{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

Fold når hesten har smidt en sko? {{forumTopicSubject}}

Nu står jeg endnu engang i situationen hvor min (normalt) elskede krikke har smidt en af sine sko inden for 14 dage.

Sidste gang havde hun smidt skoen på det forben, hvor hun har haft en seneskade og derfor fik hun ikke lov at komme ud.

Men denne gang er det modsatte forben og derfor blev jeg nysgerrig på hvad I andre gør?

Lukker I på fold med kun 3 sko eller bliver de inde til smeden kommer?

Billedet er af den tabte sko, som har fået en ordentlig flyvetur under den daglige væddeløbstur rundt på folden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fold når hesten har smidt en sko?
  • #1   12. mar 2021 Mine er ude hele tiden, også når der kun er 3 sko tilbage. Kunne ikke nænne at bure min hest inde indtil smeden får tid.

  • #2   12. mar 2021 Han får lov til at komme ud.
    Så længe hesten er ok gående, ser jeg ingen grund til de står inde. smiley


  • #3   12. mar 2021
    Ja, når hesten ikke er påvirket af det - så ser jeg ingen grund til at den ikke skal ud.
    Min har kun smidt en sko to gange på en del år, hun kom ud indtil det blev fikset.


  • #4   12. mar 2021 Hvis jeg var i tvivl, så ville jeg nok spørge smeden.

    Ved en almindelig læs sko, så ville jeg nok bare lade den hygge sig på folden.


  • #5   13. mar 2021 Min havde en periode hvor han konstant smed sko, han kom ud alligevel.

  • #6   13. mar 2021 Jeg har Caspian som gerne smider en sko hist og pist. Han ryger på fold lige meget hvad. Hvis han er øm, så laver jeg en “GAFFA-sko” hvor jeg har puttet en vaskeklud og pakker hoven ind, og så gaffataper det hele - så kan den holde en 8-10 timer på fold.

    Mvh Charlotte


  • #7   13. mar 2021 Santana kan godt finde ud af, at afmontere en sko i ny øg næ - han kommer altid på fold. Jeg har da også en enkelt eller to redet let dressur på ridebanen med 3 sko smiley

  • #8   13. mar 2021 Vi bruger ikke sko, men jeg ville lukke ud alligevel. Alternativt kunne man skære folden af, så den ikke er super løbevenlig, eller lukke på en lidt mindre fold og så - hvis hesten er til det - sørge for hø/wrap ad libitum, så hesten har noget at give sig til.
    Nu snakker jeg uden erfaring, men tænker om en boot kunne være en idé at smække på på folden, for at udligne længdeforskellen? Der ville jeg dog nok høre min smed ad.


  • #9   14. mar 2021 Mange tak for alle jeres input smiley det er virkelig rart at høre hvad I andre gør.

    Dog har damen selv løst min bekymring omkring højdeforskellen på forhovene, da hun her til morgen valgte at tage den sidste forsko af under sin daglige løbetur ??

    Så nu er jeg i tænkeboks omkring hvad jeg kan gøre for at mindske risikoen for tabte sko, når hun får smækket 2 nye sko på smiley


  • #10   14. mar 2021 Min har klokker på. Han er ikke kendt for at smide sko, men han går altid med klokker på fold, for at holde risiko for skosmidning og "træde op i sig selv" skrammer.. dem er han nemlig lidt mere kendt for :l

  • #11   14. mar 2021 Hun har også klokker på hver dag, men fordi hun har sådan et kæmpe svævemoment når hun løber så kommer bagbenene op og piller skoen af lige i det sekund klokken ikke dækker ??

    Hun går med ringsko, så derfor er det lidt nemmere for hende at pille dem af.


  • #12   14. mar 2021 Hmm.. Hvad med to par klokker? Det virker også engang imellem..

  • #13   14. mar 2021 Jeg håber at det hjælper at hun får sålerne af, men ellers så er næste step at forsøge med 2 klokker smiley

  • #14   15. mar 2021 Nu er klokker ikke bare klokker. smiley

    Hvis de skal have nogen effekt skal de sidde korrekt. Når hesten står på staldgangen. skal klokken røre gulvet bagtil, og ikke kunne køre for meget op og ned ad benet.
    Billede af klokke der passer


    profilbillede
  • #15   15. mar 2021 Denne passer også


    profilbillede
  • #16   15. mar 2021 Passer IKKE.
    Er for løs og for lav.


    profilbillede
  • #18   15. mar 2021 Og denne er for lille


    profilbillede
  • #19   15. mar 2021 Karin: Jeg vil nu mene at de klokker jeg har passer til hende. smiley

    Men klokker vil aldrig kunne beskytte en ringsko fra at blive hevet af i det moment hun tog den af i weekenden. Så jeg må håbe på at det hjælper at pille sålen af og skoen så sidder bedre fast. Og så gør jeg hvad jeg kan for at nedsætte hendes lyst til at løbe alt for meget ude på folden.


  • #20   15. mar 2021 Bare ud på folden:)

  • #22   18. mar 2021 Jill: min har heldigvis ikke den store tildens til at smide sko. Det var derfor jeg var lidt interesseret i at vide hvad andre gjorde, da jeg aldrig rigtig har stået i situationen før. Hun har tidligere kun smidt sko en gang om året og været ekstremt ømtået bagefter så det var naturligt hun ikke skulle ud.

    Men nu har hun fået ringsko på + hun havde såler på. Jeg krydser fingre for at problemet var sålerne og at hun nu beholder dem på.

    Hun får også Ungulat i fodret, hvilket har hjulpet markant på hendes hovkvalitet. Og det mærkes også nu hvor hun slet ikke var ømtået efter hun smed begge forsko indenfor 2 dage ??


Kommentér på:
Fold når hesten har smidt en sko?

Annonce