{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Herpes virus igen - Holstebro
  • #1   7. maj 2019 Havde godt læst det på hestenettet men forhåbentlig hjælper det med karantæne så det dør ud igen men forfærdeligt med de to døde heste smiley

  • #2   7. maj 2019 jeg tror også at det er derfor jeg ikke tør besøge rideskoler. ville ellers så gerne i gang med at ride igen.

  • #3   7. maj 2019 Hesteherpes er lige så smitsom som menneske influenza.
    Og smitter på samme måde.
    Dvs ved direkte smitte, dråbesmitte,
    Eller indirekte. Fx en dråbe lander på en overflade. Der kan virus overleve kort tid. Berører du den landede dråbe, så bliver du udsat for smitte.

    Med omhyggelig hygiejne kan vi stoppe influenza smitte.
    Lad os gå sammen.
    Have omhyggelig hygiejne.
    Og måle temperatur på vores heste 14 dage før stævne.

    Så er risikoen for at bringe smitte videre begrænset.
    Ingen panik.
    Masser af sund fornuft.


  • #4   7. maj 2019 Ann - du kan ikke blive smittet med den smiley synes ikke det afholde dig fra at begynde at ride igen smiley Jeg gider ikke pakke mig ind i vat når jeg er ude med hesten. Jeg har dog en naturlig forholdsregel at jeg hilser (berør) ikke på andres heste og min hest skal ikke hilse på fremmed heste.

  • #5   7. maj 2019 jeg ville bare være ked af at få det med hjem til mine to

  • #6   7. maj 2019 Anja N.
    Samme forholdsregler som influenza.

    Sygeplejersker får overtræk dragter på.
    Du bruger ikke ridetøj til skolen hjemme, og ikke det fra hjemmet på rideskolen.
    Yøj og ski de to steder må ikke berøre hinanden.

    Du vasker hænder før du går ind til patienter / før du går hen til heste eller hesterelaterede ting. Og igen når du går derfra.

    Jeg mener at hesteherpes er smitsom i 10 dage.
    Så er din hest feberfri i 14 dage, er den ikke smittet oh du kan tage den med til stævner osv.
    Og din hest vil ikke smitte andre.

    En aerosol fra et host er 1 meter hos mennesker i diameter, 1,5 meter hos heste.

    Sørger du for at din hest holder 2 meter afstand fra andre, du låner ikke børster, hovrenser, spande eller andet, der har rørt en hest, vil din hest efter min bedste vurdering have lav risiko for smitte, selv ved stævner


  • #7   8. maj 2019 DR. WHO:
    Jeg syntes at have læst at det er smitsomt i 28 dage??
    Jeg har i hvert fald læst at HOSK er i karantæne 28 dage efter sidste hest er feberfri.. Så det kan da være noget langvarig noget.


  • #8   9. maj 2019 desværre for os alle tillod HOSK 6 ryttere at tage til stævne for nogle uger siden da de første begyndte at vise tegn på herpes. Så selvom de havde lukket ned fik 6 ryttere lov at deltage i stævne. så tak for det..

  • #9   9. maj 2019 Sidste nyt: nu er der en hest mere som er aflivet
    http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2019-05-09-endnu-en-hest-er-doed-af-herpes-paa-rideskole-de-doer-paa-stribe


  • Ruth N
    Ruth N Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   30. jul 2019 Jeg er meget glad i dag for at fortælle dette fantastiske vidnesbyrd om, hvordan Dr. Sani, urtelægen helbredte mig fra Herpes Virus med sin urtemedicin. Jeg har været Herpes-patient i næsten 6 år nu og har prøvet forskellige behandlingsmetoder for at sikre, at jeg blev helbredt af denne forfærdelige virus, men ingen arbejdede for mig, så jeg måtte overlade alt til Gud for at håndtere, da jeg var kristen der havde tro på, at Gud en dag ville gribe ind i mit liv, men alligevel følte jeg mig så trist og desperat, da jeg mistede næsten alt på grund af virussen. Mens jeg søgte på Internettet, så jeg forskellige anbefalinger om Dr..Sani om, hvordan han har brugt sin urtemedicin til at behandle og helbrede mennesker, fremmede disse mennesker, at vi kontakter Dr. Sani for alle sundhedsmæssige problemer, som han kunne hjælpe med det samme. Jeg kontaktede Dr. Sani (perfectherbalcure@gmail.com), og jeg fortalte ham, hvordan jeg fik hans kontakt og også om min sygdom, efter nogen tid bad Dr. Sani mig om at have tro på, at han ville forberede nogle urtemedicin, der vil helbrede mig fuldstændigt , han fortalte mig, at jeg ville tage denne medicin i et par uger og bad også om min hjemmeadresse, så han kan sende urtemedicinen til mig efter at have forberedt den. Efter al processen og alt, hvad Dr. Sani sendte mig urtemedicinen, tog jeg den, som jeg blev instrueret af Dr. Sani, efter ca. 10 dage, mens jeg var på Dr. Sanis urtemedicin, begyndte jeg at opleve ændringer i min krop , Jeg var nødt til at gå på hospitalet for nogle test, efter testene fortalte min læge mig, at jeg ikke længere var sammen med Herpes-virus, og at mit blod er ret godt, jeg kan ikke engang tro på det. Nå ... i dag er jeg Herpes-fri, og jeg vil, at alle skal vide, at der er en kur mod Herpes Simplex-virus.
    For dem, der gerne vil kontakte Dr. Sani efter at have læst mit vidnesbyrd, kan du kontakte ham ved at:
    E-mail: perfectherbalcure@gmail.com
    Whatsapp: +2348118184266


  • #11   31. jul 2019 smiley smiley smiley

  • #13   31. jul 2019 Hold nu op, jeg har lige siddet og fået kaffen galt i halsen af grin smiley smiley smiley google oversættelse er sjovt smiley

  • #14   31. jul 2019 smiley smiley smiley

Kommentér på:
Herpes virus igen - Holstebro

Annonce