{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Fratrækning af boksleje for arbejde... {{forumTopicSubject}}

Halløj HG.

Det er sådan at jeg pt står i en stald hvor jeg har mulighed for at arbejde min boksleje af, jeg ønsker lidt gode input til hvad man vill kunne gøre.

De har 5 privat heste som står på spåner osv.

Tanken var at jeg ville finde en løsning til hvormange bokse om dagen jeg skulle ordne for at arbejde min boksleje af og hvormange bokse jeg skulle ordne for at arbejde halvdelen af bokslejen af.

bokslejen lyder pt på 1100.- og er udenfoder og uden hø/wrap. der er halm men i bokslejen men hvis man ønsker ander skal man selv skaffe det...

Hvad synes i ville være fair?

på forhånd tak.

Hilsenn*Laura


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fratrækning af boksleje for arbejde...
  • #1   26. aug 2019 jeg tænker ordne alle 5 bokse hver 2. dag. så bliver de ikke trælse at ordne og de får en del aflastning smiley

  • #2   26. aug 2019 Spørg dem og tag en dialog. Det er så meget nemmere.

  • #3   26. aug 2019 Vi kan ikke svare rigtigt klogt, da vi ikke kan se stedet.
    Hvor meget besvær er der pr boks, mv??

    Hvis du omregner timetallet til ufaglært arbejde, så giver det 100 kr pr time efter skat, hvis du er lidt heldig.
    1100 kr svarer til 11 timers effektiv arbejde.
    Eller, 22 min pr dag eller 44 min hver anden dag.

    Hvis du fx tager de 4 ekstra heste 3 dage om ugen, så er din timeløn fin.


  • #4   27. aug 2019 Du kan da også forhøre dig om der er andet arbejde, der kunne være aktuel?
    rengøring af toilet/rytterstue, rive gårdsplads, harve ridebaner osv.

    Det vil da også skabe lidt diversitet for dig


  • #5   28. aug 2019 Lige et obs til Dr Who:
    Ufaglært arbejde står typisk til 110 kr i timen før skat! Så 100 kr udbetalt er vist kun for skæve arbejdstider eller hvis man har frikort. Man kan ikke regne med held.

    Man skal huske på at i det virkelige liv skal der betales skat, før man kan betale boksleje for penge man tjener. Dvs. at for at betale en boksleje på 1100 kr. skal man typisk arbejde 20 timer, hvilket svarer til 110 kr i timen minus skat, når man bruger sit fradrag et andet sted.
    Da jeg var ung og arbejdede i stald, brugte man normalt 5 min på at muge en boks. (En af mine kolleger brugte kun 2 min, men hende var der ingen der kunne følge med smiley ) Hestene stod da på halm. Dertil skal lægges tid til evt. at strø og feje staldgang.
    Så hvis du kan nøjes med at muge ved de 5 private heste og feje staldgang 6 dage om ugen og strø 2 gange om ugen, så er det bestemt ikke underbetalt.


  • #6   28. aug 2019 Gitte.
    Jeg antager 100 -150 kr pr time før skat ved studiejobs. Ofte er der jo aftentillæg der... Og hvis man kun arbejder få timer pr uge, betaler man næsten kun arbejdsmarkedsbidrag...



Kommentér på:
Fratrækning af boksleje for arbejde...

Annonce