{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Bider dækkener i stykker {{forumTopicSubject}}

Hva gør jeg. Jeg har en 5 års oldenborger der keder sig rigtig meget når han er på fold pga, mindre fold og ingen græs grundet sæsonen.

Han har ødelagt nu i alt 3 dækkener på sin foldmakker ved at bide mindre eller større huller på bagparten i dækkenerne.

Der er prøvet at smøre alverdens præperater på men lige lidt har det hjulpet.

Har hørt nogen anbefale en mundkurv til heste, da han så ikke har muligheden for at få fat i dækkenet. Nogen der har erfaringer med dette eller har gjort andet der har virket, er snart ved at løbe tør for ideer? og har ikke råd til at betale for nye dækkener til en andens hest hver uge

Alle erfaringer modtages med Kyshånd


Nærlokale nyheder i Lystrup
vores-lystrup.dk kan du læse nærlokale nyheder fra Lystrup og omegn. Læs mere her.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider dækkener i stykker
  • #1   6. jan 2021 Jeg har brugt BH staldintakt,
    Smurt på der hvor tænderne typisk ender.
    Min stoppede med at bide i egne dækner på 2-3 dage.
    Og hans foldven stoppede med, at bide dimser af min dækken.


  • #2   6. jan 2021 Jeg har sådanne dækkenædere - de går hjemme og er jo så mine egne alle tre smiley

    Og ja det koster dækner når drengene leger smiley

    Eneste virkelig gode løsning er at de går på enefold - hos mig bare med et hegn imellem - så kan/kunne de stadigvæk lege hen over hegnet, men tempoet med hvor hurtigt dæknerne blev ædt, blev da sat lidt ned.....man kan nemlig stadigvæk flå et dækken hen over et hegn, hvis man virkelig vil smiley

    De sidste par år har de fået lov til at gå sammen alle tre - og jeg køber så dækner i denier 1200-1680..... gerne regndækken, som så bruges som overdækken, og som kan holde til noget bøl, om ikke andet i 3-4 måneder.

    Jeg har set man kan få sådan en flad skal/skål som en slags mundkurv til at de ikke bider i dækken. På den måde kan de æde wrap/hø uden problemer, da det ikke er en reel mundkurv.
    Men jeg kan desværre ikke lige finde et billed af den.

    Mvh Charlotte


  • #3   6. jan 2021 Har tidligere brugt en GreenGuard-mundkurv, hvor de vandrette "tremmer" var skåret væk, så græsset godt kunne komme ind, men tænderne ikke kunne komme ud. smiley Ingen problemer af nogen art med den løsning..

  • #5   6. jan 2021 Her var hittet at spraye dækkener med hjortetaksolie.
    Det fik dækkenæderen til at stoppe med at flå dækkenerne i stykker på min hest.

    Ja, det stinker. Men havde prøvet alt muligt andet, og var ved at være en smule frustreret


  • #6   6. jan 2021 Hos os går hestene ved et billigt regndækken yderst. Så kan de rippe det. Og det er så smurt ind i diverse bidstop, chili eller hvad man lige bruger.

Kommentér på:
Bider dækkener i stykker

Annonce