{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Brok brok brok ventetid -,- {{forumTopicSubject}}

Brokker mig lige her for at få lidt luft :'D

Jeg har besluttet mig for at begynde at ride igen efter 5års pause, men det er simpelthen op af bakke tilsyneladende..!
Jeg bor i Frederikshavn hvor vi er så heldige at have 2 rideklubber.. Den ene er der vist ret lang ventetid på, men har meldt mig ind (tror jeg da, men har ikke fået noget respons på det) og den anden har ikke elevheste mere, så der skal man have en part, hvilket jeg selvfølgelig har skrevet mig op til, men det er jo heller ikke til at sige hvornår det kan lade sig gøre -,-

Jeg er i forvejen ikke født med den bedste tålmodighed i forvejen, men det her med slet ikke at ane hvornår der sker noget, er da lige til at få fnidder af :'D

Er der mon andre utålmodige ryttere på venteliste herinde? :b


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brok brok brok ventetid -,-
  • #1   17. okt 2018 Jeg vil foreslå, at du finder diverse heste relaterede grupper på Facebook.

    Beskriv dig selv.
    Det du er nu.: voksen, for x år siden kunne du, du ønsker at starte op igen.
    Søg på en privat part med mulighed for undervisning og adgang til ridehal.

    ... Der er folk derude, som har rare heste, der bare skal motioneres. Og det kan du sikkert gå lov til, hvor ejer rider den ene, du rider den anden.
    Eller, lignende setup.
    Og øg din søgeradius.
    Har de ikke relevante rideskoler, så kør efter den skole der er heldig nok til at give DIG en plads!


  • #2   17. okt 2018 Jeg holder faktisk osse øje i diverse grupper, men jeg var bestemt ikke nogen super rytter, så tror det er helt hen i vejret nu.. Derfor har jeg ikke rigtig ville søge privat, for tænk nu hvis jeg simpelthen ikke er god nok smiley og så er det alfa og omega at jeg får undervisning hver uge, så jeg kan komme godt igang igen og med tiden købe egen hest..
    Desværre har jeg ikke mulighed for at køre langt, for er kun udstyret med en cykel :")

    Tossi typisk


  • #3   17. okt 2018 krudsedulla: men tænk nu hvis du ER god nok. Ikke alle heste behøver en top eliterytter. Du taber absolut intet på at spørge/kontakte folk selv.

  • #4   17. okt 2018 Louise du har ret smiley det er min egen usikkerhed der trykker her og så er jeg bange for at jeg ikke kan leve op til de forventninger der er

  • #5   17. okt 2018 Jeg tænker bare, så længe i forventningsafstemmer, bør det jo ikke være et problem. Du skal bare finde en ejer du kommunikerer godt med, så eventuelle problemer kan snakkes om smiley

  • #6   17. okt 2018 Det kender jeg godt. Jeg har for nylig endelig haft en prøvetime på den lokale rideskole efter 8 måneder på venteliste. Det var så (som jeg havde frygtet) ikke en ridestil, jeg havde lyst til at lære, så nu er jeg tilbage til at vente på, at nogen søger part inden for cykelafstand eller med mulighed for offentlig transport. Eller der bliver plads i en løsdrift med samme krav til beliggenhed, så jeg kan få mig en hest smiley

    Så ja, føler med dig!!


  • #7   17. okt 2018 Gingerella - vi har det hårdt! Suuuuk smiley

    Louise - true smiley


  • #8   17. okt 2018 TS- min historie er lidt ala din. jeg havde ik redet i 5-6 år pga pause og da jeg så tænkte at nu ville jeg begynde igen og havde tanken om at starte på hold ridning på ride skole/klub da jeg var mega rusten. Bestilte en gratis ridetime og magen til bovlang krikke skulle man lede længe efter smiley gik hjem med en følelse at det den vej skulle jeg altså ikke. Jeg dur ik til bovlange rideskole heste smiley Sorry men sådan er jeg smiley jeg søgte stolpe op og ned efter part heste og sad nemlig med samme følelse som du skriver " jeg er simpelthen ik god nok og ik en super dygtig rytter". Følte ik jeg havde det som de forskellige annoncer søgte, så ville simpelthen ik tage kontakt til ejerne af hestene. Måneder gik yderligere og tænkte nu må jeg tag mig sammen og komme ud prøve lidt forskellige part heste. var ude og prøve et par stykker, hvor hesten egentlig var fin at ride (indenfor mine kriterier) men kemi med ejer var der ikke. Så takkede pænt nej tak og ledte igen videre, lige pludselig var der en kort part annonce som jeg synes lød spændende nok til at jeg tog kontakt. Allerede i telefonen klingede jeg godt med ejer, kom ud og prøvede hesten hvor ejeren red med og da vi kom tilbage, spurgte ejeren om jeg havde mod på at komme igen. forklarede at hende at det var første gang jeg havde været ude og prøve, hvor både hesten og ejer var der god kemi til mig og omvendt også. lige siden er jeg blevet hængende, har fået mange undervisnings timer og er med tiden blevet ejer af hesten smiley
    Min partsøgning tog 6-8 mdr fordi jeg sagde til mig selv "jeg er ik dygtig nok"...
    Det jeg godt kan lide ved dig, det er at du er ærlig og siger "jeg er ik en superrytter men jeg vil meget gerne udvikle mig ved at jeg tager undervisning for at blive en bedre rytter" smiley og ved du hvad? Det er simpelthen guld værd, når man som ejer skal søge en part til sin hest, at parten gerne vil videreudvikle sin ridning til det bedre smiley


  • #9   17. okt 2018 Miss Soffy - jeg havde præcis samme rideskoleoplevelse! Hesten var totalt umotiveret, og jeg vil altså ikke sidde og sparke til dyret for hvert skridt i 60 minutter, imens jeg i øvrigt ikke rigtigt blev kigget på eller korrigeret af underviseren. Man er nødt til at sætte barren lidt højere.

  • #10   17. okt 2018 Jeg står lidt i samme situation, jeg har dog kun været uden hest i lidt over et år, men der går lidt tid
    før jeg skal have hest igen og vil gerne være bare en smule i rideform når den tid kommer.

    Jeg har kontaktet to rideskoler hvor jeg skal køre ca. 25 min i bil hver vej, me har ikke hørt fra nogen af dem endnu, kontakter en 3. I morgen.
    Så jeg er også mega utålmodig!

    Jeg frygter lidt at jeg får samme oplevelse, men har det svært med part, da man som regel skal ordne boks de dage man har hesten, hvilket jeg ikke kan, pga. dårlig ryg og sygdom, til gengæld er ridning super godt for mig!

    Jeg håber du finder en part, som du bliver glad for, lav en søge annonce og tag kontakt til dem som søger, det vigtigste er bare at du er ærlig, hvilket det virker til at du er, men nedgør ikke dig selv!


  • #11   17. okt 2018 Som hesteejer vil jeg blot sige - at jeg til enhver tid har prioriteret en part der er villig til at få undervisning og kan se sine fejl, frem for en "super rytter" der har prøvet ih og åh så meget smiley

    Jeg havde i et halvt års tid en til at ride min hest, der havde redet en smule som ung, og slet ikke som voksen. Hun fik lært en masse sammen med min pony, men var desværre nødsaget til at stoppe.

    Så det er bare at komme igang med at spørge. Tag kontakt, og forhør dig eventuelt lidt rundt om der er nogen der kender nogen.
    Og pøj pøj med det! smiley


  • #12   17. okt 2018 personligt ville jeg hellere finde en rytter til min hest, som måske ikke er den dygtigste, men har drive for at lære mere og udvikle sig med hesten, fremfor en som er super dygyig til sin egen ridestil.. Dette fordi min erfaring siger at de dygtige ryttere ofte begynder at træne min hest på deres måde og den derfor ændrer adfærd. Det er meget nemmere med en part, som søger hjælp og råd hos ejer, fremfor en der kan det hele på forhånd og glemmer at ejer måske træner anderledes smiley

  • #15   18. okt 2018 Jeg vil slutte mig til koret. Afsted på privat part.
    Red på rideskole fra jeg var 13 til 15 år.
    Nulrede et halvt års tid rundt på en hest da jeg var 21 og boede i Tyskland . Da jeg kom hjem derfra var det 1/2 år på rideskole hvor jeg absolut ingen ting lærte.
    Søkte derfra part som turrytter og det har aldrig været det store problem at finde en hest og de fleste steder har jeg fået lov til at prøve lidt af hvert med hesten.


  • #16   19. okt 2018 Hvor er i søde smiley siden jeg lavede tråden, er der faktisk en som har skrevet til mig privat om jeg kunne have lyst til at have part ved hende, så på mandag skal jeg ud og se om det kunne være noget smiley hold da op hvor gik det lige pludselig stærkt, men nøj hvor jeg glæder mig smiley smiley

  • #17   19. okt 2018 Der kan du bare se, så går det jo garanteret alligevel smiley
    Held og lykke på mandag smiley


Kommentér på:
Brok brok brok ventetid -,-

Annonce