{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Hvad er normalen ved udlån? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg håber jeg har fået oprettet emnet i den rigtige kategori

Sagen er den jeg har overvejet at låne min unghest ud og har googlet på livet løs for at finde ud af hvad normalen er, men jeg fornemmer næsten der ingen "normal" er

Jeg ser ofte at folk der søger en låner til deres hest skriver at låner holder alle udgifter, men ser så ind i mellem at det er alle udgifter udover forsikring?

Jeg har fundet en fin kontrakt via hestenettet, hvor man også selv kan tilføje noget selv.

Er der nogle af jer derude der har erfaring med at låne ud som har nogen gode råd/erfaringer? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er normalen ved udlån?
  • #1   20. feb 2023 Jeg ville nok like sikre mig den kontrakt ikke er old gammel. Jeg har selv brugt kontrakten fra Advokat Pernille Skipper. Dem jeg har lånt af har betalt forsikring. Jeg har betalt resten, men vi har dog haft et maksimum beløb på hvad dyrlægen må koste, før ejer selv skal vurdere om de vil bruge flere penge på hesten.

  • #2   20. feb 2023 Sørg for, at skrive alt ned i mindste detalje.
    Jeg har haft to uheldige udlån, hvor det ene udlån gik ud over min sadel og hesten.
    Men det skal da os siges, at jeg har haft lånt min nuværende pony ud og alt er blevet overholdt og passet på. Den dag i dag, deles vi om ham og har et super samarbejde.

    Jeg har altid brugt den fra HN


  • #3   24. feb 2023 jeg har en dame som jeg låner
    jeg betaler som om det var min egen hest. Dog ikke forsikring

    vi har dog valgt ikke at have en kontrakt. ponyen er 26 år, og må ikke bruges til ridning, Men jeg rider ikke så det passer fint


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #4   26. feb 2023 Der er formentlig flere "normaler" - afhænger jo i høj grad af omstændighederne omkring det enkelte lån.

    Vi har f. eks. lånt en ældre pony, som ejerne ønskede pensioneret som ridepony, og som her "bare" skal fungere som lege- og tur-buddy for min ridehest.
    Ejer betaler alt ud over foder og strøelse og tilbød også at betale foder og strøelse, hvilket jeg sagt nej tak til - lige så glade de er for at deres pony trives, lige så meget nyder vi jo at ha' ham her... smiley

    Var der omvendt tale om et "lej en ridehest"-arrangement, havde udgiftsfordelingen nok set markant anderledes ud.

    Vi brugte i øvrigt også HN's kontrakt.


Kommentér på:
Hvad er normalen ved udlån?

Annonce