{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Part - er det overhovedet en mulighed? {{forumTopicSubject}}

Jeg søger lidt input til om det kan betale sig for mig at have part, om jeg har for høje krav osv.

Jeg står og har en skade i min hofte som gør at jeg ikke kan ride lige så ofte som jeg ønsker. Kan ride en 2-3 gange ugentligt, men heller ikke for længe af gangen.
Jeg står midt i min unghests uddannelse, og vil gerne have en erfaren rytter 2x ugen helst hverdage som vil kunne hjælpe mig med at uddanne ham færdig. Han er belgierblanding men overraskende smidig og jeg vil gerne have ham trænet op til LA, og få ham startet nogle stævner, så han kan komme ud og se verden. Grundet min hofte tvivler jeg på at jeg kan komme til at starte stævner de næste par år -.-'
Jeg er derfor begyndt at søge en part til ham, men fordi jeg ikke ønsker at modtage betaling, da han jo skal videruddannes i samarbejde med mig, får jeg simpelthen så mange useriøse henvendelser.
Og jeg har ikke råd til at betale for at have en der kan uddanne ham, så føler mig lidt fortabt -.-'
Kan man overhovedet finde sådan en part? Har jeg for høje krav? Skal jeg bare finde en som vil ride skridt og trav og så tage penge for det, eller hvad?
Nogle ideer, muligheder, råd der kan hjælpe mig lidt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part - er det overhovedet en mulighed?
  • #1   4. apr 2016 Tror det bliver svært. Skulle jeg bruge tid på at hjælpe med at uddanne en hest og bruge meget tid på den - for det tager meget tid - så ville jeg også kunne forvente at få noget betaling. Men jo, det burde da godt kunne lykkedes at finde én, men tror det kommer til at tage en del tid.. smiley

  • #2   4. apr 2016 Når du ikke forlanger penge for det, så syntes jeg godt du kan tillade dig at være kritisk smiley Skriv evt hvad du forventer og har af krav, og at du ikke ønsker kommentarer fra folk der ikke kan leve op til det. At den bliver uddannet til LA niveau, syntes jeg dog er for tidligt at forvente, når hesten ikke er længere i sin ridning smiley

  • #3   4. apr 2016 Hvad med at sætte en aldersgrænse på 18 år. Vel er der mange dygtige ryttere under 18. Men på den måde kan du måske skære de useriøse fra lidt hurtigere smiley

    Og helt ærligt så syntes jeg ikke du forlanger for meget. Du mangler tydeligvis hjælp til hesten. Derfor er det gratis. Men du levere en hest, Kvit og frit som en person selv kan være med til at forme. Min hest tager også meget af min tid. Det betyder da ikke hun er gratis for mig. Heste koster penge. Så syntes faktisk det er meget fair. Du hjælper partrytteren med at få en hest at arbejde med. og parten hjælper dig. Det ser jeg virkelig ikke som en problem, og er sikker på du nok skal finde en dygtig rytter smiley


  • #4   4. apr 2016 Jeg synes ikke, at du forlanger for meget - jeg havde en gang selv sådan en part, og hende var jeg rigtig glad for! Er det muligt for partrytteren at starte stævner, efter aftale med dig og af egen lomme, selvfølgelig? Det er ihvertfald noget, som du skal overveje.

  • #5   4. apr 2016 Jeg havde tænkt på at have en form for betaling i at jeg betalte alle stævneudgifter (eller ihvertfald dele det, i de tider hvor økonomien halter).
    Lene: For tidligt at forvente? Tror ikke helt jeg forstår. Mener ikke jeg har skrevet nogen steder hvor langt han er i ridningen? Vi er begyndt at træne traversader fra jorden af og der finder han teknikken rigtig hurtigt. I schenkelvigningerne mangler han at få bagparten lidt mere med. Men grundridningen er stort set på plads, vi mangler egentlig kun balancen i galop.
    Bettemus, har overvejet aldersgrænsen, men får desværre også mange useriøse der er over og som søger en 'konehest' eller lignende. Der er forfærdeligt mange der ikke engang læser annoncen. Men vil da give et forsøg på 'søger kun over 18'. smiley
    Tak for svar alle sammen smiley


  • #6   4. apr 2016 Lærke: Jeg ville være lykkelig hvis de ville starte stævner på ham (og vil så vidt muligt gerne financiere det), om det så bare er LD. Bare han kommer ud og ser stævneverden smiley

  • #7   4. apr 2016 Det er muligt, men det er svært, vil jeg sige.
    Jeg er pt. gravid og står også med en unghest.
    Jeg har været heldig at finde en pige som går hjemme og ikke har råd til at have sin egen hest, men rigtig gerne vil ride og have omgang med hest.
    Så selvom min hest ikke er tilredet og først skal ryttertilvænnes til sommer, så har jeg fundet en rigtig sød part som rigtig gerne vil..

    Men det bliver måske svært at finde en der også har evner til at uddanne til LA, men det er absolut muligt, hvis du er tålmodig.
    I mit tilfælde vil jeg nævne, at parten er gratis,


  • #8   4. apr 2016 Det er så ærgeligt at folk ikke forstår at læse en annonce. Det er jo spild af alles tid smiley

  • #9   4. apr 2016 Camilla: Det lyder dejligt at du har fundet en til din unghest smiley
    I første omgang vil jeg spørge om min underviser har tid til at være ude hos mig to gange om ugen, så jeg stadig kan få undervisning 1 gang om ugen, og hun så måske kan ride ham 1 gang om ugen. Hun red ham hele den periode jeg havde det værst med hoften og ikke engang kunne sidde på en hest og hun kan ihvertfald bidrage til at ride ham op smiley Men hende betaler jeg jo, så det er lidt en dyr fornøjelse XD
    Og ja... Jeg er godt træt af at folk ikke læser annoncen. Sidst havde jeg en, som bare blev ved med at skrive (og ændrede sin historie, erfaring og alder) så til sidst holdt jeg op med at svare. Hun var så 14 år (først 13, så 16, så blev hun snart 18 og til sidst sagde hun 14), og skrev til hende flere gange at jeg søgte over 18, men ikke engang det læste hun -.-'


  • #10   4. apr 2016 Det har taget tid, og havde sådan set opgivet ideen. Jeg reagerede på en annonce herinde hvor jeg fandt min part, når jeg lige tænker over det egentligt smiley

    Det er i det mindste en løsning, som du kan bruge, selvom den er lidt dur i længden smiley

    Held og lykke i hvert fald.


  • #11   4. apr 2016 Arghhh det er lidt svært, for det er jo ikke en "typisk dressurhest" som du ønsker en unghestevant LA-rytter til.
    Sådan en person tror jeg du ville få svært ved at finde, fordi de er eftertragtede også hos de mere gængse dressurunghesteejere. Og generelt vil de kræve betaling for arbejder, eller også skal det være en super god dressurunghest som de får gratis stillet til rådighed.
    Og din beskrivelse af hestens niveau gør ikke lige, at det er "la" om hjørnet, og ej heller en type hest som er attråværdig som stævnerytter at få fingrene i.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg nok hellere satse på at finde en person, som synes din hest er en sjov og spændende blanding at arbejde med. Og så kan du tilbyde parten gratis mod at parten så SKAL modtage og selv betale undervisning af din underviser 1 x ugentligt.
    På den måde får både du og parten noget ud af aftalen - og du har din underviser til at have lidt styr på hvordan tingene går.

    Mvh Charlotte


  • #12   4. apr 2016 Charlotte: Tror du det vil give pote hvis jeg ikke havde højere krav end LC niveau men hvor de har ønske om at udvikle sig sammen med hesten og så sætte krav som 1 x undervisning om ugen?
    Den sidste mulighed har jeg prøvet og fandt også en part. Allerede inden første undervisningstime havde hun sat hesten en måned tilbage i galoppen og jeg måtte intensivt arbejde med dette i to uger for at rette op på det. Så det gav flere problemer end løsninger og jeg ønsker ikke at stå i den situation igen da min hofte simpelthen ikke kan holde til det smiley


  • #13   4. apr 2016 Jeg syntes ikke det er for meget, jeg har været med til uddanne/tilride flere heste, jeg har ikke fået noget for det og jeg har ikke betalt noget, andet end min egen undervisning og sko.

    Jeg ville dog ikke selv kunne ride en hest op til LA og jeg var heller ej 18 da jeg startede med de fleste.
    Så hellere finde en på 15, som måske bare kan sin grundridning, hvor du så må være med ind over, det burde da kunne lade sig gøre


  • #14   4. apr 2016 Tine: men de heste har vel også haft potentiale for et eller andet ikke? Min dreng er jo lidt tung af sig så han har ikke det store potentiale inden for en bestemt sport.

  • #15   4. apr 2016 Det der niveau noget, er en lidt farlig vej at slå ind på, hvis man ikke mener det.

    Så hvis du mener, at du gerne vil have din hest ud at gå LA-klasser, ja så er det jo ikke en gang en LA-rytter, men en unghesterutineret LA-rytter du søger. Og som sagt vil de nok oftest gå efter noget andet end en belgierblanding.
    Men ønsker du "bare" at hesten trænes i lidt mere end skridt, trav og galop, så vil en part som ønsker at lære i min verden ofte være "bedre" end en "jeg kan ride la på forhånd".

    La-rytter er i min verden heller ikke et kvalitetsmærke i sig selv - jeg kender en del LA-ryttere, som ikke fik lov til at sidde på mine heste - placeringer på c-plan eller ej, de rider ikke på den måde jeg synes er uddannende for en unghest.

    Lc niveau er ikke i min verden grundridning, så det betyder heller ikke at man kan uddanne en unghest. Men man må formode man kan ride i de tre gangarter nogenlunde.

    Hvad med at spørg din underviser, om hun kender en hun kan anbefale som part ? Så må du formode, at parten er interesseret i at træne på samme måde som din underviser/dig selv. Det er mere vigtigt at træningen er ensartet, end om parten har kunnet få kastet en hest rundt i en la1 på klubplan.

    Mvh Charlotte


  • #16   4. apr 2016 mh, ikke nødvendigvis, det har været varmblod, knapstrupper, fjordheste, ponyblandinge og shirer.


  • #17   4. apr 2016 Jeg er enig med Charlotte i at de fleste dressurryttere (mig selv inkl) helst vil have en anden type hest at ride dressur på - og det er der din udfordring kommer smiley For synes du giver et fair tilbud, og jeg kan ikke se hvad du ellers kan gøre - enten være tålmodig og håbe på den rigtige dukker op, eller give penge for at en rider den.

  • #18   4. apr 2016 Jeg søgte en part til min. Parten skulle kun springe, da jeg er blevet bange for det, og muge de 2 dage om uden. ( hvor en Af dagene er selvbetalt underviser på stedet) dr er ridehal, gode turmyligheder, trailer til fri afbenyttelse og så må hun ride de stævner hun vil, så længe det ikke kommer i vejen for min dressur og mine stævner. Hesten er stabil i Lb spring.

    Jeg skrev i min annonce at pigen skulle være voksen, da jeg ikke vil have ansvaret for et barn, da hesten også er en del varm, og det er ude på landet, så det kræver et kørekort.
    Stadig, kontaktede mindreårige piger mig og ville gerne have part.. Jeg synes det var svært, men der gik ikke længe før den sødeste pige skrev og hun rider hende nu. Hun skal Inter betale for det, ud over springundervisningen 1 gang om ugen og sine stævner. (Og selvfølgelig muge ved hesten mår hun er der).

    Hun hjælper mig SÅ meget, og jeg får en meget afkrudtet og balanceret hest når hin lige bliver sprunget igennem derfor skal hun ikke betale noget. Parten synes bare det er super fedt at hun får liv til at lave det sjove, og slipper for dressuren;)


  • #19   5. apr 2016 Men ønsker du "bare" at hesten trænes i lidt mere end skridt, trav og galop, så vil en part som ønsker at lære i min verden ofte være "bedre" end en "jeg kan ride la på forhånd". - Det er præcis det jeg ønsker smiley Han skulle gerne blive en fantastisk all-round hest, men vil gerne have han kommer ud og starter stævner, mest for oplevelsens skyld, og det behøver ikke være LA-niveau, stævnerne må gerne være LD, bare der er 'stævne-miljøet' smiley
    Jeg vil i første omgang lade min partannoncer stå og så se om jeg kan få overtalt min underviser til at ride & undervise så længe jeg har pengene til det smiley Er sikker på hun også ville starte nogle små stævner på ham hvis jeg spurgte rigtig pænt smiley
    Tine: Hvis du mangler en hest på et tidpunkt og flytter til Nordsjælland, så står min dreng til rådighed smiley
    Tak for jeres svar alle sammen smiley Det giver rigtig mange gode ting at tænke over!


  • #20   5. apr 2016 Men når jeg sidder og læser LD programmerne, så er de ikke værre end det vi rider til dagligt så dem burde jeg godt kunne starte selv, vil dog gerne have min underviser med som 'støttepædagog' til mig smiley

Kommentér på:
Part - er det overhovedet en mulighed?

Annonce