{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rideskole heste ?
  • #1   21. feb 2008 når jeg tænker rideskole heste har de for det meste iik godt de bliver sadel op forkert og forskellige ting smiley ...

• #2   21. feb 2008 de er heste, og de fleste steder bliver de behandlet ordenligt... og heste er ikke ''dårlige'' af at stå på en rideskole...

• #3   21. feb 2008 På rideskolen hvor jeg går, og har arbejdet i sommerferien, bliver hestene behandlet super godt.. Altså,. De har det rigtig godt og der er ingen dårlige ting man kan sige.. smiley

• #4   21. feb 2008 nej.. dem jeg kender til bliver behandlet rigtig skidt, kommer på fold et par timer om søndagen, hvis deres passer likker dem ud, går 3-4 timer om dagen og stå i spiltorv.. og udover det så beholder de dem til de er total ødelagt eller dør af alderdom, halvdelen af elev hestene har været der i over 15 år...

• #5   21. feb 2008 lukker*

• #6   21. feb 2008 altså dem jeg kender har det os godt... og der er staldpiger til at hjælpe med at sadle op...

• #7   21. feb 2008 På den rideskole jeg er på. (BRRK) bliver alle ponyer/heste passet og plejet ordenligt!! men der er da sikkert andre steder hvor de bliver dårligt behandlet men ikke nogle rideskoler jeg kender..

• #8   21. feb 2008 Synes at nogle rideskoler skulle lukkes !

det er bare ikke et liv for en hest smiley

• #9   21. feb 2008 Har aldrig oplevet positivt med rideskoler. Der jeg gik det første år, fik hestene ikke ordentligt foder, alt foregik gennem tøjler, og de kom sjældent på fold. Jeg anede selvfølgelig ikke bedre da jeg ikke havde kendskab til heste.
    De heste der var der, var man nød til at hive i munden for at dreje, for de var død hårde i munden, og reagerede ikke det mindste på benene. Deres pels var ru og uplejet, og hestene stod i spiltov.

- Men er da sikker på der findes nogle gode. Jeg ville dog aldrig sende min hest til en rideskole.

• #10   21. feb 2008 Det er forskelligt fra rideskole til rideskole.
    Men jeg synes det er synd når det kun er gamle heste, eller heste uden muligheder der bliver brugt til rideskoler. Ser også tit at rideskolehestene står ï spiletov, går med dårlige sadler og udstyr der ikke passer. Og også på folde uden mulighed for at spise græs og løbe og føle sig fri. Det er jo en must for heste. Jeg kan for det meste se på en hest om den er privat eller rideskolehest.
    Men jeg synes klart at rideskolehestene er blevet bedre siden da jeg startede med ridningen :o)

• #11   21. feb 2008 der er meget forskel på rideskoleheste... den på siv er bare super søde og velredne allesammen...

• #12   21. feb 2008 Måske ikke ligefrem heste der bliver ofret det helt vilde på.. Det ene sted jeg har redet var det ponyer der stod i spiltov, kom på mark 2-3 timer om dagen og blev brug 2-4 timer alt efter hvor hårdt den arbejdede.. de blev ikke passet med vaccine og tandraspning og deres hovedtøj var noget der var sammensat af en masse rester og sadlen var det billigste billige.. Deres underlag i boksen blev skiftet en gang om måneden og de fik en halv skive til halm om dagen (aldrig hø eller wrap) og foder som de fik en håndfuld af om morgenen og resten når de havde været brugt.. men de kunne nå hinander over væggen..

Andet sted stod alle str. i boks og kom på fold hele dagen bortset fra de maks 2timer om dagen de blev brugt (både løsspring, spring, arbejde fra jorden, dressur og "alm" elevheste arbejde) .. Inde i boksen fik de altid rigeligt wrap og halm og blev fodret efter ridningen og tidligt om morgenen.. Deres udstyr var også brugt, men blev holdt og passede 100% til hesten..

Tror det er forskelligt fra hvor det er.. Men det er tit de tunge heste som er hårde i munden der bliver elev heste..

• #13   21. feb 2008 Hmm, men Victoria skal snart aflives for slidgigt.. Det har hun fået fordi hun har været rideskolehest, og hun blev sindsyg i hovedet af at være der.
    Der har du meget svar på alle spørgsmålene smiley

• #14   21. feb 2008 Der skulle havde stået 'min', istedet for 'men' :b

• #15   21. feb 2008 Det ene sted på SAM, havde de det super godt sys jeg .. men på TMR sys jeg ikke, da de står i spiltov og bliver sadlet op forkert osv ;D

• #16   21. feb 2008 nogen steder gør det, andre steder ikke, så folk skal virkelig være kritiske og ikke blot tage første og bedste sted.

• #18   6. mar 2008 Hej Jeg tror da at langt de fleste steder, har rideskoleheste det godt (står i boks, kommer på fold osv.) Og heldigvis er der jo kommet regler for hvordan heste må stå og gå. Så var der lige en ting jeg gerne ville hører, om der er nogle der ved om de rideskoleheste der står rundt omkring ejes af rideskolen (rideklubben) eller om de er privat ejet og ejerne lejer dem ud. Og hvis de gør hvordan afregnes de timer hesten går som rideskolehest.

Kommentér på:
Rideskole heste ?

Annonce