{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  læskur højde
  • #1   2. jun 2019 Jeg ville kigge på højdekrav til stalden.

    https://www.landbrugsinfo.dk/heste/sider/graduerede_loftshoejder_for_hestestalde.aspx

    Og siden jeg ville nok strø med halm, ville jeg lægge rigeligt højde til, over en meter, så det kan fungere som dybstrøelse.

    Så - 4 meter? Og en bund drænet med fx groft grus, så der er tørt?


  • #3   2. jun 2019 Nana.
    Du har fuldstændig ret ift paragraffer.

    Men jeg ville stadig skele til lovgivning og lægge noget til - så bør jeg nemlig være sikker på, at kunne bruge halm i dybstrøelse som bund...


  • #4   2. jun 2019 Jeg synes jeg har set et tråd herinde, hvor Charlotte viser sine nye læskure, hun kan måske lokkes til at give højden? 4 meter lyder absurdt højt i mine ører, men det er måske bare mig (også inkl dybstrøelse) smiley

  • #5   2. jun 2019 takker for svar så der da lidt at arbejde videre med smiley

  • #8   2. jun 2019 Jeg gik efter det højdekrav der er til stalde.. 75 cm over hestens stgmål.. smiley Og så lidt ekstra.. Jeg har nok 2,50 m.. smiley

  • #10   2. jun 2019 Hejsa - mine læskure er mere læskure end løsdrift smiley
    Og da hestene er på boks om vinteren, så har jeg ikke forholdt mig til “krav og regler”, da jeg ikke støer op i læskurene.

    Om vinteren ligger de kun ned og sover inde i stalden. Og her i sommerperioden har jeg aldrig set dem ligge sig i læskuret for at sove - der vælger de en solbeskinnet lun plet på græsset smiley Og mine skure er nordvendt pga jeg ønsker skygge til hestene.

    Mine skure på vinterfoldene er knap 4 meter høje - det er rigelig højt - så vi valgte at lave sommerlæskurene noget mindre, de er ca 3,30 meter høje.

    Jeg vil dog sige, at nu hvor Caspian og Freiherr går sammen, så kan de finde på at “bølle” også indeni skurene, og der kan de nå ret højt op med hovederne. Til gengæld er de jo så kvikke, at de ved hvor skuret er, så jeg oplever ikke at de slår sig - jeg har bare set de har tumlet derinde.

    Så skulle jeg lave løsdriftskure så ville jeg ved store varmblodsheste gå op i ca 4 meters højde.

    Og det er højden foran jeg taler om, da taget skal skråne for at vandet kan løbe af, så er taget bagtil lavere. Her står de sjældent med hovederne smiley

    Igen i mit sommerfoldskur som er et langt skur på 9 meter, der har vi niveau forskel, hvilket har gjort at der er forskellig højde inden i skuret.
    Skuret er delt op i to skure - et til pinot, som går på et vandrespor, og et større som er til Caspian og Freiherr. Pinot har fået det som er “lavest”, da han er alene og er stangmålmæssigt den mindste af hestene.

    Mine billeder er lidt mørke, men på dette kan I måske se højdeforskellen ?
    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • #11   2. jun 2019 Her kan man se jordniveau forskellen.

    Mvh Charlotte

    Ps Nana’s løsdrift er rigtig fin smiley


    profilbillede
  • #13   2. jun 2019 Nana - jeg synes det er et luksus skur du har - stort og lækkert, og med mulighed for læ for vind fra alle sider. Jeg ville overhoved ikke være bleg for at bruge det til løsdrift 24/7 også om vinteren smiley

    Jeg har lige været ude og tage er billed af formiddagsluren - og lysnet billedet så man bedre kan se. Pinot er 165 cm i stang, det samme er Freiherr, mens Caspian er 172 cm.

    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • #14   3. jun 2019 Den højeste hest skal kunne stå med rejst hoved inde i skuret. Også på dybstrøgelse. Så hvis det er Shettere gir det jo sig selv at der ikke skal være ret højt for at den kan stå med rejst hoved. Men det er jo en total dum arbejdshøjde for os mennesker. Og en ide kan jo være at fremtidssikre sit skur, hvis nu man en dag får en kæmpe af en hest, en på, måske 180 cm til at gå sammen med sine egne. Man kunne jo få en venindes hest på græs, eller i opstaldning.
    Så byg ikke for lavt. Det kan man komme til at fortryde.


Kommentér på:
læskur højde

Annonce