298 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
-
VIP
nov 2007
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 3 Annoncer: 1 Emner: 34 Svar: 1.188#1 15. apr hvad mente dyrlægen var grunden til hævelsen?
-
#2 15. apr En lille rift, fx fra muk eller stik, men har vasket og tjekket grundigt, kan ikke finde noget indgangs hul
-
#3 15. apr Min egen har haft noget der ligner det rigtig meget, dog længere oppe på låret. Det var et insektstik og det gav også en grotesk stor, hård bule. Kunne heller ikke se noget "stikhul", men det fortog sig efter en lille uges tid
Ved godt det ikke er højsæson for insekter pt, men de er altså begyndt at komme frem, så det er meget muligt det er det
-
#4 15. apr Jeg har talt med dyrlægen og hun sagde det var lymfekar betændelse hun har
-
#5 15. apr lymfangitis var mit bud ? har den haft feber under forløbet ?
mht de spiser det samme wrap så kan hun godt være mere sart end den anden på bestemte svampespore evt.
-
maj 2009
Følger: 105 Følgere: 150 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 2.169#6 15. apr For et par måneder siden stod min hest også pludselig med et tykt ben helt op til hasen, samt var en smule sløv under ridning.
Vi fik dyrelægen ud, og han fik penicillin i tre dage. Her var årsagen muk, som umiddelbart ikke så slemt ud, men som åbenbart havde bredt sig "indeni"
Efter de tre dage var hævelsen væk og jeg behandler nu det resterende muk med "Pure Nature" 1 gang daglig. Din hest skal nok komme sig, du kan tjekke for muk (små sår/skorper i koden)
-
#7 15. apr Jeg synes bare det virker meget voldsomt, at hendes krop reagerer sådan over så lille en ting
-
#8 16. apr De kan sagtens reagere meget voldsomt med infektion pga muk og andre hudinfektioner..Jeg kender en hvis hest fik blodforgiftning fordi dens krop ikke kunne holde til en muk-infektion. Det var bare helt almindelig muk som vi kender den, men nogle heste er bare mere følsomme end andre
-
#9 16. apr Hun har haft kolik hele tiden så den dyrlæge som var ude fredag aften har fejl behandlet hende og hun har meget lille chance for overlevelse. Jeg har haft en anden dyrlæge ude for at se på hende og han giver hende ikke mange chancer
23. jan 2006 Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 74 Svar: 308
Hævelse i hase {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for hjælp til hvad denne hævelse er. Jeg har haft dyrlæge ude i fredags. Da min hest havde det skidt. Hun fik smertestillende og penicillin for at tager hævelsen. Jeg har været i kontakt med dyrlægen weekenden over Hun ville ikke gå, hun har kan løfte og bøje led, det gør ikke ondt på hende når vi rører ved hævelsen. Nu mit spørgsmål. Hvad kan det være og kan der være forfangenhed? Vil hun komme sig over det. Den anden hest hun står med fejler ikke noget og de har spist det samme foder og wrap.