{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Disciplin {{forumTopicSubject}}

Hej igen smiley
Nu er der mange discipliner indenfor ridningen/heztesport smiley
Er der en disciplin eller flere du overhovedet ikke bryder dig om, som du aldrig kunne finde på at dyrke?
Jeg kunne ikke finde på pga alder (jeg har mere at miste nu end førhen, da jeg var ung kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve disse discipliner)
Galopløb og Steppelchace(staves).

Også finder jeg dressuren kedelig, så det er ej heller en disciplin jeg kommer til at dyrke. Og ej heller islænder discipliner. Eller kørsel. Det er ej heller mig. Har kørt hest og vogn nogle gange, det er hyggeligt nok en gang imellem, men intet jeg ville gå til/gøre noget i.

Hvilke discipliner er du ikke til?

Også elsker jeg springning, jagt og distance smiley

Hvilke discipliner går du ind for? smiley

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Disciplin
  • #1   21. nov 2018 Den eneste disciplin jeg kan komme i tanke om, at jeg ikke bryder mig om/aldrig vil være del i, er de der TWH gangartskonkurrencer.

Derudover synes jeg alle er spændende og kunne finde på, at prøve alle, hvis man havde uendelig tid. Western, jagt, galopløb, travløb, dressur, spring, military, islænder, forskellige former for kørsel osv.... alle lyder spændende.
    Men jeg holder mig nok til en blanding af islænder, dressur og hasarderet turridning kombi.

• #2   21. nov 2018 Jeg elsker dressur, og kommer aldrig til at springe mere end lidt hyggespring.
    Western og islænderridning siger mig intet.
    Jagt kunne være spændende at prøve smiley

• #3   21. nov 2018 Jeg kan ikke lide ny moderne dressur. Jeg syntes de fleste har glemt hvad dressuren er til for, og de fleste jeg ser arbejder hverken igennem ryggen og har bagparten hængende bag sig. og for mig virker det som om der er gået mode i det cirkus trav de dyre heste er avlet til at gå, som nok kunne se fint ud hvis altså rytterne formåede at ride noget takt ind i hesten og ikke bare fokuserede på benspjæt.

Jeg er til akademisk dressur og vil på sigt gerne lege med ridder dyste og bueskydning. smiley

western, distance, WE, agility og sådan noget kunne også være sjovt, men alle andre discipliner siger mig ikke noget smiley

• #4   21. nov 2018 Dressur er min foretrukne. Spring kan jeg også godt lide og er begyndt at blive lidt vild med western også. Kørsel og islænder siger mig intet.

• #5   21. nov 2018 Islænder siger mig ikke noget at ride på, de er meget søde.
    Men deres gangarter gør mig vildt forvirret.
    Så dem som har skrevet til mig at de gerne ville have deres islænder i træning hos mig, har jeg pænt svaret tilbage “Kan ikke gangsætte den, men alt andet kan jeg med den”.

Galop og trav, det er bare ikke mig.
    En god galop i naturen eller kunne være sjovt at prøve at tage min egen med ud på en galopbane, men ellers siger det mig ikke noget. smiley
    Har hverken imod travere eller fuldblod, de er uden tvivl nogen fine heste smiley

Distance, ammen det siger mig virkelig intet!
    Har prøvet at sætte mig ind i det, men for mig virker det bare som en lang tur smiley

• #6   21. nov 2018 Der er ting jeg ikke tør mere, jeg er desværre blevet en kylling med årene. Jeg vil rigtig gerne noget mere kørsel

• #7   21. nov 2018 Som gammel dressurtante, så er der efterhånden en del dicipliner jeg ikke kommer til at ride...

Mounted games feks smiley smiley smiley

Galopløb - vil nok have svært ved at klare vægtkrav...

Military - manglende mod...

Islænder ridning - kommer aldrig til at ske.

Tror nu at jeg holder mig til dressuren, krydret med lidt skovture.

• #8   21. nov 2018 Jeg bryder mig virkelig ikke om barrelracing. Jeg får så ondt af hestene, for alt for mange hiver dem i munden og sparker til. Generelt er jeg ikke så vild med western.

Min yndlingsdisciplin er nok springning. Jeg kan godt lide spændingen og præcisionen, som skal til. Jagt kunne jeg også godt tænke mig at prøve, jeg ved bare ikke, om jeg er modig nok. Ponyen kan sagtens, han er garvet jagtpony. Måske skal jeg bare tage mig sammen smiley

• #9   21. nov 2018 Jeg kommer aldrig til at ride noget som helst på en 3-gænger, det siger mig bare intet, så her udgår en del discipliner lidt smiley Men jeg synes mange af tingene der rides på dem er spændende at se på eks. western, forskellige former for dressur og mounted games, og også at nogle af tingene er lidt kedelige som eks. spring.

Jeg rider selv dressur og islænder, og det regner jeg ikke med kommer til at ændre sig smiley

• #11   21. nov 2018 Jeg er egentlig åben for det meste, men mest som afveksling smiley
    Jeg er ikke specielt vild med traditionel dressur af mange årsager, og ud fra den begrænsede erfaring jeg har i akademisk er jeg heller ikke fan at dette.
    Til gengæld er jeg vild med western og har været det længe, men ville aldrig skifte over 100%. Så fandt jeg sandelig ud af at der er en blanding, Western Dressage eller Cowboy Dressage smiley
    Derudover synes jeg spansk ridning, vaquero og WE er meega fedt. Det vil jeg gerne lære mere af!
    Skulle jeg starte noget i "ren western" skulle det dog være pleasure. For pleasure på arabere er noget helt for sig! smiley

Jeg kunne ikke se mig selv ride jagt eller military, men jeg har ikke noget imod det.
    Væddeløb er jeg mindre vild med, men gøres det ordentligt har jeg intet imod sporten.

• #12   21. nov 2018 Ingen spring og hurtige ting til mig, er simpelthen en kylling. Så lidt dressur og tur er mit es smiley

• #13   21. nov 2018 Alt væddeløb bliver bare ikke mig..
    Og så de ekstreme race shows - TWH mm.
    Islænderridning bliver heller aldrig noget for mig, da det virkelig ikke siger mig noget som helst.

Har altid redet spring og dressur, og har flere gange overvejet om western eller kørsel måske kunne være mig.

• #14   21. nov 2018 Montetrav.. Det er virkelig ikke særlig sjovt.. tilgengæld elsker jeg trav for vogn! smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #15   21. nov 2018 Jeg har endnu tilgode at se en konkurrence inden for western, hvor jeg tænker fedt.. Syntes det ser forfærdeligt ud, og jeg får ondt at hestene..
    Ligeledes har jeg det med ponygames/mounted games, travsport og galopløb.

Millitary er fedt, mega fedt, men jeg holder mig til dressuren og en smule spring

• #16   21. nov 2018 Og skulle jeg få en lusitano igen, så var Working Equitation noget jeg klart ville overveje..

https://youtu.be/4kW7-l9Y79c

• #17   21. nov 2018 Sanne - skide sejt smiley smiley

Mvh TT

• #18   21. nov 2018 Det er en fod blanding af trail, dressur og spring. Der er både alm og speedtest..
    de skal kunne ride øvelser til grandprix med én hånd, kunne springe, få igennem forhindringer mm..

• #19   21. nov 2018 Ja det ved jeg, mange fede forhindringer og sikke et samarbejde ekvipagen skal have smiley

Mvh TT

• #20   23. nov 2018 Jeg er især glad for distance og agility, trail og jordarbejde smiley

De discipliner jeg ikke selv ville komme til at ride er nok gangartskonkurencer, military og nok også spring.. Jeg er heller ikke så glad for dressur, men da jeg synes det er vigtigt for hestens fundament og han samtidig viser stor interesse, skal vi arbejde meget mere med det i fremtiden smiley

Kommentér på:
Disciplin

Annonce