{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

brok, brok, brok fra mig :) {{forumTopicSubject}}

undskyld mig men jeg er altså nødt til lige at skal ud med noget!

åh som jeg er træt af at folk ikke forstår nødvendigheden af at begynde fra begyndelsen.

det er som om at når det kommer til horsemanship øvelser, GW, jordtræning eller hvad man nu ynder at kalde det man laver, så ser folk en øvelse andre laver, og så vil de hoppe ind der og lave det samme. hoppe alt det fundementale over og bare springe ind med en forventning om at det kommer til at køre som smurt i olie.

det er simpelthen som at slå i en dyne at prøve på at forklare hvor vigtigt det er at hesten kender svaret på det spørgsmål man stiller den FØR man stiller spørgsmålet. man er simpelthen nødt til at have basis i orden før det overhovedet kan forsvares at kaste sig ud i det mere avancerede. efter min mening,

er det virkelig så utjekket at være nybegynder?
efter min mening er det toptunet fedt at erklære sig nybegynder. det betyder jo netop at man har fået øjnene op for at der findes andre veje end dem man er vant til at gå på, og er indstillet på oplevelsen, rejsen, at lære nyt i stedet for at være stok konservativ og stædig.
at man har sat sig et nyt mål man arbejder frem imod.


SUK!
og undskyld mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brok, brok, brok fra mig :)
  • #1   3. apr 2015 Jeg er 100% enig med dig. smiley

  • #2   3. apr 2015 tak Louise. det er altid rart at vide man ikke står alene i sådan en følelse smiley

  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #3   3. apr 2015 Jeg fik en projekthest sidste år og startede ham HELT fra bunden. Man behøver ikke være begynder for at ha gavn af niveau 1 øvelser smiley Det kræver vel netop viden om at aflæse, hvor hesten er, og hvad den kan kapere, for at man kan kalde sig en dygtig hestetræner....så ganske enig med dig i, at der bestemt ikke er noget galt med basale øvelser! Man starter jo heller ikke selv med at lære matematik ved at løse andengradsligninger.... smiley

  • #4   3. apr 2015 lige præcis. det handler jo lige så meget om hvor hesten er, som om hvor man selv er smiley

  • #5   3. apr 2015 Jeg synes noget af det fedeste ved jordtræning er, at man har så mange muligheder for virkelig at nørde i det basale. Jeg har nu brugt 1½ år (d. 3 maj) på at arbejde med det basale med min plag. Jeg forstår heller ikke hvorfor folk skal skynde sig sådan...
    Jeg er stadig kun på stadie 1 med min plag Amigo.
    Han kan bakke og gå frem. Vi har problemer med at flytte bagparten - den ene side er bedre end den anden. Vi har problemer med at stå stille osv. - men det er simpelthen det fedeste at nørde rundt i.
    For mig er det meget sjovere at nørde rundt i 10 forskellige bakkeøvelser hvor man udfordrer hesten i noget helt nyt selvom det "kun" er at bakke hesten.

    Ligesom dig, så forstår jeg heller ikke hvorfor folk ikke bare starter fra bunden. Det hele er måske kedeligt i starten (hvis man ikke elsker at nørde basisting), men pludselig så vil det give en hel del. Når hesten kan de forskellige basisting, så vil alt andet blive meget lettere i fremtiden.

    "En hest med et godt fundament vil aldrig have problemer i sin top" - dét er det jeg arbejder ud fra.


  • #6   3. apr 2015 Ja jeg er fuldstændig enig smiley
    Jeg har tidligere redet og tilredet på den traditionelle måde. Men så lærte jeg om biomekanik og indlæring og valgte at Tindur selvfølgelig skulle tilrides efter de principper og måder. smiley men jeg er jo helt ny indenfor denne verden og har underviser på til at hjælpe mig da jeg selvfølgelig ikke kan gøre det alene da jeg ikke helt ved hvordan man her går frem smiley så jeg har været nødt til at erklære mig "nybegynder" igen og det har desværre gjort mig mere usikker på nogle ting smiley og derfor har man underviser så man kan få tingene på plads smiley

    Mvh nybegynderen TT smiley


  • #7   3. apr 2015 Ved ikke om jeg syntes at det er fedt at have en titel som 'nybegynder', men jeg ser til gengæld intet tabu i at være det. Alt har en begyndelse og ja grundarbejdet SKAL altså være på plads i mine øjne. Det får man på længere sigt, meget mere ud af. Og der er jo ingen skam i at være nybegynder inden for en ny træningsvej eller nybegynder i det hele taget.

  • #8   3. apr 2015 Jeg er meget meget enig. Mange basis-ting bliver sprunget over fordi de tager man som en selvfølgelig at man kan. Vi har rigtig svært ved bakke-øvelser mig og min pony, fordi vi ikke har holdt dem ved lige.

    Men samtidig synes jeg det er okay at bygge lidt videre selvom man ikke er helt "færdig" med fundamentet - for det kan jo altid forbedres. Motivationen kan bare godt mistes, hvis man bliver ved med at vade rundt i de samme øvelser, sådan har jeg det i hvert fald. Vi har da klaret det helt fint, selvom bakningen ikke har siddet i skabet, har vi klaret det super godt smiley


Kommentér på:
brok, brok, brok fra mig :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce