muligheder op mod risiko. Du har en ide. Har du nogle penge, eller kan du skaffe dem? Du må aldrig starte en virksomhed med at tro, at risiko og finansiering kan sælges sammen med varen. Hvis du vil videre skal du finde en partner, der kan financiere både produktionsapparat og varelager. Derefter skal du finde ud af om du (til den rigtige pris) overhovedet kan sælge nok (på almindelig vis eller en gros) for at tjene ind til afskrivning af produktionsapparat og øvrige påløbne omkostninger. Uden fornøden kapital vil du ryge samme vej som cirka 80 % af samtlige igangsættere - ud i store problemer.

  • #47   4. okt 2019 Jens - virksomheden har eksisteret i mange år - så iværksætter er jeg nok ikke helt lige - og alt andet er der taget stilling til - meget nøje - det vi i sidste ende skal tage udgangspunkt i er; kan maskinen tjene sig selv ind på meget kort tid - og ja - med sen viden og ekspertise vi har i vores virksomhed - så kan maskinen tjene sig ind.

    Min bekymring var om jeg kunne tjene de penge ind på meget kort tid - og DER ligger min tvivl


  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 131
    #48   4. okt 2019 Alt kommer an på din øvrige virksomhed. Hvordan markedsfører du? Det med at sælge pr post kræver dyr markedsføring. - Salget bliver nok for landsom til dine ønsker.

    Har du facade ud til en "butiksgade"? Har du en butik?


  • #49   4. okt 2019 Vi er en skiltevirksomhed - vi har cvr nr - vi producere klistermærker, facader, bildeko osv - vi har et navn som vores faste kunder kender - firmaet er over 50 år gammelt - markedsføring sker via fb - løsblade - mund til mund osv - så jeg er ret sikker i min sag - ville blot have kunderne på forhånd så maskinen var "betalt" - og jeg er så godt som i mål i næste uge

  • #50   4. okt 2019 Og jeg sælger ikke Pr post

  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 131
    #51   5. okt 2019 Det hele kommer an på hvor megen markedsføring du får ud. Jeg er ved at tro på dine muligheder. Jeg tror ikke din idé skal sælges på billigpris.

  • #52   5. okt 2019 Jens - det bliver ikke solgt på billigst pris - men den bedste pris - hos mig ligger på 125 kr pr t-shirts incl tryk - plus fragt smiley

  • #53   5. okt 2019 Littlejohn er den pris gældende for tryk uanset antal?. For tit skal man bestille x antal stk på en gang for at få dem med tryk etc smiley

  • #54   5. okt 2019 DangerDane - denne pris er for 1 tryk og 1 t-shirts - ved flere t-shirts med tryk - alt efter antal - og anden udvalgt t-shirts kan der udregnes bedre og billigere pris (ved foreninger - sportsudvalg - personale osv)

    De 125 kr er udregnet fra 1 stk t-shirts incl tryk


  • #55   5. okt 2019 Nu flere man bestiller nu billigere kan prisen blive - men de 125 er stk pris ved 1 stk - tryk incl t-shirts

  • #56   6. okt 2019 Littlejohn, så hvis man fx bestiller 3 eller flere bliver prisen bedre??

  • #57   7. okt 2019 Umildbart skal man op på min 15-20 t-shirts før prisen ændre sig - men det kommer også an på om man vælger den t-shirt som er udvalgt eller om man vælger en anden og mere speciel - F.eks så er polo måske dyre end alm t-shirts

    Men når jeg har fået installeret maskinen - så kan folk selv tjekke tøjet ud - prisen på tryk er endnu ikke færdigregnet - hvis man vælger arbejdstøj eller bukser


  • #58   7. okt 2019 Littlejohn,

    Det er fordi jeg kører studenterkørsel. Så har jeg selv "designet" mig noget arbejdstøj smiley


  • #59   7. okt 2019 DangerDane - jamen det må jo komme an på en prøve smiley prøv at send billeder til mig på mail; info@ok-skilte.dk att Gitte Hansen

    Så kigger jeg gerne på det smiley og ser om det er muligt smiley


Kommentér på:
Er det overhovedet muligt????

Annonce