{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Føl, 7 måneder, vrider på bagbenene. {{forumTopicSubject}}

Lige inden jeg skriver hvad det drejer sig om:
Der er bestilt tid til røntgen i januar(de kunne ikke før), jeg ved godt at det kan være et tegn på spat smiley

Hej alle, hvad er jeres erfaring med føl der vrider på bagebenene?
Han sætter benet ned og i det han træder frem, så laver han ligesom et vrid i bagbenet samt læner det udaf samtidig.
Jeg er blot nysgerrig angående hvad i har oplevet og om det var spat, skævhed i kroppen eller bare vokseværk? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl, 7 måneder, vrider på bagbenene.
  • #2   5. nov 2020 Smed på med det samme. De ved rigtig meget om heste ben og også en masse om ben stilling. Sammen med en dyrlæge vil de sammen kunne stille en sikker diagnose og om hvad der kan gøres

  • #3   5. nov 2020 Har smed på hver 6 uge, det var hende der sagde at jeg skulle få fat i dyrlægen til røntgen, nu spørger jeg efter personlige erfaringer fra folk smiley

  • #5   5. nov 2020 Derfor kan der stadig være forskellige erfaringer fra folk, det kan være et føl der havde spat i en tidlig alder, kodeledsskrid, vokseværk eller andet smiley
    Ja, det handler om mit føl, men derfor kan jeg jo stadig godt høre om andre folks erfaringer?
    Det er den eneste udkørende dyrlæge med røntgen udstyr i mit område, så det kan ikke være andre dyrlæger smiley


  • #6   6. nov 2020 Jeg synes du skal se om du kan få en anden dyrlæge som har tid til røngten noget før. Det er længe til januar og det kan have konsekvenser hvis der ikke bliver gjort noget nu.
    Held og lykke ????
    Kan læse du skriver det er den eneste udekørende dyrlæge med røngten udstyr men kan du så ikke transportere hesten til klinikken?


  • #7   8. nov 2020 Hvis ellers jeg har det rigtige billede af det i hovedet, så er det noget rigtig mange heste gør og ikke noget jeg ville være bekymret over (men dog konferere med smeden).
    Men det er jo lidt svært at gætte på ud fra kun beskrivelsen - kan du evt lægge en video op af hesten bagfra når den går?


  • #8   8. nov 2020 Sådan som jeg forstår den beskrivelse du giver, så er det præcis det samme min kærestes gamle Frederiksborg vallak gør. Den har gjort det så længe min kæreste har haft ham og han er omkring 28 nu.
    Men som Michelle W også skriver så er det svært når man ikke selv har set det smiley


  • #9   17. nov 2020 Undskyld, har ikke været på HG et stykke tid nu efterhånden smiley

    Isabel N: Et er at det er den eneste dyrlæge der som sådan er med udekørende røntgen, noget andet er at han er lige blevet kastreret og skal flytte den 28'ende november, hvilket vil sige at han får rigeligt med stress i sin krop, derfor er der både for dyrlægens kalenders skyld og Tjalfe's skyld bestilt så sent.
    DOG! Dyrlægen var ude for at lave en opfølgning på hans sår efter kastration, jeg fik ham lige til at se på hvordan Tjalfe bevæger sig og mener at det kan klares med en omgang kiopraktik og special sko på bagbenene fra smeden, vi tager dog stadig røntgen for at være 100% sikker på at der ikke er spat til stede smiley

    Michelle og Anika, fik lige dyrlægen ud som skrevet her, så er slet ikke så nervøs mere hehe smiley
    Kan desværre ikke tage video bagfra, for han følger efter mig konstant og prøver jeg at få ham fremaf, så enten traver eller gallopere han(Hvor han ikke vrider i bagbenene)
    Men han får fast fys hver tredje måned og skal ha special sko på nu, samt kiopraktik 1x om måneden smiley


  • #10   22. jan 2021 Opfølgning nu hvor jeg husker det smiley

    Han er ren i røntgen og får special sko på for at hjælpe med at rette op, vi er pt igang med kst og fys i håbet om at mild behandling kan hjælpe ham, ellers kommer min dyrlæge og laver mange men korte intervaller af kiopraktik smiley


Kommentér på:
Føl, 7 måneder, vrider på bagbenene.

Annonce