{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

DRF regler klubber {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke, men jeg kender min beslutning. I dag var jeg på ridetur i en klub under DRF. Jeg har været med før og synes det er en fin lille skridt tur. Det første jeg møder denne gang er en rytter uden hjelm! Dernæst møder jeg turhestene, de fleste er fine, men to vil jeg (jeg er ikke erfaren, men jeg kender tynd hest fra en med normal huld) vurdere til huld 3 og 4. (man kunne se alle ribben på huld tre). Vi skridter ud forbi nogen af foldene og de er fyldt med engbrændbægere. Hvad tænker I? Jeg kommer ikke igen som privat og heller ikke som DRF official, men jeg melder dem heller ikke!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DRF regler klubber
  • #1   8. aug 2019
    At man skal lade være med at brokke sig, hvis man ikke vil gøre noget ved det.
    Jeg har ikke nogen mening, eftersom jeg ikke har set stedet og ved hvad det er for et sted - så gider jeg ikke dømme det, når jeg dybest set intet aner om det.


  • #2   8. aug 2019 Jeg kommer tilfældigt forbi stedet og vil helst ikke gøre noget ud af det. Men nu er jeg blevet official under DRF og er forpligtet. Jeg syntes det er tvært.

  • #3   9. aug 2019 Principielt har du to muligheder.
    1) Vælge at acceptere. Det inkluderer en vis forpligtigelse til at tie stille.
    2) Vælge, at forholdene ikke kan accepteres. Det inkluderer en vis forpligtelse til at handle på din konklusion.
    3) Lær at kende forskel på, hvad du har magten til at ændre og hvad du ikke kan. Ikke kan - er måske langt sjældnere end man tror.

    Den eneste mellemvej er at spille blondine kortet.
    Dvs vælge at være nysgerrig, naiv og spørgende.
    Det gode ved den metode er, at ofte er virkeligheden meget bedre end vi forventer.

    Tynde dyr? Hvordan går det for de to heste? Er du sunde og raske? Er de lige købt? Er de måske i behandling for noget?
    Ridehjelm? Er det lovpligtigt, sådan i al almindelighed som civil rytter? Var rytteren med til civil arrengement eller DRF arrengement? Hvad er DRF regler ift deres arrengementer, var du der i officiel embede eller tydeligvis som privatperson? Hvornår er du forpligtet til at reagere??
    Engbrandbærgre. Er de klar over, hvilke plante, det er? Har de en plan for, hvad de vil gøre ved det?
    Osv.

    Nogle gange kan folk meget hurtigt indse de logiske svar til dine spørgsmål.
    Hvis du virkelig er god til at fake rollen som sød, venlig, nysgerrig blondine, så går de ikke i defensiven af dine spørgsmål.
    Ved faktisk at spørge gør du handler, "risikerer" du at dine antagelser bliver punkteret.
    De tynde heste har måske været syge, er i bedring, genoptræning påbegyndt. Skridtture er egnede til genoptræning.
    Marken skal måske omlægge her efter høst.
    Osv. Osv.

    Men, konkluderer du, at du ikke kan / vil acceptere, hvad du ser, skal du reagere.


  • #4   9. aug 2019 Nu du er officiel kunne du jo læne dig op ad aller første side i fællesbestemmelserne om retningslinjer for etisk korrekt
    anvendelse af hesten til ridesport


  • #5   9. aug 2019 Jeg tænker at man som regel kommer rigtig langt med at snakke med folk.
    Du får intet ud af at melde dem, men du kunne jo spørge pænt til de tynde heste. Det er ikke så let at holde hesten i perfekt huld som man ønsker. Der findes alt for mange fede heste (mine egne inklusiv), og det er ofte langt mere skadeligt. Det syner bare ikke så sygeligt som en tynd hest.
    I forhold til branbæger er det ikke alle der ved de er giftige, så det kan være det er helt rart at få at vide, såfremt det bliver sagt på en ordentlig måde.


  • #6   9. aug 2019 For det første så tænker jeg, det ligeså vel kunne være sket hos en privat. Derudover synes jeg, du burde spørge ind til de tynde heste. Jeg har selv en hest, der let bliver for tynd og jeg ville ønske nogle flere ville åbne munden og spørge i stedet for at dømme med det samme - det er altså ikke sikkert, de bliver mishandlet smiley og med hensyn til brandbæger, så spørg og forklar dem, det er giftigt for hestene.

  • #7   11. aug 2019 Lider hesten under den manglende hjelm, nej. Er der lov om at nedbryde engbrandbære, nej. Er hesten nu også så tynd, at det kan kaldes under huld hmm, måske/måske ikke.

    Nej du skal ikke gøre noget ved den episode.

    Jeg er selv official.


  • #8   12. aug 2019 Sandra: Jeg er næsten helt enig. Huld og brandbægere er spørgsmål til samvittighed. Ryttere på klubber inden for DRF SKAL bære hjelm! Hvor finder du grund til, at de ikke skal?

  • #9   12. aug 2019 De skal bære hjelm korrekt, men helt ærligt gider du lege politi pga det.

    Forstår jeg ikke, men må du selvfølgelig helt selv om. Sig det evt til vedkommende, som rider uden hjelm.


  • #10   12. aug 2019 Sandra: Jeg har intet sted skrevet , at jeg ville gøre noget. Jeg havde besluttet ikke at gøre noget, men er ikke første gang jeg har mødt en leder af et ridested under DRF uden hjelm! Hvordan kommer vi videre og får hjelm på alle under DRF?

  • #11   14. aug 2019 Vi har herhjemme os en tynd pony, jeg ville da blive rigtig ked af at blive meldt pga. Hendes vægt. Hun er så glad, og traver ud af stalden hver morgen! -Men hun er en meget gammel hest, som har meget få tænder tilbage og derfor lever af det græs der er om sommeren, og ellers opblødte måltider. Vi har haft vendt hende med dyrelægen - men vi er alle enige om, så længe hun er glad, skal hun da leve!

    Jeg har selv gået rundt på ridebanen, og været på vej op på hesten hvor min mor så har sagt: "har du ikke glemt noget" jeg havde glemt min hjelm, havde hun ikke sagt det tror jeg faktisk jeg havde redet uden i ren forglemmelse - jeg mener heller ej ikke at man skal blande sig i det, ligesom jeg ikke blande mig i om naboen slår græs ofte nok osv.

    Jeg vil nok gøre opmærksom på at blomsten er ret så giftig, men så det op til dem at træffe en beslutning.


Kommentér på:
DRF regler klubber

Annonce