{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.384 visninger | Oprettet:

Leje et stykke jord {{forumTopicSubject}}

Hej HG. smiley

Jeg har hørt om flere hesteejere, der lejer et stykke jord som de så har deres heste til at gå på.

Jeg er lidt nysgerrig omkring det, og gad egentlig godt at vide, hvordan man som det første finder/falder over sådan et tilbud? Og hvor dyrt er det ca at leje månedligt?
Der er jo også nogle opstaldningssteder og rideskoler, som lejer noget jord af kommunen - kan en almindelig privat person også det? Og hvordan kommer man I kontakt med kommunen vedrørende det?

Håber der er nogle derude, som ved lidt om det. smiley

Mvh Emma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leje et stykke jord
  • #1   27. maj 2019 Så én, der lejede en hel stald og tilhørende folde ud til 5000/mdr.

    Men ved ikke, hvad der er normalt. Men den slags opslag dukker jævligt op, hvis man søger på dba fx


  • #2   27. maj 2019 Ved du hvad man evt kan søge på, på dba? Der kommer nemlig ikke rigtig noget frem når jeg skriver jord til leje el. lign. smiley
    '


  • #3   27. maj 2019 jeg søgte bare på opstaldning, men kan se det omtalte opslag er væk nu. Så kan være, der bare ikke er nogen nu.

    Ellers må du ud og lave et søge opslag. Der plejer da at være nogen, der kan bruge et par heste til at græsse lidt jord af smiley


  • #4   27. maj 2019 Emma Siv
    Hvis du søger på DBA med deres søgefunktion, så søg på heste og dernæst på græsning/ Pensioner.
    Prøv også Guloggratis.
    Brug evt din lokale Facebook gruppe for det område du bor i og søg efter et græsstykke.
    Pris kommer and på hvad det er værd for dig. Nogen lejer ud billigt andre dyrt. Er der lavet indhegning, eller skal du selv stå for det? Er der adgang til vand og evt el?
    Jeg har selv givet 8000 kr årligt for 1 hektar. Det var så lige uden for mine vinduer. Men plus vand som var ret dyrt 85 kr pr kubikmeter.
    Find ud af hvad hektar støtten er fra EU, så har du et godt forhandlings grundlag.


  • #5   27. maj 2019 Jeg er ved at købe et husmandssted.
    Og der følger lidt jord med, (6 hektarer) som pt forpagtes ud.

    Forpagteren giver 6.000 kr pr hektar pr år.

    ----
    Jeg gætter på, at du kun er interesseret i jorden tæt på din bolig.
    Slå op ved hvilke ejendomme det tilhører og læg et venligt tilbud i deres postkasse.
    Eller spørg landbrugsforeningen om, hvor den slags lejemål kan slås op og blive set?

    Stumper af jord kan du sikkert godt få lov at forpagte - men vær lige opmærksom på at der skal sås græs, sættes folde op og skaffes vand til vanding af dyrene.
    Og du kan ikke bruge min pris til så meget - det er måske "take it or leave it" priser, som måske ikke er til forhandling hvis bondens alternativ er at dyrke hele stykket på normal vis.
    Kontakt evt din kommunes tekniske forvaltning før du skriver under på noget, og spørg om du må sætte skur op, og hvad du nu ellers har brug for.


  • #6   28. maj 2019 Jeg lejer et stykke jord af en bondemand.. Jeg gik bare over og spurgte ham, om jeg kunne leje det.. smiley Jeg giver 2000 om året..

  • #7   28. maj 2019 I Midtjylland kan du sagtens leje en hektar for 4000 kr. pr. år. Spørg en lokal landmand. Vær opmærksom på, at der så kommer udgifter til etablering af skur/stald, hegn, vand, strøm til hegnet, hø, halm, krybbefoder, fjernelse af mødding, etablering af græs på foldene, kalk og gødning af foldene. Derudover din tid med at passe hestene. Og ikke mindst skal du finde en løsning på opbevaring af foder, hø og halm.
    Der kan godt spares penge over tid i forhold til at have hestene opstaldet, men der følger så ikke de samme faciliteter med. Men spørg landmanden i god tid. De har ofte lejet jorden ud i et år ad gangen. Det tager også tid fra såning af græsset til det har dannet rodnet, så det kan holde til hestene. God fornøjelse! smiley


  • #8   28. maj 2019 Du kan også overveje at leje en mindre stald/løsdrift, så skal du ikke begynde at etablerer alt muligt og finde opbevaringsskur osv (alle de ting Ann nævner).

    Vi er fx tre veninder der lejer en mindre stald (tre bokse, staldgang, foder/udstyrsrum) med dertilhørende 4 hektar græsfold med godt hegn inkl. strøm, vand, mødding osv. for 3.000 om måneden. Det er i Nordsjælland, 25 min kørsel fra København. Priserne er lidt højere deroppe smiley

    Min ene veninde fandt stedet da hun arbejder tæt ved og lagde mærke til, at de heste der stod en dag var væk. Så spurgte hun bare om vi kunne leje det. Det kunne vi godt smiley så mit bedste råd er, at holde øje i de områder du tænker og hvis du ser et sted der ligner det kunne bruges til heste, så ring på og spørg eller læg en seddel i postkassen.


  • #9   29. maj 2019 Jeg spurgte en lokal bonde om han kendte til et sted jeg kunne leje lidt jord og bygge en løsdrift. Det gjorde han, han havde selv 5,5 hektar med hesteblanding/urter græs på, det koster mig 3000kr om året, inkl hegn, strøm og vand. De år jeg har lavet hø, har bonden slået, revet og presset gratis for mig. Mødding spreder bonden på naboens mark og vil jeg have gødet, betaler jeg kun selve gødningen.

  • #10   29. maj 2019 Som alle de andre er inde på, så snakkede jeg også med min nærmeste landmand smiley

    Jeg har selv jord til min nedlagte gård, men min stald ligger 20 meter fra min fold, og når det er mørkt og koldt og blæsende, så er 20 meter langt smiley

    Så jeg snakkede med “min” landmand, og lejer nu på....7 år ca 1/2 hektar jord, som vitterlig ligger 30 cm fra min stalddør smiley
    Det er så min vinterfold, mens min egen jord bruges til sommerfold.

    Jeg har siden hen snakket med andre landmænd, og kan få gratis enge til afgræsning eller hø hvis jeg vil - det har jeg takket pænt nej til, det er for bøvlet smiley

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Leje et stykke jord

Annonce