{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Part eller egen hest {{forumTopicSubject}}

Hej igen folkens! smiley

Lige for tiden jeg har desværre ikke så meget med heste at gøre smiley Jeg rider til undervisning en enkelt gang i ugen og dette er jeg super glad for! Det er simpelthen så god undervisning. Men jeg mangler så meget at komme noget mere ud til nogle heste i hverdagen..

Jeg har pt. ikke råd til egen hest desværre. Næsten alle de penge jeg har i overskud om måneden ligger jeg til side, til opsparing, til når jeg engang har penge til hest igen.
Men jeg er begyndt og overveje om jeg i stedet skulle bruge disse penge på at finde en part jeg kunne ride/være sammen med nogle gange i ugen så jeg kunne være noget mere sammen med nogle heste..
Hvad ville I gøre?
Jeg har prøvet at kigge efter gratis parter eller billige parter i midt område, men jeg synes de er svære at finde. Jeg fandt en for noget tid siden, men transporten var desværre rigtig træls derhen.. Jeg er nemlig afhængig af offentligt transport.
Så ville I blive ved med at ligge penge til side og vente længere tid, før man får råd til egen hest, eller ville I bruge pengene med det samme på en part? smiley

Btw, jeg har min egen hest, hun er dog udlånt i de næste tre år.

- Grøndahl


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part eller egen hest
  • #1   1. feb 2016 Få part på en af hestene ude hos os :D.

    Det er egentlig en ret svær situation.
    Man kan sige, de næste tre år er din hest udlånt. Og 3 år er lang tid at gå med undervisning kun 1 gang om ugen, hvis man har brug for mere. Men på den anden side, det er jo så penge man ikke kan ligge til side, hvis man vælger en part.

    Hmm. Jeg tror jeg havde valgt at finde en part. Jeg ved med mig selv at jeg kan simpelthen ikke fungere, hvis jeg ikke har mine heste. Jeg når ikke altid at lave noget med dem, men bare det at kunne gå ud på folden og møsse dem på mulen synes jeg giver rigtig meget!


  • #2   1. feb 2016 hahah Sacha, det vil jeg skam også godt smiley

    Ja det er jo lige det. Går jo her og har nærmest helt abstinenser, for at komme noget mere ud til en hest, og jeg synes faktisk det er meget svære ikke at have en hest, end jeg troede det ville være.. Men samtidig vil jeg også gerne have de penge, så jeg måske kunne få hest igen, tidligere end de tre år.. smiley


  • #3   1. feb 2016 Hvor i verden mangler du part smiley

  • #4   1. feb 2016 Prøv at tage en snak med Sofia :P. Det værste der kan ske er at du får et nej smiley

    Jaaa. Det er lidt af et dilemma du står i :(.


  • #5   1. feb 2016 Evt skriv en pb til mig smiley

  • #6   1. feb 2016 Da jeg var 11 stod jeg i samme valg.
    Jeg valgte opsparing fremfor part. og 3 år efter, købte jeg min egen første hest. Jeg valgte parten fra og det er jeg super glad for.
    Men jeg har det også rigtig svært med at knytte mig til andres dyr hvor de pludselig kan blive taget fra mig uden jeg kan gøre noget smiley


  • #7   1. feb 2016 Stald løvkvist - jeg bor i Odense smiley

    Sasha - ja det er selvfølgelig rigtig nok, det kunne være jeg skulle spørge smiley

    Bette - det er nemlig også sådan jeg lidt har det. Vil jo allerhelst have 'mit eget' og som jeg helt selv bestemmer over, eller hvad man skal sige smiley


  • #8   1. feb 2016 Gør det! Det kunne være så hyggeligt :D.

  • #9   1. feb 2016 Haha ja og Valhalla ligger også bare så godt i forhold til bussen derud smiley

  • #10   1. feb 2016 Det gør det virkelig :D.

  • #11   1. feb 2016 Har du sat sedler op på rideklubberne i nærheden af dig? smiley Det kunne sagtens være at der er folk der søger part, som ikke lige har en annonce oppe..

  • #12   2. feb 2016 Har du prøvet selv at slå annoncer op? så får du ofte nogle helt andre "tilbud" end hvis du bare søgte rundt. Min part fandt jeg ved at jeg selv slog en annonce op på facebook - og hun søgte ellers ikke til ham. smiley
    Jeg kender godt den følelse du står med! det var af samme grund at jeg valgte at få part - så er der bare det at jeg 2 måneder efter fik egen hest... hovsa. Så nu har jeg vidst hest nok smiley


  • #13   2. feb 2016 Jeg har været heldig at finde nogle 'gratis parter' så jeg samtidig kunne have en opsparing, så får man selvfølgelig heller ikke det bedste at ride på men nogen gange er man heldig at folk ikke behøver penge for en der vil passe godt på deres hest smiley

  • #14   2. feb 2016 Jeg står lidt i samme situation som dig, Jeg har lige lånt min hest ud fordi det blev for dyrt og stressende med alle de udgifter på en SU, jeg har dog forsøgt at få det til at fungere i et år, men kan simpelthen ikke finde arbejde smiley Jeg har valgt at lede efter en part, da jeg får spat af at gå og kukkelurer når jeg er vant til at lave noget smiley

  • #15   2. feb 2016 Camilla - Lige præcis sådan har jeg det også smiley

    JustADreamer - nej det har jeg ikke prøvet smiley

    Hope - Ikke det seneste stykke tid smiley Slog et opslag op på facebook i sommers hvor jeg fik nogle tilbud, og hvor jeg b.la. også fik tilbuddet om at være part på en rigtig sød ismule, men hvor transport tiden desværre blev alt for lang i hverdagen smiley Men det kunne da godt være jeg skulle prøve igen smiley


  • #16   2. feb 2016 Kan jo finde gratis parter rundt om, mod hjælp med diverseopgaver. Jeg er f.eks gravid så pt en pige i stalden der sparer op. Som passer muger osv ved min dreng smiley og igen jo lige nu en hjælp, derfor reelt ikke en part. Og hun har det derfor gratis. Nu køber hun nok snart selv hest. Men ja gratis parter er derude, man skal blot være frisk på at hjælpe til med alle de opgaver der følger, og ja så kan man jo ikke rigtig kræve noget, når man intet betaler smiley

  • #17   2. feb 2016 Tina - jeg er helt frisk på at hjælpe med alle de opgaver der nu skulle være smiley

  • #18   2. feb 2016 For et par år siden, inden jeg fik hest, så ville jeg have sagt, at du skulle ud og få en part. Men den dag i dag, så siger jeg hellere 'vent!'. Spar op til en hest i stedet for, det bliver man så meget gladere for i længden smiley

    Det var den bedste beslutning nogensinde at købe hest. Også selvom jeg troede, at jeg var tilfreds med part. At have sin egen er bare 10x bedre smiley


  • #19   4. feb 2016 Så ville jeg smutte rundt til diverse rideklubber og gårde i området - der er en hel del i Odense og omegn smiley

    Gratis part er muligt, men oftest må man tage til takke med lidt større udfordringer, f.eks. en mere rå hest eller knapt så velredet. Jeg har aldrig selv betalt for at ride en hest, ham jeg rider nu har jeg selv redet til og redet op til det hun kan, så det har været hårdt arbejde, men nu har jeg så også en dejlig, velredet hest, som intet koster at ride og som jeg kan/må gøre alt med. Stævner, kurser osv. så længe jeg betaler for ekstra tingene smiley


Kommentér på:
Part eller egen hest

Annonce