{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget bruger i
  • #1   26. apr 2019 Forsikring: 12.000 kr om året
    Opstaldning: mener det er 1.500 kr i måneden.



  • #2   26. apr 2019 Jeg har Shetlænder og bruger ca 2000 kr om måneden. Opstaldning og foder er ca. 1600 kr, beskæring er 350 kr pr. gang, og så er vaccination og tandrasp regnet med. Og så bør der være en smule luft til små ekstra ting.

    Jeg har ingen forsikring. Og er i øvrigt temmelig kold i forhold til dyrlægeregninger. Den skal ikke være ret høj før hesten dør af det. Jeg er glad for min hest, men set helt koldt så har han ingen værdi i forhold til hvad han kan. Når han lærer mere, så ændrer min holdning sig måske.

    Mit job er høj prioritet. Derfor står min hest et sted hvor jeg ikke behøver at komme hver dag og der ikke er vagter.


  • #3   26. apr 2019 Jeg har mine tre shettere hjemme, så det er både billigt og praktisk.. Bruger nok i snit 2500 pr måned og kan priotere tiden som jeg vil.. smiley

  • #4   27. apr 2019 Priserne du for indtryk af er meget forskellige, personligt har min privat opstaldet, hvor jeg ikke giver nært så meget, som hvis de stod ved “rigtigt” opstaldnings sted smiley
    Men hvis man fx. Har heste hjemme, er der nogle indbos forskring der dækker den lovligt ansvars forskring smiley


  • #5   27. apr 2019 Åh, det varierer meget, afhængig af hvor du bor og hvad du vil med hesten.
    Vær især opmærksom på, hvad du har brug for ift opstaldning, hvad der ikke er grund til at betale - og hvad du rent faktisk får for pengene.

    Opstaldning ca 1850 kr pr måned, fraset 1400 på sommergræs.
    Lille ridehal, lille ridebane. Udluk på hverdage. Vi skiftes til at have Indluk vagter, men det betaler jeg mig fra. Ligesom jeg betaler for mugning.
    Grovfoder, strøelse og stedets valgte kraftfoder er inkluderet. Jeg køber dog et andet kraftfoder mærke = ca 200 kr pr måned.
    Jeg har stået på et billigt selvpasser sted. Men når man skal købe hø, strøelse, krybbefoder og betale lidt for at en ven står for indluk og mugning, så blev det fucking dyrt...

    Smed. Beskæring hver 10-12 uge, 400 kr pr gang.
    En anden opstalder samme sted giver 1800 kr pr gang for 4 sko hver 4 uge...

    Vaccination, tandrasp. (Jeg husker ikke prisen.)

    Jeg budgetterer med 500 kr til undervisning.
    Nogle måneder bruger jeg langt mere.
    En clinic koster 1200 kr. Bare diesel, en kassevogn med trailer med hest i koster 2 kr pr km bare i brændstof...
    Jeg har en ven der kører, skal du have en større bil, og så trailer selv er det pivdyrt.
    Det er også dyrt nok at leje en bil og trailer, men sådan er det hvis man vil kunne komme ud...

    Udstyr.
    Ting bliver slidt.
    Nøjes med at købe det mest nødvendige.
    Dvs strigler, hovrenser, 2 grimer, 2 træktove og så det Aller mest nødvendige sport udstyr. Det er sjovt at købe udstyr. Du får hurtigt samlet sammen.

    Jeg er ikke så meget til store operationer, langvarig bivirkningsfuld behandling, osv.
    Det er fordi jeg er menneskelæge. Og jeg snakker med mine patienter. Og, nåja. Mennesker lindres af at vide "om 3 uger kan jeg gå igen, og smerterne vil være væk".
    Det kan dyr ikke. De har kun nutiden.
    Jeg betaler ved kasse et, hvis bivirkninger er milde nok til at dyr kan leve med det. Ellers aflivning. Så, jeg vil aldrig udnytte forsikringens kapacitet til at betale regninger.

    3500 alt i alt pr måned er måske lidt mere end jeg bruger, men det er det beløb der står i mit budget.



  • #6   27. apr 2019 Opstaldning: 4800 kr
    Smed hver 6-8 uge: 900 kr
    Forsikring pr måned: 200 kr
    Dertil det løse, som vel er 500 kr om måneden i snit. Det være sig udstyr, stævner, dyrlæge osv.

    Jeg har fuldpas og kan blive væk en måned af gangen hvis jeg vil. Jeg er kun mig selv derhjemme så jeg planlægger heste-tiden som det passer mig og mit arbejde smiley


  • #7   27. apr 2019 Hestene hjemme. 2500kr for begge heste. Ekskl. Behandlinger, uforudsette dyrlæge regninger, udstyr, undervisning, ridning/trænings ophold og arrangementer(stævner/kåring/dyrskue) og fold pleje.

    Står op kl 05.15. Hopper i tøjet, vækker børn, går ud og fodrer og ordner stald og fold og siger farvel til børnene. Går ind, hopper i bad og gør mig klar. Tager på arbejde, kommer hjem, vasker hus og laver mad. Hopper i seng. Om tirsdagen tager jeg og træner min hest imens børnene er til træning. Også vasker jeg hus efter sen aftensmad. Så der er klokken omkring 23.+ før jeg når i seng. Weekenden er hellig for mig, her skal vi hygge og slappe af, og gøre det vi har lyst til. Så derfor har jeg en meget hektisk og struktureret hverdag således at jeg kan hygge med børnene de weekender de ikke er hos sin far smiley

    Mvh TT



  • #8   28. apr 2019 Mit svar kan du ikke bruge til noget... Jeg bruger kun småpenge på mit hestehold. De er opstaldet hjemme på mine forældres malkekvægbrug, så forbruget af halm, hø og
    alt hvad opstaldning indeholder, er en dråbe i havet i forhold til de 215 køer og de dertilhørende opdræt. Så køber jeg lidt foder billigt med hjem fra den foderstof jeg arbejder på, men det er småpenge.

    Dyrlæge er gennem syndhedsaftale (regler vedr. regelmæssige veterinærbesøg), det er fast pris pr. måned. Jeg har lovpligtig ansvarsforsikring på traveren, da den er registreret i mit navn, det koster mig 450 kr. pr. år. Nordbaggen er registreret som fars.

    Men de arbejder for føden, de er ikke kun til fornøjelse. De er gode at komme rundt på og se til afgrøderne og dagligt tilsyn med kvierne på græs. De beskytter også kvierne mod fluestik om sommeren... Fluer vil hellere stikke heste end kvier.


  • #9   28. apr 2019 Ann C.
    Jeg synes faktisk at dit svar netop er oplysende og godt.

    Fordi det netop viser spændvidden i omkostningerne ved hestehold.


  • #11   28. apr 2019 Nu har jeg mine hjemme, men da de stod opstaldet betalte jeg 2000 om måneden i opstalding for min hest og min pony. Omkring 1000 kr i foder og ligeledes 1000 kr på smed (2000 kr hver anden måned smiley ). Stråfoder og strøelse var inkluderes, samt morgenfodring og udlukning. Indlukning skiftedes vi om og skulle selv sørge for aftenfodring.
    Ingen af mine er forsikret, det er de for ringe til smiley De har selvfølgelig en stor emotionel værdi, men det kan ikke betale sig at forsikre dem. Desuden har de heller ikke været syge i de år jeg har haft dem smiley


  • #12   1. maj 2019 Doktor Who
    Ja, det er nok lige så rart at vide, at det ikke er alle, der bruger en formue på det hver måned smiley



Kommentér på:
Hvor meget bruger i

Annonce