{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ja så skete det igen
  • #1   7. dec 2018 Hvor skulle de have reflekser på, når det er heste som er sluppet ud fra indhegning? Om det er køer, heste eller får der slipper ud fra indhegning er desværre i risiko for at blive skadet eller skade mennesker.

• #2   7. dec 2018 Har man dækken på sin hest kan det lade sig gøre med reflekser som fx Rambo dækkenerne.

Men det er selvfølgelig ikke muligt hvis det er dækkenfrie heste, medmindre man bruger grime med refleks.

• #3   7. dec 2018 jeg bruger selv grimer. overvejer også at bruge dem man sætter på benene af hestene

• #4   7. dec 2018 Stakkels stakkels heste og ejer smiley

Mvh TT

• #5   7. dec 2018 Reflekser eller ej. Under de omstændigheder, som der var her til aften, havde det ikke gjort nogen forskel. Mørkt, regnfuldt og med modkørende hele tiden, så kører alle med nærlys. Man kan ikke nå at reagere på en hest, der løber pludseligt ud på vejen, man når ikke at se den. Det kunne have været mig, der havde kørt dem ned. Det næste svar vil være - kør efter forholdene - men hvem sætter farten ned til max. 30-40 km/t på landevejen, fordi det regner? Sørg for at sikre foldene og sørg for nok stråfoder.

• #6   8. dec 2018 Tragisk for jhestwne men godt ingen mennesker kom galt afsted. Det er altså ikke muligt at erstatte et menneske!

• #7   8. dec 2018 Jeg kan godt se det praktiske og sikkerhedsmæssige i at hesten bære reflekser på folden, altså rent teoretisk.

I praksis bliver det lidt svære, mine går som Vorherre har skabt dem, uden dækken og grimer. Da der er en del trær på deres folde, og der vil være en chance for at de kommer til at side fast.

• #8   8. dec 2018 Det er muligt at købe refleks spray.
    Det er beregnet til at spray direkte på pelsen.
    Pelsen skifter ikke farve men reflekterer lys.

Men det er pivdyrt i drift - en spray flaske koster ca 100 kr og jeg bruger en halv flaske til hunden.

Hvor meget skal ikke bruges til en hest??

....
    Hvis hestene har folde med græs/ grovfoder, vand, læ, og er omgivet af et godt hegn, så burde risikoen for at dyr bryder ud være minimal.
    Og så er reflekser ikke logiske

• #9   8. dec 2018 Mie - Det er ej heller muligt at erstatte en hest!

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #10   8. dec 2018 Godt der ikke kom nogle mennesker tilskade!

• #11   8. dec 2018 Puha, det var dog tragisk.
    Det virker som et hændeligt uheld, ud fra de kommentarer der er skrevet derinde.
    Èn af mine største frygter som hesteejer er, at min hest på en eller anden måde kommer ud og forvolder et andet menneske skade eller ligefrem død i sådanne situationer. Jeg ville være frygteligt ked af at miste min hest sådan, men jeg ville have enormt svært ved at leve med tanken om det eller de mennesker.
    Hvor var det dog heldigt, at manden slap så billigt, det kunne have gået grueligt galt.

Kommentér på:
ja så skete det igen

Annonce