{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fortrukket bid?
  • #1   13. apr 2019 tredelt muffe bid. Passer til de fleste heste, og det er et meget blidt bid

  • #2   13. apr 2019 Det er også et af mine favoriter smiley


  • #3   13. apr 2019 Min hest bruger myler.

    Det startede med et lånt hovedtøj.
    Nyt hovedtøj.
    Jeg tog det mærke, hesten KU lide. MB04.

    Som oftest har jeg redet med helt almindelige todelte bid.

    If it works, don't fix it...


  • #4   13. apr 2019 enten almindeligt tredelt trensebid eller tredelt muffebid.

  • #5   13. apr 2019 Min hest har det allerbedst med et sweet iron tre-delt.
    Men jeg har ikke personligt noget "favorit bid", dog satser jeg på at starte min plag op på et "klassisk" (ikke tykt) to-delt bid, når den tid kommer smiley


  • #6   13. apr 2019 To delt eller udelt fordi de fleste trives med ro.

  • #7   13. apr 2019 Alm. 2 eller 3 delt muffe bid smiley

  • #8   14. apr 2019 3 delt muffebid til Cherry, og den unge går med tyndt todelt. Cherry bliver redet i dressur og på tur, og Cookie er under tilridning, og har været vant til mønstring smiley
    Mit fortrukne bid er nok bare det mest simple. Todelt har faktisk altid fungeret før i tiden, men Cherry var vant til tredelt, så det fortsatte jeg bare med. Skiftede så senere til et muffebid.


  • #9   14. apr 2019 uha jeg har mange XD

    dressur bruger vi 2 delt muffe bid eller vores kandar (som er en stang med et 2 delt muffe briodbid (staves?)).
    spring bruger vi udelt welsh bid.
    western bruger vi stang.
    tur bruger vi 2 delt pelham.

    os så er der alt det bidløse XD
    min er sensitiv som bare fanden smiley han fungere ikke med løse bidringe, heller ikke med 3 delte, heller ikke gummi bid -_- det tog 4 år at finde et dressur bid (som ikke var pelham, da han simpelhent fungerede bedst med den som lå så roligt med stængerne) det tog mig yderligere et år at finde et spring bid som gav ham ultimativ ro i munden så han kunne fokuser på springene i stedet for -_-


  • #10   14. apr 2019 Jeg elsker mine stangbid smiley
    hesten trives ligeledes bedst på dem samt det læderbid jeg har. smiley


    profilbillede
  • #11   14. apr 2019 Min pony foretrækker klart et tredelt bid, så det er det, vi bruger. Lige nu bruger vi et tredelt fullcheek, da vi har været lidt uenige om drejesignalet, og et fullcheek giver et meget tydeligt signal smiley

    profilbillede
  • #12   14. apr 2019 Spændende med så mange der stadig bruger de "traditionelle" (alm./muffe 2 og 3 delt).
    Bruger nemlig ikke selv bid så lidt nysgerrig på hvad folk bruger nu om dage smiley

    Hvad fortrækker i så af mærker dem er der jo også vildt mange af smiley


  • #13   14. apr 2019 Intet bid er klart det bedste for Syrpa smiley

  • #14   14. apr 2019 Intet bid smiley rider med s formet hackamore. Da jeg red bid var det 3 delt muffe bid som fungere bedst smiley

  • #15   14. apr 2019 Udelte bid er det jeg har mest succes med, jo roligere jo bedre. Til de helt unge som skal lære det Fullcheck, og så muffebid når de bliver ældre. Har også oplevet at begge mine to gerne vil have tungefrihed. Rocky går på et Myler MB06 med stor succes smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #16   14. apr 2019 Min går med et 2 delt sprenger RS dynamic der er 14 mm tyk. Den kan ikke fordrage 3 delt, det må være det ekstra led der kan bevæge sig, ligesom den heller ikke kan lide hvis man er urolig med hænderne.

  • #17   14. apr 2019 Efter at jeg stoppede med at være så bidforskrækket for efterhånden nogen år siden, er mit yndlings faktisk blevet udelt stangbid smiley Det bunder i at alle vores heste herhjemme fungerer super godt (bedst) på stang, og det er det som ultimativt ligger mest roligt. Jeg kan ikke lide idéen om at det er helt fast i en mund som bevæger sig, det strider lidt imod hinanden, men alle vores kan bedst lide det sådan, åbenbart. Så det er sådan det er smiley Og så ser det brandgodt ud imo, hehe.
    Ellers kan jeg godt lide et almindeligt todelt fullcheek.
    Men det afhænger rigtig meget af hvad mine heste kan lide. Deres yndlings er mit eller mine yndlings.


  • #18   14. apr 2019 Har ikke et yndlingsbid.. Rider med et helt almindeligt 3 delt trensebid på min part. Det fungerer ganske fint for hende..

  • #19   15. apr 2019 Jeg er igang med at finde mit yndlingstid smiley (eller min hests)
    Jeg tilred hende uden for et år siden, men nu vil jeg gerne vænne hende til det. Først købte jeg et udelt bid og et læderbid af en privatperson til meget billige penge. Prøvede først at ligge det udelte ind, men hun virkede utilfreds (jeg ved godt, at det tager lidt tid for dem at vænne sig til det, men hun så meget utilfreds ud). Dagen efter prøvede jeg læderbidet, men det virkede hun heller ikke begejstret for. Jeg holdte lidt pause med det, prøvede dem få gange til med samme reaktion men købte så et udelt Danish Guard brugt til en god pris. Hun virker stadig som om, at det er noget mærkeligt noget, men virker lidt mere positiv og efter nogle forsøg tager hun det næsten selv i munden. Der kommer til at gå noget tid, før jeg rider med det og måske jeg ender med at gå tilbage til et af de andre jeg prøvede eller noget helt fjerde eller bare fortsætte bidløst smiley Jeg har ikke redet med bid i 100 år


  • #21   15. apr 2019 Rider pt mest i kapsun. Men når vi rider med bid, så er det et udelt Danish guard bid smiley

  • MN Horses
    MN Horses Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 75
    #22   17. apr 2019 Gag-bid. Fordi jeg har et par stykker, der virker perfekt på det, den ene duer endda slet ikke på noget andet.

  • #23   17. apr 2019 Todelt muffebid fungerer for de fleste super godt. Ellers er jeg super glad for Stübben Danish Guard. smiley

  • #24   17. apr 2019 Et tykt 2-delt fungere ret godt på mine 3.

  • #25   23. apr 2019 Det der passer til hesten. Til mine lige nu er det rocking-s-snaffle og blankt kandar

Kommentér på:
Fortrukket bid?

Annonce