2.641 visninger
|
Oprettet:
Rideskole heste! {{forumTopicSubject}}
Noget der sælge hest/ ponyer alle racer af hest og lige meget med hvilke højde, til en rideskole??
Skriv meget gerne óm mere Info og om i har nogle?:)
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 561
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3055 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.758
jan 2009
Følger: 47 Følgere: 73 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 668
dec 2008
Følger: 102 Følgere: 119 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 35
I har ingen respekt eller pli! Seriøst det er spild af energi det i har gang i! Jeres verden er virkelig lille!! I bure skamme jer!!!
Og det er ikke syndt og være ride skole hest? I har selv gået tin de en gang så hvorfor er i. Imod det når i selv har støttet det en gang'
Blogger
Det eneste der er respektløst her er at være ligeglad emd reglerne, som du siger ja til du vil følge ved at være her inde.
Blogger
Blogger
Jeg har desværre endnu ALDRIG set en eneste 'normal' rideskole passe elevponyerne ordentligt. Og det ser jeg nok heller aldrig.
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 602
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.935
Hvis der er nogen der er respektløs så er det DIG!
Du er da ualmindeligt uopdragen og uhøflig at sidde og tale sådan til folk.
LÆR at LÆSE reglerne før du opretter tråde på nettet...!
Og ja der er sikkert nogen få rideskoleheste der har det godt, men der er bare RIGTIG mange der ikke har...
Og de fleste som har gået på rideskole "engang" gjorde det jo som børn, og deres forældre viste nok ikke bedre...
Skam dig, og vask din mund med sæbe, og få dig så en pæn tone!
Blogger
Helt enig. Min gamle Latino var også rideskole pony, enda ham jeg lærte at ride på. Føj jeg krummer tæer når jeg ser gamle video'er og billeder. Og min Silas blev slået ihjel af en rideskole der ikke gad lytte på mig, da jeg fortalte han ikke måtte rides.
Osv.
mar 2008
Følger: 125 Følgere: 129 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 829
dec 2008
dec 2008
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.877
derfor ser folk ikke deres kære små som rideskoleheste
og rolig nu! reglerne er her for at blive overholdt.. du har intet at blive sur over!
Blogger
Jeg møder mange der mener deres rideskole heste har det godt. Og så alligevel mangler der bare det ene eller andet. Enten har de ikke udstyr der er tilpasset til dem, eller de for ikke det foder de har brug for, går for mange timer, er der for mange år, bliver redet komplet forkert fordi ridelærene ofte slet ikke aner hvad de har gang i, osv osv.
Og det er alt sammen jo logisk nok, det koster penge at tilpasse udstyr, at give godt foder, at passe dem alle med dyrelæge/smed osv osv.
Og før jeg ikke har set det modsatte, skal mine heste aldrig lide under den skæbne. Jeg siger ikke at der ikke evt findes en rideskole der har råd til at passe ponyerne godt nok, men jeg har aldrig set eller hørt om det før. Kun engang har min gamle ridelære fået lov at passe ponyerne og de blev dælme helt livlige igen, hun købte udstyr osv af EGEN lomme. Takken var at hun blev fyret, og kun 1 uge efter den nye ridelære skulle passe dem døde den første pony.
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Set ud fra hestens perspektiv må det være en trist tilværelse... Mange forskellige ryttere hver eneste dag, og langt fra alle er lige dygtige og har lige stor indføling med hesten (nogle er nybegyndere, som sidder og bumper rundt i sadlen), nogle er meget hårdhændede og har for meget temperament... og måske vigtigst af alt: Alle rider på hver deres måde! Uanset om de er dygtige og erfarne eller det modsatte. Og alt dette skal hesten kunne rumme... og så må den oven i købet ikke ret gerne have lov til at protestere, hvis den føler sig uretfærdigt behandlet. Den skal bare affinde sig med, hvad den nu bliver budt lige netop den dag...
Sagt med andre ord: Jeg kan godt forstå, de fleste rideskoleheste ender med at være slukkede og "døde" i blikket, vrangvillige og i værste fald endda aggressive. Selv om heste er blide og tilpasningsdygtige væsner, har de jo også deres grænser.
Men, men, men... når det så er sagt, så er det der med at ride jo ikke noget, man bare kan. Sådan er det i hvert fald for de færreste. Det er noget, vi skal lære for at kunne gøre det rigtigt uden at skade hesten eller os selv. Og hvordan skulle vi kunne lære, hvis der ikke var heste at lære det på??
Inderst inde har jeg et håb om, at såkaldte "robotheste" vil kunne vinde ind med tiden, så man som nybegynder starter på sådan en (det ville alt andet lige også være mere sikkert for rytteren, da en sådan hest ikke ville gøre andet, end den var programmeret til) og skal bestå en "rideprøve", før man må få lov til at sætte sig op på den ægte vare. Men hvis det nogensinde bliver mere end bare en utopisk drøm fra min side, så er det i hvert fald noget, som ligger langt ude i fremtiden, er jeg bange for... og jeg tror også, at det ville møde massiv modstand, i hvert fald i begyndelsen, hvis det blev sådan.
Uanset hvad, så kunne jeg aldrig nogensinde drømme om at sælge min hest til en rideskole.
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.935
Jeg ved udemærket hvad jeg udtaler mig om, egen hest eller ej så kommer de fleste ryttere på rideskoler rundt omkring. Hvis du ikke har opdaget det så er der RIGTIG mange rideskoler der er kombineret med privat klubber....
Jeg udtaler mig på baggrund af fakta.
Så osse du burde vaske din mund i sæbe og få dig en pænere tone....
Blogger
Selvom man ikke har råd til en evt egen hest, behøver man ikke være ligeglad med hestens velfærd, hvilket mange er ELLER man har ikke viden om det.
Svineri at sige en sandhed? Jaså. Jeg 'holder ikke kæft' om de rideskoler der har myrdet ponyer, om resten kan jeg ikke sige noget om, men jeg tvivler på de er rige nok til at byde ponyerne et godt liv.
nov 2012
Følger: 69 Følgere: 68 Heste: 1 Emner: 169 Svar: 582
Min ridelære havde "givet" mig en blind hest at ride på uden at fortælle mig det.
Da jeg skulle sadle hesten op og skifte til trensen løb den ind i en dør, og derefter fik jeg at vide at hesten var blind. Stakkels hest dog!
feb 2013
Følger: 40 Følgere: 37 Emner: 16 Svar: 57
Blogger
Og de for alle nok viteminer/mineraler, har alle tilpasset udstyr, går ikke flere timer om dagen, ridelæren siger noget når hesten bliver hevet i munden/sparket i siderne af en uerfaren rytter, har nok fold timer osv?
Hvis ja at de har råd til det så stor respekt.
jan 2009
Følger: 51 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 201 Svar: 1.945
Blogger
feb 2013
okt 2010
Følger: 64 Følgere: 61 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 148
feb 2013
Blogger
jeg vil ikke se glade heste (for du aner ikke om de er det) jeg vil se heste der bliver passet korrekt, og det er en fakt som Bettemus skriver, at det har de færreste rideskoelr råd til at byde dem.
okt 2010
okt 2010
okt 2010
se hele videoen
''Vi har det grundarbejde der hedder jordarbejde.. det lære os at forstå hestens sprog, da det er lettere for ogs at lære den's sprog end det er for den at lære vores''
Blogger
Du kan ikke spørge din hest: Er du glad i dag?
Så nej du kan antage det, men vide det kan du aldrig, ligesom vi heller ikke kan med vores heste.
For jeres elevheste massør af og til? Det er et stort must have, når de har så mange forskellige på ryggen dagligt, men jeg har endnu ikke set en rideskole gøre det, for det er jo bare elevheste.
feb 2013
Ja det vil jeg da give dig ret i, men vil da hverken sige at det er forkert eller korrekt at drive rideskole"heste" men hvores heste og ponyer bliver behandlet med omtanke
Blogger
Det ser fornuftigt ud ja, men video'en kan jo ikke fortælle os om hesten har tilpassede sadler osv
Nu jegs er den video, så minder det mig mere om en stor privat stald, kan det passe?
okt 2010
okt 2010
okt 2010
Blogger
Elelr ejer ham Bjarne gården og hestene?
nov 2012
Følger: 69 Følgere: 68 Heste: 1 Emner: 169 Svar: 582
feb 2013
Fed video og det ser ud af gode muligheder hestene har, dejligt at se nogle heste der går på fold hverdag
okt 2010
okt 2010
Anyways, vi har altså en god rideskole, ville lige kæmpe min sag til slut
Blogger
Rigtig flot stald og han virker som en venlig gut!
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Svar: 4
okt 2010
okt 2010
feb 2013
feb 2013
Enig og jeg har da set rideskoler hvor man bare lige tænker " det brudte da ikke at være lovligt" desværre men tá det som man vil, men hvores heste har det fint
feb 2013
feb 2013
feb 2013
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.323
Når en hest ejes og bruges af en rideskole, er det selvfølgelig et arbejdsdyr - og der bliver nødt til at være en indtjening på hesten der overgår udgifterne - det er logik for burhøns, og så langt er alle velsagtens også med.
Jeg kan ikke tale på alle rideskolers vegne - og ønsker det så sandelig heller ikke, da jeg udemærket godt ved at der er (for) mange brodne kar på det felt - men jeg kan fortælle lidt om, hvordan det er der, hvor jeg har min hest opstaldet, og hvor jeg arbejder (som underviser og som medhjælper i ridefysioterapi) - på en rideskole.
Vi bruger elevhestene til henholdsvis undervisning og ridefys - og enkelte af dem har weekendparter.
Hestene kommer først og fremmest ud på stor fold hver(!!) eneste dag, i så mange timer det kan lade sig gøre, og går på døgnfold/sommergræs når vejret tillader det.
Der bliver ført belastningsskemaer over hestene, så hestene ikke bliver brugt for meget - hvor der også tages hensyn til om det er skridttimer eller om det er dressurtimer med alle gangarter - og der bliver også taget hensyn til om hesten bliver brugt meget, hvis der bliver lavet partsaftaler, så de får fridage.
Alle hestene bliver tilset af dyrlæge når der grund til det - og vi har meget ofte kiropraktortjek (og viser hesten ændret adfærd/tegn på smerter bestilles der kiropraktor/dyrlæge), kræver en hest kiropraktorbehandling bliver den behandlet og holder fri i en periode hvis kiropraktoren anbefaler dette, og der bliver også fulgt op på af kiropraktor igen.
Hestene får tilpasset sadler af sadelmager, får fast ordnet hove så tit som de skal og får ordnet tænder hvert år.
Kan hestene ikke håndtere forskellige ryttere, bliver de ikke brugt hos os - det ville være synd for både heste og ryttere - og nogle heste KAN altså godt håndtere forskellige ryttere.
Vi er en lille, hyggelig rideskole med noget helt unikt (og selvom jeg aldrig har oplevet en så dejlig rideskole, så findes der nok andre også).
Jeg tror vi alle der har med elevhestene at gøre på rideskolen er enige om at behandle hestene godt og pænt - vores heste har det godt - og jeg vil også vove og påstå, at de har det bedre end mange konkurrenceheste eksempelvis har det.
feb 2013
Det lyder som et fedt sted, hvor mange heste har i ??
apr 2008
Mine rideskole-fordomme har været meget store, før jeg selv fik min hest opstaldet på en rideskole (hvilket jeg da også kun gjorde, fordi jeg ikke kunne finde andet - det er dog det bedste sted jeg har haft hest nu..).
Hvis du tænker på elevheste så har vi lige under 20 - jeg mener vi har 17. Derudover er der alle de opstaldede heste.
apr 2008
Det ser simpelthen også skønt ud på Bæklund!
feb 2013
okt 2010
aug 2007
Jeg kan også sagtens forstå og følge dit synspunkt, faktisk... for ja, selvfølgelig skal det kunne løbe rundt for rideskolerne, og selvfølgelig skal hestene give større indtjening end omkostning.
Men når jeg tænker i rendyrket hestevelfærd, synes jeg stadig ikke, rideskolelivet er et optimalt liv for en hest. Det er livet som konkurrencehest i øvrigt heller ikke, men det er så en helt, helt anden debat, som jeg ikke vil rode mig ind i her.
Som jeg også skrev tidligere, ved jeg udmærket, at rideskoleheste er en nødvendighed for, at ryttere kan lære og dygtiggøre sig, og p.t. er der ingen andre muligheder end at bruge rigtige levende heste lige fra begyndelsen.
Men når det er sagt, så er der stadig alt for mange rideskoler, som ikke tager den hensyn til deres heste, du beskriver i dit indlæg, at I tager hos jer - og jeg har altså gået på flere forskellige af slagsen, må jeg hellere lige for god ordens skyld sige - og som stadig er håbløst fastlåste og gammeldags i deres syn på omgangen med heste og tænker "brug" frem for "dyr", hvis du forstår, hvad jeg mener?
Og der ud over har jeg det personligt sådan, at hvis jeg en dag står overfor at skulle sælge en af mine heste, så vil det ikke være rideskolelivet, jeg ønsker for den. Det er selvfølgelig ingen garanti mod, at den vil blive behandlet godt og på hestevelfærdsrigtige vilkår, for private kan også behandle hestene dårligt, brugt forkert osv., men det er nu engang sådan, jeg har det.
okt 2010
okt 2010
okt 2010
aug 2007
Jeg kan i hvert fald ikke se, hvor jeg skulle hverken lyve eller være fordomsfuld?
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Men desværre er det de færreste steder, hvor det foregår så hestevenligt som hos jer. Hvis det foregik sådan alle steder, ville der heller ikke være ret meget brok over rideskoler, for så er der jo i realiteten ikke meget at brokke sig over.
okt 2004
Der skal jo altså også meget mere til, end at hesten bliver redet, fodret, striglet og hygget om. Den skal fx have det rigtige foder, være rigeligt på fold (mange timer dagligt) tilses jævnligt at smed, have tilpasset udstyr, tilses af dyrlæge osv. så snart det er nødvendigt, de skal rides med omtanke osv. Og det overholdes desværre ikke alle steder, selvom de fleste heste jo nok bliver både redet, fodret, striglet og hygget om på stort set alle rideskoler.
apr 2006
Følger: 55 Følgere: 57 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 136
De går i løsdrift (ikke et skur på en mark) med de andre opstaldede heste, de har sadler der passer, de får massør hvis det er nødvendigt, det er det dog sjældent da vores elevponyer arbejder i "gratis-system" og derfor ikke bruger sig forkert. Vi tolerer på ingen måde hiv i biddet og her er ingen cirkelspark. Vores ponyer går frem på klem og stemme.
Men ja jeg ved godt vi ikke er som de fleste rideskoler og der er sørme mange steder hvor det er skidt.
Men så længe det vigtigste ved ridning er hvor hesten holder sit hoved så vil man se elevponyer ned champon, pisk og sporer og høre ordene "bare tag i den" eller "strammere tøjler".
Så når nu engang hestens ve og vel kommer højere op på rangstigen, så bliver det måske bedre at være elevpony.
maj 2012
Følger: 55 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 450
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Har selv gået på rideskole, så har oplevet de dårlige steder. Fx et sted hvor alle nye ponyer der kom ind, fik en elastik chambon og gik med den i 1-2år og efter det, så var de blevet rideskole heste og lige så signaldøve og ligeglad, som de heste der havde været der i 10 år.
Ikke meget fold, det fold der var, var en jordfold med halm, heste med mug, dårligt tilpassede sadeler, ikke meget stråfoder osv.
Og populære ponyer der gik mange mange timer, eller inkompetente ridelærere.
Selvfølgelig er der gode rideskoler, hvor hestene kommer på fold og hvor der er forskellige sadeler til hestene og de passer. Der er også bare mange grumme og de overskygger desværre de gode.
aug 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 1 Svar: 185
Jeg vil da selv indrømme at vores rideskole ikke er den bedste, men de kommer på fold så længe som muligt og står på døgn fold om sommeren, og de får foder 2 gange om dagen, Deres saddler er ikke tilpasset, men det har vi ikke råd til lige nu fordi vi fik stålet sadler sidste år og så igen her i marts.
Vi er 4-5 store piger det hjælper de nye med at sadle op, og viser selvfølgelig hvordan de skal gøre det. Min ridelærer (vi har 2 herude) sørger for at de små lære at holde balancen i benene og ikke i tøjlerne og siger også til hvis de er for voldsomme med ben eller pisk. Vi bruger ikke hjælpe tøjler.
jul 2010
Følger: 89 Følgere: 88 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 181
De ligger og traver i cirkler hver dag. Bliver redet af nogle der bare bumper hestenes ryg svaje.
Deres bokse bliver normalt kun muget ud hver 14 dag. nogle bokse er ret ødelagte. Hvis de er heldige for de 4 timers fold om ugen. dyrelæge bliver kun brugt hvis hesten er ved at dø eller hvis nogle minder ejeren om det hele tiden. Smed for de dog kun hvis det er tydeligt.
En pony der var der en gang havde noget med lungerne. Den måtte ikke rides eller være have en halm bund, og skulle på Fold hver dag for at ungå for meget støv. Dette blev sagt af en dyrelæge. Men ejeren gjorder det modsatte. Oversat betyder det han ville bruge hesten til den faldt død om. Heldighvis blev den solgt til en sød famillie inden det skete......
jul 2010
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 504
Ellers kommer de på fold 7 timer hverdag om vinteren, døgnfold om sommeren, de får dyrlæge og smed når der er brug for det + en elevpony, der har lidt problemer, får kraniosakralterapi hver 4. Måned. De får smed ca hver 6 uge, går højst to tier om dagen, der bliver taget hensyn til hvilke heste der kan gå med hvilke ryttere...
De er alle sunde og raske, i god foderstand og med fin pels.
jun 2012
Følger: 53 Følgere: 51 Heste: 1 Emner: 17 Svar: 72
Hende ville jeg ha købt for et år siden, men fik afslag da de gerne ville beholde hende fordi hun var så rolig. Jeg bød endda mere end hvad hun var værd.
Det blev jeg rigtig gal over fordi at hun trængte til at komme på pension.
Hun var blevet revet så meget i munden af begynder ryttere at hun slet ikke kunne opfange at man forsøgte at få hende til biddet.
Jeg forsøgte i næsten fire år.
Og det lykkedes kun få gangen..
Selv de voksne ryttere kunne ikke.
Derfor synes jeg at rideskolerne her i danmark er noget sjusk!
Hestene mangler en fast rytter så hestene kan lære at stole på den rytter og vænne sig til rytterens hjælpere.
Selvfølgelig skal hesten også kunne rides af andre, men hvis en hest har en fast rytter bliver den bare lige "det" bedre fordi den vænner sig til sin rytter og til rytterens hjælpere.
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 827
Mad er jo en helt grundlæggende ting, som hestene ville dø foruden, så hvis man har de mindste intentioner om ikke at gå nedenom og hjem som virksomhed, har man intet andet valg end at fodre dyrene. Synes altså ikke, at det i sig selv kan betegnes som et succes kriterie. Og med hensyn til "hygge" skal vi huske, at hestenes og vores opfattelse af dette begreb er forskelligt. Hesten bliver ikke nødvendigvis skide glad af, at der står otte 12-årige piger og klapper den i den lille boks, eller at folk lige skal give den et nus i hovedet hver gang de går forbi. Det kan derimod føre til en høj grad af stres hos hesten, hvilket også er grunden til at de bedre rideskoler næsten alle har en regel om staldro (ingen børn i staldene) i et vist tidsrum af dagen.
Grunden til mit kritiske syn på rideskoler er for det første alt for lidt foldtid. Du kan næsten ikke opstøve et eneste sted i Danmark, hvor rideskolehestene går på fold 12+ timer. Generelt er jeg egentlig imod hestehold i bokse, jeg synes alle heste burde være løsdriftsheste, hvilket stort set ikke forekommer på nogen som helst rideskoler. En anden ting er den store mængde af uuddannede/meget unge undervisere, som man finder overalt på landets rideskoler. Jeg har ALDRIG NOGENSINDE besøgt et sted, hvor eleverne undervistes i anatomisk korrekt ridning, således at hestene så vidt muligt undgik at blive påført fysisk ubehag og risiko for skader. Det er min klare erfaring, at de fleste rideskoler går alt for hurtigt frem - så ofte ser man ryttere, der galopperer og springer, førend de overhovedet kan aflaste det stakkels dyr i skridt.
okt 2004
http://www.akademiskridekunst.dk/ fx
jul 2010
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.404
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 844
men jeg tror sagtens at det kan lade sig gøre at lave en udmærket rideskole.
1: hestene skulle gå i løsdrift.
2: alle nybegyndere skal ride med bidløs.
3: en hest/pony må højest bliver redet 2 gange dagligt.
4: nyt og passende udstyr til hesten skal prioteres mere.
5: afbrænding af spore, glidetøjler og andre former for indspænning.
6:Ordentlige ridelære
Hvis man nu fulgte de regler, så tror jeg det ville blive en udmærket rideskole
jul 2010
maj 2012
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 467 Svar: 5.413
Der vil da altid være nogle men'er sikkert
Men tja er der ikke også det ved mange privat heste...
Så helt klart er der mange steder hvor rideskole hestene har det helt fint alt taget i betragtning
Men da også alt for mange steder der er under alt kritik ...
Har selv arbejdet på et ridecenter/heste pension hvor der var rideskole tilknyttet .
Altså de heste led ingen nød ...
de kom da også på fold og efterbehov røg de i hold løs i ridehuset nogle timer hvis der ikke var fold muligheder osv
Går på døgn fold hver sommer og har fri samt minimum 1 ugentlig fridag
De fik dyrlæge når der nu var behov for det , tilpasset sadler af sadel mager
Ja jeg var måske ikke altid enig i optømningen af bid osv
men det er jo nu hvad det er
Det er jeg nu langfra heller når man ser maneg privat heste og hjælpemidler der
Men hestene havde det fint de fik muget hver dag fik fint nok foder...
ingen heste der gik og traskede rundt flere timer om dagen
Alle hestene blev passet som man nu ellers ville passe en hest , ingen hest der led nød og der blev taget højde for ja f,eks en pony de havde den gik jo slet ikke på samme måde mere måtte ikke springe og gik kun de små begynder hold i skridt og trav
Det var en pony der havde nærmest været der altid og den var født i vist nok 1979
Da jeg selv ikke havde noget af ride på på det tidspunkt mens jeg arbejde der fik jeg lov til at ride nogle af ridekskole hestene især dem der ikke lige blev brugt så meget
og altså vil sige kvaliteten af dem heller ikke var helt ringe igen
Endte da med at få redte den ene op til LA dressur og spring som også forsatte med med andre rideksole rytter
En anden red jeg LB spring på
Så alt i alt... fine heste fine forhold
maj 2010
Følger: 47 Følgere: 48 Heste: 6 Emner: 14 Svar: 20
De rideskole heste bliver passet i hoved og røv! For det foder de skal have har det rigtig udstyr der passer til hver enkelte hest har smed hver 6-8 uge fordi der skal skiftes sko de har de dækner de skal have på hver især for tit brød ud over deres foder de bliver hygget og nusset om hende der passer dem er i øvrigt ridelærer hvor de er går med i hendes undervisning og igen de lider INGEN overlast
Kig evt på min profil med Sonny han er en af deres elevheste:-)
maj 2012
okt 2004
Så når du skriver at du 'søger' rideskoler, der går op i "anatomisk korrekt ridning, således at hestene så vidt muligt undgik at blive påført fysisk ubehag og risiko for skader" - hører akademisk ridning så ikke herunder?
Det gør det ihvertfald i min optik.
jul 2010
Anatomisk dressur er noget lidt andet, nogle af tingene er de samme, mens andre ikke er det. Fx er remonteridningen domirende i den anatomiske, uddannelsesniveauet er ikke som i den akademiske, og der bruges ikke det samme udstyr. Endvidere bruger man ikke lige så mange af de smidiggørende dressurøvelser såsom versade og schenkelvigning, men mere stræk- og rygøvelser. Jeg har selv både en anatomisk og en akademisk underviser, og underviser indenfor det akademiske. Og der er bestemt forskel
jun 2007
Følger: 133 Følgere: 124 Heste: 3 Emner: 200 Svar: 1.226
Jeg vil holde med hende i de fleste emner, men ikke lige den med at ride bidløs, da dette kan være endnu værre for hesten hvis rytteren sidder uroligt med hænderne!
min mor har kort undervist på vores rideskole (på nybegynder hold) og har altid gået meget ind for at man skal have en ordentlig balance for at kunne ride ordentlig, det hun gjorde var at tage bøjlerne fra rytteren med det samme stortset, så de blev vant til at de ikke var det til at kunne hjælpe på balancen, og så kunne der løbe en ved siden af til at kunne holde ved rytteren hvis han/hun var lidt usikker på det, eller var ved at falde af. En anden ide kunne være at smide dem i en longe og væk med tøjlerne, så er problemet med nybegyndere der hiver hesten unødigt i mundet løst? da de så lærer at ride uden at have balancen i tøjlen:P Og Dem min mor underviste, fik rigtig meget ud af det og lærte at ride hurtigere end dem der startede med bøjlerne:p
mar 2004
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 146
okt 2004
maj 2012
jun 2007
Følger: 133 Følgere: 124 Heste: 3 Emner: 200 Svar: 1.226
maj 2012
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
At man har hørt om det, betyder ikke det er fakta. Mangler stadig en der har oplevet det og ikke bare hørt det.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.816
Hvis man skal brække næseryggen på en hest skal man både ride med en hackamore med lange stænger, ride med en meget hård hånd og hackamoren skal sidde forkert.
Jeg tvivler meget på at en 10årig pige der lige er begyndt at ride kan brække næseryggen på en hest med en sidepull
okt 2004
Ja, den var med lange stænger, ja, den sad forkert og ja, han rykkede meget, meget hårdt. Men det KAN altså lade sig gøre.
Krikken - Jeg mener da at du deltog i et indlæg engang, hvor en bad om eksempler på lige netop dette? Så eksempler må du da efterhånden have fået. Jeg mindes også at have skrevet til dig flere gange, at det er sket for en jeg kender.
maj 2012
okt 2004
jul 2010
Syntes det er sådan en ubehagelig følelse
okt 2004
Din hest er langt mere følsom i munden end du er, og jeres hoveder er bygget fuldstændig forskelligt, så det giver jo ingen mening at sammenligne det på den måde.
jul 2010
jul 2010
Hvis jeg ville sammenligne havde jeg skrevet det.
Men det kan godt være jeg er gal på den. Men jeg syntes ikke det er sammenligne at sige hvis jeg...
apr 2013
Følger: 41 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 94 Svar: 435
okt 2004
jul 2010
Kan godt forstå hvis det lyder mærkeligt
okt 2004
Hvis du mener det ikke er en sammenligning, kunne du ligeså godt skrive, at du bedre kan lide slik end kage
jul 2010
Men jeg har da lige så meget ret til at skrive det jeg skrev som dem der har ret til at skrive kage eller popcorn m.m
okt 2004
Ja, du har ret til at skrive det - men hvorfor dog i alverden gøre det, når det ikke har noget med sagen at gøre?
Så du vil mene, at da du skrev det, så havde det absolut intet med debatten at gøre? Det var bare en helt tilfældig indskydelse du fik, som du lige ville dele med resten, men det havde INTET med debatten at gøre? For så er det da seriøst noget hjernedødt at skrive, og totalt irrelevant og ligegyldigt.
jul 2010
Men jeg vil stadig mene det godt må være der. Og det er da langt mindre spam en kage m.m
okt 2004
Ja, kage osv. er OGSÅ spam, men det giver da ikke dig nogen grund til at skrive fuldstændig ligegyldige ting i forum, når det absolut INGEN sammenhæng eller relevans har til emnet, på NOGEN som helst måde?
Jeg kalder dig desuden ikke hjernedød, men jeg siger at HVIS det bare er en totalt ligegyldig indskydelse du fik, som slet ingen relevans har overhovedet, SÅ er det hjernedødt og fuldstændig åndssvagt at skrive.
maj 2012
okt 2004
Hvilket af det jeg skriver er spam?
maj 2012
ps. Jeg ved ikke hvornår man grænser til spam, men du lyder da til at have rimelig godt styr på det
okt 2004
Det er jo ikke sådan, at det er noget fuldstændig irrelevant jeg skriver, det er jo svar på det hun skrev - det med at hun hellere ville rykkes i munden end over næsen, som derimod er helt irrelevant, eftersom det jo åbenbart ikke har en sammenhæng til noget i emnet.
maj 2012
Men nu har i også diskuteret den sætning nok tror jeg, så det jeg hentyder til er at i måske bare skule lade den ligge eller noget?
okt 2004
Hun siger jo at det ikke er en sammenligning med heste, ergo har det jo heller ikke noget med emnet at gøre.
Og hvordan kan det være væsentligt mere relevant at slynge sådan en sætning ud, end at jeg nu forklarer hvorfor den ikke er relevant? Det giver da ikke mening?
Nej, du hentyder til at JEG skal lade den ligge.
jul 2010
okt 2004
Vil skam gerne give dig ret, men det kræver at du forklarer hvorfor du skriver ting, der ikke har noget med noget som helst at gøre.
Rideskole heste!