Kontraktbrud - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}
Jeg havde for snart 14 dage siden en privat person ude at kigge og prøve min hoppe. Personen faldt straks for min hoppe, og vi skrev kontrakt på 12000 kr. Pengene skulle afleveres ved afhentning. Hun fik dækner, sadelunderlag, sadel osv. med med det samme. Kontrakten er en standard kontrakt fra hestenettet. Køber skulle hente hoppen 5 dage efter, men rykkede sin afhentning yderligere 4 dage. Da dagen kom, hvor køber skal hente hesten, skriver hun en sms, der lyder som følgende: "Hej. Jeg er frygtelig ked af det. Men der er sket noget som gør at jeg ikke kan købe Isabella alligevel.Jeg beklager meget. Jeg har lige været posthuset og sendt de ting jeg fik med. Jeg beklager meget. Hilsen ----" Det skal siges at min far har taget tidligere fri fra arbejde og aflyst et møde, for at kunne være der, når hesten blev hentet. Min far ringer og får fat i købers veninde, der siger at hun nok skal hente hesten den følgende aften. Næste dag ringer køber igen og siger at hun gerne selv vil med ud og hente Isabella men at hun først kan fredag (i dag). De laver en aftale om, at min far tager 100 kr. for pasning pr. dag indtil fredag (for at presse hende til at der ikke bliver flere udskydelser) Hun indvilger i dette uden brok. I dag, fredag, skal hun så hente Isabella, men jeg har lige modtaget følgende sms: "Hej. Jeg kan ikke finde din fars nr. så giver du ham besked. Jeg kan ikke skaffe pengene. Så jeg kan ikke få hesten. Men jeg sender jeres ting tilbage i dag. ---."
Hvad gør man? Vi har skrevet kontrakt? Skal man hive hende til inkasso - får man noget ud af det? Nogen der har oplevet det samme?
Jeg håber at nogen har styr på alt det juridiske, der kan hjælpe mig!!!
På forhånd tak!
Med venlig hilsen en frustreret sælger!
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 20 Svar: 474
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.010
Hun har skrevet under, men går du rettens vej, så tvinger du hende til at finde pengene til en hest, som hun tydeligvis ikke har råd til.
Tænk hvordan din hest kan ende!
Glem sagen, og find en ny køber.
Iøvrigt skal du (ved rettens vej) regne med at skulle betale enorme summer, for at sagen overhovedet kan ende i retten.
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.010
ma-baggins ! : Læste du teksten? Den stod til 12.
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Personligt ville jeg i dit sted vælge at lade handlen gå tilbage og takke ja til, at hun sender jeres udstyr tilbage til jer, samt sætte hesten til salg igen og finde et bedre hjem til den.
Blot min mening....
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.098
maj 2006
Følger: 124 Følgere: 121 Heste: 12 Emner: 66 Svar: 1.710
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
Øv...
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.974
maj 2006
maj 2006
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 568
jeg ville skrive en sms om at jeg ville have penge for de dage fra hun havde skrevet kontrakten under, til dags dato, som du siger 100 pr dag, og hente alle mine ting, hun skal intet sende med posten, da hun så kan sige, gud det må være blevet væk i posten, hun har jo engang sagt hun har sent det, hvilket hun jo ikke havde..!!
Hm, ja, jeg ville sætte mit hest til salg igen, og når kontrakten blev skrevet under ville jeg be om halvdelen af hestens pris som depositum, så du ikke står i samme situation igen.!
Hiver du hende i incasso, skal hun jo have hesten, og jeg ville være rigtig skeptisk med at sælge til den køber.!
maj 2006
jan 2008
Held og lykke, du må lige skrive hva det bliver til..
Når du henter dit udstyr syntes jeg du skal få hende til at skrive under på bagsiden af din kontrakt og hendes, at handlen er anulleret med overensstemmelses fra både sælger og køber, og at køber skal betale x antal kroner for opstaldning af hesten fra den til den. så har i det at gå ud fra, også er der ingen ting at komme efter, skriv dog på forsiden af kontrakten, at ændringer er skrevet på bagsiden. så kan hun på ingen måde snyde sig til noget
maj 2006
Jeg vil opdatere når tingene er løst... forhåbentlig meget snart!
maj 2006
jan 2008
maj 2006
Kontraktbrud - hvad gør jeg?