{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  What too do?? Muk
  • #1   16. mar 2020 Vi behandler med Kovaline og har gjort det i et par år efterhånden - og det virker bare! smiley

  • Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 35
    #2   16. mar 2020 Det behøver ikke være muk, lige i tiden gør mudderet at der hele tiden sker en mekanisk påvirkning, så hår slides og huden ligeså.

    Passer du ikke på, så kan der udvikles muk eller andre tilstande da huden er sårbar.

    Har set flere dyrlæger på fb anbefale følgende:
    Det bedste er helt at fjerne hesten fra mudder, det er der ikke mange der kan i år.
    Vask benene med Mediscrup, tør meget meget grundigt og smør ind i en fed creme feks helosan. En ide er at vaske om aftenen og så smøre om morgenen før de kommer ud, hvis det kan lade sig gøre. At smøre fed creme på en våd hud giver ingen mening.

    Disse råd har jeg fra fbgruppen spørghestedyrlægene smiley

    Udvikler det sig til sår, breder sig, hesten bliver halt, hæver, er meget varm eller den har feber, så ring til dyrlægen!


  • #3   16. mar 2020 Kovaline!! Det er helt fantastisk

  • #4   16. mar 2020 Køerne får noget, der er i familie med, der hvor foryveret tilhæfter, kaldet yversår. Det er også sådan noget svamp-bakterie forårsaget sår, hvor der heller ikke er én behandling, der bare virker.

    Det bedste man kan gøre for at vaske/behandle det, er atamon i lidt lunkent vand. Det kan også kræve en antibiotikabehandling, men det er vigtigt at holde det rent og tørt, så huden kan vokse sammen.

    Atamon - ja, det mama bruger til at konservere sylte og henkog - det har også en plads i førstehjælpskassen i stalden smiley


  • #5   16. mar 2020 Jeg ville holde mig LANGT fra Kovaline. Jeg har set rigtig mange grimme allergiske reaktioner på deres produkter - det skidt kommer ikke i nærheden af min hest smiley Vil du absolut prøve det, så prøv på et minimalt område først og afvent, om hesten reagerer.

    Vask evt. med noget Hibiscrub / Mediscrub og afvent, om det tager det.. og smør evt. en muksalve på, når benene er tørre - jeg plejer at bruge Blue Hors' sårsalven. Virker det ikke, så ville jeg henvende mig ved min dyrlæge smiley Det gjorde jeg for et par uger siden, min fik en mild hudinffektion, og jeg har brugt en antibiotika-something-something creme fra dyrlægen, som hjælper smiley


  • #6   16. mar 2020 Jeg har heldigvis 7-9-13 aldrig oplevet en allergisk reaktion og for os er der bare ikke andet det har virket, så jeg anbefaler stadig stærkt at prøve med Kovaline smiley

  • #8   16. mar 2020 Mediscrub derefter tørring hvorefter der kommer zinksalve på. Det læste jeg på en dyrlæges hjemmeside

  • #9   16. mar 2020 Brug zinksalve smiley

  • #10   16. mar 2020 Zink salve og en zink kur og bliver det ikke bedre, så få dyrlægen til at se på det.

  • #11   18. mar 2020 Min den gamle hoppe får skæl muk forår og efterår. Jeg vasker det med Skin fra Primecare hver anden dag med en børste. Ingen tørren og smørren. Super nemt. De skriver det forsvinder efter 14 dage, hos min hoppe, efter 1 uge. smiley

Kommentér på:
What too do?? Muk

Annonce