{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opdeling af fold
  • #1   22. apr 2018
    For at opdele hestene i mindre flokke, på større opstaldningssteder fx.

    At have 30 heste sammen er ikke nødvendigvis optimalt og ofte har mange heste forskellige behov, så man ikke kan skære alle over en karm og sætte dem sammen, ligesom alle ikke nødvendigvis trives sammen.

    At dele i mindre folde kan også skåne foldene, så man kan flytte rundt på hestene hvis folden bliver mudret, stadig have græs til sommeren.

    Hvis alle de heste, vi har stående nu blev sat på en stor fold ville folden for det første blive ret mudret ved leddet om vinteren og for det andet ville der intet græs være til om sommeren.


  • #2   22. apr 2018 ok, så kan jeg godt se jeg ikke behøver at dele min fold yderligere op. tak.

  • #3   22. apr 2018 har ikke selv en stor fold, så normalt går de på hele stykket. men her om foråret deler jeg så folden op i to. giver folden kunstgøding her om foråret og så er det godt lige at lade det få lidt fred. hestene er dog ikke enige smiley

  • #4   22. apr 2018 Jeg har desværre ikke stor nok fold, kun 8000kvm. Jeg har delt 7000kvm op i 4 sommerfolde, og resterende op i to vinterfolde der hænger sammen. Den ene del er med græs, den anden er jordfold som bruges til jordtræning om sommeren smiley så de får en uge på hver sommer fold, og hvis jeg kan se at en fold er for nedspist, så tager jeg de tidligere fra den, og sætter de på den ene vinterfold der har græs de resterende dage smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
opdeling af fold

Annonce