{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

"Gammel" hestemode {{forumTopicSubject}}

Hej hvilket udstyr husker I som har været meget cult, men som nu bare ikke er til at opdrive nogle steder.

Har I eventuelt noget af det udtyr stadigvæk ?

hvad er i kede af det stadig ikke er så moderne og hvad er i glade for

jeg starter med det som jeg lige kan huske

looney toons underlag/bandager
disney udstyr
vendbar underlag der var 1 farve på den ene side og blomstert på den anden
tæpper med dannebro
kæde pandebånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Gammel" hestemode
  • #1   8. jan 2019 Kædepandebånd
    Rosettepandebånd
    Golden stribe i den grønne/blå udgave
    Rensdyr 'lamme'pad til under sadlen
    Fløjlsridebukser
    Bandager med snorelukning


  • #2   8. jan 2019 Dette var ekstremt populært på min rideskole, foruden de ting, som allerede er nævnt:
    Trenser med clincher/glimmer på
    Tykke gummibid
    John Whitaker udstyr
    Stigbøjler med farver/design

    Personlig er jeg kun skyldig i de farvede stigbøjler, som jeg stadig har og bruger. De er grønne med mariehøns på smiley


  • #3   8. jan 2019 Hmmm, jeg mindes de der PC gamacher i alskens farver.
    Schockenmöhle trenser.
    Kieffer dit og dat af udstyr.
    De der rideunderlag pads uden stropper i alskens farver, kan ik lige huske hvad de hedder. smiley
    Bid med æble smag.
    Lammepad.
    Klokker var meget in på et tidspunkt, alle skulle have dem uanset om hesten blev redet eller ej.
    Det samme med de huts, alle skulle have det til sin hest.

    Det lige hvad jeg kan komme i tanke om smiley


  • #4   8. jan 2019 miss soffy var det anky underlagene du tænkte på smiley

  • #5   8. jan 2019 Lige præcis, det var det de hed/hedder Sabrina smiley tak for at huske det for mig smiley

  • #6   8. jan 2019 Kan også huske at der var en dille på et tidspunkt, lige efter kun ren lammepad periode at det var på mode at man pakkede sin hest ind alt uld på trense, fortøj og sadel. Så hesten lignede en moskusokse smiley

  • #7   8. jan 2019 Jamen i 1980 erne gav min mor mig ridebukser med rigtig skind på bag og de skulle vaskes på en ganske bestemt måde.
    Samtidig gav hun mig et rødt uld dækken med hvide gjorde som ikke var på krys.
    Begge dele har jeg indtil videre ??
    Dækken har jeg aldrig brugt det har jeg ikke nænnet
    Okay min mor døde i 1990
    Sikkert før Mange af jer var født vh Annette


  • #8   8. jan 2019 Nå ja for Søren da, hvem kan ik huske de ridehjelm med ruskind smiley den store dut på toppen og sløjfen i nakken på hjelmen. Eller endnu bedre, ruskindhjelmen med øresnittet.
    Jeg hadede de hjelme med ører, var ik fan af dem, når man havde øreringe smiley store og klodset hjelme, var de. Hvor er jeg glad for moden har rykket sig smiley


  • #9   8. jan 2019 Hvid gjord
    Sadelformede underlag
    Hjemmelavede pandebånd med silkebånd
    Ridehjelm uden stropper


  • #10   8. jan 2019 Min hukommelse er virkelig som en si. Men den jeg husker bedst, var Golden stripe uldtæppet i sort/gul/rød, det var meget populært da jeg gik på rideskole. Jeg fik først selv fat i det for to år siden efterhånden må det være, udelukkende fordi jeg synes det er fedt og jeg på det tidspunkt tænkte, at jeg da selvfølgelig manglede et uldtæppe! smiley

  • #11   8. jan 2019 Jeg kan huske at mange brugte snoregjorde, hvide snore med rullespænder..

  • #12   8. jan 2019 Jeg savner sadelformede underlag til almindelige sadler.

    Og udstyr fra før verden gik amok i bling bling og glimmer!


  • #13   8. jan 2019 Nu er jeg så gammel at de fleste hesteting har været på mode flere gange.

    Men en ting jeg ikke savner, er New seeland dækkener – tunge som et ondt år, og med dårlig pasform.

    Da jeg startede var der 2 slags bøjler, en almindelig stigbøjle og så sikkerhedsbøjlen med elastik i den ene side, ikke nogle bøjler i fancy farver eller faconer.

    Et sadelunderlag var sadelformet, i en eller anden skrig farve eller også var det i filt, biddet var 2 delt og gik det vildt for sig, var det et muffebid…..

    Der går desværre mode i mange ting, for år tilbage, var et Bay Jacobsen underlag bare noget man skulle eje, hvis man ville sin hest det bedste – så lige pludseligt var det noget af det værste man kunne lægge på ryggen af sin hest – nu er der igen noget lignede på marked igen…

    Der er heldigvis en god udvikling inden for mange hesteområder, der er flere bid modeller, gamacher, trenser, underlag, bøjler.

    Heldigvis er der mange lækker produkter på marked, og der er lidt for en hver smag, at jeg så ikke forstår at folk vil have skrig farver, bling-bling og lak på al ting…. Og så lige kort jakker....


  • #14   8. jan 2019 Hvem har ikke også haft et Elisabeth Greenwood underlag med Union Jack flaget. smiley

  • #15   8. jan 2019 Ridehjelmen med "savleskål" (hageskål) og store ørebøjler, man var så lækker smiley smiley
    Mange af hestene på min rideskole havde sadelformet filtunderlag og flet-pandebånd.
    Kan også huske en periode hvor "saml-selv-klokker" var et hit, de larmede som bare pokker smiley


  • #16   8. jan 2019 Den hvide snore-gjord! Den sværger min tidligere underviser stadig til. Den er på mange måder stadig bedre, end de nye fancy dyre gjorde, på trods af sin enkelthed. smiley

  • #17   8. jan 2019 looney toons underlag/bandager
    disney udstyr
    vendbar underlag der var 1 farve på den ene side og blomstert på den anden
    tæpper med dannebro

    Er helt ening med disse! Haha! Og jeg savner virkelig looney toons underlag! smiley
    Og synes også at JW udstyr skal tilføjes smiley


  • #18   8. jan 2019 Soffy, QHP har dem, de hedder puff pads og har ikke logo på som Ankys har smiley

  • #19   8. jan 2019 Sofie & Sila - jeg har faktisk et snurresnup underlag liggende hvis du savner dem så meget smiley

    Åh ha det var tider, er sikker på at vi godt kan finde på flere modediller der har været igennem tiden smiley


  • #20   8. jan 2019 miss har du den i lyseblå ?

  • #21   8. jan 2019 Det er mørkeblåt med guldpipe og med daffy duck, ved ik hvorfor ordbogen rettede det til snurresnup, havde ik set den havde rettede det smiley

    Åh jeg husker også tiden med Golden stripe ulddækkenet, både det gule med sorte og røde striber, men også det grønne med de røde striber. smiley



  • #22   8. jan 2019 miss okay så dur den ikke

    har lyseblå bandager med pip på


  • #23   8. jan 2019 Whitaker ridehjelmen var meget "in" i ponyspringsporten, da jeg var ponyrytter smiley

  • #24   8. jan 2019 Jeg troede egentlig at pc gamacher stadig var moderne smiley



  • #25   8. jan 2019 Jeg har da stadig mit ægte Golden Stripe tæppe, det er kæmpe stort og tungt. Det blev brugt, da jeg red frem og tilbage til ridehus, en tur på små 20min i skridt, hver vej. Turen gik delvist af vejen og skoven i vintermørket.

    Det ægte golden stripe er gult, rødt og sort og lavet i uld. Mener at det er Shieres der laver dem.


  • #26   8. jan 2019 Karin - præcis, det var sådan et jeg havde engang. Det var et skønt uld dækken smiley

  • #27   8. jan 2019 det er jo mange år siden, men her er da lidt

    trenser uden næsebånd - tror ingen på min gamle rideskole havde næsebånd på
    ridehjelm med bøjler på ørerne - hadede dem virkelig. så jeg købte de almindelig uden
    filterunderlag
    snoregjord
    sikkerhedsstigebøjler med elastik
    brune sadler - tror der var en sort til alle elevhestene
    haleremme til ponyerne
    new zelanddæknerne
    golden strip uldtæpper - har da stadig et til mine
    bandager med snor
    bandager med knap
    de korte transportgamacher som også kunne bruges til stalden..


  • #28   8. jan 2019 Scapa Sports underlag og tæpper!
    Stubben 1000 trenser.
    Bamser på fortøjet.
    Og lige da SD begyndte, der skulle man bare have et pandebånd!


  • #29   8. jan 2019 Arh ahhaha! Kan godt huske bamser på fortøjet! smiley

  • #30   8. jan 2019 Wembley og Jofa hjelme, det var enten eller.
    Sadelformede filtunderlag.
    Oliskindsfrakker.
    Lamelklokker
    Den gang var det ikke så mærkefikseret.

    Men meget af det der er nævnet i tråden, er dog til at opdrive, men har man lyst?


  • #31   8. jan 2019 nææ ikke ret meget af det smiley

    sjovt hvor tiden bare går....


  • #32   8. jan 2019 De der flettede pandebånd i plast eller noget lignende. I fx blå/hvid, gul/ Grøn.
    Og oilskindsjakker det var det helt store ??
    Og hanoveransk næsebånd hvis man red med et.


  • #33   8. jan 2019 Snobby og Snuske underlag og grimer smiley smiley

  • #34   9. jan 2019 Rigtig nostalgi smiley tak for det smiley
    Ja hjelmene.. Med skålen på hagen og de store ører smiley
    De hvide nylon gjorde der nemt kunne nive hesten smiley
    De flætte pandebånd
    Og golden stripe underlag..
    Og det var KUN de meget rige og dygtige ryttere der havde helskind ridebukser. Jeg havde kun knæ skind.. smiley
    Ja og for ikke at glemme pigskoene.. Man skulle godt nok sørge for at passe fødderne smiley smiley

    Mvh TT


  • Cecilia
    Cecilia Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 29
    #35   9. jan 2019 Elisabeth Greenwood underlag i 'specielle' mønstre. smiley

  • #36   9. jan 2019 Uh, der var også da springryttere red med de der halve underlag der kun dækkede det halve af sadlen ned af.
    Eller de der barok springunderlag der gik ned i en spids bagerst og så med frynser på


  • #37   9. jan 2019 Hov-hov Siger i nu at jeg er gået af mode???

    Jeg har stadig min oliskindfrakke, mit Golden Strip og knapbandager (iøvrigt nogle af de bedste bandager - ever) smiley smiley smiley

    Kvalitet betaler sig smiley


  • #38   9. jan 2019 "gamle" hestepiger smiley går aldrig af mode uanset hvad rideudstyr de har.....
    VH Annette


  • #39   9. jan 2019 Nej det er rigtigt, Annette.

    Undervuder aldrig en "gammel" hestepige smiley smiley


  • #40   9. jan 2019 Jo forresten smiley ridebuksene havde de udposede lår, således at man så dobbelt så bred ud som normalt, og selvfølgelig den høje talje. smiley

    U


  • #41   9. jan 2019 Jeg har stadigvæk looney toons underlag, snobby og snuske underlag og - hold fast lamicell (med de små heste) underlag, ridedækken, gamacher, bandager og grimer - endda i flere farver smiley

    Hovedtøjer med for store næsebånd der sad skævt eller helt faldt ned om mulen var også meget normalt da jeg var teenager - og de samme heste gik som regel med sadelformede filtunderlag med hjemmelavet overtræk. Og så måtte vi ikke rense hove på hestene - for fjernede man jorden var der jo plads til sten!


  • #42   9. jan 2019 hvad med de der gummiplader til bidet? i forskellige farver smiley


  • #43   9. jan 2019 anja: bidskiver? Dem havde jeg i lyserøde på min hest! xD

  • #44   9. jan 2019 ja det er det de hedder smiley

  • #45   10. jan 2019 Det jeg husker bedst fra da jeg startede til ridning omkrig år 2000, var ridehjelme med hageskåle og øreklapper, og sadelformede underlag smiley
    Husker også de seje store piger med privatheste havde golden stripe dækner, eller fleecedækner med ornamenter som dette: https://www.lundemoellen.dk/components/com_mijoshop/opencart/image/cache/catalog/cooler-800x800.jpg
    Husker også kædepandebånd, og rosetpandebånd smiley
    Og de vendbare alcapads/anky pads uden stropper.
    Ganske svagt husker jeg også udstyret med disney/tegnefilms figur smiley

    Da jeg blev lidt ældre, og fik egen pony husker jeg også, at mine veninder synes det var vildt vigtigt at have matchende udstyr i nærmest alle farver, og hvis man lige skulle have det lidt sjovt, så proppede man bandager på i 4 forskellige farver, underlag i en 5. og evt. dækken i en 6. farve smiley
    Og bamser i martingal og fortøj var et hit til springstævnerne - de skulle bringe lykke smiley
    Glimmergrimer var også et kæmpe hit i mine første år som ponyejer omkring 2009.
    Og lammeskind på alt. Og rebgrime var næsten et must-have.
    Burberry print på udstyr var også ret stort i stalden kan jeg huske..
    Husker også at PC gamacher, tretorn ridestøvler, whitaker ridehjelme, og alt i SD var populært - og jo større pandebånd med jo mere bling bling jo bedre smiley
    Og zebradæknerne allerede inden det blev helt must-ahve i insektsæsonen! Havde sågar et vinterdækken med zebra print til min egen, men det gik lynhurtigt i stykker - Læg også mærke til lami-cell grimen smiley

    Efterfølgende synes jeg det gik stærkt med at få mærker som RBH osv.


    profilbillede
  • #46   11. jan 2019 de der tretorn ridestøvler og det blå underlag med rød kant plus tilhørende hut. Det så jeg meget da jeg kom i stalden som lille kan jeg huske. et har nok været i år 06-07-08 og 09 måske 10

  • #47   11. jan 2019 Jeg føler mig pludselig gammel.. smiley smiley

    Mvh TT


  • #48   11. jan 2019 også mig. jeg var vel 10 år da jeg begyndte at ride, og er lige blevet 43..... så det er over 30 år siden

    hvor tiden bare går... smiley smiley


  • #49   11. jan 2019 Aaha og tænk jeg kan føle mig gammel.. Jeg syntes jeg er gammel fordi jeg runder de 19 år i år... og har redet siden 05.. ahah

  • #50   11. jan 2019 Åh ja, jeg havde også en hjelm med hageskål og store ører da jeg var lille rideskole pige i slut 90 start 00.

    Jeg husker Golden stripe, som jeg altid har synes var det grimmeste tæppe der fandtes og så den der Whitaker gryde med beige rem der fik alle hoveder til at se mindst 3 størrelser større ud smiley


Kommentér på:
"Gammel" hestemode

Annonce