{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

Huldvurdering {{forumTopicSubject}}

Hej Hestegalleri! smiley

I efteråret havde jeg en hest, der var alt, alt, ALT for fed. Hun kunne ikke få lov at gå med mundkurv og kunne ikke begrænses i græs på anden vis, og jeg endte med at nød-flytte hende til Team Tindur (som jeg snuppede billedet her fra uden at spørge om lov, undskyld og tak, Karita!! smiley <3).

For at gøre en lang historie kort, så kom vi ikke afsted første gang vi forsøgte at læsse. Ugen efter, da vi forsøgte igen, havde hun tabt sig lidt. Siden da stod det stille, indtil jeg i starten af januar fik hende flyttet tættere på.
Hun har dog ikke tabt sig via motion, da hun desværre fik en kodeledsforvridning (mangler derfor muskler).

Men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I tænker om hendes huld nu kontra hvad hun har været. Hvor meget skal hun tabe sig endnu mon? Er det stadig kritisk?
Hun skal ifoles her til foråret/sommer, og det er derfor rigtig vigtigt, at hun er i okay huld, så det kan lade sig gøre.
Det første billede her er fra hun stod hos TT og var meget fed.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Huldvurdering
  • #1   19. feb 2019 Her har hun været flyttet tættere på mig i 8 dage.

    profilbillede
  • #2   19. feb 2019 Her er hun i dag

    profilbillede
  • #3   19. feb 2019 Bagfra fra i dag. Har desværre intet at sammenligne med.

    profilbillede
  • #4   19. feb 2019 Det ser ud til at hun har tabt sig meget siden vi hentede hende smiley men svært at afgøre på billeder smiley
    Og Nøj hvor er JEG TOSSET fordi du tog et billede smiley

    Mvh TT


  • #5   19. feb 2019 Ja, det er lidt svært, især når de ikke er ens/taget fra samme vinkel.. smiley Men ja, hun har helt klart tabt sig rigtig, rigtig meget siden den dag vi hentede hende, det er helt sikkert! smiley Og heldigvis for det!!!
    Hahahaha, undskyld så mange gange!! smiley Jeg tænkte, at det måske var i orden! smiley


  • #6   19. feb 2019 Hun er godt nok blevet fin!
    Det er selvfølgelig svært når jeg ikke kan mærke på hende, men jeg synes hun ser pæn ud, stadig lidt buttet, men ikke mere end motion kan klare det.


  • #7   19. feb 2019 Tak skal du have!! smiley
    Ja, det har hjulpet rigtig meget, siden hun kom af græsset og ned til TT. Jeg har desværre ikke noget billede af hende fra inden første flytning.
    Ja, er hun ikke stadig lidt tyk? Men måske kun så lidt, at det ikke vil have effekt på hendes fertilitet....


  • #8   19. feb 2019 Jeg synes hun er i rigtig fin stand. Tænker ikke vægten vil påvirke en mulig drægtighed. Sikke et flot vægttab smiley

  • #9   19. feb 2019 Jeg ville nok ikke lade hende tabe sig mere, ville frygte at musklerne ville svinde fra hende. I stedet måske øge træningen lidt, så hun er i god fysisk form, det øger også chancerne for at hun bliver drægtig og hjælper hende under foling til den tid... smiley

  • #10   19. feb 2019 Enig med Ingemann. Få det der er tilbage omdannet til muskler og få noget kondi på hende således at hun er klar smiley

    Knus smiley


  • #11   19. feb 2019 Jeg synes det ser fint ud. ? Fint rund over numsen. Muskler vil altid pynte, men det er ikke nemt, når den af den ene eller anden årsag ikke motioneres. Men ikke desto mindre er det lettere at opbygge nogle muskler, når der er lidt fedt at ta' af. ??

    Hvis det kan være til nogen hjælp/sammenligning:
    Vi hentede min gamle pony hjem i slutningen af januar. Hun har også været på kur. Hold op, hun var fed - og muskelfattig! ?? Fedtpuder i lysken, foran sadellejet og en smule hård i nakken. Gudskelov ingen forfangenhed. Billedet er fra dagen, hun kom hjem. Det er heldigvis blevet bedre, men hun har stået stille længe, og er blevet en "ældre dame", så ting tager tid.


    profilbillede
  • #12   21. feb 2019 Jeg er glad for, at I synes hun har tabt sig meget og tak for jeres hjælp! smiley
    Det er altid lidt sværere at se, når man står med det hver dag. Men når jeg selv sidder og sammenligner billederne, kan jeg sagtens se forskellen også.
    Vi er lige netop begyndt let travarbejde under rytter på ligeudrettet spor, men blot et par meter. Så forhåbentlig kommer der nogle muskler på nu her, når genoptræningen sådan rigtigt kommer i gang.. smiley Så hvis det sidste, der skal til, er musklerne, så er jeg bare så glad!! smiley :D

    Jeg synes ikke, at jeg rigtig har gjort noget for det, så det må næsten være det hø og wrap, hun får. Hun får ad libitum, og er gået fra at gå i løsdrift til at stå på boks fra 18-07 cirka... Så det er lidt underligt, at hun har tabt sig så meget. Men det er godt, for hun trængte virkelig til det!! smiley


  • #13   21. feb 2019 Men er du 100% sikker på at hun ikke løber tør for wrap/hø i løbet af natten? smiley

    Mvh TT


  • #14   21. feb 2019 Det er jeg helt sikker på, ja. smiley Det ligger jo sådan her, og hun har altid nogle kg tilbage, om morgenen. Staldejer giver dem et ordentligt læs hver, så alle har en del tilbage om morgenen. smiley

    profilbillede
  • #15   21. feb 2019 Men høet er sådan nogle store tykke strå med meget lang tyggetid. I boksen får hun blandet hø og wrap, og på folden står en stor rundballe wrap hele tiden. Men hun bruger også meget tid på folden på at nusse med sine venner, og de går også en del. Og i boksen spiser hun sit hø først, så det er primært wrap-rester, der er tilbage smiley Så jeg tænker, at det nok måske er derfor..

  • #16   27. feb 2019 Hvor ser hun fin ud - flot vægttab smiley hvor længe tog det? Jeg er også igang med slankekur på min, hun skal tabe sig omkring 70kg mener en agronom (hun er på 550 nu og skal under 500). Jeg vil dog ikke tage hende af græs (hun går på 4hk fold med 4 andre heste uden mulighed for jordfold). Vi satser på at så "slankegræs" derude snart. så jeg er gået i kast med mere motion + diverse specialefoder. Håber det vil hjælpe smiley

  • #17   27. feb 2019 Tak skal du have! smiley
    Nej det er ikke altid sådan lige til med dem der, som ikke rigtig tåler græs lige så godt som de andre, især når der ikke er så mange andre muligheder. Hende her har også gået med mundkurv forår-efterår i flere år. Dog ikke sidste år, da det pludselig ikke var en mulighed, mente gamle gamle staldejer (=to flytninger siden efteråret/vinter :p).
    Det har taget cirka halvanden måned. smiley


  • #18   27. feb 2019 Jeg har også overvejet mundkurv hvis det bliver nødvendigt. Der er et stykke af folden på omkring en stor ridebanestørrelse hvor de har holdt meget til her i løbet af vinteren. Så den er stor set kun jord nu. Jeg overvejer at jeg må indhegne den og så kan hun gå der, men der kommer jo nok græs op igen + hun så ikke vil bevæge sig lige så meget. En af de heste hun går med var også MEGET tyk, værre end min. Den tabte sig meget bare på tilskudsfoder og motion, så håber det kan lykkes for mig også smiley

  • #19   31. mar 2019 Når I ser billedet her, ser hun så lige sådan ud som på sidste billede, har hun tabt sig yderligere, eller taget på - altså, ud fra det man lige ser på billederne?

    profilbillede
  • #20   31. mar 2019 Hun har taget på igen, medmindre hun kun er oppustet, men det ser ikke sådan ud.. smiley

    Mvh TT


  • #21   31. mar 2019 Det kan sagtens passe, hun har nemlig haft lidt pause de sidste par uger, fordi jeg ikke ville ride hende i mudder for at skåne forbenet. smiley

  • #22   31. mar 2019 Hvornår tager hun af sted til hingst? Og flytter du hende tilbage til Nr Broby igen når hun er bedækket færdig? smiley

    Mvh TT


  • #23   31. mar 2019 Hun skal afsted tirsdag, for det passede med bilen. smiley Ja, jeg betaler for opstaldning i april måned også, så jeg beholder min boks, og så jeg kan få hende hjem så snart hun er scannet ifol. ????

  • #24   31. mar 2019 Nå så du regner med at hun er tilbage i Nr Broby til maj? smiley

  • #25   31. mar 2019 Hun er i hvert fald i brunst... smiley Jeg håber, at hun kommer tilbage så hurtigt som muligt - så hun kan komme i træning igen. Hvis han hopper på hende fra starten (= hvis brunsten er reel, der er lige kommet nye heste på folden), så skal hun scannes her i slutningen af april (altså, cirka 18 dage efter hendes brunst slutter), og er hun ifol, kan hun sagtens hentes hjem igen allerede slut april/start maj, afhængigt af hvor hurtigt tingene går. smiley Sidste år gik hun ikke i brunst af sig selv grundet den voldsomme varme/ingen græs, så hvis det går, som jeg håber, er hun hjemme igen snart. ??

Kommentér på:
Huldvurdering

Annonce