{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

Katrine S
Katrine S
Tilmeldt:
25. jul 2020
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

At sælge sin hest {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg har gået med tanken om, at sælge min islænder vallak på 4 år i mange måneder nu. Jeg føler ik at jeg kan overskue det med skole og jeg føler heller ikke interessen er der mere. Men tilgengæld har jeg heller ikke lyst til sælge min hest for jeg har redet stortest hele mit liv. Så det vil også være meget underligt at skulle give slip på det hele. Men jeg tror også det vil være det bedste at sælge den til et bedre hjem hvor den kan få mere opmærksomhed.

Så derfor viljen gerne hører jeres erfaringer om at sælge sin hest og hvordan det endte osv
Eller bare nogen gode råd kunne også hjælpe meget


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge sin hest
  • #1   25. jul 2020 Du kunne starte med at låne ud, og se om du kan holde ud ikke at have hesten. På den måde kan du få den hjem igen, enten hvis du finder ud af du savner det for meget, eller når du på et tidspunkt har bedre overskud til det.
    Jeg er selv af nød stoppet med heste. Det var så fordi jeg ikke havde en hest at ride, og ikke har råd til at finde en. Jeg røg overraskende hurtigt ind i de nye vaner uden hest. Jeg savner det stadig, men ikke på samme måde som i starten.


  • Katrine S
    Katrine S Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #2   25. jul 2020 Det har jeg også tænkt meget på, men da den kun er 4 og ikke tilredet tror jeg det lidt svært. Har også hørt meget dårligt om at låne ud dsv


  • #3   25. jul 2020 Personligt ville jeg gøre op med mig selv, om jeg i virkeligheden ønsker hesten eller ej. Altså spørge mig selv, om jeg har tid/overskud? Økonomi? Og hvor højt prioriterer jeg den egentligt. For hvis du bare har den for at have den, men du i virkeligheden ikke gider hesten, ville jeg overveje, om den skal have et nyt hjem. Jeg siger ikke, at du ikke er glad for den, slet ikke. Men hvis du bare ender med at føle det er noget du skal, fremfor det er noget du har lyst til og i virkeligheden ikke tager dig tiden til det, er det så det værd? Ikke mindst for dig, men også for hesten. Du kan altid starte med at udlåne i fx. 6 måneder og se om det er noget du føler er bedre for dig, eller om du måske bare havde brug for en lille pause.

  • Katrine S
    Katrine S Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #4   25. jul 2020 Mange tak for svar
    Jeg føler nogengange det er noget jeg skal og ikke noget jeg nyder eller glæder mig til. men der også nogen dage jeg glæder mig. Og det synes jeg også er lidt træls for man skal jo være glad for at tage i stalden osv. men tror simpelthen jeg ved at miste interessen


  • #5   26. jul 2020 Du skal adskille tingene i dit hoved.
    Som jeg ser det, er der flere temaer.

    1) Hvor er du nu i livet? Hvad kan du tilbyde en hest nu?
    2) Hvad er dit motiv for at holde hest?
    3) Hvad har hesten brug for? Et minimum for at trives?
    4) Hvis du sælger din unghest, er det så det endelige farvel til at holde hest? Eller, kan du købe en anden, som passer dig bedre - nu, eller kan du genoptage hesteriet om nogle år??

    Jeg tror, at du blander det sammen.
    Det lyder somom du er et sted i livet, hvor enten hestehold generelt eller unghest ikke passer ind. Ja, så er det ok at tænke over det, og tage konsekvensen.
    Hesten er sød og dejlig. Det er de fleste heldigvis.
    Det, at du sælger en hest nu er IKKE et permanent farvel til ridesport, heste osv for resten af dit liv. Du kan godt vælge at genoptage det, hvis du senere vil det.


  • #6   26. jul 2020 Støtter helt op om Dr Who forslag. Det er en god måde at få sat tankerne lidt i system.

    Det vil helt sikkert føles hårdt at skulle sælge, men det betyder ikke at det er forkert at sælge.
    De rigtige beslutninger kan godt gøre ondt.


  • #7   26. jul 2020 Jeg har ikke valgt at sælge fordi jeg ville holde op med at ride, men fordi jeg gerne ville noget andet end min daværende pony (som jeg lånte og ejer ikke ville have igen). Jeg gik i et par år og tænkte jeg gerne ville have min egen hest (en som jeg selv valgte ). Jeg knuselskede ponyen og ville den kun det bedste nok lidt ligesom du har det med din, men da jeg endelig tog beslutningen og fik lavet en annonce gik det meget nemt og jeg har klar til at komme videre (ponyen blev så aflivet fordi han var urengående på to ben i bøjeprøven). Du kan prøve at lave salgsannoncen og se hvad der sker inden i, en salgsannonce kan altid slettes hvis det ikke føles rigtigt smiley

  • Katrine S
    Katrine S Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #10   26. jul 2020 Mange tak for svar allesammen.
    Jeg har valgt at sætte ham til salg, da jeg synes det føltes som det rigtige.
    jeg har ikke travlt med at sælge ham, så tager det bare som det kommer og sælger ham kun hvis jeg har en god fornemmelse om personen som vil købe ham


  • #11   27. jul 2020 TS du kan læse lidt om min historie her, det er ikk helt den samme historie som din, men har da lidt tanker omkring at sende en hest videre.

    Jeg håber at du finder en sød køber til din hest.

    https://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1238894-saadan_kan_det_gaa___hesteskift


  • #12   27. jul 2020 Hvad med en halvpart? Så får du både noget økonomisk tilskud, hesten får mere opmærksomhed og bliver brugt + du får mere fritid, men kan stadig tage en ridetur af og til smiley

    Hvis det efter noget tid er rarest på dagene uden hesten, så kan du jo overveje at sælge der smiley


Kommentér på:
At sælge sin hest

Annonce