{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

Politiet søger heste {{forumTopicSubject}}

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-09-06-politiet-stadig-pa-jagt-efter-heste-efter-to-ar


Ville du sælge din hest til politiet?

mit svar ville være: ja da. hvis jeg skulle af med en hest som de kunne bruge så ja hvorfor ikke? de passer jo godt på dem
ville dog nok få lavet en kontakt hvor der skulle stå at jeg ville have førsteret til tilbage køb hvis de ikke kunne bruge den mere


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politiet søger heste
  • #1   6. sep 2019 Nu avler vi næppe den type hest de søger, men hypotetisk så kommer det mest af alt an på hvordan deres politik er når hesten ikke længere kan bruges i tjeneste, men stadig intet fejler. Hvis deres politik er at de ikke videresælger, men afliver uanset, som de gør ved Garder Husarene, så nej. Derudover ville det komme an på hvordan hestene holdes ellers. Hvis der er tale om boksheste, med minimum foldtid, hvilket jeg nem kunne forestille mig, så er det også et nej.
    Men skulle det ske at førnævnte krav blev opfyldt, ville jeg ikke have det store problem med det, hvis hesten var mentalt stærk og ellers egnede sig.


  • #2   6. sep 2019 Tror ikke det lige er aktuelt for mig at overveje, men jeg er sikker på de passer godt på hestene. Foldtid går mig egentlig ikke så meget på sinde, med to gamle heste, der helst vil være inde i deres varme boks smiley

    Politikken om ikke at sælge sin hest videre til andre mennesker har jeg fuld sympati med. Heste er ikke legesager, man køber, leger med og sælger igen, når man synes noget andet er sjovere. Men det er også bare fordi jeg har så godt som giftet mig med mine, det er til døden os skiller.

    Noget helt tredje, så kan jeg slet ikke se hvad meningen skal være med at have et ridende politi. Jeg synes det er ødsel med ressourcer, for de er jo bare en flok rideskoletøser, der alligevel ikke tør noget med de heste alligevel. Jeg kan slet ikke se, hvad de skal med dem, andet end at ride en tur i København på en dag med godt vejr, så et par turister kan få et billede af dem.


  • Tommi G
    Tommi G Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 10
    #3   7. sep 2019 Hej Ann C.
    Dejligt du ved så meget om politiets heste og ryttere.
    Ligeledes er det utroligt fint at du ved så meget om hvad de bliver brugt til.
    Det er egentligt trist du øser af noget som du ikke ved noget som helst om.??:)


  • #4   7. sep 2019 jeg er så af den holdning at vi skal have ridende politi. har også skrevet under på at de skulle retur

    nu er det jo ikke ligefrem noget at vi på langeland nogensinde får at se, men billedet ud af til har rigtig meget at side.
    det er ligesom som med kongehuset. det er godt at have et godt billede ud af til.
    der er bare nogen ting som man ikke kan og bør sætte pris på.


  • Tommi G
    Tommi G Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 10
    #5   7. sep 2019 Hej Anja
    Det er hensigten at hestene skal operere i hele landet:). Lige i øjeblikket er der heste i Århus og de har deltaget i Århus festuge. Rytterne har optaget rapporter i forskellige færdselssager, ligesom de forleden dag observerede en lille fyr på 2 år som gik alene i Mindeparken. Lillimanden og mor blev hurtigt genforenet.
    Så det at kalde rytterne ridetøser, som en gør her i tråden, er mangel på opdragelse og god opførsel


  • #6   7. sep 2019 Forstår virkelig ikke hvorfor de skal bruge heste. De er jo også begyndt at cykle rundt, og man kan komme samme steder på cykel som til hest.

  • Tommi G
    Tommi G Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 10
    #7   8. sep 2019 Hej Sara A
    Man har selvfølgelig ret til at tænke som du gør. Cyklende politi har selvfølgelig sine styrker og fordele. Det er dog sådan man som rytter til hest har en unik mulighed for at komme i kontakt og dialog med borgerne. Ridende politi bliver tænkt/brugt som en slags nærpoliti og hestene er supergode til at få borgere i tale.:)hvem ville iøvrigt spørge “hej politier flot cykel må jeg klappe den”
    Rytteren sidder ligeledes højt oppe og kan derfor se langt og blive set hvis nogen har behov for assistance af politiet.??


  • #8   8. sep 2019 Tommi.

    Problemet er bare, at det ridende politi er budgetteret til at koste 10 millioner pr år.

    Jeg er selv en nørd, og jeg har set hvad god træning kan gøre en hest tryg ved og god til, fx middelalder reenactment og western ridning og koarbejde.

    Men, hvis man sammenligner med, hvilke gavn 10 milioner or år kan gøre.
    Forestil dig en opgradering af fx narkoindsatsen eller menneskesmugling??
    Eller, bare hvor mange indbrud der kan blive efterforsket?? Jeg tror nok, at der i gennemsnit bliver brugt 4 timer pr indbrud - men derudover bliver mange sager ikke efterforsket pga ressource / mandskabsmangel.

    Ohh yeah.
    Nedlæg det ridende politi, og overfør pengene til det sted, hvor de gør mest gavn.


  • Tommi G
    Tommi G Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 10
    #9   8. sep 2019 Doktor WHO
    Budgetter er et, de reelle tal er helt anderledes.
    Jeg regner med at du har forstand på hestehold, så ved du også at 10 millioner om året er helt skudt i låget.
    Selvfølgelig koster det at etablere med heste, udstyr m.m.
    I det rytteri som blev nedlagt 2012 var den reelle udgift 500000, dette dækkede også hundeholdet i Københavns politi.
    Som jeg tidligere beskrev har man lov til at have holdninger og meninger.
    Jeg kan slet ikke forstå man har så meget imod hestene.
    Hvor var i henne da djøfferne
    I rigspolitiet brugte 300 millioner på et radiosystem som aldrig kom til at virke.
    Hvor blev ramaskriget af da en leder i rigspolitiet brugte 400 millioner på ansættelse af venner som konsulenter i stedet for at bruge pengene til det politi som har brug for dem.
    Hvorfor skælder i ikke ud på dem som indefra ødelægger et politi som engang var garant for godt arbejde smiley


  • #11   8. sep 2019 Tommi.
    Hvorfor ved du, hvad der er folks holdninger ift andre, tossedyre projekter??

    Så vidt jeg forstår, har man ikke brugt hele politiheste - simpelthen fordi man ikke har fundet og købt nok egnede heste.
    Og alt andet lige - 5 millioner pr år - der er fx ca 7-8 fuldtidsansatte sygeplejersker på en sengeafdeling- 1-2 phD afhandlinger pr år, 30 plejehjemspladser eller...

    Der er mange andre ting, jeg hellere vil have end charmen ved er ridende politi.


  • Tommi G
    Tommi G Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 10
    #12   8. sep 2019 Hej Lisette

    Jeg er ansat i sektionen????:)


  • Tommi G
    Tommi G Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 10
    #13   8. sep 2019 Hej Doktor WHO
    Jamen så kan vi jo diskutere herfra og til juleaften.
    Iøvrigt ved jeg ikke hvor du får beløbet 5 millioner fra:)
    Ha en god dag:)


  • #14   8. sep 2019 Doktor Who
    Han skrev 500.000 smiley Det er et væsentlig mindre beløb.

    Jeg er selv for ridende politi, og jeg synes at du Tommi kommer med nogle rigtig gode argumenter. Jeg skal ikke gøre mig klog på økonomien omkring der, men jeg ser klart en kæmpe fordel ved at rytteren sidder højt. Det giver et langt større overblik, fremfor politi til bens og kørende politi (om det er bil, motorcykel eller alm. cykel).
    Og som Tommi også nævner, så synes jeg det er vigtigt at politiet kommer mere i dialog med den almene borger som før i tiden, og dette er en god måde at gøre det på.
    Hvis man har været i London og oplevet deres ridende politi, så er det overraskende ofte at der står en borger eller turist og snakker med dem, og det giver bare generelt et langt mere harmonisk indtryk af politiet, end man ellers er vant til. Mange har tendens til at kigge den anden vej, hvis der kommer en betjent gående gennem gågaden, eller kørende op ved siden af en, hvorimod hesten i sig selv agerer blikfang.


  • #17   8. sep 2019 så håber jeg da at de kigger forbi Langeland på et tidspunkt smiley

  • #24   10. sep 2019 Nej, jeg ville ikke sælge mine heste til politiet, af 2 grunde, De bruger ikke fjordheste, ikke hvad jeg har set i hvert fald. og fordi jeg også er "gift til døden os skilder" med mine heste.

    Men jeg synes at det redne politi er en god ide, da de har nogle andre muligheder end betjente til fods har. og så længe hestene har det godt, og er trænet til formålet, har jeg ingen problemer med det.

    og nej, jeg har ingen specifik viden på området, det er skrevet ud fra hvad jeg synes.


  • #25   10. sep 2019 Tommi G
    Jeg ved, at de rider lidt sammen med gardehusarerne, når de eskorterer Hendes Majestæt, det har jeg da selv været med til. Men ellers ved jeg ikke mere, end det jeg har skrevet, hvis du synes det er meget, så er jeg da lidt ked af, at få mine fordomme bekræftet af en, der udgiver sig for at være insider smiley

    At vi er af forskellige politiske holdninger omkring statslige ressourcer skal jo ikke tolkes, som om den ene er klogere end den anden. Det er uvoksent.

    Måske kan de give noget værdi i København... Men jeg har svært ved at se, hvad de skulle gøre af forskel herovre i Jylland. Og der synes jeg måske du mangler lidt forståelse for den kulturforskel, der ligger til grund for vores holdninger hver især, når du skriver, at jeg ikke ved noget. Jeg synes det er ødsel, for jeg betaler også 41 % i skat af min løn, og København skal have et ridende politi, og vi kan ikke engang få nok hjælpere til at passe vores bedsteforældre på plejehjemmene her i provinsen.


  • #28   10. sep 2019 Hvad enten det er en halv million for et par heste pr år, eller 10 Mill pr år for en lille stald fuld.
    (Jeg læste det somom der var brugt 5.000.000 kr)

    En plejehjemsplads koster ca 14.000 kr pr måned, dvs næsten 170.000 kr pr år - og jeg vil hellere have penge til lidt flere plejehjemspladser, end til politiet holder heste.
    Eller, at fx region Syd kan have en ekstra betjent på arbejde.
    I vagten er der kun 6 betjente på arbejde til at dække fra Vejle, hele syd Jylland, Fyn og Sydhavsøerne.
    Det er meget lidt personale...

    Ja, vi har haft politiheste før. Men, de skal være den bedste måde at bruge ressourcer på før det giver mening at genindføre.
    Men - det er min holdning at 0.5-10 millioner gør mere gavn andetsteds.
    Værdi versus udgifter mener jeg ikke er god nok.


  • #30   10. sep 2019 Jeg tror, at Kongehuset gør en stor indsats, gør en forskel ift at repræsentere Danmark og set som investering er de pengene værd.
    Et korps af diplomater ville også være dyre i drift...

    Flygtninge...
    Tjae.
    Nu begynder vi at bevæge os ud i international demografi, international politik osv.
    Grundlæggende mener jeg, at debatten her mangler nogle præcisioner ift for at højne kvaliteten af debatter, ærlig snak/ forventningsafstemning og fokus på viden i stedet for fordomme.
    Det fører for vidt at perspektivere fra politiheste til international politik.
    Så jeg tager enklere sammenligning i denne uge - fra heste til plejehjem.


  • Tommi G
    Tommi G Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 10
    #32   10. sep 2019 Hej Ann C
    Som jeg tidligere har nævnt, er det fuldstændig i orden at have sine holdninger til politiheste. Men at kalde mine kollegaer og jeg rideskoletøser det er direkte uartigt.
    Mine politiske holdninger har jeg, mig bekendt ikke givet udtryk for her.
    I din profil oplyser du at du har været gardehusar.
    Jeg har stor respekt for hesteskadronen og har flere venner her men helt ærligt syntes du
    At duTjener dit gamle regiment og Hesk. til ære med det du lukker ud om kulturforskelle
    Og brug af statslige resurser. Måske vi så skal være enige om at lukke hele biksen både Hesk. og politiets rytteri så kan vi sørme få passet alle vores gamle.
    Du antyder at jeg udgiver mig for at have insider viden, hvilket betyder at du antyder at jeg lyver, se det er jo dit problem. Jeg giver gerne en kop kaffe i Rytterisektionen hvis du kan overkomme vores kulturforskelle hvad det så er. smiley
    Med hensyn til hvem som er den voksne her ved jeg ikke. Skal vi ikke lade andre om at vurdere det


  • Tommi G
    Tommi G Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 10
    #33   10. sep 2019 Doktor WHO
    Dine argumenter er jo svære at modsige. Jamen så siger vi at politihestene nedlægges igen og så tror vi på at der er nogen som får en plejehjemsplads alle er glade:)


  • #34   10. sep 2019 man kan ikke sammeligne plejehjemspladser og polititheste
    budget er fra hver sin kasse og vil aldrig komme til at gå til det ene frem for det andet
    har selv arbejdede i det offentlige i flere år, og sådan fungerer det bare ikke

    hvis politiehestene forsvinder går pengene bare retur. de går ikke til noget andet i stedet for.
    der er mange som bruger denne undskyldning for så vil der jo gå penge til børn/unge/gamle/noget andet. men sådan foregår tingene bare ikke.
    for så skulle der jo have været lavet flere plejehjemspladser idet politiehestene jo været lukket ned - faktisk to gange nu.


  • Tommi G
    Tommi G Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 10
    #35   10. sep 2019 Som afslutning for mig på denne debat kan jeg fortælle jer at alle heste med undtagelse af 1 som blev fyret i 2012 blev købt af foreningen Politihestens Venner.
    De kom herefter til de ryttere som havde plads til dem eller hjem til dem som havde avlet/solgt dem til os.
    En enkelt blev adopteret af en velanskrevet dyrlæge med heste som speciale.
    Alle heste bliver dyrlægechecket, vaccineret og tilset af foreningen mindst 1 gang om året.
    De kan ikke sælges til andre.
    Alle tilbageværende heste har vi kontakt til og de har det godt:)
    Aldersmæssigt er de desværre blevet for gamle til brug i politiet.
    Tak for debatten

    SEMPER PROTINUS


  • #37   11. sep 2019 Tommi G
    Det er en diskussion, hvor ingen af os vinder, og fred være med det. Jeg ved godt det er et spørgsmål om holdninger, snarere end om viden på emnet. Vi argumenterer ud fra vores eget synspunkt, hvilket er det perfekte grundlag for en god diskussion.

    Jeg giver dig ret i, at Hesteskadronen er en kæmpe omkostning for Forsvaret og dermed for Staten. I det hele taget er Forsvaret en kæmpe underskudsforretning, men Danmark er nu engang medlem af Nato. Så set i en international sammenhæng, så er vi forpligtet til at have det, og har vi brug fra hjælp fra de allierede lande, så har vi i grunden heller ikke råd til at lade være. Om det er nødvendigt at have en rideskole i det system også kan jo diskuteres, men mange unge mennesker kommer derfra med en militær opdragelse (læs: uddannelse) og via eskorterne giver en synergi med kongehuset som ambassadører for Fædrelandet. De har bare berøringsflade med mange flere mennesker.

    Jeg er slet ikke i tvivl om hestenes velfærd hos Jer, den mener jeg ikke du behøver forsvare.

    Afslutningsvis vil jeg sige nej tak til en kop kaffe smiley Mænd, der kalder en uartig og inviterer på kaffe i samme sætning har som regel skumle hensigter smiley
    #fordomme


Kommentér på:
Politiet søger heste

Annonce