{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Andet end halm til løsdrift m dybstrøelse?? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og filosoferer i et stille øjeblik.

Vi flytter jo snart til Sjælland.
I starten skal hesten være opstaldet ude - men på sigt vil jeg gerne have hest hjemme.
Jeg har forhåndsgodkendelse til 2 løsdrift skure på maximal 50 m2 pr skur.

Jeg vil gerne undgå mødding, have dybstrøelse, så jeg kan holde rent og tørt ved at strø.
Jeg har ikke tænkt mig at muge mere, end hvad det kræver at skaffe møg til at gøde roser med...

Spørgsmål.
Man kan jo bruge halm til det. Og det virker.
Men, er der andet der kan bruges??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andet end halm til løsdrift m dybstrøelse??
  • #1   22. jan 2020 jeg har endnu ikke selv prøvet - men træpiller vil jeg mene kan bruges - da de også kan bruges i haven - og suger væske - jeg starter først selv op til sommer - men for 4 somre siden havde jeg træpiller og spåner i løsdriften da hestene stod ved naboen (naboens mark)

  • #2   22. jan 2020 Men - kræver det ikke daglig mugning at bruge træpiller??

    Jeg ønsker mig noget, hvor jeg en gang om året kan sige "hey far, må jeg låne bobcatten på lørdag, så jeg kan muge ud?"
    Og så, hvis jeg vil have et højbed, så vil jeg måske plukke pærer til formålet...


  • #3   22. jan 2020 Jo hvis man ikke passer sin træpille bund/halmpille bund, så skaber det rigtig meget bøvl, det pakker sig og suger ikke ligeså godt.. Bunden bliver hurtigt ødelagt.. Jeg skulle have hjælp til at passe heste en forlænget weekend, havde skrevet til personen hvad der skulle gøres, og hurtigt vist det, det havde personen glemt (at ordne bunden) så min bund var blevet rigtig dårlig og jeg havde meget arbejde med at smide ud og ordne.. Dette var bare 3 dage..
    Så hvis du ikke gider at muge og holde bund, så brug halm..

    Mvh TT


  • #4   22. jan 2020 Du vil ikke lave en markstak og så lade det formuldne? Det gør vi med halm og det fungerer godt. Der bliver muget 1-2 gange om året smiley

  • #5   22. jan 2020 Doktor WHO; jo hvis ikke den passer som TT skriver - uanset så er der en daglig gang i stalden - og bunden - jeg laver halmstakke - og de bliver så jævnet ud på vores grund - så formulder det - og markerne her elsker det - og ellers henter naboen hvis det bliver for voldsomme stakke -

  • #6   22. jan 2020 Jeg kan ikke huske reglerne for markstakke.

    Men de er vist nok skærpet.
    Og når jeg har 2 shetlændere, Aslan er 153 cm varmblodsblanding, og jeg nok "kommer til" at købe en hest eller tre til i de kommende år, og måske opstalde for at have en turmakker og så lidt kødkvæg og... og...
    Let's face it. Jeg kommer nok op til grænsen for at det er påkrævet at have fast bund i møddingen, men jeg kan omgå det ved at have dybstrøelse...


  • #7   23. jan 2020
    Der er ikke andet end halm der fungere med dybstrøelse.


  • #8   23. jan 2020 Jamen, så er det jo heldigt at jeg kommer af bondeæt.
    Hvis det er halm, det skal være, så bliver det til det...



  • #9   23. jan 2020 Jeg tror også at du skal holde dig til halm, alt andet kræver vedligehold.
    Arbejdede på et tidspunkt i en stald hvor de unge gik i løsdrift, her var der smidt træflis i bunden og træpiller ovenpå, så tis løb ned mellem piller og flis så toppen forblev tør, men der blev taget klatter hver dag.


Kommentér på:
Andet end halm til løsdrift m dybstrøelse??

Annonce