{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

Opbevaring af store wrapballer {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gå helt over på wrap næste vinter. Regner med at købe i 3-400 kg baller. Kan jeg trods alt ikke løfte selv. Så vil i gang med at flytte en masse ting rundt i laden for at de kan blive kørt ind. Men tænker om jeg kan spare mig det store arbejde ved at lade dem dumpes udenfor laden eller måske ude på folden. Men spærgsmålet er, om de kan tåle at stå ude i al slags vejr. Jeg tænker mest på solens varme stråler. Behøver de at stå køligt?
Kan de tåle at ligge på den stenede gårdsplads eller har de bedre af at stå på græsfolden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opbevaring af store wrapballer
  • #1   24. apr 2018 Mine står udenfor og har gjort det siden de blev lavet sidste for sommer.
    De står på jorden.
    Ingen problemer i det, bare husk at give dem noget over, evt pressing af hensyn til fugle.

    Evt sæt dem på paller, så mus og andet ikke går i dem fra neden.


  • #2   24. apr 2018
    Det største problem for wrap er varmen når de først er åbne. Der udover, hvis der går hul på dem når de flyttes rundt - så blive de også let mugne.


  • #3   24. apr 2018 der hvor min hest står . Der stiller de deres wrap baller på træpaller udenfor , og så bliver der lagt store presenning over , så hverken fuglene , eller kattene ødelægger plasticen .

  • #4   24. apr 2018 Hvad med rotter. Kan de finde på at gå i dem?

  • #5   24. apr 2018 det har der slet ikke været noget af . det er også derfor der er staldkatte . man kan jo aldrig være sikker . men der har ikke været nogen i deres wrap balller . Jeg selv bruger hø baller til min hest , og de ligger på deres hø loft , og der lægger jeg både en mark presenning , samt en kraftig presenning fra biltema .
    Der kan du købe en der er 7 meter gange 10 meter til 500 kr . Min er 5 meter gange 7 meter , og det er altså gode penge og give ud , den kan bruges igen og igen , Mit hø var lige så flot , som da det blev lagt op sidste år på loftet .


  • #6   25. apr 2018 Vi har vores wrap i to rækker stablet tæt side om side på et stykke fold der er hegnet af. I to lag. Kun en balle har været lidt trist, og det er fordi vi desværre for sent havde opdaget at en af hestene havde revet hul i plastikken en dag hvor strømmen var gået.

    Ellers har der hverken været bøvl med fugle/mus/rotter, og kattene har vi lært ikke at hvæsse kløer lige netop der.


  • #7   25. apr 2018 Vi har vores opbevaret ude, under plastik på jorden når de åbnes. Jeg får leveret hver fjerde-femte uge. Derfor står de ikke på paller. Der har været en enkelt mus eller to på besøg i de åbne da de søgte bosted da der var sne. Dog har katten nok opdaget det for han lægger sig tit over ved wrappen og tager en lur smiley
    Nu som det er ved at blive varmt, tager jeg og skærer hele ballen op, dvs jeg skærer tre sider af enden op, så "låget" er på toppen af ballen, også skærer jeg langs hele ballen på hver side således at der kommer luft. smiley også lægger jeg en stor presenning over der ligger således at der kommer godt med luft igennem. Når/hvis det bliver så varmt at det ikke kan holde sig sådan, så bliver den flyttet ind på paller, Skive for Skive, også bliver det sørget for at det ikke brænder sammen. smiley
    Sjovt nok drømte jeg i nat om wrap der var fuldstændig brændt sammen, og i drømmen var wrappen blevet mørkebrun smiley

    Mvh TT


  • #8   25. apr 2018 Jeg får leveret til 1 sæson ad gangen. sat 2 og 2 ovenpå hinanden i vores lade.
    De står på paller, for at hæve dem fra jorden.
    Vi har ikke maskiner, så alt rykken rundt er med håndkraft.
    Måtte hente 8 ekstra baller i år, vi selv hentede på trailer. Fik dem læsset på af traktor ved købsstedet og hjemme fik vi dem af med håndkraft ved at skubbe og trille. (mega hårdt arbejde, men det lykkedes, så kan man være træt og øm bagefter smiley )
    Det er firkantet minibig baller.

    Men de kan sagtens stå udenfor, da de jo er pakket ind. Vil dog anbefale de står hævet over jorden i forhold til mus. smiley
    Når det bliver varmere i vejret, hjælper det at sprede hele ballen, så den ikke brænder sammen.


  • #9   25. apr 2018 Altså sommervarmen skader dem ikke sålænge de er tætte?

  • #10   25. apr 2018 L&A
    Vi oplever ikke at sommervarmen skader dem - heller ikke året efter hvis ikke alle baller er brugt smiley


  • #11   25. apr 2018 ok.

  • #13   26. apr 2018 Havde i første omgang tænkt at sætte dem på gårdspladsen, og så åbne en og slæbe det ind og sprede det ud i laden ved stalden. Bare for en sikkerheds skyld særligt når temperaturen er høj. Det tager jo alligevel nogle dage for to heste at æde sådan en balle.
    Håber de kan køres ind hvis traktoren kan komme ind. ellers må de læsses af på gårdspladsen. Bare ikke så pænt at se på.


  • #14   26. apr 2018 Mine 2,5 bruger ca 1 uge på en balle smiley

    Mvh TT


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #15   26. apr 2018 Vi har vores stående på paller og køre en ind af gangen

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #16   26. apr 2018 Vi får 10 lag plast på og har aldrig nogen dårlige eller problemer med fugle mus og rotter

Kommentér på:
Opbevaring af store wrapballer

Annonce