{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridebukser
  • #1   10. sep 2018 Pasformen - mænd og kvinder har jo ikke samme facon, og derfor syr man ikke herre- og damebukser efter samme mønster. Gå i en tøjbutik og prøv damebukser, så vil du formentligt opdage, at de ikke siddet pænt på dig.
    Kvinder har typisk mere bagdel, bredere hofte ift. talje osv.


  • #2   10. sep 2018 Har prøvet et pr dame Ridebukser som jeg kunde låne. sad fint på mig.

  • #3   10. sep 2018 Jeg har lige købt et par herrebukser, og de sidder også fint, (skal bare lige tabe et par kg. så jeg kan knappe dem, med 90 % rabat på ægte læder, så taber jeg mig gerne)

    og køber man dem med lav talje, tror jeg altså ikke der vil være den store forskel.

    Min mand har ret store problemer med at købe ridebukser, han er håndværker, og har nogle veludviklet lægge, og herreridebukser er altså syet til mænd, som vil kunne være stand-in for Brian Patterson (ham ned de ultra tynde ben som er inde i kyllingen)


  • #4   10. sep 2018 Jamen så kan du jo bare købe nogen magen til.

  • #5   10. sep 2018 Mænd og kvinder har forskellige proportioner.

    Og så sidder knappen til kvindebukser i den anden side, fordi man historisk set har gået ud fra, at kvinder havde da en påklæderske til at hjælpe med påklædningen...

    Hvis du har bukser, der passer, så behold dem da og brug pengene på noget sjovt.


  • #6   10. sep 2018 Der er vel ikke større forskel på mænd og kvinders proportioner, end der er kvinder imellem. ???

    Det handler vel om at finde et par bukser som passer til ens figur, også være bedøvende ligeglad med om den som har syet bukserne mente at bukserne var til mænd eller kvinder.


  • #7   10. sep 2018 Generelt set er der Dorthe. Industrielt fremstillet tøj laves jo efter den gennemsnitlige kvinde-/herredømme, og der er altså forskel på, hvilken pasform der passer til denne gennemsnitlige form hos hhv. mænd og kvinder.
    Så er der nogen der alligevel fint passer et par bukser lavet til modsatte køn, og så er det da helt fint. Men det er altså ikke uden grund, at de laves efter forskelligt mønster, alt efter om de er til mænd eller kvinder


  • #8   10. sep 2018 Jeg ved det ikke som sådan. Men et gæt ville være at der er mere plads til tissefyren i herre ridebukser end i damemodellen. Når jeg kigger ned af mig ned i mine ridebukser, skulle jeg da ikke være udrustet med mere end en ostereje hvis der skulle være plads smiley

  • #9   10. sep 2018 De er nok syet efter forskellig pasform.. Men ikke alle kvinder er ens, og ej heller mænd. Så hvis man kan finde et par ridebukser der er designet til det modsatte køn, der passer en, så tror jeg ikke bukserne mærker forskel smiley

    Mvh TT


  • #10   10. sep 2018 har prøvet flere til hunkøn. kun et par passede. de sad tilgengæld godt. desværre et nummer for små, men der var stadig plads til anakonda og citroner.
    det var hoffmeier i blød glat mikrofiber. har aldrig kunnet finde nogen af samme slags.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   10. sep 2018 Kvinder og mænd har forskellige proportioner.
    Kvindekroppen har en højere procentdel fedt end mænd, som primært sætter sig omkring hoften, hvor det oftes ved mænd sætter sig omkring taljen.
    Ligeledes har mænd mere muskelmasse end kvinder, grundet testosteron niveauet.
    Mænd er højere. smiley

    Der er ret mange fysiologiske forskellige. Men der vil aldrig være eksempler som falder markant ud fra gennemsnittet. smiley

    Derfor vil ridebukser også have en anden pasform, da de oftes er lavet ud fra gennemsnittet. - større omkring hofterne, og kortere til kvinder. smiley


  • #12   10. sep 2018 Kvinder kan da svinge fra 155-185 i højden og svinge i nærheden af 50-70 kg, lige som nogle har talje og andre ikke, nogle er runde om maven med en lille røv og andre har en kæmpe røv med smal talje.

    Så fordi et par bukser er syet til kvinder betyder der ikke at kvinder rent faktisk kan passe dem, vi er alle forskellige bygget, og kun at opdele i pige/drenge bukser giver ikke mening, tisseLejf eller ej.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   10. sep 2018 Dorthe: selvfølgelig er der eksempler der går uden for kassen, men Du kan ikke gå imod videnskaben og fysiologien. det er kolde facts smiley

  • #14   11. sep 2018 Jeg har købt et par herre ridebukser, de sidder super godt, de er store nok i lår og talje og de er lange nok!

    Jeg har problemer med ridebukser til kvinder, de strammer i taljen og/eller på røv og lår og de er aldrig lange nok!
    Så kan man diskutere om jeg skal bruge nogle større, men de er FOR store...


  • #15   11. sep 2018 Amt, jeg er ret normal størrelse, både i højde og drøjde 174 høj og 40-42 i tøj, og har lige været på jagt efter ridebukser, og hold da op der er mange kvindebukser jeg ikke kan passe, fordi pasformen er helt af h til. Jeg endte med at købe et par herrebukser. Jeg har også i perioder redet rundt i min mands ridebukser, det fungere også fint, da jeg efter en fødsel var for tyk til mine egne.

    Min pointe, fordi det er kvinde bukser, betyder det ikke at kvinder kan passe dem. da der er også er ret stor forskel på kvinders facon.


  • #16   11. sep 2018 Jeg har også altid problemer med at finde passende ridebukser. Jeg har en forholdsvis flad mave, og stor røv og lår. Så enten er bukserne for store i livet, eller for stramme om lårene.. smiley dog er der enkelte mærker og modeller der sidder godt smiley

    Mvh TT


  • #17   11. sep 2018 nu har jeg gået på en design uddannelse og kan derfor sige (som mange andre også siger) at det er pasformen. Hos herre ridebukser, er der mere plads foran, der er ikke så store hofter og tit heller bagdel. standard modeller for mænds tøj, er mere "lige op og ned". Hos kvindetøj, er der lavet plads til at der er en bagdel, hofter osv. længden på bukserne hos kvindetøj, er også mindre end hos mandetøj. hos standard modellen på kvindetøj, er også tit lavet efter at man er en tynd spirrevip omkring lår (hvilket er ret dumt, når de fleste ikke er det..)

    Men det er jo ikke ens betydende med at de forskellige køn ikke kan gå i det andet køns tøj, da vi jo alle har forskellig figur. Nogle er mere "lige op og ned", mens andre har flere former. Så gå i det, som passer til ens figur smiley


Kommentér på:
Ridebukser

Annonce