{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulige antal heste?
  • #1   3. sep 2018 vi har 3 gående sammen og de to af dem står stort set altid sammen, hvor den 3 er lidt udenfor, men han er os en gammel dreng og d to andre er lige gamle. personligt kan jeg bedst lide et lige antal heste sammen.

• #2   3. sep 2018 Ja jeg er altså også lidt bekymret for det.. Men jeg må jo se, ellers må der jo en mere ind i flokken.. smiley

• #4   3. sep 2018 Da jeg havde tre fungerede det godt.

Medoc var den gamle chef på folden, og bedste ven med Pinot. Pinot var bedste ven med Medoc, men bedste legekammerat med Caspian. Caspian var bedste ven og legekammerat med Pinot, og havde stor respekt for Medoc.

Når Caspian blev for meget, for voldsom og for dominerende overfor pinot, når de legede, så kunne pinot søge Helle hos Medoc.

Men de kunne hygge sammen alle sammen, fx når der skulle hviles sammen i en stor bunke ude på folden smiley

Mvh Charlotte

• #5   3. sep 2018 Tja.. Det er nok noget i det.
    En er skidt da de ikke skal være alene. To er skidt da de bliver så afhængig af hinanden. Tre er skidt da en kan blive holdt udenfor.
    Så fire må være det magiske tal.. smiley smiley Jeg forsøger vidst at finde undskyldninger for at få et par heste mere smiley

Mvh TT

• #6   3. sep 2018 Haha ja, det gør mig heller ikke noget, hvis jeg er NØDT til at få en mere.. smiley

• #8   4. sep 2018 Vi har en flok på tre, og det fungerer fint smiley Vores mest dominerende hest, som gerne leger leder, går som regel lidt væk fra de andre fordi han altid jager min arabervallak væk, og min pony elsker min vallak så de to går altid sammen.
    Det kommer rigtig meget an på de individuelle heste. Hos os fungerer det godt smiley

Vil lige tilføje at det er min personlige erfaring at det også kan skifte rigtig meget. Min arabervallak holder sig meget for sig selv uanset hvilken flok han er i og hvor stor den er, men han har ikke noget imod det. Det er bare sådan han er, så at den ene bliver "holdt udenfor" er ikke nødvendigvis en dårlig ting smiley

• #9   4. sep 2018 Jeg må jo se hvordan det går.. smiley Jeg har en hoppe på 10, en vallak på 5 og får så en føllebølle på 8 måneder.. smiley Jeg ved at min vallak og følle nok vil lege sammen, det er min hoppe ikke så interesseret i.. Men jeg ville ikke kunne bære, at en blev holdt udenfor.. Så køber jeg en mere.. smiley

• #11   4. sep 2018 Ja, der er noget om snakken, jeg har 3, hvoraf de 2 holder sammen, og den sidste er lidt udenfor.

• #12   4. sep 2018 Vi har haft 4 stk, hvor den ene så blev holdt lidt ude....

Har også kun haft 2, de lære hurtigt at være alene, når den anden er ude. Vi har også haft 3 gående, det virkede også.

Tror ikke at der er noget endeligt svar, det afhænger af hesteflokken, og hvem der bestemmer i flokken.

• #13   4. sep 2018 Vi har haft både to, tre og flere gående sammen. Og det har fungeret fint. Dog bliver de noget afhængige, når der kun er to.

Jeg ville dog overveje en jævnaldrende legekammerat til føllet. Selvom din vallak måske gerne vil lege lidt, så er det min erfaring, at det slet ikke er nok ift et føl.

• #14   4. sep 2018 Jeg har haft flok på 2, 3 og 4 gennem tiden.

Min erfaring er at antallet ikke gør nogen forskel for flokken overhovedet, men derimod hestenes temperament og adfærd. Nogle heste bliver bare aldrig rigtig perlevenner.

Den eneste gang jeg har oplevet at antallet har gjort en forskel, var da vi hentede min sportspony. Hun kom fra en kæmpe flok på 24 heste, og kom hjem at gå med mine to - og til sidst nu kun med min ene (da den anden blev aflivet). Hun er blevet meget mere afslappet i den mindre flok, end hun var i den store.

• #15   4. sep 2018 Jeg har heste, og er lige ved at påstå det er den mest harmoniske flok der findes. De slås ALDRIG!
    Og alle er gode venner smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #16   4. sep 2018 Jeg tænker at det er lige rigeligt med menneskeliggørelse af hesten, at mene at 3 heste ikke vil fungere sammen på en fold.

Heste leger ikke som mennesker gør, og derfor opstår det ikke "en bliver holdt uden for"-problematikker, som der kan gøre mellem mennesker.

Ved heste handler det sociale om adfærd og temperament, så hvis tre hestes temperament går i spænd, så vil de også fungere på en fold.

• #17   4. sep 2018 Det skulle selvfølgelig stå, at jeg har 3 heste. Jeg glemte tallet smiley

• #18   4. sep 2018 Det er lidt hip som hap, hvad vi kalder det.. smiley
    Det er jo så en risiko, at to heste vil passe sammen og én ikke vil passe ind.. Og jeg efterspørger bare, om det er hos flertallet det er sådan..
    Men umiddelbart er jeg jo nødt til at vente og se.. smiley

• #19   4. sep 2018 vi har 3 gående sammen hvilket fungerer helt fint. der er ingen der er 'holdt udenfor'. det var værre da de var 4.

Jeg kan ride ud på min fjordhest uden at skulle lade 1 blive alene hjemme hvor den vil løbe rundt og kalde

Kommentér på:
Ulige antal heste?

Annonce