{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.938 visninger | Oprettet:

Kommunikation på hestegalleri {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Hvordan tænker i om den sidste tids debat/ dialog tendenser? Med tanke på at der sidder flere store børn og unge mennesker og følger med.
Jeg synes at der kan være megen god viden og erfaring til rådighed herinde, men tonen bliver ind imellem noget unuanceret og primitiv( for nogens vedkommende). Hvordan kan vi afhjælpe denne kedelige vending, så både unge og ældre kan debatere på et fornuftigt grundlag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommunikation på hestegalleri
  • #1   13. maj 2019 Tja.. det er et godt spørgsmål. Vi har en tendens til at gemme os bag skærmen og skrive lige det der falder os ind. Ting vi ikke ville sige til den vi skriver det til, hvis vi stod ansigt til ansigt med ham/ hende. Derfor er der mange der ikke kan finde ud af at holde en ordentlig tone.

    En go ide er, at forestille sig, at man står ansigt til ansigt, med den man skriver til. Så vil mange sårende ting/ ting der kan misforstås på skrift, kunne undgås.


  • #2   13. maj 2019 Ved altid at bestræbe sig på, at formulere sig, så man kan stå inde for sit svar.

    Jeg har selv en svaghed med en meget nørdet tankegang.
    Jeg kan flette meget, meget nørdede referancer ind. Lige fra Gandalf til Doctor Who citater (gammel science fiction serie) til middelalderens historie. Jeg taber også folk på, at jeg taler (og tænker) i fortællinger. I mit hoved bliver brikkerne roteret indtil de laver en sammenhængende historie. Og det er ikke alle, der altid er med på en lang intro - det kan jeg også tabe folk på.
    Andre har andre udfordringer.

    Ved ren tekst baseret kommunikation er udfordringen altid, at ved kommunikation ansigt til ansigt er ca 10% af kommunikationen tale, resten er nonverbal. Tonefald, kropssprog, mv.
    Ved tekst alene har vi kun ord, dermed er 90% af den information vi har i tankerne gået tabt.
    Og det gør det bare pokkers nemt at skabe misforståelser.

    Vi må bare insistere på at tale civiliseret, altid.


  • #3   13. maj 2019 Helt specifikt synes jeg , at man bør tage ting, som den kæmpe diskussion mellem dig og Anette i private beskeder fremfor offentligt, hvor alle kan følge med.

  • #4   13. maj 2019 Efter et par år herinde, så er der nogle, hvor man bare ikke "gider" ulejlige sig med at svare, for uanset hvad eller hvordan man svare, så er det forkert, og man bliver skudt forskellige ting i skoene - som man aldrig har skrevet eller tænkt....


    Når jeg svare på en tråd, forsøger jeg efter bedste evne at give et svar på hvad jeg ville gøre, og måske med eksempler.


  • #5   13. maj 2019 Angående mig og Anette vil jeg tilføje, at der ligger en grund til at debatten bliver taget i offentlig forum.... den har floreret i årevis og absolut imod mit ønske.
    Men det kan være svært at debatere i sociale fora, hvis der konsekvent insinueres og mistænkeliggøres på det man svarer/ skriver.
    Hvilket din kommentar illustrerer meget godt


  • #7   13. maj 2019 Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvor mange og hvor gode grunde der er til diskussionen. Det er simpelthen usmageligt at sidde og nedgøre hinanden sådan bag skærmen i så lang tid - mens så mange andre mennesker får notifikationer om det på telefon og computer. I sidder og udstiller jer selv.
    Så nu du selv spørger, så lægger du jo også op til, at man svarer netop dette, når det nu er dét, der absolut har domineret HG i denne weekend..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   13. maj 2019 jeg gad godt vide hvorfor at et helt site skal blandes ind i en konflikt mellem dig og en anden bruger.

    i har fyldt samtlige emner den sidste tid med jeres fnidder, som ikke vedkommer andre.

    men hvis man fjernede jer, fra forum, så ville tonen være stille og rolig, med den samme døende aktivitet i forum som sædvanligt. smiley


  • #9   13. maj 2019 Hej igen
    Jeg kan godt forstå tanken bag, at dialogen bør tages privat.
    Mit problem opstår når jeg rent faktisk ikke kan ytre mig eller debattere i en tråd uden at min søn, mine heste, mine private relationer osv bliver inddraget og dette er jo ikke KUN på hg. Jeg ville blive glad hvis denne tråd kunne udvikle sig uden personlige perfiditeter og jeg har faktisk blot lavet en rimelig neutralt forum emne. Vi bør alle bestræbe os på at holde private konflikter ude af de forskellige debatoplæg, men allerede nu er vi på vej over i noget der er lettere perfidt. Ja der ryger en finke af fadet og Ja man må også vende sit skarpe blik indad. Det kan være svært at sidde provokationer overhørig år ud og år ind


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   13. maj 2019 Anette: i begge skal stoppe lige nu.
    i begge fylder samtlige emner med jeres fnidder. og det er jer BEGGE.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   13. maj 2019 Anette: selvfølgelig gør jeg det.

    men i går ind i emner udelukkende for at blive personlige, og tale om jeres fnidder, som intet har med emnerne at gøre.

    og ærligt så tager jeres personfnidder ingen andre.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   13. maj 2019 Anette: Du er selv dog til at opsøge hende. så i skal bare stoppe og tage den over en privat besked.

  • #17   13. maj 2019 Susie, hvorfor starter du altid skænderier op med Anette? Anettes måde at kommunikere på, er et kapitel for sig, men hun holder sig trods alt for det meste til emnet. Det er altid DIG, susie, som kommer ind fra højre og går til personligt angreb på hende. Og så eksploderer det og ENDNU en tråd er ødelagt. Kan du ikke bare lade være? Sådan helt seriøst.

    Du skriver, at det er fordi du ikke kan debattere med andre uden Anette indrager private ting om dig, men det har jeg ikke set et eneste eksempel på herinde? Har vitterligt kun set hvor det er dig som er gået ind i en debat, udelukkende for at gå personligt efter Anette. Så du kan starte med selv ikke at bidrage med angreb.
    At forsvare sig selv er én ting. At begynde f.eks. at gå ind i en debat udelukkende for at kommentere på Anettes vægt, som du gjorde i en tråd, er en helt anden ting. Og det er bare et eksempel ud af mange.


  • #18   13. maj 2019 Der er en vittighed, jeg synes er sød, men også klog.

    Why do Daleks eat apples?
    To keep the doctor away.

    Dels er det en sød reference/ ordspil, som henviser til en historisk god serie.
    Pointe er også , at det er fantastisk hvor mange dårligdomme, der kræver handling som man bare kan undgå, ved at gøre ting der er godt for en i stedet for at gøre noget som skader en selv.

    Eksempel.
    Gå hjem.
    Sadl jeres heste op, kys kæresten, spis et æble eller hvad der nu gør jer glade.
    Og så brug mindre tid herinde.
    For - helt seriøst, gør I ikke jer selv frustrerede?
    Det virker forholdsvis fastlåst, og hvis I begge bliver ved, så bliver I ved med at have en ping-pong som godt nok ikke ser ud til at være god for nogen...

    Det er naturligt at svare på direkte tiltale.
    Men, det er ikke en sejr at være den sidste, der har skrevet noget.
    Derimod er det godt, at være den som bruger mest mulig tid på ting, som er godt for en!

    Over and out.
    Min hund siger, at hun vil følge mig ned i byen, så jeg kan købe chokolade.
    Eller noget.
    Nu prøver jeg at følge mit eget råd.
    Jeg er blevet ret glad for den "følg ikke" knap.

    Hej-hej derude.
    Pas på jer selv.



  • #20   13. maj 2019 DR WHO kan ikke sige det meget bedre og jeg vil tilføje som jeg selv lever efter, behandle andre som du selv vil behandles.. Tal pænt, behandle folk pænt og vær behjælpelig burde udbredes blandt alle, så man lære folk en god opførsel som smitter af på andre..tiderne har desværre skiftet til kedelig tendens... over and out herfra

  • #21   13. maj 2019 ja i ødelagde begge mit forumemne og udtaler jeg om ting i ikke ved en pind om. Så i er begge lige gode om det

  • #22   13. maj 2019 Jeg synes det er ærgerligt at der skal sigtes efter manden og ikke bolden. En ting er at debattere og være uenige om tingene, det er helt ok, vi er alle forskellige og heldigvis for det. Noget andet er at latterliggøre andre mennesker og deres erfaringer/metoder og blive ubehagelig. Det synes jeg er plat og barnligt..

    Og så er der helt nede i sovsen og det er helt ærligt det der foregår her, synes jeg. Jeg kan forstå at der er en konflikt mellem to mennesker, som jeg gudskelov ikke har den fjerneste ide hvordan er startet og det er egentlig også helt ligemeget for mig, den burde tages privat. Og hvis den ene part så forsøger at tage den i privaten, så synes jeg det er pinligt, hvis den anden part så vælger at offentliggøre disse private beskeder bare for "Du er også bare dum og det skal alle se" og så samtidig virke småsur over at det nu er offentligt.


  • #24   13. maj 2019 Anette - Hvis jeg husker rigtigt, så var der en episode med en anden bruger herinde, som åbenbart fik trykket på dine knapper i private beskeder, så de blev offentliggjort. For de skriv du lagde op fra den anden bruger, de var mig bekendt ikke skrevet offentligt nogen steder i tråden. Det er ikke TS i denne tråd der tales om.

    Jeg synes heller ikke at det er særlig voksent at hive beskeder ind fra andre tråde, selvom de ikke er private. Det med at ignorere synes jeg egentlig virker som en meget god ide. Du står bare ikke helt ved det.


  • #26   13. maj 2019 Anette - Nej, jeg blev hverken sur eller fornærmet over noget som helst i din tråd om Paludan. Jeg sagde at JEG aldrig kunne stemme på Paludan. Der hvor tingene går lidt i lort er, at du siger at en blank stemme er det samme som ikke at stemme og det er ganske forkert. Det har ikke noget med hverken din politiske holdning eller dig som person at gøre, det har noget med at fakta er fakta. Og da jeg fortæller dig forskellen på de to ting, får jeg nogle vældig spidse svar tilbage og der hopper kæden lidt af for mig. Jeg er ligeglad med din holdning til facts. Facts er facts og sådan er det. Det er heller ikke rigtigt at jeg siger at en brun hest på marken er blå, bare fordi jeg synes den er blå. Det bliver den ikke mere blå af.

    Nu skrev jeg "Hvis jeg husker rigtigt" og det er jeg ret sikker på at jeg gør, men hvis ikke, så beklager jeg. Tråden er slettet, så jeg kan ikke bakke min påstand op.

    I forhold til at beskylde folk for ting der ikke passer, så er det egentlig meget skægt at du nu beskylder mig for at være "pisse sur" og "fornærmet" over noget jeg ikke var hverken sur eller fornærmet over. Jeg var bare ikke enig med dig politisk og fortalte dig forskellen på en blank stemme og ikke at stemme.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #27   13. maj 2019 Anette: Du har delt privat beskeder fra en anden bruger - Det er helt korrekt.

    jeg kan nemlig tydeligt huske det, for det den anden bruger havde skrevet til dig, har hun også skrevet til mig engang, så jeg morede mig meget over det smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #30   13. maj 2019 Anette: hahaha, hvor er du vild smiley

  • #32   13. maj 2019 AMT, de 2 er kun herinde fordi de mabler bedre ting at tage sig til. Bare lad være at diskuterer med dem. Det er jo det de gerne vil have.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #33   13. maj 2019 Anette: Hvad stod der i de beskeder? smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #35   13. maj 2019 Nikoline: i know, det er det der er så hyggeligt smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #37   13. maj 2019 Anette: Hvorfor?
    du ved det jo tydeligvis godt, eftersom at du "ved" at jeg har delt beskeder fra samme bruger smiley


  • #39   13. maj 2019 Anette - Mht. til at jeg elsker at lyve og what not, det gider jeg egentlig ikke gå videre ind i, da du tydeligvis ikke læser hvad jeg skriver. Jeg siger jo at tråden er slettet og at jeg beklager, hvis jeg "ikke husker rigtigt". Jeg kan ikke hive en slettet tråd frem, det er klart.

    Nej, jeg blev ikke fornærmet, jeg var bare ikke enig med dig politisk. Det lader til at du læser det du vil læse og smider resten ud. Det er egentlig ærgerligt.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #40   13. maj 2019 Anette: Så må du jo melde mig for injurier, det er helt ok - ingen sure miner her fra hvis du gør det.

    vi diskutere lige nu en hændelse, som har fundet sted, men som du benægter. det er sådan emner udvikler sig nogle gange.

    dig og trådstarter diskutere personlige sager, i tråde hvor det ikke er relevant og hvor i henvender jo til hinanden, uden at deltage aktivt i trådens indhold...


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #43   13. maj 2019 Anette: det gør jeg da.
    jeg har fulgt med i alle dine emner, og rigtig mange af dem hvor dig og trådstarter har haft personlige konflikter.

    jeg har bare ikke deltaget aktivt i mange af trådene.


  • #44   13. maj 2019 Anette - Det var citat fra mit tidligere indlæg, derfor citationstegn. Det kan godt være at du hoppede over det oprindelige indlæg. Det er så bare ikke min skyld.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #46   13. maj 2019 Anette: Hvorfor?

    fordi at jeg ikke klapper dig på skulderen og giver dig ret?



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #48   13. maj 2019 Anette: Hvad så?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #51   13. maj 2019 Anette: Du burde da kunne begrunde din udtalelse.



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #53   13. maj 2019 Anette: Det er også nemmest, bare at sende et billede. smiley

  • #54   14. maj 2019 Jøsses Anette. Du kommer da kun længere og længere ud at skide. Har du ikke andet at tage dig til end at spamme folks tråde med irrelevans og sure opstød? Du er tydeligt meget glad for opmærksomhed, når du føler behov for at alle andre skal blandes ind i dit privatliv. Tænk sig at man vil være den opførsel bekendt. Hvis der er nogen her, der skal tage sig sammen, så er det dig. Hvor er det bare flovt. Havde det her været mit site, så var du satme røget på porten for længst. Man skulle fandme tro du var en mavesur teenagetøs.

  • #56   14. maj 2019 Det bimler og bamler på Hestegalleri! Det er en vild nok cocktail af enøjede kykloper og opmærksomhedshungrende og stædige egocentrikere. Nu også ekstra krydret med konspirationsteoretikere. Sprængfarligt. Det er gået helt bananas.
    Jeg skriver speciale og HG er en helt fast overspringshandling. Men det plejer ikke at tage mange minutter. Det gør det lige for tiden, og jeg har tilsyneladende ikke viljestyrke nok til at lade være.


  • #57   14. maj 2019 hmm lige med hg kan der være en del forskelligt både godt og ondt, man kan lære en helt masse gennem forum hvis man har spørgsmål, mangler råd eller lignende fordi langt de fleste heste folk er mere end glade for at dele erfaring med udstyr, trænings metoder, foder og pleje mm.

    siden kan også være god at dele holdninger omkring ting som ikke nødvendigvis omhandler heste, hvor det er i en sober tone, nede på jorden og alle kan nyde det gode læsestof smiley

    men... i mine knap 10 år her inde har jeg også oplevet det dårlige, for fuld skrue smiley hvilket ikke kun påvirker de pågældende oplæg, men også folket der deltager i det, folket der læser og kan ofte skabe større kommutations problemer her inde..

    folk der spørge om ting, hvor folk der svare kan være nedladende eller direkte lede. eller hvis en kommer med en teknik så kan det samme ske.
    debatter kan gå helt af sporet fordi der er mangel på respekt..

    så i bund og grund er det ikke meget anderledes end på andre sociale medier, eller i den virkelige verden hvor nogle mennesker er til at stole på og hjælper en med nyttige ting. andre er nedladende, lede eller prøver at ødelægge alt for en smiley desværre kan det så oftes blive værre bag en skærm.. fordi folk kan gemme sig bag en skærm smiley


  • #59   14. maj 2019 wauw anette, du tager virkelig og putter ord i mine svar fra dit indlæg og mit svar til et andet som ikke omhandler dig som i at jeg kalder dig led? smiley jeg vil forsat gerne have et bevis på at jeg har kaldt dig nogle af de ting du siger jeg har men det kan vi drøfte i privaten og ikke i en andes oplæg smiley

  • #61   14. maj 2019 Lisette, det vil jeg huske til fremtiden smiley

  • #65   14. maj 2019 Havde ellers besluttet mig for ikke at blande mig, men nu gør jeg det alligevel.

    Anette måske du ikke skulle komme for godt i gang, med at pege finge og opfordre folk til at opføre sig ordentligt på nettet. Vi er efterhånden rigtig mange, der har været udsat for din modbydelige internet stalking, dine MANGE falske profiler, dine løgn historier etc.
    Hvis du vil ændre tonen på internettet kan du passende starte med dig selv først.


  • #69   14. maj 2019 Ja, det stopper muligvis, men der kan sagtens gå flere måneder før hun bliver træt og finder et nyt offer, os selv om man ignorer hende.

  • stev0628
    stev0628 Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 14
    #77   14. maj 2019 Lisette S der findes fantastiske programmer til den slags, blandt andet kan jeg anbefale denne

    https://www.phpbb.com/downloads/

    som er et program du smider ind på din hjemmeside, så bliver der automatisk lavet et installations program, og så skal du bare ind på hjemmesiden, og følge instrukserne, så har du et forum in no time! der udover kan der også findes en masse flotte og interessante temaer til lige netop denne type forum smiley


  • stev0628
    stev0628 Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 14
    #80   14. maj 2019 det self rigtigt smiley måske jeg skulle overveje at sætte et sådant forum op (igen) smiley

  • #81   14. maj 2019 åh nej, dig sætte et forum op igen skat smiley

  • stev0628
    stev0628 Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 14
    #82   14. maj 2019 ja for satan skat xD det gik da så godt sidste gang xD for 4 år siden eller noget i den stil xD


  • #83   14. maj 2019 Annette, du skriver direkte at jeg skal gøre hva der bliver sagt og parter ikke har noget at skulle have sagt!

  • #86   14. maj 2019 Venner, jeg har anmeldt Anette - håber i vil gøre det samme. Måske det kan give os lidt hjælp, hvis admins ellers er aktive.

  • #88   14. maj 2019 Anette - det har jeg det super fint med, for jeg har heldigvis intet at skamme mig over. Hvad har du anmeldt mig for mon? *griner*

    Jeg håber du ryger ud på din flade røv. Et menneske der opfører sig som dig bør ikke have adgang til de sociale medier.


  • #90   14. maj 2019 Svinske kommentarer? Okay. Nu må jeg da le. Du har intet belæg for at anmelde mig for ''svinske kommentarer'', så held og lykke med det - for dét for du brug for. Du har intet at have det i. Har du overvejet at kigge lidt ind af Anette? Du må have det temmelig skidt med dig selv når du har et behov for at behandle andre folk som du gør. Jeg er sådanset ligeglad med om du indbyder til dialog eller ej, jeg er totalt kold i røven. Jeg finder mig ikke i din opførsel, hverken på min eller andres vegne. Du er trådt LANGT over grænsen for hvad der er ok. Du ejer ikke SKYGGEN af respekt for andre mennesker. Jeg synes ærlig talt det er synd for dig.

  • #92   14. maj 2019 Ja, hold op hvor er du dygtig. Vil du have en medalje? Men at du klapper i som en østers betyder jo bare at jeg rammer de rigtige punkter og at du intet har at sige til dit forsvar.

  • stev0628
    stev0628 Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 14
    #93   14. maj 2019 Anette P jeg syntes du skal blive voksen, at rakke ned på folk der ifølge deres profiler er yngre en dig er lousy, og du kommer ingen vegne med det, du udstiller dig selv som total idiot og giver os alle et godt grin på din bekostning, så tillykke great achievement i guess… du skulle forstille at være 47? men din attitude lyder som en 12 årig pige der har oplevet pms for første gang, din holdning til ting er grotest, du rykker dig simpelthen ned under lav målet, de største tudeprinsesser jeg kender til er fodbold spillere (no offense) og du overgår dem virkelig gange 1000, du piver over hvor forfærdeligt det er at du har betalt 1800 for at få en heste hvisker ud, og alligevel hater du på alle der kommer med et svar til dig med mindre det svar indebærer en eller anden bøjning af "hvor er det dog synd for dig, du har fortjent en småkage" en helt anden ting er at du har så sindssygt mange grammatiske fejl i din måde at skrive på at selv indvandrere der har været i Danmark i en uge (dette er ikke racistisk, jeg har stor respekt for dem der kommer til Danmark og lærer det danske sprog og kultur) er nemmere at forstå end din måde at skrive på, mit umiddelbare gæt ville være at du er en eller anden præ-teenager som mangler noget opmærksomhed og ikke får i hoved og røv, så du derfor mener du skal sidde bag en skærm og nedgøre andre for at få det bedre med dig selv

    jeg har ikke mere at sige til det her ligenu

    btw, jeg beklager meget hvis jeg støder nogen, det er ikke rettet mod nogen udover dig Anette

    hav en fantastisk dag alle sammen og må i ha en god vind når i skal op på hesten i morgen (eller en anden dag)


  • #94   14. maj 2019 Anette: Hvad er dit formål egentlig med at være herinde?

  • stev0628
    stev0628 Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 14
    #95   14. maj 2019 Sandra du skal have kreds for dine kommentarer, det er konge!


  • #96   14. maj 2019 Er jeg den eneste der tænker at det er kørt helt ud på et sidespor efterhånden? Jeg tror vi alle kan være enige om at tonen er gået helt ad helvedes til og kommunikation på HG er der knap så meget af disse dage..

  • stev0628
    stev0628 Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 14
    #98   14. maj 2019 100% havde også bare brug for at komme ud med min mening smiley i hvert fald hvis du hentyder til mig (føler mig lidt truffet på den sidste kommentar tbh) det dog helt cool, vi burde ærligt alle sammen bare anmelde anette, så personen ryger af, bede admins bande alle hendes ip adresser, og så få ro på og finde en ordentlig tone igen! smiley

  • #99   14. maj 2019 Tjaaa mit egentlige opslag er vist blevet glemt i mængden kan jeg få øje på..... til jer der fandt mig og mit opslag provokerende vil jeg blot sige at meningen med debatten/ tråden egentlig var at få lidt forskellige holdninger samt tips og tricks til at få vendt den kedelige tendens, man desværre selv bliver fanget af når man møder bestemte mennesker på de sociale medier... det er heldigvis få der vælger at bruge største delen af deres vågne tid på at chikanere og håne andre.... men de findes.... og nogle kan man ikke tie ihjel til trods for det er det man får afvide, synes denne tråd illustrere så fint hvordan man umiddelbart reagere når man bliver mødt af noget man bare synes er så tåbeligt urimeligt ! Og når man så har fundet sig i dette i flere år uden at tage til genmæle så taber man altså bare sutten! Og det er jeg oprigtig ked af, men jeg forestiller mig også at jo flere der genkender vedkommende,( som i så udemærket) nu ved hvem jeg referere til vil vide at fremadrettet kan man ikke forvente at ordene fra munden nødvendigvis er korrekte ! Vi er en del efterhånden der har fået adskillige diagnoser blandt andet munchausen by proxy/ borderline og generelt køres der meget på psykiske lidelser! Jeg modtager gerne gode og brugbare tips og tricks til at få en bedre dialog der kan bidrage til en masse ro hygge sparring og glæde! Kram til alle jer mega tålmodige mennesker smiley

  • #101   14. maj 2019 Anette: Nej, mit formål er ikke at svine folk til - det klare du ganske fint, så hvorfor skulle jeg? BLIVER FORNÆRMET? Ej. Jeg skriger af grin. Sjovt det er det kort du trækker hver gang. Jaja, humoren har du vel *griner*. Åh jeg tror nu nok jeg har ramt plet. Ved du hvad der er spild af din tid og liv? Og sidde herinde og kaste brosten efter folk. Gå dog ud i den virkelige verden og få dig nogle bekendtskaber, det tænker jeg vil være godt til dig. Så tag du nu bare at log af nettet og giv din mand eller hund eller whatever noget kærlighed.

  • #102   14. maj 2019 Stev - ak, det er ikke bare denne tråd der er gået i lort, det er meget generelt! smiley

  • #104   14. maj 2019 Husk når du peger fingre af andre vender der mindst 10 tilbage mod dig selv (-;

  • stev0628
    stev0628 Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 14
    #105   14. maj 2019 Susie K K hmm, vi kunne bare invitere hele hg over til kage og kaffe (evt. sodavand) i et kæmpe forsamlingshus, så skal du se løjer, så holder alle en sober tone, fordi det er de færreste der tør stille sig op og provokere eller skabe konflikt når alle sidder face to face smiley et andet bud kunne være en kæmpe forhåbning om nogle meget mere aktive admins som tager hånd om disse "tilfælde" som skaber konflikten smiley


  • #107   14. maj 2019 Du kan fortælle alt det du ønsker dig Anette !! Jeg har ikke noget at skjule !! Jeg er træt af dig!!! Og din verden er et kapitel for sig!

  • #108   14. maj 2019 Anette? Hvor så du din stemme var inviteret?

  • stev0628
    stev0628 Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 14
    #109   14. maj 2019 anette du skal vist ikke komme for godt i gang? hvem er det lige der starter drama når det kommer til stykket? 2 ud af 2 opslag smiley er det en personlig rekord eller? smiley

  • #110   14. maj 2019 Stev: ja og hun er sikkert pivstolt (-;

  • stev0628
    stev0628 Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 14
    #111   14. maj 2019 garanteret, der er en ting der undre mig ved hg, hvor ere den gamle (ROFL) smiley vi havde på msn? den ville være komme som reeaktion lige nu i stedet for den der thumps up xD

  • #113   14. maj 2019 Ja, de nye smileyer er sååå øv smiley savner de gamle!

  • #114   14. maj 2019 Anette: sjovt og meget pudsigt, du har da ellers så travlt med at blande hele HG ind i dit udestående? Husk lige at pudse glorien, ikke. Det er vel egentlig heller ikke værre end at du hele tiden skriver til hende herinde?Hm.

  • stev0628
    stev0628 Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 14
    #115   14. maj 2019 har slet ik været her længe nok til at kende de gamle smiley oprettede mig for et par måneder siden fordi min forlovede (Lunse & Samse) sagde jeg blev da nød til at komme ind i det game og få oprettet sam som part smiley

  • #116   14. maj 2019 Anette - Jeg har forsøgt at skære det ud i mundrette stykker, så du kan forstå hvad jeg har skrevet førhen. Og ligemeget hvor simpelt jeg gør det, så sker der bare ikke ret meget. Jeg gider ikke engang gentage hvad jeg skrev, du kan gå længere op og læse igen, hvis du har lyst..

    Jeg har virkelig prøvet at tale pænt og ordentligt og har ikke kaldt dig noget som helst grimt ej heller, har jeg beskyldt dig for noget som helst, du ved "hvis jeg husker rigtigt, ellers beklager jeg" men det har du måske glemt. Det er dig der brækker dig ud over det hele med underlige udbrud osv.


  • #117   14. maj 2019 Du er så vild Anette smiley smiley smiley jeg forstiller mig du selv tror på at du ville have en sag ved politiet omkring chikane !!!! De skal blot have al dit materiale også alt det bævl du har lukket ud selv ! Du er ualmindelig blåøjet hvis du tror der ville være en sag ud af dette, du har lagt dit tlf nr i en sviner Anette !! På min venindes væg på facebook som har ignoreret dig i 3 år!! Jeg kontakter dig og spørger om vi kan finde fred og ro over en kop kaffe, da jeg finder der anstødeligt at du går efter en som mig, du aldrig har mødt ! Du ønsker ikke fred!!! Og deraf fik du din egen medicin tilbage !

  • #118   15. maj 2019 Husk jeg har holdt dig ud i 2 stive år uden at chikanere dig eller tage til genmæle på dine mest bizarre tilråb !

  • #119   15. maj 2019 Susie: Der er desværre folk der kun har det godt hvis de lever i drama.

  • #122   15. maj 2019 Anette: Nu kender jeg en smule til MELANIE - M-E-L-A-N-I-E og jeg tror slet ikke du skal være i tvivl om, at hun er rolig her. Sorry, jeg blev lige nødt til at rette dig - men det kan du self godt tåle, det er jo bare egen medicin.

  • #123   15. maj 2019 Anette - okay, hvad er det i sætningerne "hvis jeg husker rigtigt" og "ellers beklager jeg" du ikke forstår?

  • #124   15. maj 2019 Sandra - hvis jeg slapper mere af, skider jeg i bukserne smiley

  • #125   15. maj 2019 Melanie: Ja, det er jo nemlig lige præcis det. Gad vide hvad hendes definition af hys og gal er - kan du selv fortælle os det, Anette?

  • #127   15. maj 2019 Ej Anette, kom ind i kampen. Det er ikke så svært at stave til hendes navn.

  • #128   15. maj 2019 Melanie smiley smiley så tag lige en energi drik smiley smiley

  • #130   15. maj 2019 Jeg tror sgu hun glemmer at læse og istedet bare sidder og debattere lidt med sig selv. Nå ja, men det er vel også hyggeligt nok.

  • #131   15. maj 2019 HAHAHAHAHAHA Anette - tak for grinet. Du er sørme morsom her til aften. Tænker du skal have en pris!

  • #132   15. maj 2019 Anette !!! Hvad er det du får ud af at hade alle ?? Jeg forestiller mig egentlig at du i virkeligheden bare har brug for en varm krammer og nogle der er der for dig !?

  • #133   15. maj 2019 Anette - Er du vimmer, du er tung at danse med. Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke kan bakke min påstand op, da du har slettet tråden det blev skrevet i. Og jeg kan kun konstatere at det jeg skrev måske ikke er helt feset ind på øverste, da jeg skrev det inden du tabte småkagerne..

  • #134   15. maj 2019 Jeg tænker at hun føler sig lidt bedre end alle andre, Susie smiley

  • #136   15. maj 2019 Ej for Satan.. Det her er simpelthen for mærkeligt.. Det føles imo som om det er en lille pige der har fået lov til at låne mors bruger..

    Det er simpelthen grinagtigt at man kan være så hys, uden at kunne se det.

    Der er sådan et fedt ordsprog:
    Hvis alle omkring dig er idioter, kan det være at du skal se indad, og opdage at du selv er idioten.


    Annette af en dame på over 40 (hvis profilen taler sandt) burde du da gå for med det gode eksempel.. Det er overhovedet ikke det der sker pt.


  • #137   15. maj 2019 Bumle: Det er totalt komisk - jeg har fundet mine popcorn, smøger og kaffen er klar her *griner*

  • #139   15. maj 2019 Men jeg hader ikke !! Som du også har liggende prøvede jeg blot at forenes og have en fornuftig dialog og måske endda en fælles forståelse!! Det var min første tanke da du kom bragende ind i mit mit liv! Men der måtte jeg sande at det var urealistisk med lige netop dig!

  • #140   15. maj 2019 Anette: Eftersom selv 12 årige piger herinde opfører sig mere voksent end du gør, så tænker jeg du lige skal trække i land med ''børnene''. Tænker desuden ikke mange børn ved særlig meget om Rasmus Paludan.

  • #141   15. maj 2019 Jeg er helt enig Sandra.. Jeg må indrømme at jeg har fulgt med i de fleste tråde hvor hun dukker op, og det har bare været tåkrummende grinagtigt og pinligt at se på..

    Jeg kan forestille mig hvor pinlig jeg ville være hvis min mor gjorde ting som det her, men uh.. Jeg er dælme glad for at jeg ved at hun kun ville gøre det som en joke..


  • #142   15. maj 2019 Bumle: Bare tanken om at skulle have et barn engang der kan få samme adfærd og opførsel. Det snærper sig sgu sammen dernede kan jeg godt sige dig smiley puha. Håber ikke der er nogen der kender til hendes opførsel. Piiiinliiiigt!

  • #144   15. maj 2019 Anette - ak, ja det kan jo ske. Jeg har stadig ikke beskyldt dig for noget. Jeg har en erindring om en episode, som du så benægter og da jeg ikke kan finde en slettet tråd frem, så dør den ligesom lidt der...

    Men altså, for at komme tilbage til dit spørgsmål.. jeg tror nu alligevel godt at jeg ville kunne holde et stabilt blodtryk og sove om natten, selvom en random fremmed dame jeg aldrig har mødt og som ikke engang ved hvad jeg hedder, siger noget om mig, som jeg ved ikke passer, på et internetforum om heste.....


  • #146   15. maj 2019 Anette: nu skal du ikke love for meget vel. Vi ved jo godt begge 2 at du ALLERbedst kan lide, når hele HG kan se det.

  • #147   15. maj 2019 Sandra: jeg skal så ikke have børn, men helt enig haha
    Jeg håber på at jeg ville opdrage en person bedre.. Min mor har da i hvert fald gjort et godt nok stykke arbejde med mig.. smiley
    Så hvis jeg bare tager lidt af det med, kan det vist ikke gå så galt som her... O:


  • #148   15. maj 2019 Samme her, mit barn ville i hvert fald få SÅDAN en skide balle at det synger helt fra Jylland til Sjælland, hvis jeg så sådan noget dér.

  • #149   15. maj 2019 Jamen Anette min ven!!! Det bliver bare så interesant at få en henvendelse om chikane fra dig og din politimand !! Så har jeg da lidt at se frem til !

  • #151   15. maj 2019 Nå hvor skuffende smiley smiley

  • #153   15. maj 2019

    profilbillede
  • #154   15. maj 2019 Synes du bliver mere og mere primitiv i dine skriv?

  • #156   15. maj 2019 Du beviser på det groveste at dine kommunikative evner er altoverskyggende !

  • #158   15. maj 2019 Ja det er da mig der har indlærings vanskeligheder smiley

  • #160   15. maj 2019 Som du så ofte har sagt til mig : søg noget hjælp ! Du har brug for det Anette ! Og det er ikke ment i en ond ytring modsat de gange du har sagt det til mig!

  • #163   15. maj 2019 Hvad skulle den konsekvens være Anette !! At du truer mig med din voldsdømte veninde er jeg bedøvende ligeglad med!! Og at du mener du har en sag hos politiet kan jeg kun ryste på hoved af!! Al vores korrespondance findes til dato! Og den ville du ikke komme langt med !!

  • #165   15. maj 2019 Håber vi kan sidde ved siden af hinanden i retten smiley kunne være fantastisk at lære dig at kende smiley sov godt sødeste Anette pigen med den livlige fantasi! Glæder mig til at kunne sætte ansigt på dig smiley

  • #166   15. maj 2019 .

    profilbillede
  • #168   15. maj 2019 jeg undre mig over mange ting.
    hun er 47 eller det siger den nye profil hun er - som opføre sig som en på 12 og skriver som en på 8.
    angriber alt og alle som ikke klapper hende på ryggen.
    har behov for at nedgøre andre.
    stalker folk.
    opretter falske profiler for at skabe rav i den.
    og alligevel så kan personen ikke skrive eller svare privat, fordi det får hun ikke masser af opmærksomhed af.

    enden så har vi at gøre med en sur teenager, en troll eller en seriøst syg person. alle sammen er pænt triste i min optik, er man en sur teenager så er der nok problemer i privat livet. trolls har intet at bruge sin tid på da vedkommende ikke har venner, eller andre til at give opmærksomhed, og et sygt menneske siger jo sig selv.. jeg har ondt adøf dig Anette, men nu ved alle hvilken person du er, og skal derfor nok ikke regne med rygklap fra folket her inde


  • #170   15. maj 2019 Jeg hørte for ikke så lang tid siden, Peter Lund Madsen udtale: " at mennesker som var i stand til at opføre sig ordenligt, gjorde det".
    (og med Peters viden om psykologi og hjernen, vil jeg mener at manden ved en del om dette emne)

    Og den anden ting er, at "ingen jo er forpligtet udover deres evner".

    Dette har jeg tænkt over, og er kommet frem til, at når nogle i angriber mig personligt i en debat, så er det kun fordi de simpelthen mangler kompetencerne til at agere anderledes. Jeg ville jo heller ikke give igen af samme mønt, hvis en tydelig mentalt underudviklet person, kom til at forurette mig i Netto, jeg vil bære over med vedkommende, og evt. føle lidt medlidenhed med vedkommende.

    Dette gør, at jeg i stedet for at få følelser af, hævn, gengæld, vrede og lignende følelser, (som sætter mig i den situation, at jeg ikke er i stand til at opføre ordenligt, da disse følelser sætter mit "opføre dig ordentlig center" i hjernen ude af funktion), så finder jeg følelser af overbærenhed og medlidenhed frem - så er det bare nemmer at sige nå, og scrolle videre, som var vedkommende en ligegyldig reklame.


  • #174   15. maj 2019 Anette p ....... forstår ikke du blander dig i Charlottes svar som aldrig har været henvendt til dig!! Som i de sidste mange år kan du blot forvente hun stadig ikke går i dialog med dig !

  • #176   15. maj 2019 Charlotte kan under ingen omstændigheder ytre sig uden din indblanden !! Du virker besat (sygelig besat) utroligt du kan fortsætte efter hun har blokeret dig alle steder i 3 år og aldrig fodret din lille troll ! At du orker det ! Det er ufatteligt du ved alt om hende... børn heste bopæl arbejde omgangskreds familie ..... ja faktum er at du holder skarpt øje med alt hun foretager sig !! Og det unormal adfærd!!

  • #177   15. maj 2019 Anette:
    Der er meget stor forskel på hjerneforskeren Peter Lund Madsen og morderen Peter Madsen..

    Men det er da smart at du bare kan dreje alles ord til det der passer dig. Du læser indlæg som fanden læser biblen.


  • #178   15. maj 2019 Charlotte - at gå ned på samme niveau, og ud visse samme mentale under udviklede adfærd som stalkeren har - hvad godt skal der kommer ud af det???

    Som jeg siger til mine børn, (min datter har været udsat for virkelig ubehagelig chikane) samle beviser, også få det stoppet via nogle som har flere "stjerne på skulderen", i min datters tilfælde, blev det forældrene, og hvis jeg blev stalket - og ville jeg da samle og printe alle beviser, og til sidst få et politi tilhold, hvis det virkelig var så slemt som du siger.

    Jeg indprenter ret kraftigt over for mine børn, at de IKKE må give igen af samme skuffe, forså har jeg jo ikke en envejs sag at gå videre med. så har modparten jo også noget på mine børn, også er det ret svært at bevise, hvem der er mest skyldig, også går modparten jo fri.

    Men nu er det jo kun hg, og man kan jo bare lade være med at læse de indslag som vedkommende skriver. Det er jo ikke sjovt, at være ubehagelig over for noget, hvis vedkommende ikke gider at læse, det man skriver.


  • #181   15. maj 2019 Jeannette P, ja så må du undskylde. Men jeg har atget fejl af dig og susie K

    Men ikke desto mindre så skal jeg da lige love for at du opfører dig som en på 12 år.

    Godt nok er jeg "kun" 19, men derfor skulle jeg ikke have noget at skulle have sagt?

    Du modsiger dig selv nu, så en part skulle have noget at skulle have sagt, men det har en 19 årig ikke selvom hun opfører sig meget mere modent end dig. Kan du godt selv høre hvordan det lyder.


  • #182   15. maj 2019 Nicoline ? Hvor har jeg dog ytret at en part ikke har noget at skulle have sagt?

  • #183   15. maj 2019 jeg gider ikke være med i jeres latterlige fejde. Så god dag

  • #184   15. maj 2019 Nicoline ! Det er fuldt ud forståeligt du forlader forummet. Til din orientering har jeg dog aldrig skrevet at en part ikke har noget at skulle have sagt, tværtimod er det et tæt samarbejde man har med sine parter! Så ud af min mund er den kommentar altså ikke kommet

  • #185   15. maj 2019 nej så har jegbtgaet fejl. Barnlig er du.

    Og når i er så glae for at kigge på alder når i studere profiler, og udtaler jer om dette. Så næste gang husk at kigge på brugernavnet..

    Nikoline staves med K


  • #186   15. maj 2019 Ej niKoline...... du blander da vist en masse sammen ligenu!! Jeg har hverken kigget på din profil eller andet ? Blot givet en rolig kommentar med på et opslag ! Men håber din dag bliver god trods alt smiley

  • #188   15. maj 2019 Her på HG findes en smart funktion, som hedder blokering. Ingen får jo noget ud af dette emne (andet end underholdning). Så hvad med, at undgå dem, som man ikke ønsker at kommunikere med og kommer videre. Så tror jeg at man undgår en hel del negativitet smiley

  • #195   15. maj 2019 Anette: ved du at man kan ignorere folk ved bare.. Ikke at svare dem? Man behøver ikke at sende en stor smiley og råbe at man ignorerer folk.. Det er faktisk det stik modsatte

  • #196   15. maj 2019 Annette, jeg skrev fra min tlf, og den har automatisk rettet dit navn.

    Jeg håber sandelig ikke at du børn, hvis du også kalder dem trættende og ulækre ?

    Jeg ved ikke hvonår du mener man er et barn, men som 19 årig ville jeg betegne mig som ung og ikke et barn. Men når man selv tror man er voksen også tilmed opfører sig som et barn på 12 så kan jeg godt se det er nemt at kalde andre der er mere modne end en selv for børn.

    Faktum er at du ødelagde mit forum med dine latterlige og ligyldige kommentarer. En fejde i 2 burde mødes og tage privat. I gør bare jer selv mere til grin.
    Men det er god underholdning mens man sidder og skriver opgave på hhx ahaha.

    Tænk at voksne mennesker kan opføre sådan. Og tilmed tro i er nogle gode rollemodeller.


  • #198   15. maj 2019 Anette

    Spændende, sidst havde du ellers kun et barn...


  • #200   15. maj 2019 Uha ja snak endelig udenom, men det jo sikkert os svært for dig, at holde styr på alle dine mange historier.
    Hvordan går det forresten med den gård du købte?


  • #202   15. maj 2019 Ej Anette stop nu dig selv engang! De samme postulater går jo igen og igen hos alle du har været indeover! Tag pegefingeren og kig ind ad og lad være med at belemre dine medmennesker med dine egne projektioner !

  • #204   15. maj 2019 Ja hvis det efterhånden er det eneste du kan finde på er jeg jo ved at have ramt målet !

  • #205   15. maj 2019 Spændende. Det jo bare lige det Anette, at snakken går ret hurtigt i heste verdenen og de billeder du sendte til folkene i min stald, som du fortalte var fra dit ny købte sted, var fra en gård i Farum området? Hvor du blev smidt ud fra, pga vanvittigt opførsel..

    Derudover så er det da tankevækkende at når nu du hader mig så forfærdeligt meget, at du alligevel valgte at bruge et helt år af dit liv på at stalke mig og min hest.


  • #209   15. maj 2019 Jeg ønsker blot at næste gang du fortæller løgne om diverse bizarre diagnoser jeg eller andre af dine ofre har (eller ikke ) har at du bliver genkendt som den der faktisk bare ikke skal lyttes mere til!! Og det er egentlig formålet med at give dig taletid ! Du har ødelagt så meget !!! for os der har været så heldige at stifte bekendtskab med dig!

  • #210   15. maj 2019 Ja ja Anette
    Du kommer længere og længere ud på dybt vand nu..


  • #211   15. maj 2019 Anette

    Hvorfor er du så besat af mig og Kato?


  • #216   15. maj 2019 Anette

    Jeg har aldrig påstået at Kato var blind smiley Dyrlægen mistænkte at han var ved at blive blind, så vi fik en specialist ud, som konstaterede at han havde nedsat syn på begge øjne. Du er velkommen til at ringe til min dyrlæge, hvis du er så bekymret for hans ve og vel.

    Derudover, så skrev jeg også i emnet, at han kan være strid ved heste der ligger under ham i hierarkiet - som han var ved Juan.

    Jeg holder intet hemmeligt og har ikke behov for at opdigte historier smiley


  • #217   15. maj 2019 Der har aldrig ligget et lille yndigt husmandssted på den matrikel i Søborg hvor du og din virtuelle mand, tvillinger osv, har adresse.
    Kalkgården har i flere år været ejet af et venligt ægtepar som i øvrigt også driver pensionat foruden opstaldning.
    Du er svært berygtet i samtlige postnumre Nordsjælland og dine utrolige løgnehistorier falder sammen som et korthus.


  • #219   15. maj 2019 Anette

    Det undre mig, at du har SÅ meget styr på hvor Kato har stået opstaldet og hvad han fejler. Er det fordi du lusker rundt ? Og hvorfor går du så meget op i det, når nu du hader mig?



  • #221   15. maj 2019 Hun har slettet alle sine opslag for at undgå dig!! Men trods hendes iver og ihærdige indsats med at ignorere dig og håbe på det går over måtte hun sande at dette var urealistisk ! Og man bliver edermame træt af at høre alle dine fordrejninger af de oprigtige hændelser !

  • #224   15. maj 2019 Ej jeg dør af grin, godt du selv kan have den vrangforestilling oppe i dit hoved om mig. Nok siger dine fødselspapirer du er ældre end mig.

    Men husk når du peger fingre af nogen vender 4 af dem ind mod dig selv.


  • #225   15. maj 2019 Jeg ved godt du har kontaktet hele Nordsjælland Kbh Fyn Lolland og Falster og fortalt hvordan jeg bare laver drama uden nogen grund !! Og jeg er pisse ligeglad !! Vi har vist alle oplevet nogle ting undervejs i vores heste liv med opstaldning der ikke levede op til de underskrevne kontrakter ! Nogle med uheldige udfald som syge heste!! Og det står jeg gerne ved !! Du har selv oplevet noget du ikke synes er ok! Men du glemmer at du ikke har forudsætninger for at kende den hele sandhed i andre menneskers uoverensstemmelser! Samt er du dygtig til at tillægge dine egne projektioner over på de mennesker du forfatter had til!

  • #227   15. maj 2019 du er så tilgrin

  • #228   15. maj 2019 Jeg har intet udestående med nogen, men ok smiley Og begge steder jeg har stået efter du begyndte at stalke mig har været fuldt opdateret på dig og dit stalkeri, i tilfælde af du kunne finde på at møde op og luske rundt.

  • #230   15. maj 2019 Du har da så sandelig haft travlt de sidste mange år!! Jeg har da modtaget privat beskeder fra vildt fremmede mennesker der spørger hvorfor du henvender til dem privat helt uden opfordring og grund!! Hvor mange sites er det efterhånden du er smidt ud af?? Og husk nu al den dokumentation der forligger ! Troede ikke det var lovligt at holde hest Iben stue lejlighed ! smiley

  • #233   15. maj 2019 Imponerende igen, hvis jeg betyder så lidt, hvorfor brugte du så et år på at stalke mig.


    Og hvem er det så, der har så store problemer med mig, at de snakker med dig om det?


  • #235   15. maj 2019 Anette den eneste der er forhadt af dig og guldhesten tror jeg sagtens man kan regne ud uden at have clairvoyante evner ! Dit begrænsede ordforråd fortæller mig du er ved at køre død i det her.... jeg håber du en dag fokusere lidt mere på at sprede glæde end drama og krig !! Så bliver mulighederne også lidt større for at få den opmærksomhed som du mangler i dit liv:D

  • #237   15. maj 2019 jeg tror langt de fleste der har fuldt med i tråden de sidste par dage ved hvilke folk der trækker den hyggelige stemning ud af hestegalleri smiley jeg tror også godt de fleste ved hvem der kun har oprettet sig ugen for at skabe drama smiley jaja hver mand deres lyster eller noget?

  • #238   15. maj 2019 Jeg har været til grin i 2 år for at forsøge at trænge ind til dig på en positiv måde samt tro på at det gik over af sig selv ! Det har du ret i!! Intet falder til ro når man er blevet en af de forhadte i din verden!

  • #242   15. maj 2019 Det glæder mig dit intellekt rækker til at kunne lave den store udregning at det nok er et tilfælde !

  • #244   16. maj 2019 ØHH VENNER! HUN ER VÆK! hurraaaaaa!!

  • #245   16. maj 2019 Er det ikke bare fordi hun har lavet en ny profil?

  • #246   16. maj 2019 Muligvis men den anden er da i hvert fald væk! Håber HG har smidt hende ud smiley

  • #247   16. maj 2019 Øv du har ret smiley

  • #248   16. maj 2019 Ja, jeg tænkte nok at den nye Anette var den samme...... smiley

  • #250   17. maj 2019 Nu har jeg ikke været på hg såååå længe igen ...

    Dog kan jeg sige en ting om den tid jeg har brugt dette site ..
    Jeg har ALDRIG før oplevet al det ballade, drama, negativitet og nedværdigende opførsel, som jeg har på den sidste uges tid..
    Og udelukkende pga et eneste mennesker eksplodere hg simpelthen ...

    Og hvem dælen er dog så modbydelig overfor andre, også sletter alle svar man giver, alle emner man opretter osv.
    Føj siger jeg bare ..
    Jeg ville dælme ikke havde lyst til at se mig selv i spejlet hvis jeg opførte mig sådan ... ( men måske er det derfor du sletter alt hele tiden )!
    Og JA, det er dig jeg henviser til Anette !
    - blot så du er med på at jeg ikke hentyder eller lign. Nej, jeg kommer med MIN helt egen holdning og oplevelse af den sidste uges tid jeg har haft på hg, som forøvrigt har være den dårligste jeg har oplevet i min tid herinde ...

    Og lige en indskydelse til jer der ikke håber at få et barn som opfører sig / bliver som Anette ..
    Så er der en løsning på denne skræk !
    Når de bliver gamle nok, så bare vis dem noget af Anettes vandvid, så bliver de skræmt fra vid og sans, og kommer aldrig til så meget som at overveje at opfører sig sådan !

    Og til dig Anette ..
    Prøv nu det der med at se ind ad !
    Måske er der håb for dig ude i fremtiden ..


  • #252   17. maj 2019 Mon ikke hun har svar indenfor et par timer alligevel:D

  • #253   17. maj 2019 Thomine det lyder godt hvis hun er slettet, igen..

    Min beskrivelse er dog ikke blot til denne tråd ..
    Den omhandler adfærden den sidste uges tid, hvor hun opretter emner, sletter dem, opretter det igen, og igen, eller sletter sine svar ( nok fordi hun ved at hvis hun bliver anmeldt, tror hun det er påstand mod påstand fordi alle hendes svar er slettet )..

    Jeg er rimelig sikker på hun er klar med ny profil imorgen tidlig, ligesom fra hum blev slettet igår aftes, og dukkede op igen i morges ..


  • #255   18. maj 2019 Er det hende, der sletter? Eller bliver hun slettet?

    Jeg synes at kunne læse hun mener hun bliver slettet fordi folk klager, så hun har åbenbart ikke forstået at man kun slettes ved klager, hvis admins mener der er medhold i klagen.

    Tænker at dukker hun op igen, igen, igen så er det enten en god ide med at ignorere hendes emner og svar, eller minde hende om at hun er blevet slettet fordi administratorerne mener hun overtræder Hg’s regler.

    Jeg har ondt af hende, men så sandelig også af dem, der åbenbart er rendt på hende privat og ikke “kan komme af med hende igen”.

    Man må håbe at hun får noget hjælp, for er hun den samme i virkligheden, så må hun have det meget meget svært (måske hun ikke viser det, men...) og det er lidt trist at sidde og se hendes forsøg på at vise hun er ovenpå. Uanset om hun så opfatter det 100% eller ej, så er det ikke fedt at være alene.


  • #257   18. maj 2019 Nu spørger jeg bare, Martin. Men har du en anden profil siden du har kunnet følge med den sidste uges tid, når din profil kun har været oprettet i en time?

  • #260   18. maj 2019 Så..
    Du har fulgt med den sidste uges tid uden en profil, og først i dag valgt at lave en, for.. Hvad? For at kunne svare på dette indlæg eller?
    Jeg er oprigtigt nysgerrig, for det hænger ikke rigtig sammen for mig


  • #263   18. maj 2019 Martin dit navn skulle på din fødselsattest ikke være Anette val ?

    Det er nemlig noget af et sammentræf at du er oprette For 1 time siden, og Anette blev slettet igår ..
    + du gør opmærksom på du har fulgt med den sidste uge ..

    Og du har sjovt nok angivet du er 0 år, og følger kun hg, præcis som Anettes seneste profil ..

    Også lige det, at du er den eneste jeg den sidste uge har set, være uenig med alle andre om at Anette er ude på meget dybt vand, og har nogle seriøse problemer ..


  • #265   18. maj 2019 Martin =Anette hvis du tror folk er så tosse dumme så de ikke kan genkende dine tåbelige ytringer så tager du fejl' !! Det skinner så klart og tydeligt igennem hvem det er på den anden side :). Det her er pinligt !

  • #268   18. maj 2019 Det her er simpelthen tragikomisk

  • #270   18. maj 2019 Ej ro på alle..... det er jo hendes mand martin fra politiet. Pas nu på hvad i siger smiley

  • #272   18. maj 2019 Hvis Anettes mand er politimand, så må det da være fordi han har købt et politikostume i fætter br..
    Ellers havde Anette da haft styr på loven omkring stalking som hun har udsat folk herinde fra for ..


  • #275   18. maj 2019 Seriøst folkens. I er så uhyggeligt nemme at få en reaktion fra. Uanset om Martin er Anette eller ej... who cares?? Lad vedkommende være. "Martin" har trods alt en pointe. I elsker drama.
    I siger, at I er trætte af alt det her på Hestegalleri, men hvis det virkelig var sandheden, så havde I ignoreret vedkommende og puttet personen på filterlisten overalt. Simpelthen lukket personen ude fra jeres tråde. Og ladet være med at svare på Anettes tråde. Men realiteten er, at dramaet alligevel er lidt sjovt.

    Ingen af os ved, hvad denne her person fejler. Men hvis hun har psykiske problemer, hvilket kraftigt virker til at være tilfældet, hvor store føler I jer så, at blive ved med at tage kampen op imod en psykisk syg? I VED at kampen er tabt på forhånd og at I ikke kan komme igennem til hende.

    Forestil jer, at det var i den virkelige verden og, at I var på et hospital for psykisk syge for at besøge en I kender. Imens I er der, dukker en anette-type op til jer, som er patient på stedet. Hun begynder, at angribe jer verbalt og skælde jer ud.
    Ville I:
    1. Ignorere og gå jeres vej.
    2. Tage kontakt til en medarbejder på stedet.
    3. Sige "kom her, lad mig byde på en kop kaffe", fordi I ved at personen har det svært, og I vælger at være det større menneske.
    4. Tage kampen op og begynde at skændes på samme niveau, med en psykisk syg?

    Det er tydeligt hvilken af disse 4 muligheder, som ville være helt forkert. Og hvilke 3 som alle havde været bedre valg.


  • #277   18. maj 2019 Hej Anette martin Carsten Pia Pernille Malou og sikkert også et nyoprettede profiler !! Og hvad du ellers hedder i synonymer smiley det her er er tragisk komisk smiley

  • #281   18. maj 2019 Anettes virtuelle verden og ønsketænkning !! Du tror selv på at de findes dine opdigtede karakterer ! Det langt ude:)

  • #283   18. maj 2019 I guder menneske smiley

  • #284   18. maj 2019 Charlotte har valgt at slette sin bruger profil, da hun ikke orker dagligt at blive konfronteret med Anettes univers.
    Dette kan jo blive konsekvensen for flere brugere, hvis Hg ikke finder en løsning!!


  • #285   18. maj 2019 Martin N du kan ikke have fulgt særlig godt med, hvis du mener at også jeg elsker drama, jeg har nemlig ikke konfronteret Anette en eneste gang.

    Derimod har jeg fulgt med i diverse tråde på sidelinien, først havde jeg meget ondt af Anette, men da hun begyndte at komme med løgn historier bla om hvad hun “ikke” havde skrevet i sine slettede tråde, samt begyndte at tale meget nedladende til folk, så gad jeg ikke forsvare hende. Specielt da dette fortsatte med profil 2-3.

    Fakta er at hvis en admin sletter profil og tråde, så er det fordi man har overtrådt bestemmelserne, ikke fordi en masse klager over en. Korrekt det kan starte med en klage, men er disse ikke begrundet, sletter admin jo ikke trådene.

    Den tone der er i anettes indlæg, starter nogenlunde ud, men når kommentarerne bliver grove, og der fremkommer injurier, ligesom der deles privatbeskeder uden anden parts tilladelse, så er det ulovligt og admins skal slette, længere er den ikke.

    Uanset om du er anette eller hvem der er anette, så håber jeg hun får hjælp, for det er ikke en normal opførsel ikke at kunne se at man selv hidser verden op mod sig, og jeg tror stadig vedkommende er ensom.

    Havde jeg ønsket drama og været en del af rød-blå stue, så havde jeg istedet svinet hende til i hendes tråde på lige fod med hende, men derned synker jeg ikke.

    Det er bare synd at det skal være på den måde for ALLE parter, også os, der indtil nu ikke har ytret os (herunder mig) for det er faktisk en ubehagelig ting at være vidne til. Det er uanset om det er en psykisk syg, en helt rask troll osv. tonen er blevet ubehagelig herinde og det er ikke rimeligt i et forum som dette.

    Man kan ikke altid være enige, men alle bør holde en god tone.


  • MN Horses
    MN Horses Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 75
    #287   19. maj 2019 Omfg smiley .....

  • #288   19. maj 2019 Jo “Martin”, jeg har skam beviser smiley

    Både af den tråd med de delte beskeder, og den tråd hvor hun skriver at en person frikendt for drab er morder, hvilket er injurier og ulovligt.

    Husk internettet glemmer aldrig og intet der slettes, kan man regne med er slettet helt.

    Resten vil jeg ikke kommentere på, da det er fri fantasi fra din side.

    Som du giver mig et “godt råd” (som jeg faktisk følger i forvejen) så vil jeg give dig et “tag andre briller på når du læser” for de begative briller du har på, vil kunne finde “svinen til “ i alle svar uanset hvor sobre de er.

    Rigtig god aften til dig og dine kære.


  • #291   19. maj 2019 Anette stop dig selv nu! Det er trættende og pinligt !

  • #292   19. maj 2019 Kan man ikke blokere folk på appen ?? Hvis man gør... hvordan gør man det så??

  • #293   19. maj 2019 Jeg tror desværre man skal ind via nettet. Umiddelbart ser det ikke ud til, at man kan blokere på app'en.

  • #294   20. maj 2019 Hmmm jeg prøver om jeg kan finde ud af det.... jeg orker bare ikke mere Anette og hendes virtuelle verden mere nu;(

  • #295   20. maj 2019 Tonen herinde har altid svunget meget, men typisk så følger den dårlige stemning bestemte emner og enkelte personer

    Martin N:
    Noget der bestemt ikke hjælper på den gode stemning er at give en helt forum en bestemt psykisk lidelse. Det er ikke fair overfor dem med sygdommen, og det viser bare at du ikke aner hvad du taler om, så det kommer til at fremstå som et skældsord


  • #296   21. maj 2019 Andre der bliver truet i privatbeskeder?

  • #298   21. maj 2019 Ork ja i årevis er mange forskellige blevet chikaneret og truet!

  • #299   21. maj 2019 Ja det var egentlig en god ide smiley Nu har jeg fået 2 enslydende beskeder, der truer med at melde mig for injurier.

    Jeg har pænt skrevet tilbage at personen er mere end velkommen til at melde mig og at jeg håber personen kommer igennem sit liv på en god måde. (Næsten ordret)

    Så mere “trussel” er det trods alt ikke, var bare spændt på om det var “normal” praksis for denne person smiley

    Jeg har mit på det rene, så jeg bliver ikke nervøs, men frygteligt hvis det var en mere usikker person, eller endda et ungt menneske/barn, man skrev sådan til.

    I øvrigt fejler jeg intet, kan jeg skrive her i tråden, trods spørgsmålet i beskeden, som jeg selvfølgelig ikke deler, da det ikke er lovligt smiley


  • #300   21. maj 2019 Hahha det er den samme smøre alle vi andre har fået tænker jeg.... så får du nok også snart en borderline samt munchausen by proxy kastet i hoved:) er det af martin eller Anette du har modtaget de smukke ord fra?

  • #301   21. maj 2019 Martin er blokeret, så uden at sige hvem, så gætter du rigtigt smiley

    Hvis det kan hjælpe et stakkels menneske at skrive det til mig, så tager jeg pænt imod. Også derfor jeg underskrev med kærlig hilsen og startede med Kære ....

    Det der er frygteligt, og som jeg skrev er jeg personligt ligeglad, det er ikke noget der skræmmer mig, men personen kan ikke undgå at ramme et yngre, måske knap så stærkt menneske, og det er simpelthen så forfærdeligt.

    Jeg vil glæde mig til et besøg af politiet, sætter gerne manden til at lave en kop kaffe smiley


  • #303   21. maj 2019 Anette skrid nu ud af mit liv.......

  • #305   21. maj 2019 Anette du er den sygeste stalker !! Få dig et liv og lad være med at chikanere alle !!

  • #306   21. maj 2019 Gad vide hvor længe der går før at hun er tilbage med en ny profil ;(

  • #307   21. maj 2019 Det ville nærmest være bedre om hun havnede i fryseren i stedet for at blive slettet helt..

  • #308   21. maj 2019 Så ville hun bare have flere profiler at skifte med smiley

  • #309   21. maj 2019 Går det virkelig stadig løs? O__O

  • #310   21. maj 2019 Oh yes det gør smiley

    Jeg har fået prædikatet psykopat og er blevet bedt om at huske at spise mine små blå piller, og at jeg er et svin smiley

    Husk at jeg kun har skrevet med hende i denne tråd (eller den med Ha, kan ikke lige huske hvilken jeg skriver i nu) og ikke kender konen, ligesom mit svar på hendes besked var meget pæn og sober, og jeg har derfor ikke svinet hende.

    I øvrigt er jeg så nu anmeldt til politiet, skriver hun, så det vil jeg glæde mig til smiley


  • #311   21. maj 2019 Hvis man tilføre vand til til ukrudtet så vokser det. Det har min mor engang sagt. Fattede ik meter af det som barn, men som voksen gør jeg smiley

  • #312   21. maj 2019 Soffy ! Nogle behøver ikke vand for at vokse! Det havde jeg troet du havde gennemskuet nu!

  • #313   21. maj 2019 Total Ignorering er vejen frem med andre ord

  • #315   22. maj 2019 Jøsses

  • #316   22. maj 2019 Hold da op...

Kommentér på:
Kommunikation på hestegalleri

Annonce