{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Part og egen hest? {{forumTopicSubject}}

Ihhh, sidder og venter på svar om jeg må få part på en hest jeg var ude og prøve mandag. Er super spændt på om det bliver til noget
smiley

Ventetiden er næsten ubærlig, og var så smart at jeg fandt videoer og billeder af ham... Ikke det smarteste når man sidder og venter på svar. Men han er bare så lækker smiley


Ud over parten har jeg dog også egen hest, og ville høre om der er nogen af jer der har prøvet at have de to ting sideløbende? Jeg søgte parten for at få lov til at ride en hest med lidt mere potientiale til dressur. Min egen er desværre lidt udfordret på det punkt, og i en høj alder af 21 har jeg for længst taget mig til takke med at han ikke bliver hesten jeg får lært en masse dressur på. Dog er han skøn alligevel, og kan så mange andre ting!

Hvis jeg får parten er det udelukkende mig der kommer til at ride hesten, og jeg skal afsted mindt 3 gange om ugen.

Min egen hest står 20 min fra parten, og hjemmefra har jeg 15 min til både min egen hest og parten. Tidsmæssigt bliver det lidt problematisk, og jeg har overvejet om jeg skal finde et sted nærmere til min egen hest - hvis det altså bliver til noget. Dog flytter jeg allerede min hest i slutningen af måneden til et nyt sted, så frygter at det hurtigt kan blive til for meget flytning til ham. Parten var dog ikke i planerne da jeg valgte det nye sted.

Jer der har haft egen hest og part sideløbende - hvordan har i håndteret det?
Eller måske i har haft to heste på to forskellige steder? Er det hårdt?
Hvordan er det pludselig ikke at have fuldt "herredømme" over en hest man rider så meget?

Håber på hurtigt svar, om ikke andet kommer jeg ihvertfald til at ville hilse på ham igen. Skønne dreng smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part og egen hest?
  • #1   12. jun 2019 Jeg har valgt at få en part, ved siden af Natash. Jeg kan godt mærke at hun ikke gider det seriøse træning med mig længere, og derfor rider vi udelukkende tur, eller træner fra jorden. Men jeg kunne også mærke, at jeg gerne vil udvikle mig, og ride noget mere seriøst. Så jeg fandt en dejlig Fjordhest i nærheden, som jeg har helt som min egen.
    Natash er lige blevet flyttet, og står måske 5 minutter fra min part. Så det er nemt lige at smutte forbi den ene når man har været ved den anden.

    Det at jeg ikke er 'herre' over min part, har jeg det i og for sig fint med :).


  • #2   12. jun 2019 Briarwood: Der har min hest så stadig massere af arbejdsvillighed. Jeg frygter lidt at få dårlig samvittighed hvis jeg ikke når en af dem en dag smiley
    Heldigvis virkede ejerne af parten super forstående over for det, så det er en bonus.
    Men jeg ved at jeg ville kunne udvikle mig helt vildt med den nye hest. Jeg kommer til at skulle lære ham en masse i starten, da han ikke er redet super meget. Men det ville være en fantastisk chance at få lov til at ride en hest med så meget potientiale og se hvor vi kom hen smiley

    Men jeg må nok overveje at flytte Hugo igen hvis bliver til noget. Så jeg ikke har så stor transportid imellem dem smiley Så er det bare at finde et sted der lever op til mine krav smiley


  • #3   12. jun 2019 Kender det godt, desværre.
    Her er partejer også super forstående. Så længe jeg kommer bare en gang i ugen, så er hun super glad! Det giver mig lidt mere ro.

    Ville ønske Natash stadig havde lysten til det mere seriøse. Og det kan da godt være, at jeg fejltolker hendes signaler og at det er fordi hun er utilfreds (øm i ryg e.l.), og det er derfor hun 'kun' vil tur, hvor hun næsten ikke er til at holde, med ørerne fremme og det hele.
    Men jeg kunne godt selv mærke, at jeg gerne vil noget mere. Og hvis jeg vil det, så er det ikke med Natash. Til gengæld kan jeg heller ikke skille mig af med den lille bandit, så en part blev løsningen her :).

    Ja, kan man ikke have dem hjemme så er det svært når man har nogle krav! Men mon ikke du kan finde en løsning, så du når begge heste lige meget!


  • #4   12. jun 2019 jeg havde pony fra 2008, i 2010 fik jeg så part på en hoppe jeg måtte have for mig selv smiley min pony blev brugt til rideskole, og desværre havde de en hvis ejer fornemmelse over noget de aldrig betalte smiley så var det dejligt jeg fik tequila ind i mit liv smiley jeg gik i skole, arbejdede 2-4 dage i ugen (som regel 3 timer om dagen), gik til undervisning en gang om ugen på ponyen og havde stadig rig mulighed for min part smiley

    i 11 solgte jeg så ponyen, købte en hest og opsagde parten da jeg tog på efterskole, dog fik jeg part igen på hende da jeg kom hjem. her havde jeg en svær hest der krævede meget tid, han var ikke lånt ud til nogen så han var kun min - dog havde jeg en veninde der hjalp med ham en gang i mellem. fik undervisning 1-2 gange i ugen, skole, arbejde, og tequila - dog var hun ikke længere ridehest men det var også ok, jeg longerede hende, trænede tricks og gik ture med hende smiley

    jeg boede dengang godt og vel 6 km fra rideskolen, der var nok kun 20 m fra rideskole til mit arbejde (hvor min part og hest stod). så jeg kom fra skole, cyklede på arbejde, tog til pony eller hest (alt efter hvem jeg havde) fik passet den, og så passede jeg tequila.. det var nogle lange dage, og oftes kom jeg hjem efter kl 21 XD


  • #5   13. jun 2019 Jeg har ikke har to heste hver sit sted, men jeg har nogle ideer til hvordan det kan fungere.

    Hvis du får parten kan du jeg ride den 3-4 gange om ugen, hvor din egen har fri og "nøjes" med nus og pasning, de andre 3-4 dage i ugen er det så omvendt, så forsømmer du ikke nogen af dem og du overholder ejers krav til min. 3 gange i ugen.
    Kan du ikke flytte din egen hest samme sted hen som parten står? så er der mindre transport. Hvis du flytter den direkte derhen, giver det mindre stress for den, frem for to flytninger smiley
    Held og lykke med det hele, det lyder til at være en fornuftig måde at gøre tingene på smiley


  • #6   13. jun 2019 Tak for jeres svar smiley
    Desværre kan min hest ikke tåle græs, og jeg vil gerne have ham i løsdrift. Så det udelukker en masse steder. Det er så partens ejer der ejer stedet, så måske man kan få en aftale i hus hvis jeg vælger at ville flytte ham derud smiley


    Fik svar tilbage fra ejer at jeg skal være velkommen, så nu bliver det ihvertfald relevant at tænke over tingene smiley
    Glæder mig så meget til at møde den skønne hingste dreng igen smiley smiley smiley


  • #7   13. jun 2019 hvor er det dejligt for dig! Tillykke med parten smiley

    Du kan da spørge om muligheden for at få din egen der ud smiley


  • #9   15. jun 2019 Tillykke med parten - håber det bliver en spændende og god oplevelse smiley

    Som Rosa #8 skriver er det meget udviklende at ride forskellige heste.

    Og som Maria #5 skriver er det en god ide, at dele træningen op i “hver hest på hver sin dag”, om ikke andet i hverdagen, og så måske ride begge i fx weekenden.

    Jeg har selv to heste, som jeg har trænet efter den plan - dvs 1 hest pr dag i hverdagen, og så begge to i weekenden. På den måde er de blevet trænet effektivt men skånsomt - i stedet for at man stresser rundt, fordi man synes man skal ride begge to samme dag, og så ender med at ride ineffektivt og halvhjertet.

    Nogle vintre har jeg haft en hest opstaldet ude med fuldpas, og så haft den anden hjemme - så skal man ikke ud til den på fuldpas, de dage man tager sig af den derhjemme.

    Så man kan godt “strikke det sammen” så at det fungere medto heste to forskellige steder - men det er nemmest at de står sammen.

    Mvh Charlotte


  • #10   17. jun 2019 Jeg tror jeg vil høre om der er mulighed for at flytte min hest ud til dem, eller om de kender noget i nærheden om et par måneder - skal lige lære hest, sted og ejere at kende smiley
    Tusind tak for alle jeres råd, det lyder som en super god idé at variere imellem 3 og 4 dage ugentligt.

    Glæder mig super meget har redet min egen hest i 7 år, og kun andres heste hist og her, så det var helt mærkeligt at sætte mig op på en hest med et helt andet bevægelsesmønster. Men det skal vi nok hurtigt finde ud af smiley

    Så skal jeg bare igennem mine eksaminer før jeg begynder at ride ham for alvor smiley


Kommentér på:
Part og egen hest?

Annonce