{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Kontraktbrud - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde for snart 14 dage siden en privat person ude at kigge og prøve min hoppe. Personen faldt straks for min hoppe, og vi skrev kontrakt på 12000 kr. Pengene skulle afleveres ved afhentning. Hun fik dækner, sadelunderlag, sadel osv. med med det samme. Kontrakten er en standard kontrakt fra hestenettet. Køber skulle hente hoppen 5 dage efter, men rykkede sin afhentning yderligere 4 dage. Da dagen kom, hvor køber skal hente hesten, skriver hun en sms, der lyder som følgende: "Hej. Jeg er frygtelig ked af det. Men der er sket noget som gør at jeg ikke kan købe Isabella alligevel.Jeg beklager meget. Jeg har lige været posthuset og sendt de ting jeg fik med. Jeg beklager meget. Hilsen ----" Det skal siges at min far har taget tidligere fri fra arbejde og aflyst et møde, for at kunne være der, når hesten blev hentet. Min far ringer og får fat i købers veninde, der siger at hun nok skal hente hesten den følgende aften. Næste dag ringer køber igen og siger at hun gerne selv vil med ud og hente Isabella men at hun først kan fredag (i dag). De laver en aftale om, at min far tager 100 kr. for pasning pr. dag indtil fredag (for at presse hende til at der ikke bliver flere udskydelser) Hun indvilger i dette uden brok. I dag, fredag, skal hun så hente Isabella, men jeg har lige modtaget følgende sms: "Hej. Jeg kan ikke finde din fars nr. så giver du ham besked. Jeg kan ikke skaffe pengene. Så jeg kan ikke få hesten. Men jeg sender jeres ting tilbage i dag. ---."

Hvad gør man? Vi har skrevet kontrakt? Skal man hive hende til inkasso - får man noget ud af det? Nogen der har oplevet det samme?
Jeg håber at nogen har styr på alt det juridiske, der kan hjælpe mig!!!

På forhånd tak!

Med venlig hilsen en frustreret sælger!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontraktbrud - hvad gør jeg?
  • #1   9. maj 2008 Snak evt. med jeres advokat om det?? For hun har jo skrevet en kontrakt på at hun køber hesten.. Sååe... Ellers ved jeg det ikke... Men det er da lidt irreterende for jer..

• #2   9. maj 2008
    Hun har skrevet under, men går du rettens vej, så tvinger du hende til at finde pengene til en hest, som hun tydeligvis ikke har råd til.

Tænk hvordan din hest kan ende!

Glem sagen, og find en ny køber.

Iøvrigt skal du (ved rettens vej) regne med at skulle betale enorme summer, for at sagen overhovedet kan ende i retten.

• #3   9. maj 2008

ma-baggins ! : Læste du teksten? Den stod til 12.

• #4   9. maj 2008 Personligt kan jeg fuldt ud forstå, at du synes, det er surt, køber forsøger at løbe fra kontrakten. Men i dit sted ville jeg nok vælge at tænke på hesten først og fremmest.... Rent juridisk vil du kunne holde køber op på, at kontrakten er underskrevet, og at hun skal hente sin hest, men hvis man ser praktisk på det, risikerer du altså at sælge en hest til en, som ikke vil have råd til at sørge ordentligt for den, hvis du fastholder handelen...

Personligt ville jeg i dit sted vælge at lade handlen gå tilbage og takke ja til, at hun sender jeres udstyr tilbage til jer, samt sætte hesten til salg igen og finde et bedre hjem til den.

Blot min mening.... smiley

• #5   9. maj 2008 Hvorfor gøre mere i det? Det er jo åbenbart ikk int. i hesten alligevel.. Sæt dog din hest tilsalg igen og lad dem være.. Så hellere at du finde nogle ordenlige ejer i stedet

• #6   9. maj 2008 Jeg ville nu sætte den til salg igen hvis det var min.. Få hende til at sende dine ting og sæt din hest til salg igen og glem alt o´m den handel.. Har selv været ved at sælge min pony, og da vi skulle skrive papirer ville de ikke have den alligevel.. Godtnok ikke helt samme situation som din, men stadigvæk ærgeligt...

• #7   9. maj 2008 Det er jo også det. Jeg er i forvejen pisse ked af at blive nødt til at sælge hende. Da sælger var at prøve hende gik det bare så godt og kemien var der. Jeg er så ked af at det kommer ud i sådan noget her, for det er bare så hårdt. Jeg kan heller ikke sælge hende til en anden så længe jeg har skrevet kontrakt med en.. Jeg har brugt så meget tid på denne køber og så røvrender hun mig på denne måde!! Altså jeg kan evt. kræve en erstatning for tidspilde?! Der var flere interesserede købere, men jeg slettede selvfølgelig mine annoncer så snart kontrakten var underskrevet, så det er jo bare GRRRR
    Øv...

• #8   9. maj 2008 -altid dumt at give ting og div sager/dyr til et fremmed menneske uden at få penge først!

• #9   9. maj 2008 Altså hun har heller ikke fået hesten jo.

• #11   9. maj 2008 Tak for jeres råd! Jeg håber mine ting + hendes kontrakt kommer inden for de næste par dage.

• #12   9. maj 2008 jeg ville slet ikke betvivle at hun ikke sku have min hest hvis hun var så ustabil allerede nu. hvordan sku min hest så få det?
    jeg ville skrive en sms om at jeg ville have penge for de dage fra hun havde skrevet kontrakten under, til dags dato, som du siger 100 pr dag, og hente alle mine ting, hun skal intet sende med posten, da hun så kan sige, gud det må være blevet væk i posten, hun har jo engang sagt hun har sent det, hvilket hun jo ikke havde..!!

Hm, ja, jeg ville sætte mit hest til salg igen, og når kontrakten blev skrevet under ville jeg be om halvdelen af hestens pris som depositum, så du ikke står i samme situation igen.!
    Hiver du hende i incasso, skal hun jo have hesten, og jeg ville være rigtig skeptisk med at sælge til den køber.!

• #13   9. maj 2008 Tusind tak for dit svar Opal! Det er det mest brugbare jeg har fået og tror jeg vil gøre som du skriver. Sætter først Isabella til salg når jeg er sikker på at købers kontrakt er revet i stykker så jeg ikke lige pludelig får problemer med at jeg har skrevet kontrakter med to forskellige.

• #14   9. maj 2008 velbekommen..:) det er jo ikke til at vide hva man har med at gøre i en handel, og man er ikke sikker på handlen er 110% før man står med pengene i hånden og hesten køre væk fra gårdspladsen, uanset om det var 3000 eller 100.000 ville jeg stadig be om halvdelen af beløbet, til at dække evt omkostninger ved fortrydelse af købet.. jeg ville nok fra første sms havde sagt stop, også fordi det i sidste ende går ud over et hjælpeløs dyr.! men man kan heldigvis blive kloger af sine fejl..:)
    Held og lykke, du må lige skrive hva det bliver til..
    Når du henter dit udstyr syntes jeg du skal få hende til at skrive under på bagsiden af din kontrakt og hendes, at handlen er anulleret med overensstemmelses fra både sælger og køber, og at køber skal betale x antal kroner for opstaldning af hesten fra den til den. så har i det at gå ud fra, også er der ingen ting at komme efter, skriv dog på forsiden af kontrakten, at ændringer er skrevet på bagsiden. så kan hun på ingen måde snyde sig til noget smiley

• #15   10. maj 2008 Super forslag med kontrakten. Det vil jeg gøre. Tak smiley

Jeg vil opdatere når tingene er løst... forhåbentlig meget snart!

• #16   12. maj 2008 Pyha... Nu er det hele vist gået i orden. Hun har ringet og givet mig en KÆMPE undskyldning. Hun er meget ked af at hun har været så "besværlig" og hun vil MEGET gerne stadig have min hest. Jeg har fået en god forklaring på tingene (personlig) og der skulle være styr på økonomi og det hele nu Smile Jeg må stadig gerne ringe og høre hvordan det går og besøge min hest så tit jeg vil, så nu er jeg GLAD! Pyha, det var en ordentlig og hård omgang! Min hest bliver hentet i morgen hvis alt går vel. Tak for jeres gode råd osv! Heldigvis fik jeg ikke brug for dem!

• #17   12. maj 2008 dejligt i fandt en positiv løsning.

• #18   12. maj 2008 Ja! heldigvis...

Kommentér på:
Kontraktbrud - hvad gør jeg?

Annonce