{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.809 visninger | Oprettet:

Køb på nettet, med mobilpay, uden kortbetaling {{forumTopicSubject}}

Som i ved er jeg godt igang med min lille shop - min webshop hænger dog meget i bremsen, - så jeg overvejer at prøve at lave een helt selv, med udvalgte produkter - men hvordan ser folk på det med betaling?

Jeg vil helst “nøjes” med mobilpay i stedet for kort betaling (dankort/visa/masterkort.

Men hvordan ser kunderne på det med betaling via mobilpay?

Betalingen sker FØRST når ordren er færdig og klar til at blive sendt - med billede for at produktet er lavet med netop kundens ordre.

Ville DU betale med mobilpay frem for betalingskort?

Grunden til jeg spørger er fordi vi ikke har disse maskiner til at kunne modtage dankort - ej hellere online på nettet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb på nettet, med mobilpay, uden kortbetaling
  • #1   29. okt 2019 Jeg bruger det nogle gange, hvis mit kort er for langt væk, men ved sådan en som min mor ikke ville.

  • #3   29. okt 2019 Jeg har ikke noget imod at betale med mobilpay, men det er ikke alle der har mobilpay, så er bange for at i afskriver nogle kunder ved at udelukke kortbetaling smiley

  • #4   29. okt 2019 Hvis nu muligheden for bank-overførelse også er der? De fleste har vel nemid som ofte skal bruges når man betaler en alm regning

  • #5   29. okt 2019 Vi har tilføjet mobilepay på fakturaen på mit job, meget få benytter denne mulighed.

    Jeg er heller ikke sikker på at hvis der kun kan betales med mobilepay at du opfylder de nye krav der komme til webshop her i september i år


  • #6   29. okt 2019 Jeg foretrækker ofte mobilepay fordi det er nemt og jeg er doven smiley
    Det med mobilepay har jeg set fungere på to måder:
    1: hvor man indtaster telefonnummer, der bliver sendt anmodning til ens telefon, man godkender ved at swipe
    - denne model kan jeg super godt lide
    2: når man har valgt sine varer og opretten ens ordre, så skal man overføre til et firmanummer (ala 12345) og skriver sit ordrenummer i kommentaren.
    - denne model fungerer fint men jeg har en lille utryghed ved den, også selvom det er ugrundet. Hvad nu hvis jeg skrev lidt forkert i kommentaren? Det sker ikke med model 1 smiley


  • #7   29. okt 2019 Anita; de krav kan jeg ikke læse om på de web-shop sider man selv kan oprette, hmm - for der står mobilpay, kortbetaling eller bankoverførsler -

  • #8   29. okt 2019 Mette; enig - det kan ofte gå galt med mobilpay - dog har jeg det ikke selv - mobilpay - men både min mand og firma har det - dog med alm mobil nr - som så går ind på den rette firmakonto

  • #9   29. okt 2019 På loppemarkeder osv er mobile pay jo enormt populært.
    Jeg bruger selv mobile pay cirka alle de steder, hvor jeg ikke bruger dankort - og jeg bruger kun kontanter et par gange om året.

    Hm.
    Jeg har aldrig brugt det til køb på nettet.
    Fordi alle butikker lægger op til brug af dankort.
    Og jeg ved faktisk ikke, om sikkerheden er det samme??

    Hm.
    Jeg ved ikke, hvilke ulemper der er ved en butik, der opstartes uden dankort.
    Er det meget dyrt at starte tidligere?
    Hvis driften for 2019+2028 cirka er det samme, så gør det dog??

    Men - please reklamer ikke med et billede af rytter uden hjelm.
    Det ligner et signal om, at du kan klare dig uden hovedet - og det er jeg sikker på ikke passer - jeg tror på at du er for værdifuld til det signal.


  • #11   29. okt 2019 jeg har hverken mobilpay eller netbank. bruger dermed kun mit kort når jeg handler på nettet

  • #12   29. okt 2019 Jeg har først fået mobilpay, og det var pga fhf smiley fik min egen Facebook forrige år (efter skilsmissen) dette pga fhf smiley som du kan høre, har fhf meget dårlig indflydelse på mig smiley
    Jeg har betalt med mobilpay over nettet en gang, da var det nr. 1. Som Mette beskrev. Det var jeg tryg ved. Havde ikke været tryg ved nr 2. Og havde afbrudt købet..
    Jeg er meget gammeldags, men var der mulighed for at betale med mobilpay nr 1, samt bank overførsel og ikke kort. Så ville det ikke hindre mig i at bestille det jeg ønsket smiley

    Mvh TT


  • #13   29. okt 2019 Jeg bruger aldrig mobilepay i "prof" handel.
    Har ikke læst mig til, om rettighederne er de samme som med dankort, så derfor bruger jeg kun dankort.
    Og jeg husker fint mine kortoplysninger-
    Jeg bruger ellers fint mobilepay, det er jo nemt og folk bruger det osse når jeg er ude og klippe.


  • #14   29. okt 2019 Ville ikke bruge mobilepay som køber på en webshop. Synes det virker utrolig useriøst, og der er ikke så meget hjælp at hente, hvis der sker en fejl smiley

  • #15   30. okt 2019 Doktor WHO - undskyld billedet - hesten blev holdt og jeg skulle blot prøve sadlen - jeg sad der i 3 min og ja ingen undskyldning - jeg rider sjælden uden hjelm

  • #16   30. okt 2019 Anita - de regler træder først i kraft i 2021 - da ingen kan nå at overholde dem

  • #17   30. okt 2019 Hmm - sandt at mobilpay kan skabe mange problemer - men så længe garantien overholdes - så burde det jo kunne løses - køber og sælger imellem - og købeloven er der jo stadig

  • #18   30. okt 2019 Hvad med at få dig sat op via PayPal? Det er en sikker måde at handle på, og fordi det går igennem dem, bliver det nemmere for dig mht betaling med kort osv.
    Derudover kan kunder så også betale allerede ved bestilling af varen, og være garanteret at få pengene tilbage hvis noget skulle gå galt.


  • #19   30. okt 2019 Celina - ideen er god nok - og jeg ved godt der måske er forskel på firma og webshop - men i de over 30 år vi har haft virksomhed har vi aldrig brugt "andet" end mobilpay og bankoverførelse

    Derfor er mit foretrukkende stadig mobilpay og bankoverførelse - og skulle noget gå galt - hvilket jeg endnu ikke har prøvet - så laves der nyt eller pengene tilbage


  • #20   30. okt 2019 Jeg bruger sjældent mobilepay på nettet, men det er kun fordi mine kortoplysninger er lagt ind på både pc og telefon.

    Ville ikke have noget problem med at betale med mobilepay, hvis det var den eneste mulighed. Det gør jeg også til dyrlægen, trimmer, frisøren og flere andre steder, der ikke tager kort.



  • #21   30. okt 2019 Hvem er din målgruppe?

    Både alder, bopæl, baggrund osv.
    Lav en analyse ud fra det, så kan du se om mobilepay er nok eller ej.

    Personligt har jeg det fint med mobilepay, bankoverførsel havde fået mig til at finde en anden webshop, det virker ganske enkelt useriøst.


  • #23   30. okt 2019 Målgruppe har jeg ikke sat mig for at have - dog skal du være gammel nok til at betale selv - eller forældre.

    Så hvis et barn på 13 bestiller - så er kortbetaling jo ligegyldig - med mindre forældrene har lavet det til dem.

    Mine egne børn har ikke kortbetaling - så det er nok egnet til folk med egen konto eller forældreopbakning


  • #24   30. okt 2019 Hvis ikke du laver en målgruppe analyse, så får du svært ved at virkelig at vide hvad dine kunder vil have. smiley

  • #25   30. okt 2019 JustADreamer; nu satser jeg kun på tryk på tøj og andet materiale - så jeg behøves ikke en bestemt målgruppe smiley sådan som jeg ser på det - min begrænsning af alderen på folk - så jeg syntes ikke jeg sætter nogle begrænsning

  • #26   30. okt 2019 Synes mobilepay er genialt og bruger det altid selv på webshops hvis de har det. Så skal jeg ikke til at finde kortet frem og indsatse en masse.

    Plus at der er 4.1 mio brugere på mobilepay, så mon ikke de fleste af den danske befolkning efterhånden er med, og hvis ikke, kan de jo bare hente den smiley


  • #27   30. okt 2019 Og forresten så er en definering af ens målgruppe mere en mulighed end en begrænsing. Du ser det nok som om at du så begrænser din kundekreds, men det er jo ikke sandt da alle alligevel kan købe uanset målgruppe. Det du kommer nærmere på er, at ramme mere nøjagtigt med produkter, pris og markedsføring. Det kan kun være en fordel at være bevidst om ens målgruppe smiley

  • #28   30. okt 2019 Og ift folk der skulle bekymre sig om ens rettigheder er de samme for brug af kort eller mobilepay. Det kan aldrig være det der vil være afgørende. Det er fuldstændig ligegyldigt om du betaler med kort eller mobilepay, det vil aldrig kunne ændre dine rettigheder for aftaler og køb som forbruger.

  • #29   30. okt 2019 Lige præcis det som LM & C siger mht målgruppen smiley

    Det er jo ikke en begrænsning, men ganske enkelt at man målretter mere konkret og gør det nemmere for dem, man forventer at købe mest af ens produkt.

    Igen, du spørger til mobilepay, der er mildevidt forskel på om du vil sælge til Sarah på 22 eller til Sarah mormor Olga på 72. Sarah har højst sandsynligt mobilepay, Olga? Sandsynligheden for hun ikke har, er større end at hun har..


  • #30   30. okt 2019 Jeg må så lige sige, at rigtig mange ældre har mobilepay. I vores forening har de ældre faktisk efterspurgt det.

    Tror mange "børn" (og med det mener jeg voksne) sørger for at få det installeret hos forældrene, fordi det gør det nemt at overføre penge når nogle lægger ud.



  • #31   30. okt 2019 Min målgruppe er jo kun jeres begrænsning - jeg sigter ikke efter en bestemt målgruppe - da print/tryk henvender sig til alle -

    Om det er en bodystocking til en baby eller en jakke til farfar - en t-shirt til søsteren på 13 eller ordsprog til moderen på 40 - der er ingen målgruppe her - for alle skal have mulighed for at bestille - private såvel som erhverv


  • #32   30. okt 2019 Bankoverførsel og mobilepay, er de 2 ting, hvor der umiddelbart er mindst sikkerhed som kunde.
    Banken ka ikke tilbageføre penge, hvis der er nogle problemer.

    Men jeg er nok bare sån gammeldags type, der mener kontanter bare altid virker (det er ikke altid en mulighed på nettet) Men det klare mit gammeldags plastikkort så, helt som om det var lavet til det.
    Paypal bruger jeg osse en del, når jeg handler udenlands.

    Så har du gjort op med dig selv, at der er en % del kunde tab, så er det fint.
    Og er % delen ikke større, end det ikke ka betale sig med kortbetaling, så har du jo en fin forretning uden.


  • #33   31. okt 2019 Der er altid en målgruppe og det er sjældent at den er så bred at den fanger alle... Og din målgruppe fanger helt sikkert heller ikke alle smiley Jeg vil kunne komme på flere type mennesker der ikke vil købe tryk til deres tøj, eller i hvert fald er mindre tilbøjelige til det end andre. Målgruppen er jo bare dem der er mest sandsynlige til at købe det. Det er ikke fordi at andre udenfor målgruppen aldrig kunne finde på at købe det, men det er bare mere usikkert. Det er dermed meget mere økonomisk klogt at satse på at ramme dem der i forvejen kunne være tilbøjelige til at købe dit produkt, end en hel masse forskellige mennesker der er fløjtende ligeglade med dit produkt. Og med “ramme” mener jeg markedsføringsmæssigt og derudover tilpasse prisen til disse. Hvis du fx ved at din målgruppe primært er, eller indkluderer unge mennesker. Så vil det jo være smartere at markedsføre sig på TV2 Zulu end DR K.
    Umiddelbart vil en målgruppe for print og tryk på tøj jo i hvert fald være foreninger/klubber, sportsfolk, evt virksomheder, mest kvinder til privat brug, vil skyde det er folk med en middel indkomst... og ja der er ret sikkert mere at tilføje.
    Nu siger du også babyer - men babyer er jo ikke kunde hos dig, det er forældre eller familier, hvilket gør at din målgruppe eksempelvis indkluderer disse.

    Jeg har haft om markedsføring osv i 3 år, så det er ikke blot noget jeg gætter mig til smiley


  • #34   31. okt 2019
    Jeg bruger kun mobilepay hvis det er noget jeg skal ud og hente, fx betaler for det for at komme og hente det senere e.l - fx foderforretninger hvor man betaler med mobilepay, ejeren sætter foderet ud, man kommer og henter det senere når man har fri fra arbejde.

    Det ville jeg ikke gøre på en webshop, betale med mobilepay, der foretrækker jeg kortet - og hvis det er på en udenlandsk hjemmeside, så gerne paypal.


  • #35   31. okt 2019 LM & C - markedesføring sker pt lokalt - til alle - incl. vores faste kunder.

    På tv har jeg simpelhen ikke råd til - firmaet har ikke - lokaltv koster fra 10.000kr

    Sportsklubben her har en sponsoraftale med den lokale sportigan - så der kommer jeg slet ikke ind - uanset hvad.

    Rideklubberne kommer der kommer der ud til - og så har jeg både fb, Instagram, snap og linkin (staves)

    Firmaet har aldrig brugt kortbetaling her - kunderne kan i princip selv købe det de vil have og få tryk eller logo på - selv om vi har det meste inhouse. Normalt sendes der så en faktura eller kunden afhenter og betaler med mobilpay (og får fakturaen i hånden)

    Kontant er også en mulighed - men så skal det være lige penge da jeg ikke ligger inde med kontanter eller returbeløbet betales via mobilpay - det har fungeret fint ind til nu.

    Men ja markedesføring er vigtig og det er undervejs

    1 t-shirt (standart) ligger fra 125kr og opefter - med specialtryk - standart t-shirt kun med 1 farve logo/tekst ligger fra 70 kr.

    1 varmetryk - uden t-shirt i str. a3 ligger fra 50 kr


  • #36   31. okt 2019 Sorte Slyngel; sikkerhed fra mobilpay og bank er jeg ikke enig i - for jeg stiller sikkerhed for mine kunder - at hvis de ikke er tilfredse - så sendes pengene retur så snart varen er tilbage i mine hænder.

    Min første ordre blev lavet - der blev lavet pakkelabels - og først dag kunden modtog en sms at pakken var på vej blev pengene overført via mobilpay - jeg kunne lige så godt have brændt inde med en t-shirt hvor der allerede var tryk på - så usikkerheden går begge veje - men med så mange kunder vi har i forvejen - så er vi ikke nogen der snyder vores kunder


  • #37   31. okt 2019 Det er fint. Det var også blot for at sige at alle har en målgruppe, og får man den defineret kan man optimere markedsføringen osv smiley

  • #38   31. okt 2019 Hvordan er man som forbruger beskyttet ved betaling med mobilepay i Webshop ?? Jeg ved at ved fx bankoverførsel er der ikke meget hjælp at hente nogen steder modsat ved kortbetaling.

  • #39   31. okt 2019 I følge min webhost, er det meget få der benytter mobilepay på webshopsne, mindre bruger dk dankort og paypal. Mastercard og visa, er klart de mest brugte.

    Nets tager overpriser for deres indløsningsaftale på dankort, og yderligere på mobilepay. Og samtidig også oprettelses og månedsgebyr.
    Jeg har valgt clearhaus som indløser. Og det er for alle slags visa og Mastercard.

    Mobilepay har for kort tid siden besluttet at have oprettelsesgebyr, samt et månedligt gebyr. Du bør overveje grundigt, om du har salg nok til at det ikke blot koster dig at have mobilepay.
    Jeg ønsker det ikke, ihvertfald ikke før jeg har min fysiske butik. smiley


  • #40   1. nov 2019 Jeg er med på, at der ka være tilfælde hvor der ka være tillid mellem parterne, så man ka handel anderledes.
    Men generelt set, vil jeg ikke bruge det, fordi min sikkerhed ikke er go nok.
    Kendte jeg dig, ville det måske osse være en mulighed, men et tilfældigt sted hvor jeg handler tøj, ville jeg ikke gøre det.
    Det sker jeg køber T-shirts med tryk, savner dog farvetryk på sort, så jeg har ikke gjort det længe - mig og hvid er ikke goe sammen smiley


  • #41   1. nov 2019 Sorte slyngel; jeg kan netop trykke hvid hvid på sort smiley

    Tak for jeres råd - jeg vil overveje det


  • #42   1. nov 2019 Jeg bruger gerne mobilepay til handel på nettet -det er dejligt nemt og så skal jeg ikke rende rundt og lede efter min håndtaske hvor kort og diverse er når jeg sidder med telefonen og er shoppelysten smiley
    Littlejohn, er det kun tryk på tekstil du gør dig i eller kan du også lave tryk på andre materialer?


  • #43   2. nov 2019 Malenetilde - nej ikke kun textil - men også træ - metal - glas - kopper - og acryl smiley og jeg skal teste mig lidt igennem det i dag smiley

  • #44   2. nov 2019 Little John.

    Kan du så også lave kopper med recepter trykket på?
    Fx recept på kaffe?

    Jeg har brug for flere kafferecepter...


  • #45   2. nov 2019 Dr Who - smiley smiley smiley

    Mvh TT


  • #46   3. nov 2019 Doktor WHO; jep det kan jeg smiley - dog skal jeg så gøre opmærksom på at de kun tåler lave grader i opvaskemaskinen smiley - jeg har endnu ikke prøvet at vaske i opvaskemaskinen selv - men det er hvad der oplyses på printeren

  • #47   3. nov 2019 Tak for svar Littlejohn smiley
    Kan du lave billede print på fx tallerkner?
    Jeg har engang i start 90’erne da jeg boede i udlandet fået lavet en kop med et par billeder på. De er efterhånden faded lidt. Men er stadig til at se motivet på.
    For et par år eller tre siden fik jeg lavet to kopper til SHD og de er i opvaskeren flere gange ugentligt og holder stadig og ses som nye smiley


  • #48   3. nov 2019 Malenetilde - ja det kan jeg også - dog mangler jeg insatsen til tryk på tallerkner - men min danske leverandør må have den insats - og så kræver det speciel tallerkner - de skal være coaded med noget specielt før trykket kan holde på smiley

  • #49   3. nov 2019 Okay, tak for svar. Ville du kunne finde et udvalg af tallerkner med den rette coading? Eller hvordan ved man hvad man skal kigge efter?
    Jeg kunne da godt tænke mig at bestille et sæt med kopper og tallerkner smiley


  • #50   3. nov 2019 Jeg kan undersøge det smiley

  • #51   3. nov 2019 Jeg foretrækker dankort og undgår mobilepay hvis jeg kan. Dankort er nemmere, men jeg er ogaå heldig at få gode dankortnumre, som er til at lære udenad smiley

    En af grundene til at jeg undgår mobilepay, er at kontoudtoget bliver langt mere uoverskueligt og jeg kan så ikke huske hvad jeg har brugt pengene på. For mig trækker det ned hvis det er eneste betalingsmulighed.
    Jeg vil også helst at det er et rigtigt 5-cifret nummer.


  • Mikkel D
    Mikkel D Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 13 Svar: 3
    #52   5. nov 2019 Jeg bruger både mobilpay og kreditkort.

    Forstår dog ikke hvorfor du ikke har mulighed for at anvende kortbetaling. Jeg har kortbetaling og mobilepay på min webshop uden problemer.

    Mvh Mikkel
    Indehaver af:
    https://damsgaardhjemmesider.dk/
    https://pro-screens.dk/
    https://backpackingrejser.dk/


  • #53   5. nov 2019 Hvis sikkerheden for betalingen er den samme og jeg kan stoppe betalingen, hvis butikken er fake, så vil jeg gerne bruge Mobilepay. Jeg bruger det nu til betaling for pakkeporto gennem Guloggratis da det er lettere end, at skulle fumle med kortnr. Guloggratis ber om mit tlfnr og sender en opkrævning på beløbet, der bare skal swipes. Ret nemt.

    Men hos en evt ny shop, så vil jeg bruge kort, da jeg kender sikkerheden for mine penge via kortbetaling.


  • #54   5. nov 2019 Mikkel; det kan jeg også - men vil gerne så langt ned i udgifter som muligt, ind til shoppen er oppe og køre rigtigt og kunderne "forlanger" kortbetaling -

  • #55   5. nov 2019 Sunshine; og hvis der sendes ordrebekræftelse med tilbageretsbetaling hvis varen ikke er iorden?

    Mange køber jo privat på fb, med mobilpay hvor de snydes -

    Hos mig sendes varen jo med dao eller gls - og skal først betales når pakken og varen er afsendt


  • Silas Ø
    Silas Ø Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 1
    #56   16. jun 2020 Hej,

    Jeg tror, at langt de fleste vil være okay med Mobilepay. Men hvorfor tilføjer du ikke også Stripe på din hjemmeside? Det jeg har brugt på flere af min webshops. Det er super billigt, og så længe du har CVR, er det let at sætte op, og den kan sagtens fungere ved siden af mobilepay logoet.

    Jeg har blandt andet brugt Stripe med mine kunder gennem: https://orbergmedie.dk/

    De bedste hilsener,
    Silas.


  • #57   19. jun 2020 Silas smiley - hold stop hjælp - hvad pokker er det? - hvad går det ud på og hvordan fungerer det?

    Jeg er slet slet ikke inde i det og normalt ville jeg have fået vores Webudbyder til at lave vores webshop - men pengene er små og derfor startede jeg webshoppen op - med online hjælp - så vil du forklare lidt nærmere?


Kommentér på:
Køb på nettet, med mobilpay, uden kortbetaling

Annonce