{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Musli med høj korn procent {{forumTopicSubject}}

Hvad kender i billig musli, med høj korn andel?

Jeg har i de sidste år brugt heste kraft fra tjørnhøj mølle, men de er begyndt at lave lucerståene længere, så nu pakker foderet i min foderautomat, også får mine høns ikke mad, det er noget træls.

Jeg skal have en form for musli i foderautomaten, da rene hønsepiller bare løber lige igennem, og lægger frit tilgengængeligt for rotter og mus.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Musli med høj korn procent
  • #1   18. sep 2019 Øh.

Er det heste eller høns, du vil fodre?

• #2   18. sep 2019 Hvis det er høns, så skulle halv byg halv hønsepiller være et godt bud.

Min barndoms dyrlæge avlede racehøns, og det var det tørfoder de fik

• #3   18. sep 2019 Det er høns.

Nej jeg kan ikke bruge halv hønse foder og halv korn, da det vil løbe lige gennem automaten, derfor SKAL det være en form for musli, hvor der er en smugle modstand. Derfor heste-musli til mine høns.

• #4   18. sep 2019 Hvad med kalvevalse?

• #5   18. sep 2019 Tulle : ja, det er klart også en mulighed.

• #6   18. sep 2019 Køb en kortere lucerne og bland selv med korn eller piller eller hvad de ellers får, vil være mit bud smiley

• #7   18. sep 2019 Hvad med rigtigt hønsefoder?
    Det vil ikke sidde fast i automater.

• #8   18. sep 2019 Eller en anden automat.

• #9   19. sep 2019 Frida - da det var en mulighed. Kan bare godt lide at de får forskellige slags foder som er i muslien.

Hønen: fordi mine høns lægger flere æg på musli+sojaskrå end på rigtig hønsefoder, og mine høns ikke rigtig synes om smagen på rigtig hønsefoder. og fordi jeg jo har en automat, så hvorfor købe en ny? og rigtig hønsefoder det som nævnt løbe lige igennem, til stor glæde for mus og rotter.

Jeg skal bare have fundet en anden kornholdig musli uden lange græs/lucerne stykker i. også må den gerne være billig.

• #10   19. sep 2019 Hvad koster en ny automat?

Hvor mange høns har du?
    Hvor mange penge bruger du på foder?

Hvis det er helt umuligt at finde et egnet mærke, så skift foderbeholder.
    Det er måske den billigste metode.

...
    Den med at de får forskellige ting i müsli.
    Andet kraftfoder burde indholde ca lignende næringsstoffer - men dyr kan være frygtelig skeptiske ift foderskift.
    Du kan blande nyt foder i eksisterende mærke - eller være ond og give høns en kold tyrker.
    Ofte spiser de det, når de ikke har haft deres yndlingsmærke i et par døgn.

• #11   19. sep 2019 Jeg ved ikke hvad en ny automat koster - men den er ikke gratis, så NEJ en ny automat er ikke en mulighed.

Jeg har 25 høns
    Jeg bruger ca 100 kr om ugen på foder til dem. Pt får de, hestekraft, korn, lucerne, lidt hønsepiller i automaten. Dertil daglig rester fra kantinen fra mit arbejde. + hvad de selv finder af græs, ukrudt orm og biller. Så mine høns får en ret alsidig kost, hvilket jeg værdsætter.

Jeg tænker ikke, at det vil være umuligt at finde en anden billig musli, uden lucerne eller hø stykker i.

Så alt jeg spørger om, er hvad i kender af andre kornholde muslier?

• #13   19. sep 2019 Nanna - lidt dyrt, men klart en mulighed smiley

• #14   19. sep 2019 Ja, den er lidt dyr, men det er et ret godt produkt og hvis det måske bare er en lille procentdel af deres daglige foder, så er det måske ikke så slemt smiley

• #15   19. sep 2019 Hestekraft, giver jeg 120 kr 25 kg. og for alm hønse foder er det 60 kr for 15 kg. og soyaskråen er det 64kr for 15 kg.

Så det er næsten dobbelt pris. men det ser lækker ud.

• #17   19. sep 2019 C. Mortensen, Ja, jeg kan se, at de har det hos absolut Træpiller, hvor jeg i forvejen køber hestefoder - det var også værd at overveje, når jeg alligevel skal have foder hjem der fra.

• #18   19. sep 2019 Ved ikke hvor du bor.. Men den fra himmerlands-grovvarer som hedder hestefoder med majs der er masser af korn, majs og melasse i og en smule lucerne (fint snittet) og er et ret billigt foder

• #19   19. sep 2019 Sandie: jeg bor midt i Nordjylland (lidt syd for Frederikshavn, så det bliver nok lidt langt at køre, men tak for tippet.

• #21   23. sep 2019 Sådan en til fasaner. En fodertønde på 4 ben, hvor der er en fjeder i bunden, hvorfra hønsene kan pikke fodret ud.

På den måde kan mine høns nå fodret men mus og rotter kan ikke nå op til fjederen.

Så hele kunstarten er at få foder til bliver oppe i fjederen (f.eks. Korn og hønsepiller løber lige igennem, til glæde for mus og rotter) men uden af foderet pakker oppe i tønden, og derved ikke løber ned i fjederen.

Pt er jeg ved at lave forsøg med kalvefoder, det kan jeg købe billigt hos naboen, deri blandet soyaskrå og hønsefoder.

• #22   23. sep 2019 Dorthe.

Hvis jeg var dig, havde jeg spurgt nogle jægere.

Fx Facebook gruppen Alle os der går på jagt.
    Der er der mange brugere, der bruger netop den foderbøtte og derfor kan svare præcis på hvilke foderemner den er god til.

God jagt på det perfekte foder.

• #23   23. sep 2019 Dok - jeg er gift med en jæger - det er derfor jeg har arvet en af deres aflagte tønder.

En ny fodertønde, ville kunne holde på kornet og hønsefoderet, men mine høns kan bedre lide musli end hønse piller, derfor er fjederen udvider til at kunne håndtere musli. Også kan den ikke holde på korn og hønsepiller. Hvilket faktisk også er ligemeget, da det ikke er en ønskværdig fodring.

• #25   23. sep 2019 Hvordan vil du gøre det? Så mus og rotter ikke kan komme der i, og samtidig at hønsene kan?

Og hvorfor gøre det, når jeg ikke vil fodre med hønsepiller? Jeg får flere æg og en flottere høne på musli+soyaskrå end på hønsepiller.

Mit problem er jo ikke at fodret løber ud. Mit problem er jo at foderet IKKE løber til, da produceten har ændre stålængen, og derfor kan jeg ikke bruge den musli jeg plejer, og søger derfor ideer til andre.

• #27   24. sep 2019 Lisette: VI har døjet ufattelig meget med mus og rotter, så det er virkelig vigtigt, at jeg får strikke en fodring sammen som gør at mus og rotter IKKE kan komme til fodret. Lige nu har vi heldigvis ingen rotter. Men vi har virkelig haft mange, når vi kom i hønsehuset om aften, var hele rummet levende af rotter, vi snakker 50+ og det ønsker jeg på ingen måde at opleve igen. - derfor fungere denne vild-foder-tønde ret godt.

Jeg har også en del alm. foder-tårne-automater til høns. (vi købte ejendommen incl ragelse, og forrige, forrige ejer havde en del høns, og der ligger foder-tårne efter dem) men i dem kan mus og rotter gå i.

Pga mus og rotter og det faktum mine høns ikke synes om hønsepiller, musli smager åbenbart bedre, så har jeg faktisk kun brug for råd om en anden musli blanding, som ville kunne fungere i min fodertønde. Altså en som ikke indeholder strå.

• #29   24. sep 2019 Lisette jeg forklare - fordi ret mange af jer, kommer med forslag som jeg slet ikke har bed om, også forklare jeg, hvorfor jeg ikke kan bruge de forslag i kommer med. Mit fodringssystem fungere faktisk perfekt, lige indtil at producenten ændre længen af de strå i han putter i fodret. Og derfor vil mit system også virke perfekt igen, med en anden musli uden strå af den længde. Og derfor er ALT jeg har brug for er forslag til musli uden strå. Ikke at udvikle avancerede systemer af pvs rør.

og med hensyn til din bekymring om mine høns får det de skal have. Kan jeg kun konstatere at efter jeg skiftede hønsepille ud med musli og soyaskrå, at:
    1) mine høns lægger generelt flere æg
    2) mine høns har en pænere fjerdragt.
    3) ingen af mine høns mangler fjer også de ældre høns
    4) mine høns lægger flere æg i en højere alder, altså jeg kan beholde hønsene i længere tid.
    5) mine høns er i bedre huld.

- så jeg tvivler ret meget på at de ikke får hvad de skal have. For hvis mine høns havde mangler, ville de nok ikke forbedre sig på disse punkter.

Kommentér på:
Musli med høj korn procent

Annonce