{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Handel udstyr på udenlandske sider {{forumTopicSubject}}

Hej - jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor I køber udstyr henne af, og hvilke sider I har gode erfaringer med? smiley Jeg ønsker mig brændende et nyt bid, et Rockin S Snaffle bid, men synes det er ret så peberet her hjemme, så har søgt på amazon og ebay, og på den sidste fandt jeg den til næste den halve pris af hvad den koster her hjemme smiley

MEN! Jeg har aldrig handlet på ebay og har ingen erfaringer med kvaliteten og som tingene man får tilsendt, nu også er det som der er afbillede. Har ret så dårlige erfaringer med den slags fra Wish smiley

Er der andet man skal være obs på? smiley

https://www.ebay.com/itm/REINSMAN-ROCKIN-S-7-16-INCH-SMOOTH-SWEET-IRON-HORSE-SNAFFLE-BIT/202442554798?epid=1601385529&hash=item2f22843dae:g:AacAAOSwWTJbopsx:rk:1:pf:0


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handel udstyr på udenlandske sider
  • #1   12. okt 2018 Du skal være obs på at det er fra USA så der vil komme moms og evt told oveni prisen.

    Men bortset fra det, så har jeg gode erfaringer med både ebay og amazon. Mange ting er billige, men man skal holde øje med fragt og helst holde sig indenfor EU så man ikke havner i told-fælden. Især ved lidt dyrere varer.



  • #2   13. okt 2018 Ja, så godt det der med fragten, der var et bid til 400 og noget, og der var fragten så næsten det samme. Ret dårlig handel smiley Hvad med størrelse på biddet, hvordan regner man det ud? Den jeg har fundet, der står 7/16 INCH, men jeg ved ikke helt hvad det vil sige smiley

  • #3   13. okt 2018 Er der forresten andre lignende sider som amazon og ebay? smiley

  • #4   13. okt 2018 Der findes også aliexpress.com - de har dog ikke voldsomt meget heste udstyr, og søgefunktionen er ikke helt så god som ebay smiley

    Husk at alt uden for EU ikke må koste over 82, så bliver det taget i tolden, og så skal du betale moms (25%)+behandlingsgebyr(mener det er 125 kr). Er værdien over.. mener det er 1200, skal du betale told oveni også.

    jeg ville nok anbefale dig at kigge på ebay.de - og indskrænke søge området til tyskland, evt. ebay.co.uk indskrænket til uk. Så får du noget der er inden for EU, og skal ikke bekymre dig om told smiley (BEMÆRK: Du skal indskrænke manuelt i søge filtrene)

    Handler tit på både ebay og aliexpress smiley - kvaliteten er ofte hvad du betaler for, og er du utilfreds, må du regne med at skulle betale for at sende tingen tilbage (hvilket hurtigt kan ende op med at være ~300 kr...). Betaler du med PayPal tilbyder de at sluge 250 kr. at returfragten, så er det noget dyrt kan det nogen gange betale sig smiley
    Pøj pøj med det smiley


  • #5   13. okt 2018 Maria 80 dkk inklusiv fragt*

    så kan der komme moms og eventuelt told gebyr


  • #6   13. okt 2018 og handlings gebyr svinger alt efte hvilken virksomhed godset bliver sendt med nogen har 0 kr i andre har 160 kr

  • #7   13. okt 2018 og er værdien over 1150 dkk inklusiv fragt så er det med told på oven i

  • #8   13. okt 2018 og så vær OBS på HVOR godset bliver sendt FRA ikke hjemmesiden den kommer fra

    har tit set specielt med UK hjemmesider at godset så bliver sendt direkte fra Kina Taiwan osv osv og så bliver man altså beregnet moms og eventuelt told


  • #9   13. okt 2018 Og betaling af moms på fragt gælder for fragten indtil godset kom til første eu land

  • #10   13. okt 2018 Ina: Det er 80 kr. uden fragt smiley Har handlet en del på wish så den regel har jeg lært, og ellers koster det 160 for at Postnord skal håndtere ens pakke plus told, men det er intet i forhold til Postnords priser smiley

  • #11   13. okt 2018 Tjæz jeg sidder med det til dagligt og en virksomhed med 400.000 ansatte lære ikke sine folk forkert op i det


    har også snakket med skattestyrelsen i forhold til den der inklusiv fragt punkt


  • #12   13. okt 2018 Ina: åbenbart lærer de dem noget forkert - linket er til Skat: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2236525
    Der står tydeligt "80 kr inden fragt".


  • #13   13. okt 2018 Synes det er svært at huske de ting uden ad, men godt i har styr på det når jeg ikke har smiley
    Anyway, ts, du må sige til hvis du har brug for hjælp til en af siderne, så hjælper jeg gerne smiley


  • #14   13. okt 2018 camilla

    det står mærkeligt inde ved skat


    jeg har selv ringet ind til dem dem og det har jeg for der sidder folk tit og siger det der som du siger til mig

    koster en vare 60 kr og fragt indtil til EU 21

    så vi på 81 kr

    jeg gav dem dette eksempel med 60 kr for godset 21 kr i fragt


    gider ikke diskutere det mere for jeg har snakket med skat og jeg har snakket med flere folk på arbejdet

    OG en toldunderviser


  • #15   13. okt 2018 Det har noget at gøre med hvordan fragten står på fakturaen fordi det så kommer til at have betydning for "pakkens værdi"

    det er så man ikke køber en vare til
    "1 kr" og så koster fragen 500 kr


  • #16   13. okt 2018 Det er altså ikke hvér gang man køber over 80kr at der kommer diverse gebyrer på. Jeg har jævnligt købt ting fra USA (ikke via eBay men folks egne online shops) og det har måske været 1/3 pakker som blev taget. Alle til en værdi på over 300kr. Og jeg køber jævnligt fra Kina, både større og mindre pakker, der har jeg aldrig oplevet at de er blevet taget. Tror kun de laver stikprøver smiley

    Men nok om det. Det kan måske godt betale sig at købe bid på eBay, bare vær opmærksom på kvaliteten og hvor brugt varen er. Mange sælger brugte ting, nogle mere slidt end andre smiley

    "Dit" bid er 12,7 cm og 1,1 cm bredt. Husk altid at tage et kig i beskrivelsen længere nede, der skriver langt de fleste dimensioner på deres ting, billeder kan nemlig snyde smiley


  • #17   13. okt 2018 Jeg bruger også selv eBay meget, samt etsy. Etsy er mere for crafters, men der er også nogle gange brugte ting, altså noget man også kan finde i butikkerne.
    Ellers bruger jeg meget de Skandinaviske sider. Jeg er meget specifik i mit udstyr og det er som regel ikke noget man kan købe hvor som helst. Bruger blandt andet taur.se, kapson.se, freehorse.no, barokhorse.de (mener jeg den hedder), markusholst.com, sterlingsteed.com og marjoman.net


  • #18   13. okt 2018 Frida det kan være fordi der er blevet snydt med fakturaen til fragtmanden ses også jævnligt


    skulle ikke gerne have noget med nogen stikprøve

    for virksomhederne der fragter godset kan blive sådan knaldet af told styrelsen hvis de finder en pakke med korrekt faktura der ikke er blevet fortoldet af fragt firmaet


  • #19   13. okt 2018 Altså tænker da at de (virksomhederne) har sat sig ind i reglerne, de vil vel gerne undgå at få en kæmpe bøde eller hvad konsekvensen nu må være hvis man snyder med det på den måde. Det var bare en mindre hobbyvirksomhed. Men jeg har kun oplevet told etc. på pakker fra USA. Det har, for mig, bedre kunne betale sig ikke at tage imod pakken og lade den gå retur når der kommet told på (egentlig er det jo mest forsendelsesgebyret der er fuldstændigt sindssygt højt..) og så få sælger til at sende den igen. Den er altid gået igennem anden gang smiley Vil da 10 gange hellere betale >100kr end ofte 3-400 kr i told og forsendelse.

  • #20   13. okt 2018 Men jeg har ikke sat mig ind i reglerne, det er bare hvad jeg oplever smiley

  • #21   13. okt 2018 frida for gudsskyld brug ordet moms når du handler under 1150 kr

    told og moms er 2 forskellige ting smiley

    moms er på 25% og told er fra (hvad jeg har oplevet) alt mellem 0 og 12.5% og så kan vi begynde at snakke om kunster moms og så bliver det meget mere indviklet

    ved godt der er mange som mener moms når de siger told det er bare forket brugt smiley

    og det er som sagt ikke alle fragtvirksomheder der tager 160 kr for et gebyr mit firma giver lov til at man kan betale via MobilePay så det kun de 4 kr i moms og ikke 4 kr plus gebyr der skal betales for ??


    men ja håber da at andre fragt virksomheder ikke sender pakker igennem uden de er forholdet

    Jeg ved at tolderne er rimelig meget rundt pt, havde dem selv ude 3 gange på 5 dage i denne uge til toldkontrol og de er bare strikse hvis de ikke er i orden ud over det så er de nogle søde mennesker ????.


    og trust me på en "dårlig" dag så er det kun måske 1500 kr i moms og told jeg finder for af fejl på fakturaer til private

    på en normal dag er det nok 4000-6000

    på en rigtig god dag så er vi på en 10-12000 kr som jeg finder fejl for

    og så har mine kollegaer også deres sager

    og min virksomhed har ikke meget med gods til private kunder det er mere virksomheder


  • #22   13. okt 2018 Og blot som info

    ofte bliver gods som bliver nægtet modtagelse ikke sendt tilbage

    men sendt direkte til distruering på ordre af afsender

    så det ender lige i skraldespanden til vores fælles udledning af Co2


  • #23   13. okt 2018 Nej jeg mener told smiley Har flere gange fået et brev om at jeg har en pakke liggende, når de altså bliver taget, men at jeg lige skal betale told + forsendelsesgebyr, ellers bliver pakken sendt retur efter 14 dage. Hér har jeg fundet ud af at det bedst kan betale sig at lade pakken gå retur. Jeg vil glædeligt betale tolden, men jeg nægter simpelthen af betale ekspeditionsgebyr som ofte er 3-4x så meget som tolden.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   13. okt 2018 Udstyr mm. - især bid, vil jeg altid købe i DK, med mindre at jeg er 110% sikker på hvilken størrelse min hest skal have i et helt specifikt bid smiley

    - også skal man huske på, som Camilla linker til, at hvis man handler for over 80 kr. så risikere man at blive pålagt at skulle betale moms på sin/sine vare smiley

    Jeg kender ikke helt nøjagtigt til ebay, da jeg aldrig handler der inde, men kinasider som wish, aliexpress mm. ville jeg holde mig langt fra når det handler om rideudstyr, som har en større funktion på hestens krop smiley


  • #26   14. okt 2018 Ina: det er ikke et godt argument at sige "sådan er det fordi jeg har talt med en".
    Skat skriver selv hvad reglerne er, og PostNord agerer også efter dette i praksis. Jeg har købt en del til lige under 80 + fragt, og de ryger lige igennem. Det samme gør andres pakker. Dvs; empiri taler for at det er 80+ fragt, de nedskrevne regler siger 80+ fragt, gængs praksis følger 80+ fragt, så enten gør alle det forkert, eller også er den viden du mener at have, ikke korrekt i disse tilfælde (måske - da du skriver at dit firma mest sender til virksomheder - er der andre regler når det ikke er en privatperson der handler? Har ikke undersøgt det, men måske her misforståelsen opstår smiley ).


  • #27   14. okt 2018 Camilla som jeg også skriver det har noget at gøre med hvordan fragten står på fakturaen

    og hvor fra fragten er beregnet fra kina/usa osv til første eu land det er noget jeg kan se på den faktura jeg får

    for igen det ser suspekt ud når varen koster 5kr og fragten ligger på 200kr


  • #28   14. okt 2018 Det har jeg læst at du skriver. Men fik jeg en opkrævning på told/moms for en vare der kostede 60 kr + 21 i fragt, ville jeg klage over det - og ud fra SKATs regler få ret.
    Der er helt sikkert tilfælde hvor der snydes med det, og de sager kan helt sikkert beskattes når det er åbenlyst snyd, men det er jo ikke en generel regel. Har du noget på skrift omkring at de 80 er inklusiv fragt, altså at fragten tæller med i varens værdi, så vil jeg da meget gerne se det, da jeg ofte har bestilt varer tilen værdi op til 80 kr, så det er relevant for mig.


  • #29   14. okt 2018 camila fik det afvide af skat selv og toldunderviser så det er ikke kun rn person jeg har snakket med

    og jo jeg henviste også til hvad der står på skats hjemmeside


  • #30   14. okt 2018 Har har handlet på Ebay ( UK ) uden problemer, samt Snuggyhoods.

    Så længe det er kendt og "vellidt" har jeg ingen problemer med det.


  • #31   14. okt 2018 Ina: jeg har lagt et link til skats hjemmeside med regler, og der står direkte 80 + fragt. Hvis det ikke er de regler der gælder må de "rigtige" regler jo stå et sted, ikke bare være fremkommet ved at "nogen siger". Valide kilder er alfa og omega.

Kommentér på:
Handel udstyr på udenlandske sider

Annonce