{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
435 visninger | Oprettet:

undervisning i tidlig alder XS {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste her der syntes at det er for tideligt at begynde at undervise når man fx. er 13 år?
Jeg syntes der er helt vildt mange her inde der tilbyder undervisning, selv om de kun har redet ganske få år!
Og så til helt vilde priser, jeg får undervisning af en par 26, og hun har undervist på rideskoler, redet flere af de dyre hingste i Tyskland osv. og det koster 40 kr. pr. person pr. time
er jeg den enste der syntes at det er lidt vildt at "børn" (ikke ondt ment, og ved godt at jeg ikke selv er meget ældere) kan undervise til en dyre pris?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undervisning i tidlig alder XS
  • #1   16. aug 2007 Hmm kommer helt helt an på hvilke person der gør det.. der er mange ting der spiller ind efter min mening..

  • #2   16. aug 2007 jeg er 14, og jeg underviser da, men det var så dem selv der spurgte men jeg har osse redet i godt 9 år nu,!!

  • #3   16. aug 2007 Vil give dig fuldstændig ret. Er helt enig.
    Jeg ville aldrig nogensinde tage en underviser på min egen alder, jeg skal til at have undervisning af en rigtig dygtig mande berider ( han er også super lækker :'D )..
    - Men jeg er godt nok 16 og underviser en på 14 år. Da jeg startede med at undervise hende ville hun ikke engang springe 40 cm og nu springer hun 120 :'D


  • #5   16. aug 2007 Men prøv at tænk på en situation, fx. hvor en ryger af over et spring og lander med hovedet førdt i springet?

  • #6   16. aug 2007 Enig med KJ. Kommer helt an på personen.

  • #7   16. aug 2007 Nu mener Schmølz *RHO* jo ikke familie og venner, men hvis man kigger lidt i marked, kan man finde piger på 13-16 år, der ikke har redet i vildt mange år, som underviser i spring og dressur, og det koster gerne 100-150,- pr time.
    Mange af de samme piger, tilbyder også tilridning/ridning til 3000,- pr mdr.
    Og de rider ikke meget højere end LC/LB spring/dressur

    Det er fuldstændig latterligt!!

    Der findes få piger i den alder, som sagtens kan ride og undervise, og ligefrem tillade sig at tage penge for det. Jeg kender et par stykker af dem.

    Vi tilbyder terrænspringning på vores terrænbane, og der underviser jeg gerne hvis folk ønsker det, men jeg kunne aldrig drømme om at tage noget for det!!


  • #8   16. aug 2007 fuldstændig enig,

  • #9   16. aug 2007 Stals søgård: ja nemmelig, lige det jeg mente smiley

  • #10   16. aug 2007 jeg er 17 og har 11 års erfaring, har tilredet et par heste, opdraget på nogle som har været møgumulige og haft ødelagte ehste, har i 2 måneder fået intensiv undervisning og hjælp af berider.. hehe

    Jeg tager 75 kr for en ene time i spring, hvor jeg selv rydder spring frem og tilbage, og så går jeg ikke etfer klokke time.. Hvis ikke ejg skal rydde spring, så tar jeg en 50 pr enetime..

    Men synes selv jeg har noget erfaring osv, på området, så det generer mig ikke.. hehe

    men vil give dig ret.


  • #11   16. aug 2007 Enig med K J.
    Har ikke noget imod det til familie og venner i hvert fald.
    - Men ja, inde på marked. Det er helt henne i vejret.
    Hvis man har GOD erfaring, KAN sine ting og VED hvad man snakker om så er det for mit vedkommende HELT iorden. Men så skal man Virkelig også ha' styr på tingene hvis man underviser 'større' ryttere. Lige nu hjælper jeg en på 9år, ikke undervisning, men hjælp, men her mener jeg at det vil være fint med bare en smule erfaring og så lære videre til de 'mindre'. Bare lidt erfaring at putte ind i deres hoveder =)

    Men ellers er jeg enig med Stald søgård.
    Min veninde på 17år underviste mig og en sød lille pige på 9år. Men hun er også på beridderuddannelse og VED virkelig hvad hun snakker om. Så der syntes jeg at det er helt fint. Hun tog en lille smule for det ( ikke ved mig ) men der brugte hende den 9-årige også min venindes ponyer, Spidi og Pondus ( Forskelligt ).

    Men ja, enig med K J og Søgård.


  • #12   16. aug 2007 jeg underviser nogengange en pige på 12, fordi jeg selv har redet ponyen, og derved kender den... jeg tar ikke noget for det...Jeg vil gerne undervise så meget jeg kan, bare for erfaring... men det er på lavt niveau..

  • #14   16. aug 2007 Jeg syntes ikke det kommer an på hvor længe man har redet men hvor erfaren man er. jeg har redet i 14 år og sys ikke selv jeg er erfaren nok til at undervis smiley selvom jeg har gjort det lidt smiley


  • #15   16. aug 2007 Udover erfaring. så betyder alder altså Meget for hvordan man griber en sag an, hvor god til at formulerer sig og forklare de ting man vil have eleven til at lære. Jeg mener ikke at nogen under 18 burde undervise.
    Og bestemt ikke 13-14 årige. Har godt set hvordan det nogen gange ender når sådan et par tøser får gejlet sig op til at gabe over noget de ikke kan, eller bare ride uansvarligt på f.eks. skovstier..


  • #16   17. aug 2007 Det kan en 13 årig godt, under overvågning af en Voksen vel og mærke! En 13 årig eller andre under 18 hverken bør eller må have ansvaret for at undervise børn.

  • #17   17. aug 2007 Lige nu får jeg det gratis på en måde , fordi det er inkluderet i det jeg giver for part (:
    Men før gav jeg 100 ,- for en halv time .. og det blev senere sat op til 125 ,- .. Synes det var vildt dyrt .. hun undervisede også på en rideskole ..


  • #18   17. aug 2007 Jeg "underviser" to små piger engang imellem. Jeg tager ingen penge for det, men får at vide at forældrene at jeg har et godt tag på dem smiley Det er de basale ting som at sidde korrekt og sådan jeg øver med dem. Vil de lære mere må de betale for professionel, da jeg intet forkert vil lære dem.

  • #19   19. aug 2007 Jeg har redet hele livet :b og giver kun undervisning en gang i mellem

Kommentér på:
undervisning i tidlig alder XS

Annonce