{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Æblecidereddike og bremselarveæg {{forumTopicSubject}}

Jeg har 3 heste, de to får æblecidereddike, det gør den sidste ikke.

I dag var jeg ved at fjerne bremselarveæg fra deres forben. På de to som har fået æblecidereddike, kunne jeg, finde 2 æg på hver hest, selv med nøje gennemgang. Hvorimod på ham som ikke får æblecidereddike, han havde nok 50 æg.

Hvordan er jeres erfaring? Er der en sammehæng mellem æblecidereddike og antal æg, eller er det bare tilfælde, at vores hestenbremser, nu engang synes bedst om Basse, (lige som myggene)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Æblecidereddike og bremselarveæg
  • #2   2. aug 2019 De er alle gule fjordheste. Så ja.

  • #3   2. aug 2019 Hmm meget interessant.. Mine har ingen æg på sig i år, og de har fået æblecider eddike i drikkevandet helt til nu.. De havde lidt forrige år, men ikke ret meget, der fik de æblecider eddike i drikkevandet forår og efterår.. smiley
    Her er de jo mørkebrun og rød..

    Mvh TT


  • #4   3. aug 2019 hvad er det for en slags æblecider eddike i tildeler? det lyder interessant? er det i foder/vand det bliver tildelt eller sprøjtet på? TS håber det i orden jeg spørger ellers må du slette har ikke hørt om det før? og hvorfor tildeler i det ellers? ja jeg er bare nysgerrig smiley smiley smiley

  • #5   3. aug 2019
    Tjae - min har tidligere haft mange æg, men har nu meget lidt. Så jeg tænker det også har noget med hvor hesten står henne og gøre. Hun får ikke æblecidereddike.

    Men hun er altid den der er mest plaget af fluer, uanset hvor hun har stået og de sidder i hobe vis uden på fluemasken.


  • #6   4. aug 2019 Krikken - mine står jo hjemme og har gjort de sidste fire sommer.. Så det er ikke af betydning her i hvert fald smiley
    Helena - Der siges at æblecider eddike nøtraliserer den proces der gør at hestene bliver forfagne, så det forebygger forfangenhed.. Også øger det stofskiftet. Det er dog ikke som jeg ved noget reel forskning på området, men jeg giver det alligevel da jeg tror på det. smiley

    Mvh TT


  • #7   4. aug 2019 Jeg synes at det er et mærkeligt insekt år.
    Mange flere myg og fluer.
    Hestebremser ser jeg de forkerte steder - er fx blevet bidt hjemme hos mine forældre, hvor de normalt aldrig er.
    Og ingen, hvor de sataner plejer at være...

    Sidste års sommer var ekstrem varm og tør.
    Dvs antallet af insekter og størrelsesforholdet er anderledes end det plejer at være.


  • #8   4. aug 2019 Helena: mine får den økologiske nede fra Brugsen, de får et skvat i foderet morgen og aften. De får det, fordi de tidligere har været forfangen (før jeg købte den), og det siges at have en forebyggende effekt. Om det har en effekt, ved jeg ikke. Men jeg har mine på græs 24/7/365, og jeg har aldrig set skyggen af forfangenhed hos nogle af mine heste igennem de 30 år, jeg har haft heste.

    Det skulle også hjælpe til med at tabe lidt vægt. Og især Klausen er fed, han har et ufattelig lille stofskifte, og så lidt foder kan jeg ikke give ham, så jeg må acceptere at han er fed, og kan æblecidereddike bare hjælpe lidt, vil det være dejligt.


  • #9   4. aug 2019 Tak for svar smiley det kan være jeg skulle overveje det til min egen. Han er ikke super fed men måtte godt lige tabe sig en smule. Han er unghest så har svært ved at sætte motionen mere op end hvad vi gør nu smiley

Kommentér på:
Æblecidereddike og bremselarveæg

Annonce