{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.177 visninger | Oprettet:

Annoncer for heste. {{forumTopicSubject}}

Jeg kigger jo annoncer, og i den forbindelse har jeg læst ret mange forskellige. Og der er noget der undre mig, dels de lange tårepersende beretninger om hvorfor mulen skal sælges, og hvor ked af det sælger er over dette. Nu er jeg muligvis en kold skid, men jeg er simpelthen så ligeglad, de oplysninger kan jeg ikke bruge til en dyt.
Jeg vil have vigtig info som pris, alder, race, højde , farve på pas, hvor meget kræet er redet, helbred mv.
Der ud over undre det mig at folk ikke tjekker annoncen for stavefejl.

Billederne er ofte også meget lidt brugbare f.eks heste indpakket i dækkener, så man faktisk ikke kan se dem. Eller billeder taget fra så lang afstand at man nærmest kun kan se en brun skikkelse. Eller en hest der sælges til 75.000kr , og lovprises for dens gangarter samt kunnen. Mens de billeder der er på annoncen viser mudret hyp på fold, det synes jeg personligt ikke passer sammen.

Jeg synes det er svært at navigere i. Hvordan fandt i andre jeres heste? Var i ude og prøve en milliard forskellige ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Annoncer for heste.
  • #1   8. dec 2019 Læste en masse annoncer.
    Undrede mig massivt over tusind ting.

    Hvordan kan der være så mange heste med gangarter over middel, der snart har galop anspring på plads?
    Hvordan kan heste, der intet kan prissættes til det samme som heste, der har bevist sin værdi.
    Hvorfor er der kun annoncer på heste/ponyer der enten er for små, eller tårnhøje, og...

    Husk at spørg dine venner.
    Og venners venner.
    Det er muligt, at den hest du ender med at købe teknisk set ikke er til salg - men som du lige får lov til at prøveride, og I er et godt match...


  • #2   8. dec 2019 Nope. Jeg vidste hvad jeg søgte ret specifikt, så jeg kiggede annoncer der opfyldte mine krav og indenfor min pris. Tog ud for at se på nogle og pludselig stod drømme fyren der smiley
    Jeg køber dog kun føl, så ridning er ret ligegyldigt. Dog er føllets gang og eksteriør af stor betydning for mig. Jeg hopper bare elegant over annoncer der ikke "er noget for mig", mit liv er for kort til at irritere mig over sådanne små ting smiley

    Mvh TT


  • #3   8. dec 2019 Jeg tænker at det er helt ok at springe den del over, hvor de skriver grunden til salg. Det er kanon hårdt for dem og måske ikke altid helt en nem beslutning eller en beslutning der helt har været deres egen, f.eks. grundet økonomi, skilsmisse eller sygdom.

    Hvis man ikke er "tilfreds" med de billeder der er på annoncen, har man heldigvis mulighed for at spørge efter enten flere billeder eller video af hesten.

    Jeg er nu sjældent faldet over så ringe annoncer af heste. Og med hensyn til stavefejl. Kan man læse og forstå det der står i annoncen? Jamen, er det så ikke hovedsagen?


  • #4   8. dec 2019 Jeg undrer mig over at der er flere der "ikke kan tage video" Jeg kører godt nok ikke til Nordjylland og ser på en hest, jeg ville kunne have valgt fra med en video.. Synes allerede det er svært og jeg kigger ikke 100& seriøst endnu, da jeg stadig kun har "småpenge" at gøre godt med, men det kunne jo være at der lige var noget godt..

    Folk der beskriver en hest med gangarter over middel og man så endelig, efter lidt internet stalking, finder frem til en video af en hest der går som en syg høne. Lad nu være.


  • #5   8. dec 2019 Hvis de er så ringe i gangarter, eller I ikke kan få video. Hvorfor går I så ikke bare udenom dén hest? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor, der skal piskes en stemning op om det.

  • #6   8. dec 2019 Men hvorfor skive en beretning om årsag til salg? Det er næppe vigtig for køber det forvirre, og i sidste ende kan det måske skræmmer potentielle købere væk.

    Jeg oplever at de heste der er til salg enten er højpotente gran Prix dyr, eller også er det skovtursmusser, som muligvis kan komme til at gå en hæderlig LC. Og så er de naturligvis min.170 cm høj. Hvilket er lige i overkanten for mig.....


  • #7   8. dec 2019 Jeg kan ikke se hvordan det forvirre køber?

    Igen, spring det over. Det er hjerte skærende for sælger, at skulle af med sin hest. Hvis de har behov for at skrive det, fordi de er kede af det, så lad dem.

    Nej, man kan ikke bruge det til noget i forhold til hesten. Men det kan simpelhent ikke sætte mit pis i kog.


  • #8   8. dec 2019 Der er da ingen der pisker en stemning op.

    Jeg bliver lidt træt når jeg bruger tid på at skrive til sælger og snakke frem og tilbage for så at få tilsendt en video af noget der slet ikke er som beskrevet, eller er så skidt at jeg ikke kan se hvad jeg kigger på.

    Jeg går skam også udenom annoncer hvor der er skrevet at der ikke kan tages video. Men derfor kan jeg da vel godt undre mig alligevel.


  • #9   8. dec 2019 Synes også de fleste annoncer mangler helt konkret info. Til gengæld er der de ikoniske sætninger på de fleste:

    1. "Sælges kun til blivende hjem!" Ok, så du tillader dig som sælger, at stille krav til at din hest skal have et blivende hjem, selvom du selv lige har "svigtet" din hest på det punkt ved, at sætte den til salg? Dobbeltmoralsk.

    2. "Har potentiale til DM med den rette rytter." Denne sætning siges altid om heste, som er 14+ år og aldrig har set skyggen af et stævne og rider på LC niveau derhjemme. Du skal ikke bilde mig ind, at dit gamle LC-æsel nogensinde kommer til DM, om så Carl Hester eller Isabel red den.

    Da jeg i sin tid købte mine heste (som jeg så ikke har længere), skete det ved tilfældigheder. Første gang fordi, at jeg kom forbi en gård med et andet ærinde og de tilfældigvis havde en billig krikke til salg. Anden hest fordi den stod opstaldet samme sted som min egen krikke og jeg fik en slags part på den.

    Er begyndt så småt, at kigge efter hest igen og min konklusion er: SVERIGE! Det kan godt være deres annoncebeskrivelser er ligeså åndssvage, især fordi det er på svensk, men udvalget er meget større og priserne meget lavere.


  • #10   8. dec 2019 Sådan ser vi jo helt forskellige på det. Det koster heldigvis ikke at spørge og hvis det har noget trøst, så sidder der sikkert også mange sælgere derude, som har forsøgt at tage film eller billeder, hvor "køber" så springer fra. Super ærgerligt tid for begge parter.

    Men jeg melder mig ud her.

    God aften til jer.


  • #11   8. dec 2019 Når ja, lige mht. video, så synes jeg alt for mange gange, at sælger glemmer at filme skridten. Og har utrolig lidt galop med. Til gengæld skal jeg trække mig igennem en 5 minutter lang video hvor 4.50 min er af ligegyldig trav, hvor hestens hoved er trukket ind og hele kroppen er bremset.
    Skridt og galop er det vigtige. Og så gerne i en løs form og med noget tempo på, så jeg kan få lov til at se hestens bevægelser så lidt manipuleret som muligt.


  • #12   8. dec 2019 De heste/ponyer der har været i min familie, er købt gennem ridelærer og bekendte.
    Så nemt tror jeg bare ikke det kommer til at gå denne gang...
    Sverige kunne være en mulighed. Hvad er det nu deres pendant til ridehesten/hestenettet hedder?


  • #13   8. dec 2019 De har hastnet.se som er rigtig god!

  • #14   8. dec 2019 Det jeg undre mig mest over er i virkeligheden når folk ikke gør hvad de kan for at optimere mulighederne for salg. Eller sådan virker det på mig...

  • #15   8. dec 2019 Her er et par eksempler fra mine valg:

    Maggie
    Her var jeg ude og prøve 2 heste inden - Maggie stod det sted jeg prøvede nr. 2 og var egentlig ikke tilsalg endnu, men endte med også at måtte prøve hende og så var jeg solgt.

    Montoya
    Fundet på DBA med 1 dårligt billede, hvor hun stod med røven skråt mod kameraet og hovedet i græsset, men lød til at have potentiale, så vi tog chancen.
    Super sød og køn unghest, som jeg købte med det samme - Hun endte med at lære mig enormt meget.

    Migu (min nuværende hest og hende på billedet)
    Kiggede for sjov på annoncer, da vi på sigt ville have en hest til min eks.
    Vi faldt over nogle dårlige billeder af en pjusket ung Frieser på Gul & Gratis, hvor hendes udtryk bare talte helt vildt til os.
    Hun var stadig tilsalg, da vi faktisk kunne gøre noget ved det, så vi tog ud og kiggede på hende og lige da jeg så hende tænkte jeg at hun var alt for lille af sin alder og generelt ikke noget for os, men efter at have snakket med hende og set hendes gangarter var mit hjerte alligevel tabt til hende og vi besluttede os på turen hjem, at hende skulle vi have, og så måtte vi se hvad hun blev til.
    Hun udviklede sig fantastisk og endte med at være min soulmate istedet for min ekskæreste's, så da vi gik fra hinanden beholdte jeg hende, og har hende stadig den dag idag efter lige knap 5 år.



    Nogle gange skal man bare lade sig rive med og prøve noget af smiley


    profilbillede
  • #16   8. dec 2019 Jeg vil nok bare ikke være ret hooket på at køre fra KBH til Jylland, for at se en hest med en ringe annonce. Risikoen for at køre forgæves er jo temmelig stor.

  • #17   8. dec 2019 Jeg synes det hænger godt i bremsen med billeder.
    Man forventer folk ligger fra 50000 og op, og så er der elendige billeder, der intet fortæller.
    Videoer er sån 50/50, er der så noget, så går hesten kun langsider.
    Så 100000 for en hest der ka gå lige ud, i skridt, trav og galop.
    Teksten tegner et billede af en OL hest, inden for kort tid.

    Jeg har kigget annoncer i mange år, af nysgerrighed.
    Og det er ret imponerende, hvad nogen tror de ka sælge deres øg til.

    At lave en søgeannonce, det er satme sjovt.
    Man ska være heldig, hvis der er noget der opfylder ens simple krav.
    Fx +175, LA niveau, + 6 år, skal ku klippes og gå i trailer.
    Så kommer der 165, ej tilredet, 4 år og de 2 sidste vides ikke.

    De 2 sidste gange jeg sku købe ny, fik jeg min smed til, at finde heste.
    For det jeg har kigget på, var noget pis.
    Snart klar til MB, var en hest der bla. ikke ku holde galoppen og ikke havde en eneste muskel i ryggen.

    Everhorse fanger heller ikke fake annoncer, selv om det er rigtig tydeligt.



  • #18   8. dec 2019 Jeg købte hest i sommers. Lidt spontant, da jeg egentlig skulle vente til næste år. Jeg så på utallige annoncer og var ude og se på tre, tredje gang var lykkens gang smiley

    Den første var en projekthest som en træner havde til salg. Annoncen indeholdte gode billeder og en god og ærlig beskrivelse som lød som noget for mig. Jeg tog fra Kbh til Fyn for at se på den. Jeg kunne faktisk rigtig godt lide den, og efter få dage med snak med forsikring og min dyrlægeveninde, ville jeg gerne have den i handelsundersøgelse. Det blev dog ikke til noget, da en anden købte den. Så faldt jeg over en anden type hest, hvor annoncen også indeholdte gode billeder, videoer og beskrivelse. Hesten var hos avler. Tog turen til lige omkring broen og prøvede den. Skøn hest som passede på beskrivelsen, men sendte videoer til min dyrlæge, som var lidt betænkelig. Gik ikke videre med den og besluttede mig for, ikke at kigge mere.
    En uges tid senere falder jeg over en annonce, skriver til sælger, men hesten er solgt. Hun sender mig nogle billeder og videoer retur af en anden hest hun har (igen en avler), og jeg er solgt. Så tager heeeelt til Sønderjylland, ret sikker på at det er min nye hest, og det bliver det. Han var jo egentlig ikke sat op til salg endnu, men det blev han så.

    Generelt har jeg en ret god mavefornemmelse ved billeder og video, men det kræver også, at man kan se hesten ordentligt på dem. Jeg var ikke kørt så langt for dem jeg så på hvis jeg ikke havde set gode billeder/videoer først.


  • #19   8. dec 2019 Herinde har der været en travhest, med halvringe springteknik, til salg for intet mindre end 65.000kr. Den blev i øvrigt markedsført som værende en helt fantastisk springhest. ...
    Om den blev solgt til den pris ved jeg så ikke...


  • #20   8. dec 2019 Jeg ønsker mig en rask og ridelig hest ( der er sat ordentligt sammen)som kan gå, eller kan komme til at, gå en hæderlig dressur og hyggespring. En som jeg kan ride ud på alene, uden at være bange for at dø... smiley Som er medium lille (dvs. 156-168, eller deromkring) Og som jeg synes er pæn at kigge på.

  • #21   9. dec 2019 Selvom annoncen ikke er god, er det ikke ensbetydende med, at det ikke er hesten for dig. Spring let og elegant over de heste du er 110% sikker på ikke falder i din smag, og spring ellers over alt det skriv, der fortæller om, hvorfor hesten er til salg. Nogle er bare ikke gode til at få fanget gode billeder af hesten, og så er det bare begrænset hvor flot annoncen bliver.

    Jeg sprang let og elegant over en hest jeg kiggede annonce på, da jeg ledte efter hest. Det gjorde jeg af den årsag, at der ikke stod super meget om hesten, og at billederne fik den til at fremstå som en slukøjet kedelig krikke.
    Jeg blev overtalt til at prøve den, fordi vi alligevel skulle til den anden ende af landet hvor den stod (jeg er fra Nordsjælland, hesten stod i Padborg).

    Fast forward til den dag jeg skulle prøve hesten, og to dage senere ringede vi til sælger og bad om en handelsundersøgelse. Den der, grimme, kedelige slukøjede musse, var slet ikke hverken grim, kedelig eller slukøjet. Hun var derimod en nysgerrig, lidt forsigtig unghest der ellers havde mod på at prøve den opgave der blev sat for hende. Jeg har hende endnu, nu snart 8 år senere. Tænk, hvis jeg havde holdt fast i øv-følelsen fra den mangelfulde annonce smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #22   9. dec 2019 tja, Hvor svært kan det egentligt være at skrive en kort og præcis annonce, som giver en beskrivelse af hesten, så evt. købere ved om hesten kan have interesse.

    det drejer sig om 7-8 linjer, også er der faktisk nok information til at man som køber ved om basis tingene (højde, alder, kunnen, temperament mm), stemmer over ens med de krav man har.
    Det kræver faktisk ikke en længere roman eller beskrivelse - for helt ærligt, hvorfor skal køber vide at sælger er ih og åh så ked af det? Det er trods alt hesten man køber, og ikke sælgers følelser.

    Jeg syntes det er så ærgerligt at markedet er fyldt med dårlige annoncer, som enten mangler relevante oplysninger, eller som er pyntet med direkte løgne om hestens kunnen.


  • #24   9. dec 2019 Lisette - Nogle avlere har for mange heste til at de kender hver enkelte hest godt nok.. Så der kan være mange ting en avler overhovedet ikke har opdaget da de slettes ikke har tid til at omgås den enkelte hest på samme måde som en privat der kun har et par tre heste.. smiley

    Mvh TT


  • #26   9. dec 2019 De gange jeg har kigget efter hest, så har jeg søgt nettet godt og grundigt igennem, og hver gang jeg har fundet noget som måske kunne være interessant, har jeg gemt den.
    Jeg kigger selvfølgelig billede, video, og afstamning. Men det er min mavefornemmelse der bestemmer om de skal gemmes eller glemmes.

    Jeg kigger både over og under mit budget, og har været heldig at finde en dejlig hest under budget, men jeg har også købt en over mit budget (min once in a life time hest).

    Så er de blevet delt op, alt efter hvor i landet de er, og så er jeg startet med at kigge på dem der har været tættest på, og så arbejdet mig længere og længere ud.

    De gange jeg har været på Fyn og i Jylland, så har jeg selvfølgelig kigget på flere. En rute ud og en anden rute hjem. Sidst vi var afsted blev det også til en overnatning, vi nåede at se og prøve 8 heste, og fandt også den det skulle være.

    At folk så skriver noget værre vås, det må man så springe over.
    Jeg laver ikke stavefejl med vilje - jeg staver bare ikke bedre, og jeg kan læse teksten igennem flere gange og ser ikke fejlene - gør det mig til en dårlig sælger.....

    Jeg fortæller også sælger hvad det er jeg kan tilbyde, hvilken erfaring jeg har, hvilke forhold jeg kan tilbyde og at jeg normalt køber en hest for at beholde den.


  • #27   9. dec 2019 Jeg tror folk skriver grunden til salg, fordi folk alligevel vil spørge: "Hvorfor sælger du?" - "Sælger du på grund af skade eller træls adfærd?". Så er det nemmere at skrive grunden til salget. Nogen laver en længere smøre end andre...

    Jeg faldt over en annonce hvor billederne var dårlige og racen stod som araber/fuldblods blanding.
    Jeg tog hen for at kigge på ham og kan med det samme se, at det altså ikke var en araber/fuldblod men en fuldblodsaraber - hvilket jeg slet ikke søgte... - Vi endte med at matche lige på stedet og jeg købte ham med hjem og priser mig i dag lykkelig over mit fund.


  • #28   9. dec 2019 Som køber må man indse at der skal investeres tid og man skal huske sig selv på hvilken type sælger man står overfor. Hvis du ved hvad du leder efter så sorter det fra som du ikke kan bruge til noget alligevel. Evt. juster dine egne krav. markedet er ikke helt som det var for 5 år siden, hvor fx heste-nettet havde 15+ sider hvor der var lidt for enhver.

    Vi havde nogen krav til den nye hest vi skulle have, men måtte indse at det var meget svært at finde det vi søgte. Så vi måtte sætte vores krav ned.

    Vi måtte også køre fra Sjælland til Jylland for at kigge og komme tilbage uden noget.
    Vi har måtte høre på meget følelsesladet private sælgere og kompetente salgstalene ejere af salgsstald.

    I søgen efter ny hest må man acceptere at det koster tid, penge og måske en masse skuffelser. Fordi den fine lille hest fra den meget store salgsstald som så godt gående ud på salgvideoen faktisk ikke helt gik så fantastisk som beskrevet og vist.
    Og den udtryksfulde smukke unghest der så harmonisk bygget ud på de meget flotte og professionelle billeder i annoncen, slet ikke var så harmonisk alligevel.
    Man køre langt for at gøre sig opdagelser man havde håbet man havde vidst fra start af.
    Nogen sælgere kender "fejlene" men skal jo have hesten solgt, mens andre sælgere måske slet ikke har set det som vi andre ser. Fordi for dem er det jo deres kæreste eje.


    Vi endte med at kigge ud af landet fordi det var umuligt at finde noget her i Danmark.
    Jeg fandt en annonce med 2 heste til salg, hvor der kun var billeder af dem græsse på en fold. Sælger skulle egentlig bare have dem solgt hurtigst muligt.
    Annoncen var meget kort og måske kunne man godt have tænkt sig lidt mere beskrivelse af hvad de rent faktisk kunne.
    Tog chancen og tog ud og kiggede. Det viste sig at de faktisk stod i DK 20 min. fra os.
    Det var sådan vi fandt vores nye hest.

    Vores første hest's annonce var også bare en overvægtig hest der rullede i græsset og et enkelt billede hvor han stod båndet under strigling. Han lignede et øg.
    Vi tog chancen og kiggede på ham, fordi han passede ind med det vi ellers søgte.
    Vi har haft ham i 11 år og jeg er SÅ glad for at min mor overtalte mig til at se på ham, selvom jeg allerede havde afskrevet ham ud fra annoncen.



  • #30   9. dec 2019 Jeg er til dels enig, lige bort set fra det med pas, og det kommer sig af at mange har en eller anden tendens til at tro at alle heste med grønt pas er papirløse eller blandinger, så så snart det nævnes løber de skrigende væk.
    Vores plag er fx registreret i USA og er derfor på grønt pas, men har fuld stamtavle, og det er med fuld overlæg at jeg ikke skriver pasfarve på.

    Men jo, når jeg sidder og kigger markedet igennem, syndes jeg heller ikke altid billederne stemmer overens med tekst og pris. Men det må jo være sælgers hovedpine, da det så bare gør det dét sværere at sælge. Forstår dog ikke hvordan det kan være så svært for nogen at få billeder. Der er så mange semi-dygtige hobby fotografer, der trods den lave pris tager billeder der er væsenligt bedre end mange af de salgsbilleder man ser.
    Dog skal man også være varsom med at smide dårlige billeder til side. Da jeg havde betalt min første TWH, sendte sælger mig et par billeder, hvor hun vitterligt lignede et øg, og jeg bare tænkte "WHAT?!". Jeg blev dog glædeligt overrasket da jeg fik hende hjem. Så er de ønskede kvaliteter der, og har man muligheden, så ville jeg anbefale enten at skrive og høre til bedre billeder/videoer, og evt. tage ud at kigge hesten.
    Men de der skriver at video ikke er muligt, til heste der kommer på den anden side af 30.000, det virker for mig også en kende useriøst.

    Ang. pris oplever jeg omvendt at nogle købere har nogle komplet urealistiske forventninger. At hvis det ikke er en dressur/spring hest der enten kan- eller forventes at kunne komme til at gå et bestemt niveau, så vil de intet give for den, og et er så her jeg til gengæld ville ønske at folk bare ville springe videre, istedet for at komme med det ene skambud efter det andet. Det er helt fair at man ikke er enig i prisen ud fra hvad man ser, men at byde 1/2 og 1/3 af hestens pris (uanset hest) er i mine øjne dybt flabet. Hvis ens budget siger max 15.000, skal man måske lade være at kigge på heste til mellem 30-50.000 smiley
    Nå, det var lige et sidespring.


  • #31   9. dec 2019 Lisette hvis der bare havde stået ox i den annonce jeg kiggede på, så var jeg ikke taget afsted. Men så havde jeg også misset mit livs bedste køb!

  • #35   9. dec 2019 Så vidt jeg husker, var min hest (som desværre ikke er her mere) nr 2 jeg prøvede.. Han var faktisk for dyr til mig, men han stod så tæt på min bopæl, at jeg simpelthen ikke kunne lade være.. Det var første gang jeg skulle købe hest, så jeg tænkte, at så kunne jeg også få lidt erfaring i dét, med at kigge på hest.. Billederne var ok, og en ok beskrivelse, og igen var det afstanden der gjorde det.. Det var bestemt ikke for at spilde sælgers tid, hvis han nu var noget for mig, måtte jeg jo ringe til min far.. smiley Så kom jeg derud, og vi gik ned for at hente ham på sommergræs.. Og dér kom han jo.. Smuk, fuldstændig fantastisk og de venligste øjne.. Købt på stedet! Jeg fik 6 fantastiske år med min store kærlighed.. smiley Nu har jeg shetlændere og der stillede jeg ikke de store krav.. Er den sød, kan den håndteres, jep, købt.. Har været mega heldig med alle tre.. smiley

  • #36   9. dec 2019
    Jeg skal ikke købe hest, men kan godt finde på at kigge annoncer sådan bare for sjov.

    Og må undre mig over, at folk ikke kan få taget bare 3 gode billeder af dyret - en mobil kan sagtens gøre det. Opstilling, hoved og ridebilled. Uden den er smurt ind i mudder og uden dækken.

    Ligesom at sådan cirka halvdelen af annoncerne man ser er med heste med " gangarter over middel ", argh altså. Nej.

    Men okay, folk synes altid deres Musse er meget værd, dygtig og spadsere ind i himlen - det der med at være realistisk er svært når det kommer til ens eget dyr.


  • #37   9. dec 2019 Helt enig Rosa, og hvis ikke der skal være plads til forhandling må folk jo skrive at prisen er fast. Der er også plads til forhandling ved vores, men havde en der decideret skrev at hun ville give 15.000 for vores plag, for det eneste hun skulle bruge hende til var selskab...Ja, så bliver man ærligt talt en smule knotten. Særligt når det er egen avl, kan jeg godt forstå at nogle opdrættere bliver trætte af overdrevne skambud, da det godt lidt kan føles som en fornærmelse.
    Til gengæld er jeg så enig i at der også er dem der mener at deres afkom er guld, fordi der er én eller flere gode heste i stamtræet, og glemmer da lidt at kigge på hesten selv. Stamtræet er kun en guide, og er bestemt ingen garanti for at hesten har fået alt det bedste fra sin topafstamning.


  • #38   9. dec 2019 Det er nok næsten nemmere at finde en ny kæreste, end at købe en ny hest smiley

    Kæresten kan du smide ud, og han “burde” ikke komme til at koste dig penge - det er noget HELT andet med heste smiley

    Mht de tårevædede indslag i salgsannoncer, så er det bare udtryk for vores forskellige personligheder - bare søg på DISC profil eller Eneagram profil, og vupti bliver man hurtigere klogere på sig selv og sine handlemønstre, og hvorfor nogle har behov for at fortælle stolpe op og stolpe ned om grunden til salget, og hvorfor andre tænker spild af tekst og rendyrket idioti.
    Og i salg/marketing laver ikke andet end at arbejde med vores egen og ikke mindst kundernes profiler - for skal jeg lukke et salg, så skal jeg jo “tale” på den rigtige måde med kunden, også selvom min egen profil ikke synes det er den fedeste måde smiley

    Jeg er personligt en nærigrøv når det kommer til hestekøb - så jeg vil altid gerne lave en god handel smiley For at kunne det, så skal jeg ud og “kysse mange frøer, før jeg finder prinsen”. Jeg kører gerne på tværs af landet, hvis der er en chance for at den dødkedelige hyggemusse annonce med et foldbilled kunne vise sig at være et scoop af et køb smiley

    Jeg kan ikke lave et scoop hos en proff avler eller salgsstald, ej heller hos en amatør som er rådgivet af sin berider. Men jeg kan gøre det stadigvæk ude på Lars t... mark, hvis jeg er villig til at se muligheder, tage chancen og nej ikke forvente hverken Valegro eller Blue hors Zack på marken. Men “bare” en god gedign veltaktet hest, som jeg kan udvikle på smiley

    Men jo det kræver en del kørsel at være “heldig/at opsøge heldet” i hestekøb - jeg elsker heldigvis næsten processen mere end selve målet ( tjek din DISC profil/eneagram profil” om du har evner i den retning.

    Held og lykke med købet.

    Mvh Charlotte


  • #40   9. dec 2019 Charlotte - tal for dig selv.. Ikke nemt at finde en jeg kan lide (af det modsatte køn) og min eks mand har kostet mig kassen smiley
    Men heste.. Det er jo noget andet smiley

    Mvh TT


  • #41   9. dec 2019 Jeg er ikke ud i at skulle give 100.000 kr for en hest ( det vil nok være at skyde gråspurve med kanoner smiley ) . Jeg tænker nærmere halvdelen.

    Jeg har i øvrigt været inde på det svenske hestenet , og der er mange fine muler som også er i ok afstand fra KBH.


  • #42   9. dec 2019 Hahaha ja lige det med eksmænd og koste penge har jeg heldigvis ikke været ud - ham jeg har nu bliver nok lidt endnu efter 20 år smiley

    Lidt ligesom med heste bliver de gode ofte taget før de når ud på det åbne marked smiley

    Mvh Charlotte


  • #44   10. dec 2019 Charlotte - Ja det er nok noget i det.. smiley jamen så bliver jeg hende der "ensomme" mærkelige lorte plukkende hestedame i byen smiley smiley
    Jeg har faktisk været på en "date" men min livsstil skræmte ham (jeg havde overhovedet ikke talt om hestene, men det gjorde han flere gange, og da vi mødtes og han så min bil, så kunne jeg allerede der se at han stod af) så at finde en mand der accepterer min livsstil og som jeg finder attraktiv, det er usandsynligt smiley smiley smiley

    Mvh TT


  • #45   10. dec 2019 TT.
    Konverter til western.
    Overraskende mange mænd er til pletheste, leg med hest og ko og STORE sadler...


  • #46   10. dec 2019 Jamen det er bare ikke mig, men siger ikke nej tak til en cowboy smiley smiley han må da gerne dyrke den ride gren for min skyld, han skal bare ikke forvente det af mig smiley

    Mvh TT


  • #47   10. dec 2019 Jeg tror, at man i et parforhold har godt af, ikke at dele alt - men acceptere det meste den anden har med sig.
    Men det er et sidespor


  • #48   10. dec 2019 Også får man lige en status på en hest der er til salg til 35.000kr der kun har skridtet og travet med rytter.. Altså ingen galop.. Men han er efter BH Don Olymbrio så går den vel nok smiley
    At avler tror den kan sælges til det når den ikke er længere er mig en gåde..

    Mvh TT


  • #51   10. dec 2019 Jeg må ærligt sige, jeg ikke har fundet mange annoncer hvor der "tudes ud i det fri" i lange baner. Synes det fair man kommer med en begrundelse for, hvorfor hesten sælges. (Økonomisk, overskud, manglende kemi osv.)

    Mit seneste køb, Zindi, var heller ikke annonceret. Og jeg havde nær fravalgt den pga video. Men min veninde insisterede på jeg skulle se noget mere video af den, hvor den ikke gik spændt ind og jokkede afsted.... Og ja, jeg blev meget positiv overrasket da jeg kom ud til hesten og se.. - eller generelt se hesten løs.
    Og jeg fik kun buddet om hende, fordi jeg lavede en søgeannonce. Så hvis du vil spare dig selv for lidt tid, så er det også en ide. smiley Sådan fandt jeg Zindi, efter kun en uges søgen.


  • #52   10. dec 2019 Hvad ligger sådan en Frederiksborger egentlig til, sådan rent prismæssigt? Jeg er ret hooket på den lille barokke type. smiley

  • #53   10. dec 2019 Det kommer an på hvad du er ude efter. Min dreng er 4 år, kåret og bestået rideprøven. (alderssvarende uddannet) Hvis han skulle sælges skulle han stå til 40.000-45.000kr (uvillig vurdering) og jeg kunne få mere hvis han blev solgt til Tyskland..

    Mvh TT


  • #54   10. dec 2019 Ok , det lyder som en pris der er til at komme i nærheden af ( inden for en overskuelig fremtid..) smiley

  • #55   10. dec 2019 Min venindes datter gav vidst 16000 for hendes frede da han var 5. Men han var så heller ikke tilredet og havde aldrig været ude og se andet end den gård han var født på, så der var (og er stadig) rigeligt at arbejde med.. Han er den kraftige type og så er han et tårn..

  • Tilde H
    Tilde H Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14
    #56   13. dec 2019 Jeg køber ALDRIG hest hvis jeg ikke har været ude at prøve den, så hvis du tænker på beskrivelsen af den at det kunne være noget så kunne du tage ud at se den og prøve den:)

  • #57   13. dec 2019 Hvis det er du er interesseret i den lidt mere baroke type, så ville jeg hvis jeg var dig, kigge efter frederiksborger, renstammede dansk oldenborg og knapstrupper smiley
    Her kan man få noget godt for ca 50.000 kr.

    Som den nærigrøv jeg er mht hestepriser, så er jeg endt op med en forædlet oldenborg plag, da jeg skulle købe fremtidens ridehest til mig selv smiley
    Jeg var ude og kigge specialracer / de ovenstående tre forslag, fordi jeg synes kvalitet og pris hænger bedre sammen der, og fordi jeg vil elske at deltage i specialracestævner og specialracearrangementer smiley

    Jeg endte med at vælge mellem en smuk skimmel frede, en “fejlfarvet” ren sort knapstrupper og en forædlet ollebolle - og da jeg i forvejen har en sindsyg skøn ollebolleblanding, så faldt det ud til ollen’s fordel.
    Her min Freiherr af hvarre, som nok ikke bliver lige din type, da der er rigtig meget forædler fuldblod i ham :

    Mvh Charlotte

    Ps hvad med fx tinker, eller bliver det for meget ?



    profilbillede
  • #58   13. dec 2019 Hvarre hestene er sådan nogle flotte heste smiley

    Mvh TT


  • #59   13. dec 2019 Tak TT - jeg tænker din den smukke røde frede minder en hel del om Freiherr smiley

    Mvh Charlotte


  • #60   13. dec 2019 Ja, de ligner hinanden en smule smiley
    Jeg mangler en Frede ligesom Freiherr, ligeså fin og kuld sort smiley smiley

    Mvh TT


  • #61   13. dec 2019 Olden er absolut en mulighed. Friser og tinker er udelukket, friseren fordi jeg synes de er sat sindssygt dårligt sammen ift dressur,; og tinkeren er bare nej tak. smiley

  • #64   15. dec 2019 Hvad med en Welsh, det er en hest der opfylder alle de krav du har smiley


  • #65   15. dec 2019 welsh kunne fint være en mulighed. smiley

  • #66   16. dec 2019 Jeg har en til salg hvis det er.
    Hun står godt nok i Sønderjylland, var 1 time fra broen.


  • #67   18. dec 2019 Jeg prøvede faktisk 46 forskellige heste inden jeg fandt den rigtige, og brugte lidt over et år.

  • #68   18. dec 2019 46 er mange, synes jeg, og jeg håber ikke jeg er nød til at prøve så mange.

    Og hvordan ved man det er den rigtige hest...?


  • #69   18. dec 2019 Når du ser på den og arbejder med den og tænker, at du kan lide hvad du ser og ser potentiale i det, du arbejder med.
    Måske har du lidt følelsen af "man ved ofte udmærket hvad man søger efter - men nogen gange er det noget andet man finder. Man leder efter en ting - og finder det man har brug for!"

    Hvis prisen tilmed er sat, så både køber og sælger føler at prisen er fair, så er vi ved at være der!


  • #70   19. dec 2019 Da jeg købte min "once in a life time" hest, var jeg ikke et øjeblik i tvivl, det føltes bare så rigtigt, fra første gang jeg sad på hende.
    Og hun var iøvrigt slet, slet ikke det jeg kiggede efter. Hoppe, kun 3 år, lidt for lille, knap ryttervant.
    Men hold da fast en dejlig hest, nem i al omgang, skøn at ride, og som bonus og smuk at kigge på - Hun er desværre ikke mere, men er meget savnet.

    Du er nød til at mærke efter, dybt inde i dig selv, er det her noget der gør mig glad, kan jeg se os sammen i fremtiden.
    Og pas så på det farligste af det hele, at "købe med øjene". Du ser en smuk hest og tænker WAUU den skal det være. I værste fald indeholder den ikke det du skal bruge og er en værre ged at ride.



  • #71   19. dec 2019 For mig er det at købe hest lidt som at skulle have en ny kæreste smiley

    Først skal der være noget som sige....den der kan jeg lide, synes er smuk, har dejlige øjne, flot farve, sød og rar....
    Så tager fornuften altid over (heldigvis) for den skal også have gode stærke hove, lige ben, godt nok eksteriør, okey gangarter.....
    Hvis den så har det, så er jeg faktisk ret hurtig til at købe, og er villig til at give prisen.

    Jeg bruger ofte 1/2-1 år på at finde “den rette” - for jeg kan ikke finde ud af at sælge mine heste, så det skal være en hest jeg elsker, ellers kommer den ikke hjem til mig og bo smiley
    Jeg kører rundt i hele landet og kigger hest - men sjovt nok finder jeg dem oftest i “baghaven” ifht hvor jeg bor smiley

    Jeg bruger den tid jeg bruger på at kigge på heste til at Tune mig ind på, hvad er det vigtigste for mig i min nye hest - hovedparten ved jeg indenfor 30 min at “nej tak” det er ikke lige den.
    For mig er det vigtigt, at jeg synes den er flot - jeg gider ikke se på et grimt dyr i min stald eller på min fold smiley Og hvad jeg synes er flot er ikke nødvendigvis hvad andre synes.
    Og så skal den være sød og rar - jeg gider ikke pangle med hysteriske uhåndterbare heste. Det har jeg gjort en gang - og ja han er fantastisk smuk sød og rar nu, men det er et STORT arbejde.

    Af personlighed er jeg heldigvis ret logisk og fornuftig, samtidig med at NÅR jeg tager en beslutning, så går jeg all in.
    Men en ting er vigtigt - ALDRIG køb noget hvor du tænker WAAAUUUU nøj hvor er den fantastisk lækker og en gangmaskine til en billig penge, du skal bare lige aksepterer spat/pest/kolera, som sjovt nok ALDRIG har haft betydning......
    Du må gerne lave en god handel, de findes, men en helt igennem fantastisk handel er for mig i 99,9% af tilfældene absolut kun en god handel for sælger.

    Mvh Charlotte


  • #72   20. dec 2019 Man kan bare mærke når det er den rigtige. For mig var det en hest jeg følte mig tryg ved, og som var virkelig god i hovedet, og så selvfølgelig en der opfylder ens krav (eller i hvertfald de fleste af dem). Man er slet ikke i tvivl når man har fundet den rette hest.:-)

  • #73   20. dec 2019 Mine heste er raceheste - og for mit vedkommende kan jeg ret hurtigt sortere i mulige emner udfra afstamningen smiley
    Dernæst handler det om eksteriør og gangarter - jeg gider ikke en "tøffemusse", og et korrekt eksteriør er den bedste forudsætning for holdbarhed (foruden at det er det kønneste at se på).
    Og til sidst kigger jeg på, om individet tiltaler mig rent personligt. Og der er flere årsager til at det kommer til sidst: dels så er det mig umuligt at vide, om vi "klikker" fra starten, eller om vi skal arbejde os ind på det, og det er mig umuligt at se på forhånd, hvordan hestens "arbejdsmoral" er - og så ER det altså faktisk "bare" en hest, jeg køber - det er ikke en kæreste eller ægtemand smiley


  • #74   20. dec 2019 Mindre: Hvilket race har du?

  • #75   20. dec 2019 Jeg har Fjordheste smiley

  • #76   20. dec 2019 De er også fine. smiley En sporty velbygget fjord, kunne jeg godt falde for.

Kommentér på:
Annoncer for heste.

Annonce