{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. salg {{forumTopicSubject}}

I forgårs var der en der skrev på Citrine, og vi aftalte at hun skulle komme og kigge på hende idag. Igår aftes skrev en anden så på hende, og det er så her jeg kommer lidt i tvivl om hvordan normen er, når flere skriver på en hest?
Ligeledes hvis man kommer i den situation at mavefornemmelsen ikke er god (trods man ikke kan sætte en finger på hvorfor), hvordan håndterer I det?

Hvordan plejer I at gøre?

(min erfaring med hestesalg er begrænset til to gange, hvor det forløb sig meget simpelt. Første interesserede var køber.)


Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. salg
  • #1   4. jan 2020 du får begge ud og se på hende og er der en af dem som mavefornemelsen siger er rigtig ville jeg vælge dem smiley

  • #2   4. jan 2020 Da jeg solgte min, var jeg ret ærlig og skrev "der kommer en og kigger i morgen, men du er velkommen til at se hende på XXX". Da køber så med det samme sagde ja tak til at købe, så skrev jeg til den anden, at jeg var nødt til at aflyse aftalen, da ponyen var solgt smiley
    Jeg havde også en interesseret jeg havde meget dårlig mavefornemmelse over, og ærligt, så lovede jeg at vende tilbage med video, og gjorde det aldrig. Lidt dårlig stil, men jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre.
    Sådan helt ærligt burde man nok skrive "tak for kigget, men jeg føler ikke du og hesten er det bedste match. Jeg håber på din forståelse", eller noget i den stil smiley


  • #3   4. jan 2020 Du kan godt lave aftaler om fremmøde til person nr 1, nr 2, nr3 osv.
    ... Men, ikke samtidigt, vel smiley

    Hvis du ved, hvem du vil sælge til, så sig det til de andre potentielle købere, så de ved at de skal orientere sig mod noget andet


  • #4   4. jan 2020 Jeg har kun erfaringer fra stutteriet og ved at hjælpe veninder. smiley men der var det således at der kom interesserede købere, de fik at vide at der havde været en interesseret dagen før, eller kom en dagen efter..(efter som hvornår der havde været/kom en) Og at det var vigtigt at vi følte det var det rette match. smiley hestene blev så solgt til den person vi havde størst tro på smiley

    Mvh TT


  • #5   4. jan 2020 Det er op til en selv. Nogle tager en køber af gangen og den man har snakket med først får lov at se hesten inden man aftaler med en ny. Andre er det først til mølle. Så hvis det er mandag og du har skrevet med en som vil komme fredag, hvis der så er en anden som vil komme tirsdag og købe hesten så er der dem der får hesten.
    Jeg plejer ikke at aflyse grundet dårlig mavefornemmelse, men når de er ude, og hvis jeg stadig får samme fornemmelse, så fortæller jeg dem pænt at det ikke er den rette hest for dem og de må have held og lykke med at finde en anden hest.


  • #7   5. jan 2020 Jeg havde omkring 300 henvendelser på en hest som jeg solgt for lidt over 2 år siden.
    Vi havde et par stykker ude og se på ham, vi sorterede faktisk en del væk, da han ikke skulle sælges som udelukkende dressur hest eller videre salg.

    Jeg har det sådan at man aftaler med kunderne at de kommer ud og kigger og møder hesten.
    Sover på det efter en har været ude og kigge.
    Jeg plejer at vente på at køber vender tilbage og tage den derfra.
    Det vigtigste er kemi og man har en god mavefornemmelse. smiley


  • #8   5. jan 2020 Tusind tak for svar.
    Det hjalp.


  • #9   5. jan 2020 Jeg ville også lave aftale om fremvisning, men oplyse at der er andre der også skal se/prøve hesten.
    Og hvis det rette match dukker op, så vil jeg skrive til dem som endnu ikke har været ude og se, at hesten desværre er solgt.

    Jeg skulle sælge en hest forrige år, hvor der var en dame som gerne ville se på den, men hun havde leget svært ved at finde en dag hun kunne komme og se den, så der ville gå 2-3 uger før vi fandt en dag hun kunne, i mellem tiden var der 2 andre ude og kigge hvor hun blev solgt til den ene. Jeg oplyste den interesserede at der kom 2 andre og så hesten, og da hun var solgt oplyste jeg også om dette. Hun var vist ikke tilfreds, jeg fik i hvert fald ikke et svar.
    Der er min holdning at er man reelt i interesseret, så finder man tid og kan ikke forvente at sælger holder hesten tilbage 3 uger, slet ikke når sælger på forhånd har oplyst at man ikke tror det er et match.

    Jeg tænker at der må være en årsag til den dårlige mavefornemmelse, den må du finde og så vær ærlig over for køber, men hvis de stadig vil se hesten, så lad dem komme og kigge og tag en beslutning derfra, det kan også være de selv siger at det ikke er den rette hest for dem


  • #10   5. jan 2020 Er din mavefornemmelse dårlig, så gir det næsten 100% sikkert problemer, hvis du sælger imod den. Følg den. Min mavefornemmelse slår aldrig fejl. Til gengæld virker den ikke altid, maveforenmmelsen hos mig. At den er der, når jeg burde ha haft den. Et par gange ville jeg ønske den havde været der fra starten.

  • #11   5. jan 2020 Da jeg solgte min gamle hest, havde jeg en del ude og kigge! Der var en som var kørt 5 timer med trailer for at se hende! Men jeg havde ikke en god mavefornemmelse og ville derfor ikke sende den med hende hjem sagde det som det var! Stod dog i den situation at jeg havde en pige der var interesseret i min som skulle have solgt som egen først så jeg sende hende videre ud og kigge på den!

    Vil have en god mavefornemmelse når jeg sælger hest vil hellere have 30 ud og finde den rigtige end en der vil give pengene men som jeg ikke føler er den rigtige!(:


  • #12   5. jan 2020 Vi solgte en pony for et par måneder siden. Der var sindsygt mange henvendelser på den, hvilket også blev fortalt når folk ringede på den.
    Vi kører med, at ligesom i en butik, den der kommer først får lov til at købe (så længe mavefornemmelse og kemi er rigtig), hvilket der heller ikke blev lagt skjul på.

    Ponyen blev sat på nettet sent søndag aften, mandagen igennem var der mange henvendelser, blandt andet var der nogen der ringede mandag aften, sent. Moderen til pigen ville lige høre lidt om den, selvom hun ikke selv vidste meget om heste. Hun fik så datteren ridelærer/opstaldningsejer til at ringe igen tirsdag. De var meget interesserede og ville gerne se den i weekenden. Igen, der blev fortalt at der var mange interesserede om den og var der nogle der kom i mellemtiden og kunne lide den, så blev den altså ikke holdt tilbage. Bom, så ændrede de planerne og kom og så ponyen allerede tirsdag aften, på trods af 2 timers kørsel frem og tilbage. Kemien var fantastisk og de havde så godt som købt den. De kom igen om lørdagen og der var ingen i tvivl.

    Havde de ventet med at komme og kigge til weekenden, så havde de nok ikke haft muligheden for at købe den. Kemi og mavefornemmelse er vigtigt, men seriøsitet er også, hvilket jeg synes man viser hvis man kan gøre plads i kaldenderen til at komme og kigge inden for relativ kort tid.


  • #13   8. jan 2020 bare husk du kan vælge og vrage som du vil så længe man holder en god tone??

  • #15   8. jan 2020 Der kan jo være flere rigtige mennesker Lisette smiley
    Min kommentar var især henvendt til en der havde en mulig køber der skulle bruge flere uger på at finde en dato, det ser jeg som super useriøst.


  • #17   8. jan 2020 Jeg ser det ikke som pres, men som ærlig snak. Det var en super eftertragtet pony og vi ville ikke holde den tilbage for nogen der endnu ikke havde set den. Der er så mange drømmere i hesteverdenen, som skriver på en hest, men aldrig kommer.
    Havde de ikke kunne komme samme aften, var det jo ikke fordi at de ikke måtte komme i weekenden, hvis den ikke var blevet solgt i mellem tiden. Men det er dumt at give en garanti, som man ikke er sikker på at man kan holde smiley


Kommentér på:
Spørgsmål vedr. salg

Annonce