{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Refleksgamacher - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have investeret i nogle nye refleksgamacher til hesten. Jeg vil derfor denne gang have nogle som fungere ligesom en rigtig gamache og ikke bare de der bånd man kan sætte på benene.

Hvilke gamacher kan I anbefale?

Jeg har selv haft lidt kig på følgende:
Hook - Gamaher Bright Rider Fairfield
https://www.hooks.dk/hest/udstyr-til-hest/reflekser/gamacher-bright-rider-fairfield

Horze bZeen - Jeg syntes dog der er meget lidt refleks på denne smiley
https://www.horze.dk/reflekser-hest/horze-bzeen-refleksgamacher/29306.html#color=OR&gclid=Cj0KCQjwjOrtBRCcARIsAEq4rW4_bSZ9sP_tV7MIyJJlgEU5aZkReWDj-d80XVsTdk6n5iDEUfuyT00aAk63EALw_wcB


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Refleksgamacher - erfaringer?
  • #1   31. okt 2019 Hvis det er fordi du skal ride ude i trafikken, så er de nederste ikke lovlige.. Der skal være minimum 4cm (mener jeg det er) med refleks på benene. smiley

    Mvh TT


  • #2   31. okt 2019 TT: Det er selvfølgelig rigtig det havde jeg slet ikke tænkt over smiley Nå jamen så blev de da skudt helt ud af spillet smiley

    Og det er nemlig til når jeg skal ride tur. Jeg syntes lige så godt jeg kunne have refleks på hver eneste gang jeg red ud når jeg nu alligevel kommer til at smide gamacher på hende fremadrettet smiley



  • #3   31. okt 2019 Skal du kun bruge dem til tur eller også til ridning på bane/hal?

  • #4   31. okt 2019 Kun på tur smiley

  • #5   31. okt 2019 Husk på at det også er lovpligtigt med en lygte på rytterens venstre ben, som lyser hvidt fremad og rødt bagud.
    Jeg tror nok den skal kunne ses på 300 m afstand. Det er vidst samme som med cykler.

    Underligt nok er de lygter ret svære at finde og er altid noget værre pangel.


    Redigeret: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=49736
    Det er kun 150 m, men refleksen skal være 5 cm bred.


  • #6   31. okt 2019 Hønen: Jep det har jeg også på hvis jeg skal på aftenen tur smiley jeg har som regel også en blinkende refleksvest og et refleksridedækken på hende ud over refleksbåndene og lyset smiley

    men nu ville jeg skifte refleksbåndene ud med nogle refleks gamacher så jeg også kan have refleks på i dagslys når vi rider ture. Da en brun hest nemt bliver svær at se hvis det bare er en lille smule overskyet.
    Og ved de ture jeg rider i dagslys er jeg simpelthen nød til at have gamacher der beskytter benet på så derfor ville jeg slå to fluer med et smæk smiley


  • #7   31. okt 2019 Så tror jeg, de første er fine. Havde et par, bare til ridning, og alt bund satte sig i velcroen. Det var mega træls!

  • #8   7. nov 2019 Har undersøgt via HORZE om refleksgamasher som stadig sælges i DK er lovlige. Svar fra fabrikant er at de er lovlige pga refleksers højde.... er over de lovbefaldede 5 cm .Er tilfreds med mine.

    profilbillede
  • #9   7. nov 2019 Jeg har ikke nogle personlige erfaringer med nogle af dem, men jeg ville vælge Hooks, da jeg personligt hader de gule/orange/pink farver der ofte er på refleksudstyr og jeg har haft et refleksdækken fra dem, som var rigtig god kvalitet.

    Angående lygte, så har jeg ikke kunne finde en ridelygte jeg var tilfreds med. Så jeg har købt to Orbiloc lygter (en rød og en hvid) og sat dem på et stykke velkro som jeg har om benet. De kan også sættes direkte på ridestøvler smiley


  • #10   7. nov 2019 Gitte R: Jeg syntes dog de overhovedet ikke har nok refleks når jeg sammenligner med dem fra f.eks. Hooks.

  • #11   7. nov 2019 Laura: jeg er også nået frem til at jeg prøver dem fra Hooks.
    og tak for erfaringerne omkring lygte. Jeg syntes nemlig også det er svært at finde nogen som lever op til lovkravene.


  • #12   7. nov 2019 Jeg har andre refleksprodukter fra hooks.
    De skinner fint.

    Jeg havde prøvet med hooks...


Kommentér på:
Refleksgamacher - erfaringer?

Annonce