{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Opbevaring af udstyr {{forumTopicSubject}}

God eftermiddag ??

Min mand og jeg planlægger at købe gård i løbet af sommeren, på denne gård får vi en masse plads!! som i mere end vi selv nogen sinde kan udfylde ??

På baggrund af egen erfaring, foreslog min mand så noget i går, hvilket jeg lige vil høre jeres mening om.

Nemlig om man kunne forestille sig at tilbyde opbevaring af udstyr, eks. dækner om sommeren mm.
Eller hvis man ikke har plads nok til sine ting.

Hvad tænker i?

Hold venligst en pæn tone ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opbevaring af udstyr
  • #2   16. mar 2018 Nana, du har nogle gode inputs!
    Tak for dem, det giver i hvert fald stof til eftertanke og præcis hvad jeg leder efter smiley



  • #3   16. mar 2018 Hvis det skal være noget folk vil betale for, skal det nok være helt tørt.
    Og så kan I nok lige så godt lege ud til en aktivitetshandler eller lignende.
    Så er det ikke så mange forskellige personer.

    I skal nok overveje, hvordan folk opbevarer.
    Er det fx en hyndeboks pr mand?
    Hvilke regler er der for deponering / afhentning??

    Men I jeres sted ville jeg flytte ind og bo der i 1/2 år eller mere.
    I skal lige finde ud af, hvor meget plads i vil bruge selv.
    I kan sikkert formøble mere plads end I tror.


  • #4   16. mar 2018 Who: Du har helt ret i at vi allerførst skal finde ud af hvor meget plads vi selv bruger, det er også bare for at ligge en føler ud, om der er nogen der kunne se sig selv benytte en sådan løsning og hvad man så forventer af vilkår osv smiley

    Vi har også andre tanker om hvad pladsen kan bruges til, så det er blot en tanke smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   16. mar 2018 Jeg syntes at ideen er rigtig god, Og hvis i kan tilbyde servicen til en rigtig pris, så er jeg sikker på at folk også vil benytte sig af det.

    Der er dog nogle faktorer som skal overvejen nøje -
    - hvor meget plads kan man leje?
    - kan i sikre ordentligt klima?
    - Hvad med afhentning/aflevering?
    - Kan i give garanti for at udstyret opbevares ordentligt?
    - skader på udstyr mm.

    Hvis i køber en gård når et større ridecenter, så tror jeg at i vil kunne få noget godt op at kører. Køber i derimod længere væk fra alt ting, så tror jeg at folk bliver "dovne", og finder en anden løsning.

    Overvej også hvilke muligheder i kan acceptere vedrørende åbningstider. Skal der være fast åbningstider, eller har i mulighed for at være fleksible?
    Den bedste service vil klart være at kunne være fleksible, så Jette kan ringe, og hente sit dækken 5 min efter fordi at det er en hastesag smiley


  • #6   16. mar 2018 Amt:
    Der er rigtig mange ting der skal undersøges og tænkes over.
    Gården ligger ca. 15 min. fra Århus med godt med heste omkring, så tænker lokationen er ok.

    Dejligt at høre jeres meninger, forslag og inputs! ??


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   16. mar 2018 Prøv at lav en "forretningsplan", og lav et spørgeskema.
    Så kan du få en føler på hvordan interessen vil være smiley

    Held og lykke med projektet. smiley


  • #8   16. mar 2018 God idé, tak smiley

  • #9   17. mar 2018 Ideen er god - men igen - jeg ville nok ikke benytte det med mindre jeg boede lige ved siden af eller havde hest hos jer - nok også fordi jeg gerne vil vide hvor mine ting er når jeg skal bruge dem og det er næsten altid "lige nu" det skal bruges - så har jeg ikke "tid" til at køre efter det - så her tænker jeg gildesal eller festsal det kan lejes af private som erhverv - for erhverv kræver det så blot at i har cvr nr

  • #10   17. mar 2018 Evt til trailer og campingvogn

  • #11   17. mar 2018 Little John:
    Jeg kan sagtens følge dine tanker, da jeg selv har dem smiley

    Det skal siges at der i forvejen er lejet en bygning ud til en kræmmer og en hal til campingvogne, samt den ene del af længerne er lånt ud til maakiner, så hvad angår motorkøretøjer er der fyldt op smiley

    Det er lofterne, der står tomme smiley

    Gildesal har vi ikke selv behov for og jeg vil ikke leje ud til fremmede da vi har dyr på gården. (fulde mennesker i nærheden af dyr = dårlig kombi) ??


  • #12   17. mar 2018 Hvad med at leje lofterne ud til en anden kræmmer eller anden erhvervsdrivende, det har ting, som er lette nok til at blive båret op og ned af trapper?

    Så er der færre personer at interagere med - selvom jeg tror at der er et marked for opbevaring af hesteudstyr.
    ... Og opbevaring af andre dimser for private.


  • #13   17. mar 2018 Jeg ville alligevel lave gildesal/lille lejlighed. I er unge, måske der kommer børn en dag, jeg ved i hvert fald at mine veninder med store børn og teenagere er rigtig glad for deres gildesale da de unge kan holde fest der, og øve sig mere i at bo selv smiley

    Mvh TT


  • #14   17. mar 2018 Who: Det er også med i tankerne smiley

    TT: ih Tak, jeg føler mig ellers så gammel ??
    Men børn ligger ikke i kortene for os, og økonomien bliver ikke til at vi kan lave det til lejlighed, trods vi allerede har to der står og hopper for at bo til leje ved os ??


  • #15   17. mar 2018 Nå okay smiley det var også bare et forslag da jeg ved hvilken glæde det har givet mine venner smiley

    Mvh TT


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #16   17. mar 2018 Hvad med at tilbyde opbevaring og vask af dækkener i den forbindelse også, syntes ideen er god hvis der er opland til det

  • #17   17. mar 2018 Syrpa: Det er også en god idé, hvis der er afløb i stalden, det må jeg have undersøgt smiley

  • #18   17. mar 2018 Ikke for at være negativ. Men i forhold til hvad det kan koste, tror jeg i får for meget arbejde med at ta i mod og udlevere, i forhold til hvad i får for arbejdet.
    Der vil også blive en masse brok med folk om, at det bestemt ikke var det udstyr de indleverede, i forhold til det de får retur. Det vil kræve en masse logistik og aflåste, særskilte rum, pr lejer, før i undgår brok. Der vil også være en stor risiko for at de stjæler fra hinanden, eller indbrud.
    Jeg syntes iden er super. Men jeg tror i får for lidt ud af det i forhold til hvor meget arbejde der ligge i det.
    Det vil jo være ehverv og skat og moms er ca 60% og så er der kun håndøre til overs.


  • #19   17. mar 2018 Sunshine:
    Jeg kan godt følge dig, jeg har leget med tanken om at det kunne foregå
    således at man får et skab, der er boltet til gulvet, med hængelås på, så kan man selv hente og bringe som det passer en, på den måde har vi ikke ind- og udlevering, folk kan ikke få noget de ikke er kommet med og man kan ikke stjæle fra andre.
    Der er indgang så vi ikke generes i det private.

    Det er ikke sikkert at det er noget der kan løbe rundt, der skal jo også forsikring på... men ind til videre er det også bare tanker smiley


  • #20   17. mar 2018 En fodnote- Der burde deres egen indbo forsikring dække, hvis der sker tyveri eller andet.
    En fodnote mer- man kan trække driftsomkostninger fra som eksempel indkøb af skabe, låse, kasser, el, varme, vand, sæbe afhængig hvad i påtænker at lave på jeres gård erhversmæssigt.


  • #21   17. mar 2018 hellige: tak for fodnoter ??


  • #22   18. mar 2018 Jeg ville gerne betale for det, eller det ville jeg da jeg havde dækkenhest smiley hvis jeg var nærmere, og tænker at specielt dækner ved man jo hvilke man bruger, sommer og vinter smiley

    Vi lavede vores ene garage om til heste udstyrs opbevaring, men det var ikke lige godt nok, og træls at vi skulle undvære den, når vi nu har 2 biler.

    Så for mig havde det været super hvis jeg havde sådan et sted at henligge de forskellige dækner, så kunne man nøjes med at have et enkelt sommerdækken liggende.

    Og kunne i tilbyde vask og imprægnering ville jeg blive endnu gladere smiley

    I forhold til hvad der er indleveret til vask, så kunne man jo snildt lave et kartotek på en computer, hvor man til hver kunde tog et billede af det de indleverede, og fik dem til at skrive under på at billede nr xxx (hvad kameraet nu giver af navn” svarede til indleverede, og kunden fik en kopi med, så kan der næppe ske fejl smiley indleverer 2 det samme, så kan man måske mærke af på en eller anden måde smiley

    Blot ideer smiley


  • #23   18. mar 2018 Rigtig gode ideer Karen smiley
    Tak for det smiley


Kommentér på:
Opbevaring af udstyr

Annonce