{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Sara S
Sara S
Tilmeldt:
4. jan 2020
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Uddannelse ved Center for Dyreterapi {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra nogen, som er uddannet fra Center for Dyreterapi. Jeg går og overvejer både uddannelsen fysiurgisk hesteterapeut og hestetræningskonsulent. Jeg har kun hørt godt om stedet, så det jeg gerne vil høre fra jer, er lidt mere om selve det at tage uddannelsen. Jeg går lidt og tænker, om det, man lærer på hestetræningskonsulentuddannelsen, er lidt ting, som man allerede gør eller godt kunne lære sig selv (forstå mig ret), i stedet for at betale 35.000,- for det? Altså, synes I, det var pengene værd, eller kunne I ligeså godt have købt en masse bøger og taget nogle enkelte korte kurser? Generelt vil jeg bare gerne høre om jeres oplevelser deroppe. Hvis nogen har skrevet blog, lavet video el.lign. om deres forløb, vil jeg vildt gerne se det! Hvis andre går og overvejer en af uddannelserne, vil jeg også gerne høre jeres overvejelser.

Tak for svar!

- Sara smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse ved Center for Dyreterapi
  • #1   4. jan 2020 Jeg har begge uddannelser du nævner og jeg ville ikke være dem foruden!

    Jeg startede på fysiurgisk hesteterapeut uddannelsen først, og tog så derefter hestetræningskonsulenten. Jeg havde snakket med Bettina (ejer af Center for Dyreterapi), da jeg lige netop gik og tænkte "jamen jeg bruger jo allerede en del af tingene, og kender til flere af begreberne", men jeg har lært SÅ meget mere ved at tage uddannelsen. Man bliver mødt på det niveau man er på, teorien er dybdegående og intens. Den praktiske træning tager meget hånd om den hest man står med, og hvordan man bruger teorien i praksis på den enkelte hest. Jeg ELSKER mine uddannelser derfra.

    Selvom jeg ikke bruger nogle af dem professionelt længere, så har jeg selv og min egen hest så meget glæde af det.
    Jeg har fået en hest ud af det, som er så god i hans krop, bevæger sig super fint (trods han er 6 år og har været skadet/opereret 2 gange indenfor få år) og som hele tiden udvikler sig positivt.

    Jeg vil til enhver tid anbefale uddannelserne. Både til erhvervsmæssigt brug (hvis man ønsker at forsøge sig som selvstændig), men i høj grad også til privat brug.


    profilbillede
  • Sara S
    Sara S Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #2   4. jan 2020 Okay, tak for svar! Det lyder jo rigtig godt! smiley

    Et andet spørgsmål; nu siger du, at det ikke er noget, du bruger professionelt mere. Hvad er årsagen til dette? Tjener man for lidt til at leve af det?


  • #3   4. jan 2020 Du må endeligt skrive hvis der er noget mere du ønsker at vide om uddannelserne ^_^

    Jeg gik ned med stress, da jeg havde arbejde, firma og egen hest osv. samtidigt. Så jeg valgte at prioritere mig selv og egen hest, og ændrede hele min livssituation. Og i den ligning kunne der ikke være et firma under opstart, desværre (:

    Jeg har flere kollegaer der lever af deres uddannelser (suppleret af efteruddannelse osv., selvfølgelig)


  • Sara S
    Sara S Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #4   4. jan 2020 Okay, det var ærgerligt! Men har du nogen fornemmelse for, om de, du tog uddannelsen sammen med, lever af det nu? Eller bliver de fleste nødt til at have arbejde ved siden af? Jeg er igang med en bachelor, så det er ikke verdens undergang, hvis jeg ikke ville kunne leve af det, men på nuværende tidspunkt kan jeg ikke rigtig lige se mig selv arbejde med min bachelor, haha..

    Hvor mange elever var I på hvert hold? Havde de fleste deres egen hest med?


  • #5   4. jan 2020 Jeg har en 3-4 kollegaer fra fysiurgisk hesteterapeut uddannelsen (og 2 af dem har jeg taget hestetræningskonsulent uddannelsen med også), som udelukkende lever af deres firma.
    De tager så jævnligt efteruddannelser, og jeg ved den ene har efteruddannet sig i England også. Jeg tænker, at hvor der er vilje, er der vej.

    På fysiurgisk hesteterapeut var vi ca. 20 mener jeg. Og på hestetræningskonsulent uddannelsen var vi ca. 6-8. Vi havde et par stykker der hoppede fra undervejs. Til nogle af kurserne (indlæringsteori, de teoretiske kurser) er man dog en del mere, da man er sammen med hundetrænings uddannelsen.

    På vores hold i hestetræningskonsulenten havde få egen hest med. De fleste af os havde ikke muligheden. Til enkelte af ridekurserne havde flere heste med, men ellers blev der stillet låneheste til rådighed. På fysiurgisk uddannelsen skal man ikke medbringe egen hest, men kører ud til øvestalde (:


  • Sara S
    Sara S Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #6   4. jan 2020 Okay, mange tak for svar! smiley

  • #7   4. jan 2020 Det var så lidt ^_^

  • #8   4. jan 2020 jeg har taget uddannelse der oppe, først massøren da jeg synes det var mange penge at smide ud på noget jeg ikke vidste om jeg skulle bruge.

    Nu bliver jeg dog fysiurgisk heste terapeut sidst på måneden..
    De er super dygtige gode til at lære fra sig.
    Det eneste minus jeg kan finde er at jeg nogle gange synes vi har været for mange når vi har været ude og øve på hestene, at der så ikke er "tid" nok til den enkelte elev. Men ellers er der ikke noget at sætte en finger på.



  • #9   4. jan 2020 Jeg har taget hestetræningskonsultenten nogle år tilbage og Har siden været med på flere kurser der oppe for at holde mig opdateret. ??
    Jeg var meget inde i teorien da jeg startede efter mange teori kurser og flere bøger. Dette var gennemgået på de første dag. Så teoretisk kan du virkelig lære en masse!

    Ang. Job, så skal du ikke tage en uddannelse det oppe for at få en karierre. Så er fysiurgisk at foretrække. Men jeg kender ingen af mine tidligere med studerende der lever af det. Jeg kender også flere fra andre årgange der oppe men de fleste har det som hygge og bibeskæftigelse.

    Du skal gøre det fordi du synes det er sjovt at spændene. ??


  • Sara S
    Sara S Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #10   5. jan 2020 Tak for svar! Havde I allerede masser erfaring med jordarbejde, da I startede på hestetræningskonsulenten? Det har jeg nemlig ikke, udover daglig almindelig omgang selvfølgelig smiley Hvilken form for jordarbejde lærer man? Er det meget baseret på klikker-træning, eller lærer man også andet f.eks. mere akademisk dressur præget?

  • #11   5. jan 2020 Jeg trænede allerede meget jordarbejde. Men det er ikke nødvendigt.
    Da jeg tog den, for mange år siden var der både klikkertræning, introduktion til tricks, gymnasticering (ala akademisik) og ridning.


Kommentér på:
Uddannelse ved Center for Dyreterapi

Annonce