Disciplin {{forumTopicSubject}}
Hej igen
Nu er der mange discipliner indenfor ridningen/heztesport
Er der en disciplin eller flere du overhovedet ikke bryder dig om, som du aldrig kunne finde på at dyrke?
Jeg kunne ikke finde på pga alder (jeg har mere at miste nu end førhen, da jeg var ung kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve disse discipliner)
Galopløb og Steppelchace(staves).
Også finder jeg dressuren kedelig, så det er ej heller en disciplin jeg kommer til at dyrke. Og ej heller islænder discipliner. Eller kørsel. Det er ej heller mig. Har kørt hest og vogn nogle gange, det er hyggeligt nok en gang imellem, men intet jeg ville gå til/gøre noget i.
Hvilke discipliner er du ikke til?
Også elsker jeg springning, jagt og distance
Hvilke discipliner går du ind for?
Mvh TT
aug 2017
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 469
Derudover synes jeg alle er spændende og kunne finde på, at prøve alle, hvis man havde uendelig tid. Western, jagt, galopløb, travløb, dressur, spring, military, islænder, forskellige former for kørsel osv.... alle lyder spændende.
Men jeg holder mig nok til en blanding af islænder, dressur og hasarderet turridning kombi.
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
Western og islænderridning siger mig intet.
Jagt kunne være spændende at prøve
jul 2013
Følger: 26 Følgere: 94 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 597
Jeg er til akademisk dressur og vil på sigt gerne lege med ridder dyste og bueskydning.
western, distance, WE, agility og sådan noget kunne også være sjovt, men alle andre discipliner siger mig ikke noget
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
Blogger
Følger: 237 Følgere: 2155 Heste: 17 Emner: 202 Svar: 2.255
Men deres gangarter gør mig vildt forvirret.
Så dem som har skrevet til mig at de gerne ville have deres islænder i træning hos mig, har jeg pænt svaret tilbage “Kan ikke gangsætte den, men alt andet kan jeg med den”.
Galop og trav, det er bare ikke mig.
En god galop i naturen eller kunne være sjovt at prøve at tage min egen med ud på en galopbane, men ellers siger det mig ikke noget.
Har hverken imod travere eller fuldblod, de er uden tvivl nogen fine heste
Distance, ammen det siger mig virkelig intet!
Har prøvet at sætte mig ind i det, men for mig virker det bare som en lang tur
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Mounted games feks
Galopløb - vil nok have svært ved at klare vægtkrav...
Military - manglende mod...
Islænder ridning - kommer aldrig til at ske.
Tror nu at jeg holder mig til dressuren, krydret med lidt skovture.
apr 2012
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 638
Min yndlingsdisciplin er nok springning. Jeg kan godt lide spændingen og præcisionen, som skal til. Jagt kunne jeg også godt tænke mig at prøve, jeg ved bare ikke, om jeg er modig nok. Ponyen kan sagtens, han er garvet jagtpony. Måske skal jeg bare tage mig sammen
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 48 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 208
Jeg rider selv dressur og islænder, og det regner jeg ikke med kommer til at ændre sig
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
Jeg er ikke specielt vild med traditionel dressur af mange årsager, og ud fra den begrænsede erfaring jeg har i akademisk er jeg heller ikke fan at dette.
Til gengæld er jeg vild med western og har været det længe, men ville aldrig skifte over 100%. Så fandt jeg sandelig ud af at der er en blanding, Western Dressage eller Cowboy Dressage
Derudover synes jeg spansk ridning, vaquero og WE er meega fedt. Det vil jeg gerne lære mere af!
Skulle jeg starte noget i "ren western" skulle det dog være pleasure. For pleasure på arabere er noget helt for sig!
Jeg kunne ikke se mig selv ride jagt eller military, men jeg har ikke noget imod det.
Væddeløb er jeg mindre vild med, men gøres det ordentligt har jeg intet imod sporten.
apr 2008
Følger: 243 Følgere: 566 Heste: 10 Emner: 400 Svar: 1.407
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Og så de ekstreme race shows - TWH mm.
Islænderridning bliver heller aldrig noget for mig, da det virkelig ikke siger mig noget som helst.
Har altid redet spring og dressur, og har flere gange overvejet om western eller kørsel måske kunne være mig.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Ligeledes har jeg det med ponygames/mounted games, travsport og galopløb.
Millitary er fedt, mega fedt, men jeg holder mig til dressuren og en smule spring
Blogger
https://youtu.be/4kW7-l9Y79c
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
Blogger
de skal kunne ride øvelser til grandprix med én hånd, kunne springe, få igennem forhindringer mm..
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
apr 2011
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 8 Emner: 17 Svar: 508
De discipliner jeg ikke selv ville komme til at ride er nok gangartskonkurencer, military og nok også spring.. Jeg er heller ikke så glad for dressur, men da jeg synes det er vigtigt for hestens fundament og han samtidig viser stor interesse, skal vi arbejde meget mere med det i fremtiden
Disciplin